Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.8 Q Avant Problem z sondą lambda]

Silniki benzynowe
technic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:04
Lokalizacja: Lubin

[A6 2.8 Q Avant Problem z sondą lambda]

Post autor: technic » 10 mar 2010, 00:07

Witam. Dostrzegłem ostatnio pewien problem - silnik pracując na biegu jałowym zaczął nierówno pracować. Sprawdziłem VAG iem - pojawił się błąd 16514 ( Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony) bank 1 odnosi się prawdopodobnie do jednej strony cylindrów (tym samym do jednej sondy lambda). Posiada ktoś wiedzę czy błąd ten wskazuje na uszkodzenie sondy czy też może jej połączenia? Czy konieczna jest wymiana, a jeśli tak to której z sond?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 22:08 przez technic, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.

liberro

Post autor: liberro » 11 mar 2010, 11:50

Bank 1 to strona pasażera Co do sondy to u mnie pierwsza jest na silniku druga na katalizatorze a jeśli jest tylko jedna to w zasadzie nie ma problemu ale bank 1 lub 2 to zawsze strona i wzięł o się to chyba stąd że w silnikach z dwoma rzędami cylindrów , rząd cylindrów 1 to strona pasażera .

Tak na marginesie muszę wymienić u siebie sonde na katalizatorze pod pasażerem i na silniku od strony kierowcy Nie macie może jakiś schematów gdzie te chol..ne wtyczki idą ? i co trzeba zrobić żeby je wymienic ? Poprzednik zrobił to dość prosto obciął kable zlutował i zaizolował dzięki temu mam teraz sondy do wymiany :]

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 22 mar 2010, 21:12

liberro, wtyczek nie ruszaj bo nie masz szans na wyciągnięcie sondy w całości z kablem (przynajmniej tych za katalizatorami) - te kable idą ponad skrzynią biegów i jeszcze są pozaczepiane. Dzisiaj przerabiałem temat - uciąłem starą sondę, wkręciłem nową i polutowałem. W załączeniu opisy wtyczek u mnie - u Ciebie powinno być podobnie.

Obrazek

Albo podaj kod Twojego silnika to popatrzę może będzie rozpiska.

liberro

Post autor: liberro » 23 mar 2010, 10:13

No siema :) mój kod silnika to APB jeśli masz europejską wersje Etki Elsy to go nie znajdziesz prawdopodobnie . JA z sondami się już uporałem tzn dokladniej rzecz biorąc mój mechanik ... kosztowało mnie to 100 zł za 2 szt .

Muszę Cie jednak zmartwić . ÂŹle zrobiłeś lutując te przewody. Po rozmowach z kilkoma mechanikami wszyscy twierdzą jednogłosnie. że sondy muszą mieć oryginalny przewód od początku do konca. Bardzo ważna jest długość przewodu ze względu na czas biegnięcia impulsu z sondy do sterownika. U mnie np wszystkie cztery sondy mają inne numery niby ta sama sonda a jednak numer inny i wtyczek w gniazdach też nie pozamieniasz. U mnie jedna sonda była też lutowana bo poprzedni mechanik był złodziejem a nie fachowcem . Efektem tego były błędy właśnie spowodowane łączeniem a dodatkowo za długim przewodem. Najczęstsze błędy tej sondy to sygnał za wolny , rezystancja za duża lub uszkodzony obwód grzałki ( kodów nie pamiętam ) . Sonda po wyciągnięciu była sprawdzana i była ok ale i tak założyłem orginał . Efekt ZERO BÂŁęDÓW :). Drugą sonde na silniku wymieniałem z tego samego powodu tylko się tak zastanawiam , przecież ona była zaraz obok kostki łączeniowej... jakim trzeba być debilem zeby lutować sonde 20 cm od kostki łączeniowej :) Najwidoczniej facet który to robił nie potrafił jej wypiąć :)

Mam nadzieje przyjacielu że sie mylę i nie będziesz miał kłopotów ze soją furką . Ale jeśli z czasem bo nie odrazu zaczną Ci się pojawiać błędy sondy tej którą własnie lutowałeś to już wiesz gdzie szukać :)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 23 mar 2010, 10:22

No na razie wszystko ok. Będę kontrolował sytuację - jeżeli będą się pojawiały jakieś błędy od tej sondy to będę wiedział dlaczego.
liberro pisze:Drugą sonde na silniku wymieniałem z tego samego powodu tylko się tak zastanawiam , przecież ona była zaraz obok kostki łączeniowej... jakim trzeba być debilem zeby lutować sonde 20 cm od kostki łączeniowej :) Najwidoczniej facet który to robił nie potrafił jej wypiąć :)
Jak rok temu kupiłem samochód już z uszkodzoną sondą przed katalizatorem to faktycznie kupiłem bosch-a i miała odpowiednia kostkę, tu nie było problemu. Teraz z ta za katalizatorem miałem problem bo po pierwsze nigdzie nie mogłem dostać sondy która odpowiadałaby numerowi fabrycznemu (czyli żeby była z kablem zakończonym oryginalną kostką) no i to co pisałem żeby wymontować kabel to jakaś masakra. Trochę dziwne jest to co piszesz bo nawet sam producent sond (bosch) w zestawie z sondą daje specjalne łączniki do kabli - co prawda powinno się je łączyć mechanicznie, ale ja dla pewności dodatkowo jeszcze zalutowałem. No nic, zobaczymy jakie będą efekty.

liberro

Post autor: liberro » 23 mar 2010, 14:45

Może i dziwnie to brzmi ale jakąś logikę niby ma :) poza tym powtarzam to co usłyszałem od "fachowców" ja ekspertem nie jestem chociaż wiele przeszedłem :). Ja tez miałem problem z zakupem sond :) sprowadzałem je z Niemiec .

P.S. Robiłeś jakis program w aucie ? lookałem ten Twój filmik z przyśpieszania .

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 23 mar 2010, 15:14

liberro pisze:P.S. Robiłeś jakis program w aucie ? lookałem ten Twój filmik z przyśpieszania .
Nie, nic nie grzebałem, ale nic specjalnego na tym filmiku nie ma przecież ;-)

liberro

Post autor: liberro » 23 mar 2010, 16:05

no ogólnie na dieslach się nie znam z ciekawości pytałem bo idzie ładnie do góry.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 23 mar 2010, 19:19

Jaki diesel, u mnie? :shock: <ok>

liberro

Post autor: liberro » 23 mar 2010, 20:44

oj to w takim razie przepraszam :) nie wiedziałem że są 3 litrowe benzynki :) wiec jeśli to jest benzyna zakładam że bez turbo to idzie całkiem nieźle :)

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 28 mar 2010, 09:08

dołączę do tematu
jeśli vag pokazuje mi bank2 czujnik1 to jest to za katalizatorem??? jak to rozkminić ???

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 28 mar 2010, 17:42

nokia62 pisze:jeśli vag pokazuje mi bank2 czujnik1
Strona kierowcy przed katalizatorem.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 16 sty 2012, 23:23

mam takie błedy? sondy do wymiany?

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 sty 2012, 17:15

Niekoniecznie, na początek skasuj błędy.
Jeśli powróci niskie napięcie to aku do wymiany i dalsze sprawdzanie.
Zapewne lpg do regulacji.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 sty 2012, 17:42

grzemo pisze:Niekoniecznie, na początek skasuj błędy.
Jeśli powróci niskie napięcie to aku do wymiany i dalsze sprawdzanie.
Zapewne lpg do regulacji.
pojeździłem trochę na benzynie i wszystko wróciło do normy, czyli zapewne potrzebna jest regulacja gazu, dobrze główkuję?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl