Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Trzesie na luzie...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

[A6 C5] Trzesie na luzie...

Post autor: K@MiL » 05 mar 2010, 19:34

Witajcie.
Taki problem wczoraj wieczorkiem jechałem do Gdańska i moje zdziwienie całe auto zaczęło się dziwnie trząść, zaznaczam tylko na luzie. Gdy ruszyłem nie było tego czuć. Początkowo przednia szyba wydawała dziwne dźwięki - trzeszczenie, jakby w podszybiu plastiki, jak w aucie z roczników ’90 wiecie o co chodzi. Także powiedzcie mi co to mogło być? Poduszki? Czy to czego bardziej się obawiam sprzęgło i całe koło… Ogólnie gdy dojechałem do celu auto zgasiłem i potem ponownie uruchomiłem objawów już nie było ale… Wolę dmuchać na zimne :-|

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 05 mar 2010, 22:51

Przyczyną może być jakaś walnięta poducha pod silnikiem,sprawdzenie tego nic nie kosztuje,a moze okazać się trafne :roll: pozdr

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 05 mar 2010, 23:03

raczej na pewno ktoras z poduszek, u mnie od kad silnik powrócił na swoje miejsce odczowam delikatne drgania na zmieniajce biegów i kierownicy, mechanik wyczaił lewa poduche do wymiany... a dokładniej urwane mocowanie (pewnie urwał jak demontował) bo wczesniej nie telepało :-P ale kij mu w oko, jezdze tak bo nie jest to na tyle dokuczliwe zeby wydawac 4-5 stow na nową (przez ten smieszny kabelek), a z tego co słyszałem warto obie wymienic :-P tak jak mówisz, drgania sa tylko na postoju (luzie) podczas jazdy jest OK. Gdzieś na forum wyczytałem ze przy wykończonym dwumasie przy obrotach drgania sie nasilają znacznie bardziej niz na luzie... ale moze to jedna z wielu objaw ;-)
Poduchy same w sobie mozna samemu na kanale wymienic, zdemontować temat juz rozeznałem ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 05 mar 2010, 23:10

eldo pisze: ...(pewnie urwał jak demontował) bo wczesniej nie telepało :-P ale kij mu w oko, jezdze tak bo najzwyczajniej w swiecie nie jest to na tyle dokuczliwe zeby wydawac 5 stow na nową
hehehe,kij mu w oko...słuchaj,ja wymieniałem poduchę już 2 razy,taka z czujnikiem,i nie trzeba nowej kupować za 500,bo dobra uzywka kosztuje do 150zł,wiem,bo mam taką już długi czas,i wszystko gra :-D A,i nie trzeba dwóch naraz wymieniać,serio <piwo>

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 05 mar 2010, 23:27

MR.A6 pisze:dobra uzywka kosztuje do 150zł
wlasnie sie zastanawiałem nad uzywka, bo np. leprza chyba ori uzywka niz nowa podróbka :-P a takie są... temat podejme jak sie zrobi cieplej, nie dam zarobić mechesowi jak moge samemu zrobic ;-)

p.s. tylko jak poznać ze uzywka za 150 pozyje chociaz z rok ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 06 mar 2010, 11:17

Dzięki Panowie za odpowiedzi plus dam później ;-) Teraz jeszcze takie pytanie, a raczej dwa:
1. Jeżeli to była (jest?) poduszka to czy to normalne, że po ponownym odpaleniu silnika objawów już nie było...?
2. Jak sprawdzić te poduszki i ile jest roboty aby je wymienić?

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 08 mar 2010, 02:50

K@MiL pisze: 1. Jeżeli to była (jest?) poduszka to czy to normalne, że po ponownym odpaleniu silnika objawów już nie było...?
Oczywiście,bo poducha z czujnikiem odpowiada za redukcję przenoszenia drgań,wibracji silnika na resztę auta,a łatwo się domyśleć,że pierwszy rozruch zimnego diesla nie należy do tych niezauważonych i bezszelestnych ;-) :mrgreen: ,i tu z małą pomocą przychodzi nam ta właśnie w/w poducha,dzięki której po odpaleniu,nie telepiemy się w rytm naszego zimnego ropniaka tak,ze sąsiedzi mają z nas polewkę,dopóty-dopóki się nie rozgrzeje,albo nie odjedziemy :-P 8-) A jak już ponownie gdzieś tam odpalasz,intensywność pracy poduch znacznie spada na ciepłym silniku,więc może stąd Twoje spostrzeżenie,ze objawów już nie było... :roll: :-D ,pozdrowionka <piwo>

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 mar 2010, 05:11

K@MiL pisze: 2. Jak sprawdzić te poduszki i ile jest roboty aby je wymienić?
rozeznałem temat u siebie na kanale i . . . wg. mnie wystarczy zdemontować osłony (silnik+skrzynia), odkręcić drążek reakcyjny (4 sroby i ładnie odchyli sie na dół) po czym nalezy zaopatrzyć sie z podnosnik którym to nalezy "podeprzeć silnik" od spodu. Dostep do poduszek jest całkiem "przyjemny" na tle innych części ;-) Zrobię fotostory u siebie jak temat podejmę... a wracając do objaw, u mnie jest delikatna ale odczówalna roznica w drganiach: silnik zimny-ciepły przy rozruchu szczególnie na lewarku i kierownicy.

tak niby wygląda "zdrowa" - foto z allegro (po srobie spustowej oleju wnioskuje ze jest to poducha prawa stojąc na wprost przed samochodem) :

Obrazek
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 08 mar 2010, 06:17

MR.A6, tylko, że to się stało na trasie gdy silnik miał już jakąś temperaturę (ale nie 90stopni), na początku było wszystko dobrze jak wyjeżdzałem od siebie, dopiero w GD jak zatrzymywałem się na kolejnych światłach było to czuć coraz bardziej...

[ Dodano: 2010-03-08, 06:20 ]
eldo, dzięki wielkie za wytłumaczenie. Dzisiaj może do tego zajrze jak zrobi się trochę cieplej i jaśniej bo narazie -8 brrr... ;-)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 mar 2010, 14:06

K@MiL pisze:Dzisiaj może do tego zajrze jak zrobi się trochę cieplej i jaśniej bo narazie -8 brrr...
dokładnie mam ten sam "problem" ;-) u mnie o tyle łatwiej ze bez osłon jezdze juz dobre 2 miesiące (od remontu silnika) taka obserwacja we własnym zakresie czy wszystko suche i czyste ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 09 mar 2010, 01:34

K@MiL pisze:MR.A6, tylko, że to się stało na trasie gdy silnik miał już jakąś temperaturę (ale nie 90stopni), na początku było wszystko dobrze jak wyjeżdzałem od siebie, dopiero w GD jak zatrzymywałem się na kolejnych światłach było to czuć coraz bardziej...
Powiem tak,że skoro masz tak,jak opisujesz,to może być mechaniczne uszkodzenie poduchy,co zobaczysz gołym okiem,a jak elektryczne,to przy zepsutym zaworku od przepuszczania powietrza w takiej poduszce z czujnikiem na VAGu będzie pokazywało błąd nr 1375 Zawór regulacji twardości zawieszenia silnik, stopień 1,lub taki nr 1404 Zawór regulacji twardości zawieszenia silnika, stopień 2,sprawdzałeś może?
Kurczę,tylko Piotruś pisał kiedyś,ze sprawność wentylka elektro-magnetycznego za bardzo nie wpływa na sprawność poduszki podczas obrotów biegu jałowego,konkretniej poniżej 1100obr/min.,kabelki mogą być zwarte, rozwarte, podłączone lub nie - dla poduszki będzie to obojętne. Drgania pochodzą albo od zwyczajnie zużytych/nieszczelnych części gumowo-olejowych, poprzez ewentualne problemy układu zasilania lub rozrządu aż do niewłaściwie ustawionego wałka wyrównoważającego w misce olejowej (wadliwy montaż wałka wyrównoważającego najczęściej zdarza się w egzemplarzach, w których niefachowy serwisant uszczelniał misę olejową lub dłubał coś z pompą oleju),a Ty czujesz to jak jedziesz,czy jak stoisz?
Tu masz lokalizację poduch,na pierwszej fotce sa oznaczone numerami "5",a na drugiej masz schemat-przekrój naszej podusi 8-)

Obrazek


Obrazek



A jeszcze coś dodam,zaraz kończę,obiecuję :-D ;-) :
eldo pisze:
MR.A6 pisze:dobra uzywka kosztuje do 150zł
wlasnie sie zastanawiałem nad uzywka, bo np. lepsza chyba ori uzywka niz nowa podróbka :-P a takie są... temat podejme jak sie zrobi cieplej, nie dam zarobić mechesowi jak moge samemu zrobic ;-)
p.s. tylko jak poznać ze uzywka za 150 pozyje chociaz z rok ?
Są też i za stówkę,proszę http://www.motoallegro.pl/item942770958 ... ml#gallery :-D :-P
A jak poznać,ze pożyje chociaz z rok?To już jest tajemnica lasu,hehe,a poważnie to moja wyglądała gorzej niż ta z w/w ogłoszenia i "żyje" już 1,5 roku :-D

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 14 sty 2011, 10:42

Panowie mam podobny problem, trzesie mi autem na luzie gdy jest cieply. Podczas jazdy nie mam tych objawow ani nie szarpie ani nie trzesie, sprzeglo sie nie slizga biegi wchodza idealnie. Vag nie pokazuje beldow. Jakis czas temu wymienialem wtryski 1 i 4 na uzywki,nowa pomapa vaccum, nowa listwa od wtryskow. Zaczyna mi brakowac pomyslow.pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga