[A6 2.8 Q Avant Problem z sondą lambda]
[A6 2.8 Q Avant Problem z sondą lambda]
Witam. Dostrzegłem ostatnio pewien problem - silnik pracując na biegu jałowym zaczął nierówno pracować. Sprawdziłem VAG iem - pojawił się błąd 16514 ( Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony) bank 1 odnosi się prawdopodobnie do jednej strony cylindrów (tym samym do jednej sondy lambda). Posiada ktoś wiedzę czy błąd ten wskazuje na uszkodzenie sondy czy też może jej połączenia? Czy konieczna jest wymiana, a jeśli tak to której z sond?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 22:08 przez technic, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
Bank 1 to strona pasażera Co do sondy to u mnie pierwsza jest na silniku druga na katalizatorze a jeśli jest tylko jedna to w zasadzie nie ma problemu ale bank 1 lub 2 to zawsze strona i wzięł o się to chyba stąd że w silnikach z dwoma rzędami cylindrów , rząd cylindrów 1 to strona pasażera .
Tak na marginesie muszę wymienić u siebie sonde na katalizatorze pod pasażerem i na silniku od strony kierowcy Nie macie może jakiś schematów gdzie te chol..ne wtyczki idą ? i co trzeba zrobić żeby je wymienic ? Poprzednik zrobił to dość prosto obciął kable zlutował i zaizolował dzięki temu mam teraz sondy do wymiany![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Tak na marginesie muszę wymienić u siebie sonde na katalizatorze pod pasażerem i na silniku od strony kierowcy Nie macie może jakiś schematów gdzie te chol..ne wtyczki idą ? i co trzeba zrobić żeby je wymienic ? Poprzednik zrobił to dość prosto obciął kable zlutował i zaizolował dzięki temu mam teraz sondy do wymiany
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
liberro, wtyczek nie ruszaj bo nie masz szans na wyciągnięcie sondy w całości z kablem (przynajmniej tych za katalizatorami) - te kable idą ponad skrzynią biegów i jeszcze są pozaczepiane. Dzisiaj przerabiałem temat - uciąłem starą sondę, wkręciłem nową i polutowałem. W załączeniu opisy wtyczek u mnie - u Ciebie powinno być podobnie.
![Obrazek]()
Albo podaj kod Twojego silnika to popatrzę może będzie rozpiska.
Albo podaj kod Twojego silnika to popatrzę może będzie rozpiska.
No siema
mój kod silnika to APB jeśli masz europejską wersje Etki Elsy to go nie znajdziesz prawdopodobnie . JA z sondami się już uporałem tzn dokladniej rzecz biorąc mój mechanik ... kosztowało mnie to 100 zł za 2 szt .
Muszę Cie jednak zmartwić . ÂŹle zrobiłeś lutując te przewody. Po rozmowach z kilkoma mechanikami wszyscy twierdzą jednogłosnie. że sondy muszą mieć oryginalny przewód od początku do konca. Bardzo ważna jest długość przewodu ze względu na czas biegnięcia impulsu z sondy do sterownika. U mnie np wszystkie cztery sondy mają inne numery niby ta sama sonda a jednak numer inny i wtyczek w gniazdach też nie pozamieniasz. U mnie jedna sonda była też lutowana bo poprzedni mechanik był złodziejem a nie fachowcem . Efektem tego były błędy właśnie spowodowane łączeniem a dodatkowo za długim przewodem. Najczęstsze błędy tej sondy to sygnał za wolny , rezystancja za duża lub uszkodzony obwód grzałki ( kodów nie pamiętam ) . Sonda po wyciągnięciu była sprawdzana i była ok ale i tak założyłem orginał . Efekt ZERO BÂŁęDÓW
. Drugą sonde na silniku wymieniałem z tego samego powodu tylko się tak zastanawiam , przecież ona była zaraz obok kostki łączeniowej... jakim trzeba być debilem zeby lutować sonde 20 cm od kostki łączeniowej
Najwidoczniej facet który to robił nie potrafił jej wypiąć
Mam nadzieje przyjacielu że sie mylę i nie będziesz miał kłopotów ze soją furką . Ale jeśli z czasem bo nie odrazu zaczną Ci się pojawiać błędy sondy tej którą własnie lutowałeś to już wiesz gdzie szukać

Muszę Cie jednak zmartwić . ÂŹle zrobiłeś lutując te przewody. Po rozmowach z kilkoma mechanikami wszyscy twierdzą jednogłosnie. że sondy muszą mieć oryginalny przewód od początku do konca. Bardzo ważna jest długość przewodu ze względu na czas biegnięcia impulsu z sondy do sterownika. U mnie np wszystkie cztery sondy mają inne numery niby ta sama sonda a jednak numer inny i wtyczek w gniazdach też nie pozamieniasz. U mnie jedna sonda była też lutowana bo poprzedni mechanik był złodziejem a nie fachowcem . Efektem tego były błędy właśnie spowodowane łączeniem a dodatkowo za długim przewodem. Najczęstsze błędy tej sondy to sygnał za wolny , rezystancja za duża lub uszkodzony obwód grzałki ( kodów nie pamiętam ) . Sonda po wyciągnięciu była sprawdzana i była ok ale i tak założyłem orginał . Efekt ZERO BÂŁęDÓW



Mam nadzieje przyjacielu że sie mylę i nie będziesz miał kłopotów ze soją furką . Ale jeśli z czasem bo nie odrazu zaczną Ci się pojawiać błędy sondy tej którą własnie lutowałeś to już wiesz gdzie szukać

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
No na razie wszystko ok. Będę kontrolował sytuację - jeżeli będą się pojawiały jakieś błędy od tej sondy to będę wiedział dlaczego.
Jak rok temu kupiłem samochód już z uszkodzoną sondą przed katalizatorem to faktycznie kupiłem bosch-a i miała odpowiednia kostkę, tu nie było problemu. Teraz z ta za katalizatorem miałem problem bo po pierwsze nigdzie nie mogłem dostać sondy która odpowiadałaby numerowi fabrycznemu (czyli żeby była z kablem zakończonym oryginalną kostką) no i to co pisałem żeby wymontować kabel to jakaś masakra. Trochę dziwne jest to co piszesz bo nawet sam producent sond (bosch) w zestawie z sondą daje specjalne łączniki do kabli - co prawda powinno się je łączyć mechanicznie, ale ja dla pewności dodatkowo jeszcze zalutowałem. No nic, zobaczymy jakie będą efekty.liberro pisze:Drugą sonde na silniku wymieniałem z tego samego powodu tylko się tak zastanawiam , przecież ona była zaraz obok kostki łączeniowej... jakim trzeba być debilem zeby lutować sonde 20 cm od kostki łączeniowejNajwidoczniej facet który to robił nie potrafił jej wypiąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
mam takie błedy? sondy do wymiany?
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze