Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.0 ] multitronic jeśli masz taki...

Silniki benzynowe
telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

[ A6 C5 2.0 ] multitronic jeśli masz taki...

Post autor: telewizja » 11 cze 2009, 16:33

Audi jak w temacie, proszę posiadaczy takiego modelu o opinie, właściwie to chodzi mi tylko o silnik i multitronic. Jeżeli wystąpiły jakieś uszkodzenia silnika lub skrzyni biegów, to proszę o informację co się zepsuło i jaki był w danym momencie przebieg. W moim egzemplarzu jak do tej pory uszkodził się włącznik świateł awaryjnych, cewka zapłonowa i spryskiwacz ksenonów( zimą była w nim woda i rozsadziło go). Pytam o to bo nie wiem czy trzymać ten samochód dalej czy się go pozbyć. Jestem pierwszym właścicielem, a przebieg to 48tyś. Prawdopodobnie ten mały przebieg sprawił, że mimo siedmiu lat to właściwie nic się nie zepsuło. ÂŚrednie spalanie odczytane z komp. to 8.2l/100km. Proszę napisać ile palą kolegów auta z tym silnikiem i skrzynią multitronic. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.

kiernozA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 01 cze 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiernozA6 » 11 cze 2009, 16:59

Co prawda nie mam 2.0 z multitronikiem, ale jeśli jesteś 1 właścicielem auta i ma dopiero 48tyś to chyba nie ma powodów by je sprzedawać :) sądze że jeszcze długo je będziesz użytkował bezawaryjnie, jeżeli będziesz dbał o podstawy takie jak paski, oleje, filtry, hamulce itd.

Pozdrawiam

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 18 mar 2010, 21:56

No ja mam takie autko już niedługo będzie rok.
Najechane ma już prawie 139 tys. I choć miałam małą usterkę to związana była raczej z gazem a wtedy objaw pokazał się na silniku. Jak go kupiłam to dałam do oględzin i mechanik stwierdził, że silnik był naprawdę w super stanie. Wymieniłam po poprzednim właścicielu wszystkie płyny i rozrząd. Z usterek jakie miałam w mojej kadencji to spalony ksenon - TYLKO! (nie licząc tej świecy - ale to przez gaz). Przyznam tez, że od zakupu mam walnięty spryskiwacz reflektora i stamtąd ucieka mi płyn - ale to podobno typowa przypadłość - to muszę zrobić jeszcze w niedalekiej przysżłości. A mi się tym autem super jeżdzi. Jak ci brakuje kucyków to zawsze można wymienić.
A koleżanka Ci powie kolego, że nie napisałeś w jakich warunkach Ci tyle pali. U mnie jazda mieszana była około 9 na benzynie. A w trasie to już ci nie powiem, bo mało tak jeździłam oststnio.
Pozdr. :-D

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 19 mar 2010, 09:17

Witaj MatahariO1 miło, że napisałaś. Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.
Jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami ruchu drogowego to i kucy mi wystarcza.
Musisz dbać o to aby szczególnie zimą w spryskiwaczach był zawsze niezamarzający płyn.
Spalanie jakie podałem to jazda 60% małe miasto bez korków, reszta trasa 8.2 l/100km.
Jazda w trasie to 7,1-7,5l/100km. Piszesz o spalonym ksenonie, czy chodzi o żarówkę, czy może o system wysokiego napięcia i jaki był koszt usunięcia tego uszkodzenia ?
Wymieniałem u siebie w Warszawie Autoviwa spryskiwacz reflektora, wszystko trwało godzinę. Kosztowało 180zł. Olej w skrzyni multitronic wymienia się co 60tyś km i jest to bardzo ważne. Radzę aby to robić w serwisie Audi gdyż jest na to specjalna dość skomplikowana procedura.
Pozdrawiam.

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 19 mar 2010, 10:51

Hej
No tak miałam na myśli żarówkę. Jak pojechałam do pierwszego lepszego sklepu w mojej miejscowości to mi zaśpiewali o ile dobrze pamiętam coś około 250 zeta - philipsa, w drugim za osram chcieli ponad 300. Ja znalazłam philipsa na allegro za niespełna 100 i działa bez zarzutu już pół roku (nie chodziło mi o przetwornicę - podobno trzeba szybko zmieniać spalone żarniki(żarówki) bo może to doprowadzić do spalenia przetwornicy).
Dzięki o info. w temacie spryskiwacza - ciekawe jak we Wrocławiu za to by z ato skasowali (?) - dobrze mieć porównanie. Choć tak faktycznie to mam dość bystrego mechanika. Olej w przekładni też mi wymienił ;). Robił to wcześniej naszej bmw - automat. To ufam mu, że tego to nie skopie.
Co do aut to zawsze konsultuję wszelkie podejrzenia równolegle/przez tel./ z moją przyjaciółką jeszczcze ze studiów - prowadzi serwis samochodowy z ojcem, najbardziej rozgarnięta kobitka w temacie samochodów jaką znam, no i oczywiście korzystam z forum <ok>
... Aha, ja nie zauważyłam, że masz limuzynę - to pewnie tłumaczy dlaczego mój więcej bierze paliwa... jest po prostu cięższy - to avant, i musi bardziej się spiąć, żeby te półtora tony szarpnąć :lol:
Ale wiesz co mnie interesuje? Ile bierze ci oleju? Bo ostatnio, się zagapiłam i sporo mi ubyło - mea culpa. Może przez gaz więcej pije. A może to taka uroda silników ALT. Choś słyszałam, że komś udało się to pokonać Motulem. Ja leję Mobil 1 chyba 5W-40 (musiałabym sprawdzić z etykiety, bo nie pamiętam dobrze).
Pozdrawiam

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 19 mar 2010, 11:56

Audi zalewa silniki Castrolem 5W40 specyfikacja Volkswagena. Ja w swoim audi zalewam do górnej kreski i po 15 tyś km schodzi do dolnej, nieraz musiałem nieco dolać około 0,4 l.
Mój ma bardzo mały przebieg 54tyś km, poza tym na gazie podobno biorą więcej (silnik pracuje w wyższych temperaturach). Radzę nie dolewać żadnych uszczelniaczy. Jeżeli bierze więcej niż 2l na 15tyś km to dopiero wtedy można się zastanawiać czy coś nie jest tak.
Czytałem gdzieś, że wszystkie silniki pięciozaworowe stosowane w Audi mają większe zużycie oleju, niż silniki dwu, czy czterozaworowe.
Szerokości i przyczepności !

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 19 mar 2010, 12:45

No tak, to się wszystko zgadza. Gdzieś wyczytałam, że Castrol i Mobil to jedna firma robi i wsumie to praktycznie te same oleje - ktoś o tym na forum pisał. Mi pije tego oleju więcej. Do uszczelniaczy nikt mnie nie przekona. Ale rozważam przy następnej wymianie oleju zalać ten Motul (dobór wg. specyfikacji oczywiście). Ktos kiedyś pisał, że zalał taki i na poczatku też brał ale po drugim zalaniu pobór już był wyraźnie mniejszy. I chyba tak zrobię.
telewizja pisze:Czytałem gdzieś, że wszystkie silniki pięciozaworowe stosowane w Audi mają większe zużycie oleju, niż silniki dwu, czy czterozaworowe.
O tym nie słyszałam. Warto wiedzieć!
Dzięki! Pozdrawiam!

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 19 mar 2010, 14:46

Mam też ALT 2,0 tylko na manualu i powiem szczerze,ze nie zauważyłem żeby brał olej.Auto ma 53tys przebiegu i chyba za szybko na branie oleum.Co do wskazań poziomu oleju robicie to jak wam wyskoczy info na Fisie czy np raz na tydzień podnosicie machę i się brudzicie?Miałem wcześniej merca c klasę z 2005r i brał mi olej przy 165tys przebiegu..Głównie na trasie jak mu wrzuciłem na budzik jakieś 140km/h to po jakimś czasie zapalał się znak braku oleju.Silnik 1,8kompresor.

[ Dodano: 2010-03-19, 14:50 ]
Co do spalania to 2,0ALT te 10l zimą musi spalić...I uważam,że to dobry wynik.

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 19 mar 2010, 15:17

Multitronic trochę oszczędza paliwo, no i ja mam limuzynę, jest trochę lżejszy.
Do oleju zaglądam mniej więcej co 2 tyś km.
Zużycie oleju jest większe podczas eksploatacji na krótkich odcinkach.
Ja nie zmienię mojej szóstki jeszcze przez kilka lat na pewno.

Widzę, że temat podany w czerwcu 2009r ożył wczoraj na nowo.
Bardzo mnie to cieszy, może ktoś coś napisze o multitronicu i o nadwoziu (korozje) ?

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 19 mar 2010, 15:35

Miałem kilka aut z automatami i zawsze spalały więcej niż manual...Być może multitronic ma tę cudowną przypadłość ,że spala mniej,ale nie sądzę.Co do korozji to w swoim jak na tę chwilę nic takiego nie zauważyłem,ale auto było kupione w salonie w ÂŁodzi w 2005r.W 5-cio letnim mercedesie c-klasie na tylnej klapie już pojawiły mi się parchy(auto od Zasady!),był to min. powód zamiany na audi...

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 19 mar 2010, 16:54

akism pisze:Co do spalania to 2,0ALT te 10l zimą musi spalić...I uważam,że to dobry wynik.
No zgadzam się. Ale zimą. Bo latem bierze mi mniej. Choć męzowi i latem wyskakuje 10 - to jeszcze kwestia nogi!
akism pisze:Miałem kilka aut z automatami i zawsze spalały więcej niż manual...
No ale multitronik to nie jest zwykły automat. To skrzynia bezstopniowa! I z tego co mi się majaczy to komputer ustawia taki bieg, aby jazda była ekonomiczna. Coś takiego chyba jest napisane w instrukcji. A zwykłym automatem też czasem jeźdżę to jak depnę czasem, to smok łyknie jak trzeba tj. bmw.
A korozji u mnie BRAK :mrgreen:

[ Dodano: 2010-03-19, 17:16 ]
akism pisze:Co do wskazań poziomu oleju robicie to jak wam wyskoczy info na Fisie czy np raz na tydzień podnosicie machę i się brudzicie?
Kiedyś mi na FIS'ie wyskoczył niedobór oleju i wtedy nie chciał odpalić - o ile pamiętam to do mnie "krzyczał". Jak już na FIs'ie Ci wyskoczy to daleko nie ujedziesz (o ile nie odmówi ci posłuszeństwa komputer pokładowy) - tak na mój rozum, trzeba zalać jak najszybciej. Ja tam nie patrzę czy się pobrudzę tylko na bagnecie sprawdzam. Zresztą co to za brudzenie, pod auto nie wchodzę ;).Ktoś mi kiedyś tak powiedział, że mam dolać jak się na fisie zapali. To nie była dobra rada! Bo jakby tak w trasie się przydarzyło i niedajboże zabrakoby oleju do dolewek i nie było by gdzie kupić :?: .... hmmm :-/ no różnie to bywa, wolę uniknąć takiej sytuacji.

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 19 mar 2010, 21:13

akism pisze:Miałem kilka aut z automatami i zawsze spalały więcej niż manual...Być może multitronic ma tę cudowną przypadłość ,że spala mniej,ale nie sądzę.
Cytat z broszury Audi A6 Multitronic.
Nowej generacji skrzynia biegów multitronic przewyższa wszystko
co w tej dziedzinie zrobiono do tej pory.To połączenie zalet automatycznej
skrzyni biegów oraz sześciobiegowej skrzyni manualnej.
Przede wszystkim dynamika i komfort prowadzenia bez szarpnięć
podczas zmiany biegów. Zużycie paliwa - niższe niż w przypadku przekładni
manualnej, a przyspieszenie lepsze niż w samochodzie z automatyczną
skrzynią biegów.
Bezstopniowa skrzynia biegów multitronic jest dostępna
w wersjach z silnikami: 1,8T, 2.0, 2.4, 3.0, 1.9TDI, 2.5TDI (163KM) :-P

[ Dodano: 2010-03-19, 21:50 ]
Obrazek

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 20 mar 2010, 10:03

To miłe,nareszcie wymyślono skrzynię automatyczną,która oszczędza paliwo.Zawsze miałem świadomość,że automat oszczędza silnik kosztem większego zużycia paliwa,teraz to się zmienia.Jeżeli chodzi o mnie to już w 91roku miałem roczne audi 100(cygaro) w automacie i powiem szczerze bardzo się na nim zawiodłem.:)Wiem,że to inna generacja skrzyń,ale audi nigdy nie miało solidnych automatów.Na forum chwalą tipa,ale przy mercedesowskiej skrzyni to śmieć..nie oszukujmy się.Mam na to dowody,znajomych z meśkami,które mają po 400tys i skrzynia sprawuje się bezawaryjnie.W audi byłaby już 2-3 razy w remoncie.
A6C7 3.0 TDI 272 S-line(było )
A8d3 4.2

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 20 mar 2010, 11:04

Hmm mam porównanie tylko do BMW z 94go bodaj, automat popsuł się po około 250-260tys. Wtedy już nawet nie oddawaliśmy jej do remontu tylko wstawiliśmy "nową". Ale w trakcie eksploatacji spisywał się bez zarzutów.
Wszystko kiedyś się psuje nic nie jest wieczne. Merca też kiedyś trzeba będzie skasować.
Na razie z multitronika jestem zadowolona - odpukać!

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 mar 2010, 16:02

akism pisze:Wiem,że to inna generacja skrzyń,ale audi nigdy nie miało solidnych automatów.Na forum chwalą tipa,ale przy mercedesowskiej skrzyni to śmieć..nie oszukujmy się.Mam na to dowody,znajomych z meśkami,które mają po 400tys i skrzynia sprawuje się bezawaryjnie.W audi byłaby już 2-3 razy w remoncie.
widzę, że mamy na forum proroka :shock:
na temat Tiptronica to radzę poczytać, aby się dokształcić na temat "przynajmniej" kto jest właścicielem tej skrzyni, bo dodam tylko że Audi jest jedną z marek, które je stosują, ale nie ma z nią nic wspólnego
za nazwanie Tiptronica "śmieciem" powinno wieszać się za jaja i na latarnie
każdy kto raz się przejechał tą skrzynią, mało kiedy od niej odchodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga