[A6 ALL 2.7T]Problem z pozycją zawieszenia
[A6 ALL 2.7T]Problem z pozycją zawieszenia
Witam.
Mam problem z pneumatyką, taki że cała lewa stona jest niżej o jakieś 2 cm niż strona prawa. Problem dotyczy przodu i tyłu. Na VAGu nie wyświetla żadnych błędów. Istnieje możliwość ustawienia tego?? Próbowałem robić kalibrację w/g opisu znalezionego na forum, ale niestety wiele to nie pomaga.
Mam problem z pneumatyką, taki że cała lewa stona jest niżej o jakieś 2 cm niż strona prawa. Problem dotyczy przodu i tyłu. Na VAGu nie wyświetla żadnych błędów. Istnieje możliwość ustawienia tego?? Próbowałem robić kalibrację w/g opisu znalezionego na forum, ale niestety wiele to nie pomaga.
Witam wszystkich.
Mam podobny problem do kolegi. Około 3 tygodni temu siadł przód, obydwie strony. Po zapaleniu samochodu zawieszenie wróciło do poz.2 i wszystko było dobrze do dzisiaj. Rano była "kucnięta" tylko lewa przednia strona. Jest to problem z miechami który należy szybko rozwiązać ponieważ niecałe dwa miesiące temu kupiłem nowy kompresor(waszpaw
). Teraz tylko diagnoza i ew.warsztat który wymieni miechy. Czy ktoś z Was może polecić fachowca przez duże F na południu Polski, który zdiagnozuj mój problem i ew.go rozwiąże.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mam podobny problem do kolegi. Około 3 tygodni temu siadł przód, obydwie strony. Po zapaleniu samochodu zawieszenie wróciło do poz.2 i wszystko było dobrze do dzisiaj. Rano była "kucnięta" tylko lewa przednia strona. Jest to problem z miechami który należy szybko rozwiązać ponieważ niecałe dwa miesiące temu kupiłem nowy kompresor(waszpaw

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Jili, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
A jak powinna wyglądać kalibracja zawieszenia? U mnie wygląda to tak:
1. Wchodzę w sterownik zawieszenia 34.
2. loguję się na 31564.
3. Wchodzę w adaptacje 10.
4. Odpalam kanał 01, lewe przednie opuszcza się i podnosi. Następnie robię test i zapisuję.
5. Przechodzę na kanał 02 i niestety ale przednie prawe nie rególuje się, w trzecim oknie wyskakuje "Enter", następnie testuję i zapisuję, aż do kanału 05.
Nie wiem czy coś źle robię, ale nie wiem czy powinno być tak, że nie rególuje innych kół prócz tego na kanale 01.
1. Wchodzę w sterownik zawieszenia 34.
2. loguję się na 31564.
3. Wchodzę w adaptacje 10.
4. Odpalam kanał 01, lewe przednie opuszcza się i podnosi. Następnie robię test i zapisuję.
5. Przechodzę na kanał 02 i niestety ale przednie prawe nie rególuje się, w trzecim oknie wyskakuje "Enter", następnie testuję i zapisuję, aż do kanału 05.
Nie wiem czy coś źle robię, ale nie wiem czy powinno być tak, że nie rególuje innych kół prócz tego na kanale 01.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
przyjedz do pszczyny to ci to zrobie (oszywiscie gratis)superwujo pisze:Czy mogę się też podłączyć do tematu :lol:mariusz888 pisze:pewnie ze zle to robisz :shock:
wal w tej sprawie na pw.
pozd.
Mam podobny problem z tym ,ze u mnie przód jest niżej od tyłu i robiąc adaptację nie wyrównuje mi tego. Czy mogę prosić o wskazówki co do adaptacji na PW :?:
a nie kombinuj sam bo skasujesz nastawy i auto ci siadzie na glebie

Super :mrgreen: nie omieszkam napewno zajrzę, ale swoją drogą chciałbym się też nauczyć jak taką adaptację poprawnie zrobić (może się przy tym autku jeszcze przydać) :lol:mariusz888 pisze:przyjedz do pszczyny to ci to zrobie (oszywiscie gratis)superwujo pisze:Czy mogę się też podłączyć do tematu :lol:mariusz888 pisze:pewnie ze zle to robisz :shock:
wal w tej sprawie na pw.
pozd.
Mam podobny problem z tym ,ze u mnie przód jest niżej od tyłu i robiąc adaptację nie wyrównuje mi tego. Czy mogę prosić o wskazówki co do adaptacji na PW :?:
a nie kombinuj sam bo skasujesz nastawy i auto ci siadzie na glebie
Superwujo
....naukę zostaw dla naukowców - nawet się za to nie bierz, tylko uciekaj szybko do Pszczyny...
Dla Wszystkich: Zdrowych, Spokojnych oraz Radosnych ?wiąt


Dla Wszystkich: Zdrowych, Spokojnych oraz Radosnych ?wiąt
Ostatnio zmieniony 08 sie 2015, 15:50 przez Jili, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
przed adaptacja najpierw trzeba ocenic mozliwosci jej wykonania
trzeba logi zrobic i ocenic mozliwosci wykonania adaptacji w innym przypadku moze okazac sie ze nieskonczona adaptacja poprzez wadliwa czesc przyniesie wiecej szkod niz pozytku :roll: ja nie bede bral odpowiedzialnisci za nauke i nie mam do tego uprawnien :roll:
to tak jak piekarzowi pokazac jak rozrzad wimienic i niech to potem robi

to tak jak piekarzowi pokazac jak rozrzad wimienic i niech to potem robi

witam mam pytanko do mariusz888,mianowicie mi w a6 padł czujnik poziomu w tylnym prawe kole ,po jego wymianie komputer pokazywał błąd ,że nowa część nie została zaadaptowana. robiąc dokładnie to samo co radzio85 program dopuszcza nowe wartości trzech kół w tym tylne prawe ale przy próbie testu koła tylnego lewego VCDS pokazuje że nowej wartości nie dopuszcza przez co nie można zakończyć adaptacji.na teraz zawieszenie może być ustawione tylko na AUTOMATIC lub COMFORT funkcja podniesienia auta JACK i DYNAMIC jest wycieniona a na kompie pokazuje ,że nie można wypoziomować xsenonów.co mogę zrobić z tym fantem dodam ,że niema mnie w kraju więc nie mogę ciebie odwiedzić, a tu gdzie jestem to w serwisie wiedzą mniej niż ja.dzięki i pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
zygizbych, wydaje mi sie ze nowy czujnik trzeba najpierw przypisac do sterownika ,ale nie jestem pewny jak to jest w c6 bo w c5 nie trzeba tego robic
najpewniej bylo by zapytac piotrusia bo to jedyna kompetentna osoba :lol:
moge jeszcze zobaczyc w opisie wymiany tego czujnika ale dopiero kolo srody

najpewniej bylo by zapytac piotrusia bo to jedyna kompetentna osoba :lol:
moge jeszcze zobaczyc w opisie wymiany tego czujnika ale dopiero kolo srody

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
witam ponownie wszystki
Ponownie potrzebuję podpowiedzi w temacie zawieszenia allroad'a. Mianowicie od sylwestra jest problem z tylnym prawym czujnikiem pozomu zawieszenia. Po podłączeniu VAG'a moduł "Level control" zwraca błędy. ÂŚwieżo po przekręceniu kluczyka zwracane są:
Po wyczyszczeniu tych błędów kolejne pojawiają się już tylko te:
Dodam iż samochód jest w trybie podnośnika, ponieważ ma zdjęte oba koła z tyłu - stąd błąd 1575. Błąd 1769 nie pojawia się do ponownego wyłączenia zapłonu. To na zarysowanie sytuacji bo to nie o ten błąd chodzi.
Odnośnie tylnego prawego czujnika przeprowadziłem następujące testy:
1. Drożność przewodów od czujnika do sterownika: wszystkie trzy przewody drożne. Spraedziłem je do tego stopnia że mieżyłem przejście nie na konektorach wiązek, lecz na obwodzie drukowanym sterownika. Chciałem tym sposobem wykluczyć możliwość niekontaktujących pinów wiązki we wtyku.
2. Zamiana stronami lewego czujnika z prawym: lewy czujnik, gdzie powędrował uprzednio prawy czyjnik działa prawidłowo (nie sypie błędami). Uprzednio lewy czujnik w miejscu prawego czujnika nie działa. Wniosek: czujnik działa prawidłowo.
3. Pomierzonenie napięć na wyjściu ze sterownika. Piny 22+34 (zasilanie+masa) przy czujniku dają poprawny wynik 5V (przy zgaszonym silniku. Dla poprawnie działającego czujnika lewego uzyskano taki sam wynik). Piny 23+34 (signal+masa) daje 3,5V (na lewym czujniku w tym miejscu jest 4,18V - nie wiem czy ta różnica coś powoduje).
4. Organoleptyczne obejrzenie płytki sterownika: w jednym miejscu płytak po stronie lutów obok złącza wiązki jest czymś polakierowana. Nie wiem co to za substancja i czemu służ. Wie wygląda też aby sterownik był kiedykolwiek wyjmowany z obudowy.
Po wielokrotnym usunięciu kodów błędu dwa razy zaszła dziwna sytuacja. Tylni prawy czujnik pomimo tego, że był odłączony, VAG nie sypał jego błędem. Zaczął natomiast świecić błąd 774 dotyczący prawidłowo działającego czujnika lewego. Po wyłączeniu zapłonu na kilka minut sytuacja wracała do punktu wyjścia.
Niestety nie udało mi się zlokalizaować punktu masy pod tylną prawą ani lewą kanapą (umasownienie przy sterowniku w nadkolu u mnie nie występuje), dlatego nie mogłem jej sprawdzić.
Proszę was o ocenę tej sytuacji i jakie mogę następujące kroki wykonać. Z moich testów wynika, że kable są drożne, czurnik nie jest wadliwy, a błąd pomimo tego występuje.
Sądzicie, że miało wpłyt na kody błędu sytacja, że sterownik był w trybie podnośnika? Bałem się go wyłączyć z racji tego, że tylne koła były zdjęte, żeby się temu sterownikowi coś bardziej nie popieprzyło.
Wydaje mi się, że powodem awarii jest wadliwie działający sterownik?
Z góry dzięki z pomoc.
Ponownie potrzebuję podpowiedzi w temacie zawieszenia allroad'a. Mianowicie od sylwestra jest problem z tylnym prawym czujnikiem pozomu zawieszenia. Po podłączeniu VAG'a moduł "Level control" zwraca błędy. ÂŚwieżo po przekręceniu kluczyka zwracane są:
Kod: Zaznacz cały
3 Faults Found:
00775 - Level Control System Sensor: Right Rear (G77)
57-00 - Electric Circuit Failure
01575 - Control Switched Off
35-00 - -
01769 - Sensor for Vehicle Leveling: Front Right (G289)
27-00 - Implausible Signal
Kod: Zaznacz cały
2 Faults Found:
00775 - Level Control System Sensor: Right Rear (G77)
57-00 - Electric Circuit Failure
01575 - Control Switched Off
35-00 - -
Odnośnie tylnego prawego czujnika przeprowadziłem następujące testy:
1. Drożność przewodów od czujnika do sterownika: wszystkie trzy przewody drożne. Spraedziłem je do tego stopnia że mieżyłem przejście nie na konektorach wiązek, lecz na obwodzie drukowanym sterownika. Chciałem tym sposobem wykluczyć możliwość niekontaktujących pinów wiązki we wtyku.
2. Zamiana stronami lewego czujnika z prawym: lewy czujnik, gdzie powędrował uprzednio prawy czyjnik działa prawidłowo (nie sypie błędami). Uprzednio lewy czujnik w miejscu prawego czujnika nie działa. Wniosek: czujnik działa prawidłowo.
3. Pomierzonenie napięć na wyjściu ze sterownika. Piny 22+34 (zasilanie+masa) przy czujniku dają poprawny wynik 5V (przy zgaszonym silniku. Dla poprawnie działającego czujnika lewego uzyskano taki sam wynik). Piny 23+34 (signal+masa) daje 3,5V (na lewym czujniku w tym miejscu jest 4,18V - nie wiem czy ta różnica coś powoduje).
4. Organoleptyczne obejrzenie płytki sterownika: w jednym miejscu płytak po stronie lutów obok złącza wiązki jest czymś polakierowana. Nie wiem co to za substancja i czemu służ. Wie wygląda też aby sterownik był kiedykolwiek wyjmowany z obudowy.
Po wielokrotnym usunięciu kodów błędu dwa razy zaszła dziwna sytuacja. Tylni prawy czujnik pomimo tego, że był odłączony, VAG nie sypał jego błędem. Zaczął natomiast świecić błąd 774 dotyczący prawidłowo działającego czujnika lewego. Po wyłączeniu zapłonu na kilka minut sytuacja wracała do punktu wyjścia.
Niestety nie udało mi się zlokalizaować punktu masy pod tylną prawą ani lewą kanapą (umasownienie przy sterowniku w nadkolu u mnie nie występuje), dlatego nie mogłem jej sprawdzić.
Proszę was o ocenę tej sytuacji i jakie mogę następujące kroki wykonać. Z moich testów wynika, że kable są drożne, czurnik nie jest wadliwy, a błąd pomimo tego występuje.
Sądzicie, że miało wpłyt na kody błędu sytacja, że sterownik był w trybie podnośnika? Bałem się go wyłączyć z racji tego, że tylne koła były zdjęte, żeby się temu sterownikowi coś bardziej nie popieprzyło.
Wydaje mi się, że powodem awarii jest wadliwie działający sterownik?
Z góry dzięki z pomoc.