Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 c5]wycieki w okolicy turbo i bialy dym na zimnym silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

[A6 c5]wycieki w okolicy turbo i bialy dym na zimnym silniku

Post autor: Robtoy » 06 mar 2010, 04:25

Witam wszystkich bezwzglednie serdecznie.jestem tu nowy wiec z gory przeprosze za wszystko to co zrobilem niezgodnie z regulaminem.Panowie jestem zdruzgotany i potrzebuje waszej doraznej pomocy w postaci porad i podzielenia sie zemna wasza bezcenna gromadzona latami poprzez uzytkowanie waszych ccco wiedza.Niechce was zaudzac ta cala dramatyczna historia,ktora wlasnie przechodze wiec przejde bezposrednio do glownego tematu,a mianowicie autko posiadam od 1 tyg kupil je dlamnie moj stryj miesiac temu gdyz ja pracuje daleko poza granicami i niemam mozliwosci przyjazdu.prez miesiac autko bylo u mezchanika,ktory mial ja zrobic juz czlkowicie na cacy w co wpakowalem notabene kolejna gore kasy.Jak juz pisalem autem jezdze od tygodnia wczoraj spostrzeglem na betonie plame oleju dzis rano po odpaleniu bialy dym po z wydechow ale gdy silnik sie zagrzal wszystko wrocilo do normy jednakze pojechalem z tym do tutejszego mechanika,ktory to ztwierdzil ze turbiny kaput i mam kupic nowe poniewaz zaobserwowal iz wycieki sa po obu stronach silnika w okolicach wlasnie turbin.Ale ja uwazam ze turba sa jeszcze git gdyz pracuja ladnie i cicho pozatym taka operacja jak zmiana turbin na nowe w tym kraju gdzie teraz jestem to koszty po przeliczeniu na pln zedu 15,000pln wiec sami rozumiecie ze jestem w powaznym potrzasku i potrzeba mi waszych bezcennych spostrzezen odnosnie mojego przypadku.Z gory dziekuje za wasz czas,fachowa wiedze i wykazana inicjatywe w pomocy mi i mojej swiezo upieczonej choc lekko niedomagajacej S6
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 16:53 przez Robtoy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 06 mar 2010, 15:18

Robtoy, powiedz mi co mechanik miał zrobić z autem? Skoro miesiąc czasu auto u niego przeleżało a Ty jeździsz od tygodnia to takowa usterkę powinien już dawno zaobserwować...

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 06 mar 2010, 19:09

otuz to.mechanik mial wymienic rozrzad,olej,filtry,alternator,rozrusznik,tarcze,klocki,reszte plynow,pompe wody oczywiscie rowniez,i w ogole wszystko to co jego zdanie powinno zostac zmienione gdyz zalezalo mi natym zegy autko bylo w swietnym stanie bo chcialem nim posmigac z3 latka,bez robienia w nim czgokolwiek poza zmiana oleju i filtra raz na rok oczywiscie.z tego powodu ze kraj,w ktorym teraz mieszkam i pracuje zrobienie czegokolwiek w aucie jest niewiarygonie drogie wiec autko mialo zostac przygotowane dlamnie na1.000.000%A tu prosze wycieki,dziurawy miekki lacZnik od wydechu(prawa strona) niechlujnie podlaczone przewody spyskiwaczy lamp i w ogole niechlujnie zmontowany przod po zalozeniu rozrzadu.Normalnie wyc sie chce :-(

wlasnie niepotrafie tego pojac jak mechanik mogl tego niespostrzec skoro ma tyke lat doswiadzen a ja laik,lebioda,ciemny jak tabaka zobaczylem to wszystko w niespelna tydzien po otrzymaniu autka

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 06 mar 2010, 22:57

Zobacz czy nie masz za dużo oleju na stanie w silniku.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 07 mar 2010, 16:56

wlasnie nie mam za durzo poniewaz zanim kupilem to auto dowiadywalem sie wszystkiego co bylo dostepne o tym silniku na tym forum jeszcze jako,,gosc,,i z tad wiedzialem ze istotna sprawa jest wlasnie zeby nie przelewac oleju i ze powinno byc nalane do miejsca po srodku skali na bagnecie cyli miedzy min.a max.gdyz z byt wiele oleju przedostaje sie do dolotu czy sos w tym sensie.

olej sprawdzam co dziennie z racji tych wyciekow i olej utrzymuje zawsze w odpowiedniej ilosci jak napisalem wyzej.

Zobaczylem wlasnie ze w zbiorniczku wspomagania kierownicy mam nalany czerwony plyn a z tego co wiem powinien byc zielony wiem ze tu nie ten dzial ale moze powiedzial by mi ktos z was jakie sa konsekwencje zalania syyntetyka zamiast mineralnego przy okazji??bo na forum nieznalazlem.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 08 mar 2010, 19:05

okej zrobie to odrazu potym gdy wytlumaczysz mi jak szescio letniemu dziecku dlaczego wobec powyzszego na klapie od bagaznika mam emblemat fabryczny S6 i tak samo w dowodzie???I prosba czy jestes w stanie cos mi podpowiedziec odnisnie mojego problemu,ktory opisalem powyzej?bylbym wdzieczny.pozdrawiam

p.s jestem tu nowy pozatym komputer to jeszcze czrna magia jak dlamnie ale szybko sie ucze ;-)wiec postaram sie wkleic foty mojej gabloty zeby niebylo ze jestem golo slowny ok

[ Dodano: 2010-03-08, 19:21 ]
Obrazek

[ Dodano: 2010-03-08, 19:40 ]
Obrazek

[ Dodano: 2010-03-08, 19:42 ]
Obrazek

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 08 mar 2010, 20:06

Wycieki to niekoniecznie turbiny, pierwsze to odma do sprawdzenia, jak zapchana to zamarza (zbiera się woda w takim zbiorniczku) olej będzie waliło litrami zanim się nie zagrzeje i nie pusci, następnie trzeba sprawdźić czy nie wali olejem z pod pokryw głowicy, z pod uszczelek napinaczy łańcucha, zimmeringów wałków rozrządu, bo lubi w tych silnikach, jak przód był zdejmowany to trzeba też dokładnie obejrzeć chłodnicę oleju bo tam też może kapać, a jak wali z turbin (tylko wtedy olej idzie w wydech/dolot a nie na ziemię) to regeneracja to koszt rzędu 1800-2000zł za obie, plus ich wyjęcie, co nie jest łatwe.

S6 w C5 to silnik 4.2, a dlaczego masz embemat na klapie, nie wiem, może tył przyspawali z S6 :-D , oczywiście żart, ja mam znaczek quattro na klapie a odpycham się na dwie łapki, ktoś sobie przykleił i tak jest.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 08 mar 2010, 20:59

hymmm...Raf4rb....dzieki za info.wlasnie byl zmieniany rozrzad,pompa wody,wszystkie uszczelki,alternator,rozrusznik,swiece,klocki,tarcze i jeszcze wiele innych tematow.
Ale moglbys mi objasnic nieco glebiej o jaki napinacz lancucha chodzi?i podac mniej wiecej ceny naprawy lub wymiany np:
odma?
uszczekla pokryw glowic?
uszczelki napinaczy lancucha?
zimeringow walkow rozrzadu??(choc te rzekomo mam wymienione)
chlodnica oleju?

bo z tego co sie zaczynam orientowac to w moim przypadku nawet wymiana turbin na nowe moze nic nie zmienic tym bardziej ze turbo pracuje lekko,cicho i bez zarzutow

wiec jesli moge prosic Ciebie o podanie chociaz w przyblizeniu cen za te czesci plus robocizne to bede wdzieczny a jesli nieznasz dokladnych cen to napisz zawyzajac sumy ok z gory serdecznie dziekuje za inicjatywe rowniez te juz wykazana :-D

p.s taki sam emblemat mam na kierownicy i na progach bodajze jak rowniez w dowodzie.Moze fakt ze auto robione bylo na Wlochy cos wyjasni w tym jak widze dosc dziwnym przypadku?

p.s zawsze wydawalo mi sie ze C5 4.2 to juz RS6 ale nigdy tez niezglebilem tego tematy by muc z cala stanowczoscia upierac sie przy moim zdaniu

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 08 mar 2010, 21:27

ale te auto tak wyjechalo z fabryki i w zwiazku z tym wlasnie doznalem jakgdyby olsnienia poniewaz jest ona nizej zawieszona od A6 i porownywalem ja z kolegi aute a on ma wlasnie A6 2,7t i umnie jest fabrycny wydech tak jek i u niego a mimo to moja jakos tak warczy inaczej cos jakby wrrryyy,wrrryyyy kiedy dodamy gazu jego furki nieslychac tak jak mojej,wiec moze jest to poprostu jakis pakiet S6 lub cos w tym stylu.A czy jest mozliwe zeby gosc,ktory ja kupywal tak ja sobie skonfigurowal na zamowienie u audi bo wiem z kadinad ze kupil ja pewien dosc szacowny pan z rozleglymi koneksjami?

p.s dodam ze to autko zostalo kupione we Wloszech w prowinci Werona
Ostatnio zmieniony 08 mar 2010, 21:34 przez Robtoy, łącznie zmieniany 1 raz.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 08 mar 2010, 21:27

Nie znam cen, wejdź sobie na sklep np. intercars i popatrz po cenach części, będziesz mniej więcej wiedział, ile za robociznę mechanik weźmnie, też nie mam pojęcia, bo auto w miarę możliwości serwisuję sobie sam. Podjedź do mechanika i niech sprawdzi drożność odmy, jak mi zamarzała to gubiłem olej litrami zanim się rozgrzał i puściła, uszczelki tak nie będą puszczać. Podaj też kod silnika, zobaczę jak ta odma u Ciebie wygląda bo wiem, że w automatach jest trochę inaczej (ezektor) niż przy skrzyniach manualnych.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 08 mar 2010, 21:41

silnil to (AJK) Z tym mechanikiem tu gdzie mieszkam i pracuje jest rtoche ciezko pozatym tu za cokolwiek placi sie ogromne pieniadze dla porownania np zwykly chleb kosztuje tu 15pln ale jak tylko zrobi sie nieco cieplej to odrazu wrzuce autko na warsztat i powiem zeby sprawdzil wszystkie te zeczy,o ktorych mi napisales i zrobil z tym wkoncu porzadek

[ Dodano: 2010-03-08, 22:03 ]
kurcze to mie zaczynacie dolowac chlopaki bo ja wlasnie chcialem kupic S6 a nie A6 i co ja mam reraz zrobic niedosc ze wyszedlem przed wami na ciemnego jak tabaka delikatnie powiedziawszy to okazuje sie ze kupilem nie to co chcialem :evil:No,no i teraz musze ta sprzedac i szukac sobie dalej S6 na to wychodzi

kurcze a myslalem ze sobie pozgrywam extra kolesia hehe :-P a tu zgrywam gupa (taki zarcik z rozpaczy)

koledzy no ale wezcie miejcie kurcze odrobine liosci dla wkoncu ziomka nie,,no,,i powiedzcie ze to jesli to nie S6 to chociaz jakis pakiet s6 bo przeciez ona juz na pierwszy zut oka rozni sie od A6

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 09 mar 2010, 01:25

nie znowu az taka lipe ;-) autko jest bardzo zadbane w srodku jak i z zewnatrz mimo swojego sredniego juz przebiegu skora jak i inne elementy wykonczenia niesa nawet poprzycierane auto przedemna mialo zaledwie 2-uch wlascicieli i to byli ponad 50-cio letni wlosi a jak wiadomo wlosi dbaja bardziej o swoje auta niz o wlasne zony ;-) i generalnie niemam znim zadnych wiekszych cyrkow poki co jednak wkurza mnie dolewanie oleju co 2 tygodnie okolo 150ml.Wzasadzie kiedy usune juz ten drobny wyciek bede zadowolony.

tez popatrzylem na necie i niewszystkie S6 maja czrna podsufitke z alkantary jednak cos so mi sie zucilo w oczy to,to ze wszystkie maja 4,2 i wiekszosc poszezane nadkola,inne grile,ale tez niewszystkie.

wydaje mi sie ze gosc kiedy kupywal te auto w salonie to tak je sobie skonfigurowal poprostu bo ta audica siedzi nizej,i ma wydech,ktory wydaje z siebie bardziej rasowy gang niz w normalnejA6.Awydech i zawiecha jest ori co myslisz o tej hipotezie? :-/

jaroznet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 11 sie 2009, 13:10
Lokalizacja: Pzn

Post autor: jaroznet » 09 mar 2010, 11:07

Robtoy co prawda mam 2.8 bez zadnych tubin itd ale pewnie to co napisze da Ci jakiś pogląd na sprawe, a wiec.

moja audiola rowniez miala wyciek poszly mi przy mrozie zimmeringi na wale od strony sciany grodziowej- powod? przymarzł ezektor i odma (zapierdzielone byly juz mocno i wywaliło olej z powodu braku odpowietrzenia skrzyni korbowej)

u mechanika wymieniłem:
sprzęgło, olej w skrzyni, olej w tylnym moscie, wyjeli mi caly silnik zmienili uszczelke pod deklami bo przepuszczala olej, zimmeringi, umyli silnik i zlozyli wszystko do kupy, w dodatku zmienili kompletny rozrzad, i wszystkie filtry.
auto stalo na warsztacie prawie 4 dni,
za czesci skasowali mi 1700zł za robocizne 800zł.

podejzewam ze za samo zlikwidowanie wycieku jezeli daje na zimmeringach i uszczelce to bedzie koszt okolo 300zł wliczajac wymiane ezektora (ktory kosztuje w serwisie w poznaniu 92zł) plus robocizna pewnie okolo 400zł oni wyjmuja silniki z takich aut jak nasze bo dokladniej idzie to wszystko zrobic.

jezeli masz mozliwosc robienia auta w wielkopolsce to moge polecic Ci warsztat, w ktorym ja robie swoje audi.
jesli zainteresowany to pisz na PM.


pozdrawiam.

btw. tego obnizonego zawieszenia to pewnie masz 1BE czy jak to tam szło, czyli fabrycznie obnizony o 30mm.
fajne to to, ale np w poznaniu juz pare razy zderzak skatowałem podjezdzajac pod krawezniki;/

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 09 mar 2010, 20:15

jaroznet,dzieki ze info ja mieszkam w Norwegji wiec ta sume,ktora mi podales musze pomnozyc razy 10 minimum wiec juz mam przynajmiej jakis oglad na sprawe czyli poplyne na jakies 5.000pln ale czego sie nierobi dla dobra autka :-)

niestety niemam mozliwosci pojechac do polski by zrobic autko,a szkoda bo napewno o wiele taniej gy mie to wyszlo,ale jest tez plus naaprawy w norge oni tu auta robia w odpowiedzialny sposob i nie stosuja sciemy tylko najpierw rozpoznanie,potem diagnoza a na koncu niemasz juz kasy ale i tak jestes zadowolony bo niemasz juz zadnych problemow z autem

no i wlasnie 19 marca oddaje autko do nich niech je zrobia w koncu jak powinno byc
dzieki pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-09, 20:47 ]
rubio, kurcze jestem zmuszony sie z toba niezgodzic poniewaz moj stryj zajmuje sie sprowadzaniem autek jednak tylko luksusowych np. z szwajcarii,niemiec,belgi,holandi,wloch, i tam zkads jeszcze i najczesciej wlasnie jezdzi do wloch mowi ze tam najszybciej znalezc zadbane auto klasy wyzszej a najgorsze sa wlasnie w niemczech bo oni niedbaja tylko eksploatyja a potem jak cos zaczyna sie sypac to zmieniaja na nowe a stare wciskaja miedzy innymi polakom.Wuj twierdzi ze wlosi podchodza do swoich aut bardzo sentymentalnie(mowa o pozadnych samochodach a nie o jakichs fiatach czy innym badziewiu)no bo kto by mogl sie zakochac w cinqeczento prawda.i nawet moj wuj jezdzi autkiem,ktore sobie znalazl we wloszech a jest to mercedes S-klasa 320cdi z 2001 z przebiegiem grubo ponad 400.000 i w srodku normalnie jest igielka nikt by nigdy niepowiedzial ze auto ma najechane az tyle wiec wydaje mi sie ze na ogol dbaja ale moze nie o jakies taczki tylko marki z traycjami.

Moja A6/S6 mimo swoich juz 11lat i lekko ponad 190.000przebiegu tez nie nosi sladow jakich kolwiek zuzycia wnetrza wszysto jest orginalne wydech,zawiecha wszystko w supr stanie tylko ten drobny wysiek mi spedza sen z oczu(nienawidze takich akcji w samochodzie) a na dowod zaraz postaram sie wcisnac pare fotek. powiedz co sadzisz.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-09, 20:59 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2010-03-09, 21:06 ]
dodam ze calkowity koszt czyli kupno,mechanik(rozrzad,tarcze,klocki,itd),oplaty,ubezpieczenie rowno 20.000pln myslissz ze przeplacilem czy raczrj jest ok? :-/

[ Dodano: 2010-05-28, 21:33 ]
wiec juz doprowadzilem moja bryczke do stanu ,,igla,,w aso audi norway.koszt???

lepiej niepytajcie kosmos :-/

ale zato teraz jest malinka z pod machy pachnie bzem majowym a nie zpalonym olejem no i az odzylem.

a co do bialego dymku to okazalo sie ze mialem dziurawy oplot czyli taki miekki lacznik miedzy kolektorem wydechowym a katem po lewej stronie i poprostu pewnego razu jadac po 20cm warstwie swiezo napadanego sniegu dostalo sie go troche do wydechu i z tego powodu na zajutrz rano tak dymil na bialo kilka minut niestety w serwisie audi naprawa tej usterki polega wymianie calego odcinka od kolektora wydechu poprzez kata az do tlumika bo to wszystko to jest ponac jeden caly element orginalnie wymieniany w calosci a koszt tej czesci jest tak przytlaczajacy ze juz nawet nie pytalem ile z robocizna bo itak juz ledwie stalem na nogach(ale tu to okolo 18.000kr za wszystko czyli na polski 9.000 okolo czyli...o jezus maria i wszyscy swieci panscy i kyrielejzon i sodomia i gomoria) i zabralem du..sko w troki i do pana Bierna(odpowiednik pana Edka) i tak na podnosnik miekka zlaczeke ciach i w jej miejsce nowa troszke dluzsza.czas operaci 1,5h koszt z czescia 1000kr na polskie 500pln okolo wiec ....yeah,yes,es sssss......... :mrgreen: zaoszczedzilem ostro,a zrobione jest ok.Wiec teraz przygotowania do podniesienia mocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja