[A6 C5]Szarpanie po wymianie oleju
Olej musi byc wymieniany obowiazkowa, najlepiej na taki jaki sprzedaja w ASO , moze jest i drogi ale wymienia sie go rzadko, druga sprawa trzeba wyminic odrazu filtr. Za pozno wymieniony olej powoduje przedwczesne zurzycie tzw tarczek, wtedy koszty naprawy siegaja 3000. Jesli slychac udezenia moze byc to spowodowane poduszka pod skrzyina biegow, nalezy to sprawdzic. Niestety skrzynie automatyczne niemieckie sa duzo slabsze niz japonskie. Bardzo wazne to dbac o ta skrzynia jak przewiduje fabryka a nawet lepiej. Jesli masz informacje ze olej wymieniasz co 90tys to wymien go co 70tys zwlaszcza jak duzo jezdzisz po miescie. Jeszcze jedna sprawa sprawdzaj stan oleju w skrzyni , mnie po wymienia w innym aucie okazalo sie ze wlali za malo(nie ufaj mechanikom zawsze sprawdz sam).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
dobra kolego olej wymieniłem filtr i chce sprawdzić te poduszki czy też łapy ale nikt nie chce opisać gdzie je szukac konkretnie możesz mniej więcej opisać czy da rade to wymienić bez zbytniego rozbierania chodzi mio demontaż skrzyni??????? bo już ktoś opisywał wcześniej że wymieniał te poduszke czy też poduszki ale nic konkretnego nie napisał
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Dominio2.8, mnie tez interesuje gdzie sa te poduszki?? 

A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Widze ze wszyscy tlumacza co to moze byc ale nikt nie wie jak to wymienic albo gdzie sie to znajduje 

A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
pawlo dzisiaj zajrzałem pod spód i zauważyłem dwie poduchy są one na przeciwko siebie obok półosiek wychodzących ze skrzyni. Wziąłem kawałek drutu bo nie miałem nic innego :lol: i próbowałem zobaczyć czy mają jakieś luzy czy gumy się nie wyrobiły ale zbytnio nic nie zauważyłem żeby mieć pewność musiałbym pewnie je zdemontować. Jeszcze spróbuje jak zapale auto i będę przełączał biegi jaki efekt będzie :mrgreen: może wyjde z tego cały jak mnie prędzej auto nie przygniecie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
WÂŁAÂŚnie tłumazą jeden kolega wymieniał i tyle z pomocy żadnej odpowiedzi :evil:
Co do oleju kolego a6go to już było to na forum poruszane poszukaj
ale w skrócie mogę powiedzieć że odkręcasz śrubke co się znajduje w misce olejowej skrzyni nie tą od spustu tylko tą co jest w zagłębieniu jeśli Ci nic nie leci jak odkręcisz to musisz dolać
WÂŁAÂŚnie tłumazą jeden kolega wymieniał i tyle z pomocy żadnej odpowiedzi :evil:
Co do oleju kolego a6go to już było to na forum poruszane poszukaj
ale w skrócie mogę powiedzieć że odkręcasz śrubke co się znajduje w misce olejowej skrzyni nie tą od spustu tylko tą co jest w zagłębieniu jeśli Ci nic nie leci jak odkręcisz to musisz dolać
AUDI A6 Z KIERA Z PRAWEJ STRONY www. a6 uk.pl
Ja mam identyczna sytuacje olej ostatnio byl wymieniany przy 160tys teraz mam 242. Mam prosbe czy mozecie mi podpowiedziec czy powinienem wymienic olej teraz? i czy to pomoze?adrianboberek pisze:Witram.U mnie jest równiez problem przy przejsciu z drugiego na trzeci bieg i odwrotnie(Nie wymieniałem nigdy oleju w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniany(jeśli był)).Tyle że objawy bardziej odczuwalne są przy redukcji.Kiedy jadąc na trzecim biegu mam potrzebe przyspieszenia i robie to "delikatnie" zaczyna lekko poszarpywać.Dzieje sie tak na granicy redukcji na drugi bieg.Samochód zaczyna mulic.Zeby doszło do redukcji musze depnąc prawie że do samej podłogi.Mówie o jeździe z predkoscią raczej przypisywaną dla drugiego przełożenia przy średniego rodzaju przyśpieszaniu,powiedzmy na półgazie i prędkość ok 60-80.I tak kiedy dojdzie w koncu do tej redukcji z totalnego muła robi sie petarda.(a gazem operowałem płynnie)Kiedy sytuacja jest podobna ale potrzeba przyspieszenia jest większa to przejscie(redukcja) jest normalna (płynna).Ta skrzynia chyba poprostu woli dynamiczna jazdę :P