[A6 C5] Jak dostac się do bębna pasów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5] Jak dostac się do bębna pasów?
Czy może ktoś z Was napisać jak dostać się do bębna zwijającego pasy? Zimniej się zrobiło i pomału zwija mi pas, może psiknął bym tam szuwaksem :mrgreen: . Wyszukiwarka nie znajduje podobnego tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
A więc mieliście rację - sam bęben zwijający jest w porządku - powodem słabego zwijania pasów było ich zabrudzenie i zabrudzenie tej górnej prowadnicy. Z tym ze przekonałem się o tym jak wszystko tam rozebrałem :mrgreen: . A rozebrać to nie jest łatwo jak się nie wie co i jak. Szczoteczka, mydełko i wszystko gra
Tym którzy pomogli dziękuje, klikam "pomógł"

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Koledzy, mam gorącą prośbę, aby ktoś w miarę mozliwości szczegółowo opisał jak zdemontowac środkowy słupek, żeby dostac się do pasa i bębna.
Kupiłem autko już z fatalnie pracującym pasem przedniego pasażera: ciężko wyciągnąc bo pas o cos tam w srodku ociera i poznej sam juz sie nie zwija, tylko trzeba mu podawac. Na szczescie jest to po str.pasazera to jak cos sknoce to i tak "pół biedy" z dojechaniem do mechaniora, ale wole sprobowac sam. Trzeba naprawic bo to obciach...
Kupiłem autko już z fatalnie pracującym pasem przedniego pasażera: ciężko wyciągnąc bo pas o cos tam w srodku ociera i poznej sam juz sie nie zwija, tylko trzeba mu podawac. Na szczescie jest to po str.pasazera to jak cos sknoce to i tak "pół biedy" z dojechaniem do mechaniora, ale wole sprobowac sam. Trzeba naprawic bo to obciach...

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
tomciar, dzięki wielkie za podpowiedź! 
Chcę Ci dac +1
-jak się to robi??
Zacząłem od dolnej listwy i tam się zatrzymałem bo słupek ani hu hu, i jak zobaczyłem te dziwne śrubki w uchwytach w podsufitce to się wycofałem z bo nie wiedziałem czy warto się za to brac...
Teraz bedzie drugie podejście jak skombinuję odpowiedni śrubokręt do uchwytów.

Chcę Ci dac +1

Zacząłem od dolnej listwy i tam się zatrzymałem bo słupek ani hu hu, i jak zobaczyłem te dziwne śrubki w uchwytach w podsufitce to się wycofałem z bo nie wiedziałem czy warto się za to brac...
Teraz bedzie drugie podejście jak skombinuję odpowiedni śrubokręt do uchwytów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Aby dostać się do bębna pasów należy:
1. Zdemontować próg
![Obrazek]()
na rysunku pokazany demontaż osłony bocznej w przedniej części progu (przy nodze kierowcy lub pasażera), następnie demontuje się próg - to już łatwo siedzi na zaczepach.
2. Poluzować górne osłony poduszek przód i tył
![Obrazek]()
3. Wymontować górną osłonę słupka
![Obrazek]()
4. Wymontować dolną osłonę słupka
![Obrazek]()
Rysunek poglądowy
![Obrazek]()
Dobranoc.
1. Zdemontować próg
na rysunku pokazany demontaż osłony bocznej w przedniej części progu (przy nodze kierowcy lub pasażera), następnie demontuje się próg - to już łatwo siedzi na zaczepach.
2. Poluzować górne osłony poduszek przód i tył
3. Wymontować górną osłonę słupka
4. Wymontować dolną osłonę słupka
Rysunek poglądowy
Dobranoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
tomciar, Kolego jesteś SUPERMENem
W weekend będę w tym dłubał
[ Dodano: 2010-03-27, 19:03 ]
Słupek rozebrany, do pasa i bebna się dostałem:
Myślalem, że problem jest gdzieś po drodze jak pas jest rozwijany i o coś ociera przez co cieżko chodzi -fakt, przy wyciąganiu pasa tarło o ten górny element z regulacją wysokości.
Jak teraz wszystko mam w częściach okazuje się, że mimo wszystko bęben słabo nawija pas... Praca stoi bo nie mam klucza do wykręcenia bębna, ale jak wykręce to wtedy spr. czy dam radę jakoś nakręcic sprężynę...
Ogólnie przez pierwsze 0,8m pasa jak się wyciąga to jest jakiś "wiodki" -taki pofalowany po jednej ze stron. Przy zwijaniu w momencie, jak ten odcinek z pofalowanym bokiem natrafia na bęben wszysko prawie się zatrzymuje i "nie ma siły" dalej nawijac
[ Dodano: 2010-04-02, 17:27 ]
Bęben da się tylko rozkrecic po jednej str.gdzie jest ten mechanizm blokujący. (Ciekawy mechanizm -a zawsze się zastanawiałem jak on działa) Str.ze sprężyną jest zanitowana i nic nie idzie zdziałac.
Potraktowałem tę pofalowaną częsc pasa gorącą wodą, trochę szmatką osuszyłem i zostawiłem na płaskim, żeby wyschło... (nie wiedzialem, czy taki zabieg cos da) Suchy pas juz jest bardziej prosty i jest poprawa w nawijaniu. Pas wrócił na swoje miejsce, osłonę słupka poprawiłem. Jest spora poprawa i trochę $$ zostało w kieszeni

W weekend będę w tym dłubał

[ Dodano: 2010-03-27, 19:03 ]
Słupek rozebrany, do pasa i bebna się dostałem:
Myślalem, że problem jest gdzieś po drodze jak pas jest rozwijany i o coś ociera przez co cieżko chodzi -fakt, przy wyciąganiu pasa tarło o ten górny element z regulacją wysokości.
Jak teraz wszystko mam w częściach okazuje się, że mimo wszystko bęben słabo nawija pas... Praca stoi bo nie mam klucza do wykręcenia bębna, ale jak wykręce to wtedy spr. czy dam radę jakoś nakręcic sprężynę...
Ogólnie przez pierwsze 0,8m pasa jak się wyciąga to jest jakiś "wiodki" -taki pofalowany po jednej ze stron. Przy zwijaniu w momencie, jak ten odcinek z pofalowanym bokiem natrafia na bęben wszysko prawie się zatrzymuje i "nie ma siły" dalej nawijac

[ Dodano: 2010-04-02, 17:27 ]
Bęben da się tylko rozkrecic po jednej str.gdzie jest ten mechanizm blokujący. (Ciekawy mechanizm -a zawsze się zastanawiałem jak on działa) Str.ze sprężyną jest zanitowana i nic nie idzie zdziałac.
Potraktowałem tę pofalowaną częsc pasa gorącą wodą, trochę szmatką osuszyłem i zostawiłem na płaskim, żeby wyschło... (nie wiedzialem, czy taki zabieg cos da) Suchy pas juz jest bardziej prosty i jest poprawa w nawijaniu. Pas wrócił na swoje miejsce, osłonę słupka poprawiłem. Jest spora poprawa i trochę $$ zostało w kieszeni
