Witam, Jak w temacie, w trakcie przyspieszania, zależnie od biegu (przy około 2000rpm na 2ce, 2300rpm na 3ce, na 4tym biegu pewien nie jestem) występuje dziwny dźwięk, który można porównać z tarciem, zasysaniem powietrza. W czasie postoju na biegu jałowym po przegazowaniu, w trakcie zmniejszania się obrotów sytuacja się powtarza...O ile te dziwne odłgosy można "ztolerować" to czasami zdarza się, że towarzyszy im lekkie szarpnięcie (w trakcie przyspieszania). Poniżej logi, na razie statyczne zwykłe i BS...Co do temperatury wiem, że jest coś nie halo. Na zegarach 90st, na VAGu różnie. A6 ma przejechane 150kkm, ostatnio czyszczony EGR...Prośba o pomoc, a poniżej logi
Statyczne zwykłe:
Log (000)
Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (007)
Log (013,014)
Log (018)
Statyczne BS:
Log BS(000)
Log BS(004)
Log BS(011)
Log BS(003)
[A6 C5 2,5TDI q AKE] dziwne dzwieki, szarpniecia
Piotruś dzięki za szybką odpowiedź.
Co do kąta wtrysku czy możliwe jest aby sam się przestawił po przejechaniu 25k km? Po wymianie rozrządu ustawiany był kąt, zlogowany pół roku później wynosił w LATE 2,6-3*...
wracając do meritum, czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia czy to na pewno turbo?
Podczas ostatniej wymiany oleju poprosiłem mechanika o sprawdzenie opisanego we wcześniejszym poście przeze mnie zjawiska diagnoza - pompa do regeneracji. Nie znam się na tym po prostu pytam i rozumiem, że nikt nie jest Davidem Copperfieldem i cudów przez internet nie zrobi. Zauważyłem, że na zimnym silniku zjawisko nie występuje lub jest znikome...Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję
Co do kąta wtrysku czy możliwe jest aby sam się przestawił po przejechaniu 25k km? Po wymianie rozrządu ustawiany był kąt, zlogowany pół roku później wynosił w LATE 2,6-3*...
wracając do meritum, czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia czy to na pewno turbo?
Podczas ostatniej wymiany oleju poprosiłem mechanika o sprawdzenie opisanego we wcześniejszym poście przeze mnie zjawiska diagnoza - pompa do regeneracji. Nie znam się na tym po prostu pytam i rozumiem, że nikt nie jest Davidem Copperfieldem i cudów przez internet nie zrobi. Zauważyłem, że na zimnym silniku zjawisko nie występuje lub jest znikome...Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję
Powiem Ci, że po tych wszystkich latach tracę wiarę w ten samochód...Piotruś pisze: Raczej nie sądzę, ze cokolwiek się przestawiło - tylko najprawdopodobniej poprzedni pomiar był robiony przy mniej rozgrzanym silniku i wtedy rzeczywiście odczyty mogły być "wcześniejsze" od obecnych.
Logi 3 miesiące po wymianie rozrządu, regulacji kąta:
Log (0004,007,013)
Log (004BS)
Stąd moje pytanie o "przestawienie"
<smuty> Odgłosy występowały już od dłuższego czasu, ostatnimi czasy się nasilły i sam nie wiem czy to "chrząkająca świnia" czy "startujący samolot" :mrgreen:Piotruś pisze: Jedyną możliwością sprawdzenia (oczywiście zanim jeszcze coś się rozsypie ...) jest demontaż turbo i kontrola stanu elementów zmiennej geometrii w dobrym zakładzie regenerujacym sprężarki ...
Wielkie dzięki, sprawdzę jeszcze w jakim stanie jest hydraulika i pewnie zacznę szukać nowej Audi
Egh...Sad but true, widzę co dzieje się z nowymi modelami C6 2,7TDI i niespełna roczną A8, niby pierdoły, ale to na miłość boską nie są cinquecento!Piotruś pisze: Ach, wcale się nie dziwię ... . Mój następny prywatny samochód (a jestem "na kupnie" i nawet dzisiaj byłem na jazdach testowych "u konkurencji"), to raczej na pewno (i na długo) nie będzie już AUDI (żadne Audi, nawet próba i szczere chęci zaprzyjaźnienia się z nowym allroadem w moim przypadku okazały się totalnym fiaskiem) ... .
Powiem więcej - wczoraj odbyłem prywatne pogaduchy z mechaniorami w ASO i okazuje się, że są równie oburzeni niektórymi faktami co ja ... . ÂŻenada i tyle ... .
Czyli nie zawracając Ci już gitary...z 3,8*BTDC na LATE powinno powędrować na około 1*ATDC, zgodnie z instrukcjami z tego tematu a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku-vt8038.htm ?Piotruś pisze: No cóż - temperatura nie usprawiedliwia opóźnienia w nastawach kąta wtrysku ale wobec takiej sytuacji tym bardziej zachęcałbym Cię do "przeregulowania się" na kąt wyraźnie wcześniejszy w okolicach -1* zaGMP. Ujawniona sytuacja jakoś bardzo mnie niepokoi w kwestii tłoka przestawiacza kąta wtrysku, który hipotetycznie moze być trochę przytarty i stąd te różnice w odczytach - a ustawiając kąt na -1* zaGMP zapewnisz pełny zakres pracy tego mechanizmu (redukujac zagrożenie zatarciem).
Nie daj się długo nakłaniać - zajmie Ci to nie dłużej niż 1/2 godziny a efekty mogą Ci uratować niezła kupkę forsy ... .
Sprężarką zajmę się pewnie później, do tego czasu pewnie coś jeszcze się sp*(^%#$ :-P
P.S.
Kołem obracam za pomocą klucza oczkowego?
- maniek1980
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2009, 21:01
- Lokalizacja: gdynia
sorki koledzy ze sie podepnę do tematu ale ja juz 2 miechy walcze z tym dzwiekiem i szarpaniem silnika po przegazowaniu.tylko u mnie pojawiło sie to po wymianie wałków i hydrauliki i uszczelnianiu misek olejowych.może to i coś z turbo(choc było czyszczone i nie ma dużych luzów) ale gdy odepne sterowanie turbiny to obiawy znikają.moje pytanie czy mogło to sie stac przez to że mechanik pop tym remącie popmylił wężyki od turbo z egr i troche tak nim pojezdził? jak możecie to podpowiedzcie co tu dalej robic bo juz nie mam pomysłów.
z góry dzieki
z góry dzieki
- maniek1980
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lis 2009, 21:01
- Lokalizacja: gdynia
dieki za odzew.ale dopiero co wruciłem z pracy i mam czas na odpisanie.logów nie mam bo i auto jest u mechanika w poniedziałek go odbieram i spróbuje zrobic te logi. a co do egr jest drorzny. program mam wgrany nowy orginalny , bo ten chip był uszkodzony(tak twierdził szpec od elektroniki) grucha na moje oko chodzi ok. a sztanga nie była ruszana bo na gwincie jest żólta farba.
[ Dodano: 2010-03-21, 17:32 ]
dzięki piotrus podrzuciłes mi trop na sztange przy turbo i to było to,rozkreciłem sztange o 1,5obrotu i jest ok :mrgreen:
[ Dodano: 2010-03-21, 17:32 ]
dzięki piotrus podrzuciłes mi trop na sztange przy turbo i to było to,rozkreciłem sztange o 1,5obrotu i jest ok :mrgreen: