[a6 c5 2.4 tiptronic] Szarpanie - skrzynia ?
[a6 c5 2.4 tiptronic] Szarpanie - skrzynia ?
Witam
Mam taki objaw dzieje się to przeważnie przy prędkości poniżej 2 tyś obrotów
zaczyna mi szarpać samochodem konktrenie z przodu wydaje mi się że jest to od skrzyni biegów mama automat, jak popuszczę gazu i wcisnę spowrotem to objaw mija, niestety nie stwierdziłem w jakich dokładnie warunkach się to dzieje ale na pewno poniże 2 tyś obrotów i chyba w większości na 5 biegu.
Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?
Mam taki objaw dzieje się to przeważnie przy prędkości poniżej 2 tyś obrotów
zaczyna mi szarpać samochodem konktrenie z przodu wydaje mi się że jest to od skrzyni biegów mama automat, jak popuszczę gazu i wcisnę spowrotem to objaw mija, niestety nie stwierdziłem w jakich dokładnie warunkach się to dzieje ale na pewno poniże 2 tyś obrotów i chyba w większości na 5 biegu.
Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?
Im słabsze hamulce tym dalej zajedziesz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Na moje ponizej 2 tys obr/min powinien juz automat zrzucic na 4 bieg, na moje to skrzynia zaczyna sie konczyc kolego
Najlepiej podlacz samochod pod VAG-a, wtedy wyjdzie co jest grane
Najlepiej podlacz samochod pod VAG-a, wtedy wyjdzie co jest grane
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
a6go wymiane oleju robi sie w warsztacie bo potrzebny jest specjalny sprzet. Olej to ATF Dexron. Co do biegu i temp. silnika to nie wiem.a6go pisze:jak juz jestesmy przy wymianie oleju w skrzyni to moze napisac ktos jak to sie robi?
czy na zimnym , czy na cieplym, gdzie sie wlewa, na jakim biegu i ile?
jaki olej najlepszy?
Oczywiscie ze tak. Np jezeli robis to bez sprzetu potrzebnego oleju bedzie zbyt maloa6go pisze:czy po niepoprawnej wymianie moze cos sie stac ze skrzynia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Kolego, wymiana oleju w skrzyni automatycznej jest prosta ale pracochłonna.
Olej kupisz w litrowych opakowaniach w serwsie. I nie jest to ATF Dexron tylko syntetyczny olej hydrauliczno-przekładniowy o parametrach przewyższających ATF IIID. Cena w serwisie to około 70 zł za litr. Poza sewisem możesz kupić olej Castrol Transmax Z ale jest on tylko w 20-litrowych opakowaniach, podobnie jak ESSO LT71141. takie 20-litrowe opakowania to koszt około 700-800 zł.
W szkrzyni Tiptronic masz około 9 litrów oleju, ale wypuszczając wyleci Ci około 4-5 litrów. Więc aby wymienić olej samodzielnie powinieneś zrobić to przynajmniej dwókrotnie. Oczywiście powinno się też wymienić filtr.
I tak zaczynasz od wypuszczenia oleju ze skrzyni - śruba z łbem sześciokątnym, odkręcasz wszystkie śruby mocujace dolną pokrywę skrzyni i wymieniasz filtr. Zakładasz dolną pokrywę z nową uszczelką i przez drugą śrubę z łbem inbusowym (jeśli pamiętam 17mm) wlewasz olej do skrzyni. Wlewasz olej do chwili aż zacznie się przelewać. Zakręcasz korek i odpalasz silnik. Przez kilkanaście minut bawisz się przełączając tryby sposobu jazdy aż rozgrzeje się skrzynia i olej. Jak rozgrzeje się do 40 st. Celcjusza wykręcasz korek którym zalewałeś i dolewasz oleju aż zacznie się przelewać. Jak nie masz dosyć takiej mozolnej roboty to możesz jeszcze raz wypuścić i zalać olej.
Osobiście uważam, że taka podwójna wymiana oleju w skrzyni przy okazji wymiany rozrządu w zupełności wystarczy. Pozdr.
Olej kupisz w litrowych opakowaniach w serwsie. I nie jest to ATF Dexron tylko syntetyczny olej hydrauliczno-przekładniowy o parametrach przewyższających ATF IIID. Cena w serwisie to około 70 zł za litr. Poza sewisem możesz kupić olej Castrol Transmax Z ale jest on tylko w 20-litrowych opakowaniach, podobnie jak ESSO LT71141. takie 20-litrowe opakowania to koszt około 700-800 zł.
W szkrzyni Tiptronic masz około 9 litrów oleju, ale wypuszczając wyleci Ci około 4-5 litrów. Więc aby wymienić olej samodzielnie powinieneś zrobić to przynajmniej dwókrotnie. Oczywiście powinno się też wymienić filtr.
I tak zaczynasz od wypuszczenia oleju ze skrzyni - śruba z łbem sześciokątnym, odkręcasz wszystkie śruby mocujace dolną pokrywę skrzyni i wymieniasz filtr. Zakładasz dolną pokrywę z nową uszczelką i przez drugą śrubę z łbem inbusowym (jeśli pamiętam 17mm) wlewasz olej do skrzyni. Wlewasz olej do chwili aż zacznie się przelewać. Zakręcasz korek i odpalasz silnik. Przez kilkanaście minut bawisz się przełączając tryby sposobu jazdy aż rozgrzeje się skrzynia i olej. Jak rozgrzeje się do 40 st. Celcjusza wykręcasz korek którym zalewałeś i dolewasz oleju aż zacznie się przelewać. Jak nie masz dosyć takiej mozolnej roboty to możesz jeszcze raz wypuścić i zalać olej.
Osobiście uważam, że taka podwójna wymiana oleju w skrzyni przy okazji wymiany rozrządu w zupełności wystarczy. Pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 19:29
- Lokalizacja: zach-pom
Witam wszystkich.
Mam problem z moim tiptronikiem, a mianowicie, gdy wrzuce z P na D to wszystko normalnie zmienia i jedzie jak powinien, ale jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i hamuje do zera, puszczam hamulec i chce ruszyc to obroty idą do góry a auto stoi, puszczę gaz (obroty spadają) to jest lekkie szarpnięcie i załącza bieg i dalej jedzie normalnie, dzieje się to nie zawsze ale ostatnimi czasy dość często.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że auto ma niecałe 300tys km nakulane i podłączałem z kumplem mechanikiem pod vaga to wyskoczyły dwa błędy (coś z przepustnicą i drugi czujnik położenia pedału stop, czy coś takiego), czy to może mieć związek z tym? Czy to może wina skrzyni?
Mam problem z moim tiptronikiem, a mianowicie, gdy wrzuce z P na D to wszystko normalnie zmienia i jedzie jak powinien, ale jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i hamuje do zera, puszczam hamulec i chce ruszyc to obroty idą do góry a auto stoi, puszczę gaz (obroty spadają) to jest lekkie szarpnięcie i załącza bieg i dalej jedzie normalnie, dzieje się to nie zawsze ale ostatnimi czasy dość często.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że auto ma niecałe 300tys km nakulane i podłączałem z kumplem mechanikiem pod vaga to wyskoczyły dwa błędy (coś z przepustnicą i drugi czujnik położenia pedału stop, czy coś takiego), czy to może mieć związek z tym? Czy to może wina skrzyni?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga