Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.5tdi AFB] tiptronic, buczenie podczas przyśpieszania

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

[A6 2.5tdi AFB] tiptronic, buczenie podczas przyśpieszania

Post autor: alextaxi » 24 paź 2009, 17:40

Witam wszystkich. Może ktoś pomoże w tej sprawie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=96972

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 25 paź 2009, 20:10

Witam. Cieszę się że znalazłes chwilę by napisać. Nie ukrywam że bardzo zależy mi na Twojej pomocy Piotrze. Z tym dymieniem to jest tak. Rano odpalam po chwili pojawia się szaro-niebieskawy gryzący dym. Dodam ,że mam wyciety katalizator. Gdy się nagrzeje trochę poddymia na jałowym na szarawo ale zapach jest bardzo gryzący.Zastanawia mnie fakt ,że nie puszcza żadnego dymka przy ostrym przyspieszaniu. Dodam że auto po niemieckim tuningu. Piotrze chciałbym o ile to możliwe abyś napisał co należało by sprawdzić w tym silniku . Jutro stawiam do serwisu Boscha. Kiedyś pisałes mi o regeneracji turbiny . Chyba przyszedł nz to czas. Dodam że wraz z pojawieniem się zjawiska opisanego przeze mnie spalanie wzrasta. Dla ciekawości wczaraj cały dzień super jeżdził.

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 31 paź 2009, 03:15

Witam .Od tamtaj soboty auto zaczęło jeżdzić poprawnie. W serwisie powiedzieli żebym przyjechał jak będzie problem a tu do tej pory ustyrka się nie ujawnia. Pracuje cicho, ma moc, super zmienia biegi.Dymienie z rana nadal występuje i śmierdzi. Nie wiem co się dzieje dziwny przypadek . Czekam na wystąpienie usterki .Na rozgrzanym też poddymia , widać to w nocy jak auto za tobę świeci , wtedy widać smugę dymu szarego. Na razie to tyle. Pozdrawiam.

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 31 paź 2009, 08:06

Pompa... u mnie było to samo gryzący dym z rana (paliwo, trudny rozruch - z dnia na dzień coraz gorzej) sprawdziliśmy cały układ paliwowy... wymiana przelewów filtra zaworków itd...
ostateczna diagnoza - POMPA :oops: Pompa trafiła do Boscha i wróciła zupełnie nowa <ok> Cały temat doskonale ogarnał Darek Grabski (Roda Mechanika Pojazdowa - grupa VAG)

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 21 lis 2009, 04:10

Witam. Długo się nie odzywałem ale przez długi czas auto jeżdziło dobrze. Po ujawnieniu się usterki pojechałem do serwisu boscha. Na początku podpieli się do auta zero błędów. Diagnosta powiedział że wszystko jest w pożądku , silnik pracuje normalnie. Stwierdził,że pompa podciśnienia nie wyrabia. Na biegu jałowym powinno być ok 1 ba o u mnie jest 0.3 ba a jak nacisnę hamulec to spada do 0. Zamówiłem pompe używaną ale jast problem z jej dostaniem. Mam wrażenie że po wymianie pompy nie będzie poprawy, ale od czegoś muszę zacząć. Myślę że w tym mieście tago problemu nię rozwiąże. Byłem u gościa od automatów , mówi że to nie wina skrzyni. Nie wiem co o tym sądzic. Jazda tym autem to istna męczarnia. Usterka występuje raz nie. Najbardziej wygląda to na układ zasilania. Czy mam wyrywać pompę w ciemno . W serwisie powiedzieli ze może się pompa kończy ale jeżdzić aż padnie. Niezła perspektywa. Jeżdzić aż sie wszystwo rozwali wtedy zarobią więcej.Napiszcie gdzie pojechać z tym autem. Odległość nie ma znaczenia. Ja chcę naprawić to auto o ile się da. :-(

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 21 lis 2009, 12:45

Witam wszystkich. No to mnie posieszyłeś trochę kolego Piotrze. Zamówiłem pompę używaną ale jest problem z jej dostaniem. Do nowszych silników są a do AFB nie. Zastanawiam się nad kupnem nowej ok 750 zł. Czy ten drugi typ pompy nie podejdzie do AFB.Pozdrawiam

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 04 gru 2009, 12:10

Wiam ponownie. Pompa vacum wymieniona. Auto wyrażnie odżyło,lepiej się zbiera, hamulce lepsze,ranne dymienie znacząco si zmniejszyło. Odnośnie buczenia, wibracji, głośnej pracy nic się nie zmieniło. :cry: Wczaraj byłem u gościa od automatów , pojeżdził, potestował i... . Diagnoza : na 99% sprzęgło hydrokinetyczne. We wtorek wjeżdzam na warsztat. I teraz pytanie. Czy ragenerowane z Rostek czy niby nowe z bosha ?

[ Dodano: 2010-01-28, 23:57 ]
Witam po długiej przerwie.Zachowanie auta bez zmiam. Wstrzymałem się na razie z wymianą sprzęgła hydrokinetycznego ponieważ moja trochę mechaniczna intuicja podpowiada mi ,że nie jest to przyczyna powodująca takie zachowanie auta. Trochę się poddałem po wizycie w serwisie boscha z występującym problemem głośnej pracy, buczenia i niemocy, gdy po przejechaniu się autem stwierdzono, że wszystko jest w porządku. Nie wiem co o tym myśleć. Spędzam w aucie 10 godz. dziennie przejechałem już nim 120 tys. km i czyję jak się zmienia jego praca i zachowanie. Mechanikowi może trudno to stwierdzić po krótkiej jeżdzie. Wiem jedno, że autu coś dolega bo jak jest w porządku to przyjemność z jazdy, cichutko i szybko, jak zamuli to ręce opodają więcej buczenia, chałasu niż jazdy. Chciałbym naprawić to auto ,ale chyba to jest nie możliwe w tym mieście. Panowie podsuncie mi jakiś pomysł :-( .

[ Dodano: 2010-01-28, 23:58 ]
Witam po długiej przerwie.Zachowanie auta bez zmiam. Wstrzymałem się na razie z wymianą sprzęgła hydrokinetycznego ponieważ moja trochę mechaniczna intuicja podpowiada mi ,że nie jest to przyczyna powodująca takie zachowanie auta. Trochę się poddałem po wizycie w serwisie boscha z występującym problemem głośnej pracy, buczenia i niemocy, gdy po przejechaniu się autem stwierdzono, że wszystko jest w porządku. Nie wiem co o tym myśleć. Spędzam w aucie 10 godz. dziennie przejechałem już nim 120 tys. km i czyję jak się zmienia jego praca i zachowanie. Mechanikowi może trudno to stwierdzić po krótkiej jeżdzie. Wiem jedno, że autu coś dolega bo jak jest w porządku to przyjemność z jazdy, cichutko i szybko, jak zamuli to ręce opodają więcej buczenia, chałasu niż jazdy. Chciałbym naprawić to auto ,ale chyba to jest nie możliwe w tym mieście. Panowie podsuncie mi jakiś pomysł :-( .

[ Dodano: 2010-01-29, 11:18 ]
Witam po długiej przerwie.Zachowanie auta bez zmiam. Wstrzymałem się na razie z wymianą sprzęgła hydrokinetycznego ponieważ moja trochę mechaniczna intuicja podpowiada mi ,że nie jest to przyczyna powodująca takie zachowanie auta. Trochę się poddałem po wizycie w serwisie boscha z występującym problemem głośnej pracy, buczenia i niemocy, gdy po przejechaniu się autem stwierdzono, że wszystko jest w porządku. Nie wiem co o tym myśleć. Spędzam w aucie 10 godz. dziennie przejechałem już nim 120 tys. km i czyję jak się zmienia jego praca i zachowanie. Mechanikowi może trudno to stwierdzić po krótkiej jeżdzie. Wiem jedno, że autu coś dolega bo jak jest w porządku to przyjemność z jazdy, cichutko i szybko, jak zamuli to ręce opodają więcej buczenia, chałasu niż jazdy. Chciałbym naprawić to auto ,ale chyba to jest nie możliwe w tym mieście. Panowie podsuncie mi jakiś pomysł :-( .

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 30 sty 2010, 11:06

Witam. W silniku i skrzyni niema błędów. Dziś wieczorem wrzucę logi statyczne.Dodam jeszcze parę sytuacji które zaobserwowałem;
-jak jest problem to silnik z trudem się wkręca w obroty i głośno pracuje także na N i P,[skrzynia jest wtedy praktycznie odłączona chyba że sprzęgło albo pompa oleju]
-jak nie ma problemu to czy ciepły czy zimny jezdzi super.
-po przejechaniu po dużych nierównościach czasami problem znikał.
-jak jest problem więcej pali
-problem wystepuje i znika na zmianę w różnych dostępach, kilka razy dziennie albo raz na tydzień nie ma reguły jeżdze dziennie ok 100 km.
-zawsze odpala na dotyk czy ciepły czy zimny.[/quote]

[ Dodano: 2010-02-04, 23:03 ]
Witam. Wrzucam logi statyczne . Prosze o ocenę

statyczne
01-00 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29 ... cd78b.html
01-01 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/072 ... d997d.html
01-03 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c1 ... 6adab.html
01-04 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c4 ... c34a7.html
01-07 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/805 ... 214e0.html
01-10 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eef ... 3b7b9.html
01-13 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52f ... 4eaf8.html
01-14 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b7 ... b169e.html
01-18 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99a ... ab7d6.html
01-21 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d14 ... 42762.html

bs
01-00 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/422 ... 16a74.html
01-03 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a7 ... b7af3.html
01-04 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efe ... c6b2f.html
01-11 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bb ... e6f2f.html

alextaxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2007, 13:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: alextaxi » 26 lut 2010, 00:09

Witam. Po odłączeniu AGR bez zmian. Przejechałem ok 300 km . Zauważyłem że usterka pojawia się bądż znika (ale nie zawsze ) np. po zatrzymaniu samochodu na D lub wyłaczeniu silnika lub ostrym przepałowaniu. Dziwna sprawa nie może się coś psóć i naprawiać. Proszę o dalsze wskazówki. Dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl