
Przegrzany silnik: Wina wsadzonego kartonu przed chłodnice + zepsuty czujnik od temperatury (ten 4 pinowy)
Konsekwencje: Spawanie głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą, kolektorem ssącym i wydechowym oraz pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe, simeringi, wymiana oleju (10w40 Castrol) + filtru i oczywiście wymiana płyny chłodniczego = 1000zł
Moje pytania:
Od tego czasu albo mam dziwne wrażenie albo już dmucham na zimne z przewrażliwienia ponieważ gdy zapalam auto chodzi jakieś 3,4 minuty aż się zagrzeje słychać delikatną nierówną prace silnika, gdy się zagrzeje słychać delikatne piknięcie od strony zegarów lub z pod maski nie wiem nawet co to jest ale później już wszystko chodzi równo i wtedy startuje. Mija jakieś 10 min od zapalenia auta a z nawiewów leci już ciepłe powietrze choć go w ogolę nie katuje, jazda spokojna raptem 2,3 km od domu. Nawiew ciepły FULL leci ciepło nawiew zimny FULL leci po chwili zimne, czyli wszystko wskazuje ze nic złego sie nie dzieje. Zastanawia mnie to iż szybko się robi ciepło w aucie gdy włączę nawiew, wcześniej tak nie miałem. Musiałem chwile pojeździć. Wszystko w tym wypadku jest ok? Czy muszę się czegoś obawiać? Dodam że po naprawie silnik został umyty przejechałem już jakieś 3 tyś i nic nie leje nic nie kapie

Czy można dostać jakiś zamiennik tego czujnika temperatury (4 PIN) bo w sklepie wołają jakaś 100zł za to, a słyszałem że podobno takowe są.
Wskaźnik paliwa oszukuję, gdy mam jakieś 30 litrów w baku wskaźnik pokazuje ledwo co środkową czerwoną kreske, czyli prawidłowo jakieś 10 litrów. Wszystko natomiast zmienia się zaskakująco szybko kiedy stanę prawą częścią auta na chodniku, następuje przechylenia auta i pokazuję tak jak powinien pokazywać.
Silnik klekocze jak traktor, gdy wciskam sprzęgło klekot ustępuje gdzieś od strony skrzyni. Podobno sprzęgło dociskowe czy to prawda? Zresztą ogólnie wydaje mi się ze głośno chodzi... Jakiś tam mechanik mi mówił że mogę też to sprawdzić za pomocą lekkiego wbijania biegu 5 bez sprzęgła następuje to samo, jest nieco ciszej. Powiedzcie mi jeszcze co może klekotać z pod maski bo mnie już to trochę zaczyna wkurzać. Dodam że nie mam osłony pod silnikiem, odpadła w czasie jazdy :D
Jak ściągnąć manualne sterowanie nawiewów? Wypaliły mi się żarówki i chciał bym je wymienić a nie mogę za żadne skarby się do tego doskrobać...
Czy można gdzieś kupić oryginalne tarcze zegarów? Tarcza od prędkości zaczęła mi się łuszczyć w okolicach małego licznika...
Czy są jakieś zamienniki od wskaźnika paliwa? Urwałem wczoraj wskazówkę i pasowało by to naprawić, bo na ślepo jeździł nie będę.
Jest możliwość zamienienia sterowania nawiewami z manualnej na ten od climatronik? Chodzi mi o samo sterowanie, aby nie kręcić tymi gałkami :D
Ogólnie rzecz biorąc auto ma przejechane 478 tyś, wszystko na czas było wymieniane i nie na jakieś zamienniki tylko ORYGINALNE części ponieważ auto było użytkowane przez mojego ojca

Proszę o rady i uwagi jeśli jakieś będziecie mieć. Dziękuję i pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-18, 20:43 ]
Dzięki że kto kolwiek odpisał na ten temat
