Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100 C4/AAS 2,4 82 KM] Uszkodzony czujnik TEMP i inne...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LargoVinch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2010, 16:17
Lokalizacja: Ropczyce
Kontakt:

[100 C4/AAS 2,4 82 KM] Uszkodzony czujnik TEMP i inne...

Post autor: LargoVinch » 18 mar 2010, 02:24

Witam serdecznie jestem tu nowy jak zdążyliście już to pewnie zauważyć, i chciał bym zapytać o parę spraw związanych z moim autkiem kilku fachowców którzy są na tym forum o kilka rad związanych z tematem tego posta :)

Przegrzany silnik: Wina wsadzonego kartonu przed chłodnice + zepsuty czujnik od temperatury (ten 4 pinowy)

Konsekwencje: Spawanie głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą, kolektorem ssącym i wydechowym oraz pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe, simeringi, wymiana oleju (10w40 Castrol) + filtru i oczywiście wymiana płyny chłodniczego = 1000zł

Moje pytania:

Od tego czasu albo mam dziwne wrażenie albo już dmucham na zimne z przewrażliwienia ponieważ gdy zapalam auto chodzi jakieś 3,4 minuty aż się zagrzeje słychać delikatną nierówną prace silnika, gdy się zagrzeje słychać delikatne piknięcie od strony zegarów lub z pod maski nie wiem nawet co to jest ale później już wszystko chodzi równo i wtedy startuje. Mija jakieś 10 min od zapalenia auta a z nawiewów leci już ciepłe powietrze choć go w ogolę nie katuje, jazda spokojna raptem 2,3 km od domu. Nawiew ciepły FULL leci ciepło nawiew zimny FULL leci po chwili zimne, czyli wszystko wskazuje ze nic złego sie nie dzieje. Zastanawia mnie to iż szybko się robi ciepło w aucie gdy włączę nawiew, wcześniej tak nie miałem. Musiałem chwile pojeździć. Wszystko w tym wypadku jest ok? Czy muszę się czegoś obawiać? Dodam że po naprawie silnik został umyty przejechałem już jakieś 3 tyś i nic nie leje nic nie kapie :)

Czy można dostać jakiś zamiennik tego czujnika temperatury (4 PIN) bo w sklepie wołają jakaś 100zł za to, a słyszałem że podobno takowe są.

Wskaźnik paliwa oszukuję, gdy mam jakieś 30 litrów w baku wskaźnik pokazuje ledwo co środkową czerwoną kreske, czyli prawidłowo jakieś 10 litrów. Wszystko natomiast zmienia się zaskakująco szybko kiedy stanę prawą częścią auta na chodniku, następuje przechylenia auta i pokazuję tak jak powinien pokazywać.

Silnik klekocze jak traktor, gdy wciskam sprzęgło klekot ustępuje gdzieś od strony skrzyni. Podobno sprzęgło dociskowe czy to prawda? Zresztą ogólnie wydaje mi się ze głośno chodzi... Jakiś tam mechanik mi mówił że mogę też to sprawdzić za pomocą lekkiego wbijania biegu 5 bez sprzęgła następuje to samo, jest nieco ciszej. Powiedzcie mi jeszcze co może klekotać z pod maski bo mnie już to trochę zaczyna wkurzać. Dodam że nie mam osłony pod silnikiem, odpadła w czasie jazdy :D

Jak ściągnąć manualne sterowanie nawiewów? Wypaliły mi się żarówki i chciał bym je wymienić a nie mogę za żadne skarby się do tego doskrobać...

Czy można gdzieś kupić oryginalne tarcze zegarów? Tarcza od prędkości zaczęła mi się łuszczyć w okolicach małego licznika...

Czy są jakieś zamienniki od wskaźnika paliwa? Urwałem wczoraj wskazówkę i pasowało by to naprawić, bo na ślepo jeździł nie będę.

Jest możliwość zamienienia sterowania nawiewami z manualnej na ten od climatronik? Chodzi mi o samo sterowanie, aby nie kręcić tymi gałkami :D

Ogólnie rzecz biorąc auto ma przejechane 478 tyś, wszystko na czas było wymieniane i nie na jakieś zamienniki tylko ORYGINALNE części ponieważ auto było użytkowane przez mojego ojca :) Teraz jestem przed wymianą kompletnego rozrządu zobaczymy czy to coś pomoże. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Dodam jeszcze że autem jeżdżę od jakichś 30 tyś km.

Proszę o rady i uwagi jeśli jakieś będziecie mieć. Dziękuję i pozdrawiam ;)

[ Dodano: 2010-03-18, 20:43 ]
Dzięki że kto kolwiek odpisał na ten temat :/
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 12:58 przez LargoVinch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 21 mar 2010, 11:32

Można zamiast cztero-pinowego założyć tańszy 3-pinowy. Szczególnie jak się nie ma klimy.
Pasuje 100% - sprawdzone.
Jeśli chcesz taki czujnik - pisz PW.

Co do ilości paliwa - 2 możliwości - zegary lub czujnik. W setkach czujniki poziomu paliwa w dieslach są dość mocno awaryjne - trzeba rozebrać i dogiąć blaszkę - jak rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi.
Jeśli zegary to - albo zimne luty (często) albo uszkodzony sam ustrój pomiarowy (równie często), albo uszkodzony stabilizatorek 10V - poznasz to po złych wskazaniach czujnika temperatury jak już naprawisz czujnik (oba są zasilane z tego stabilizatorka).

Osobiście uważam że masz problem z tym właśnie stabilizatorem, stąd problemy z odczytem temp i poziomu paliwa.

Manualne sterowanie nawiewów: zdejmujesz najpierw pokrętła (obcęgami przez gumę, żeby nie uszkodzić), masz 2 śrubki pod zewnętrznymi gałkami nawiewów. Ot cała filozofia.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
LargoVinch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2010, 16:17
Lokalizacja: Ropczyce
Kontakt:

Post autor: LargoVinch » 21 mar 2010, 12:55

Zapomniałem dodać że jeśli czujnik jest wpięty wskazówka leci aż za koniec tarczy, dlatego jest odpięty. Gdzie ten stabilizator jest i jakie są koszty jego wymiany :)?

[ Dodano: 2010-03-26, 17:58 ]
Kupiłem nowe zegary od temp i paliwa i dalej jest to samo, teraz nawet mniej sie podnosci wskazówka od paliwa :( w czym tkwi problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja