Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.5 TDI 150KM]automat szarpie na rozgrzanym silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

[A6 2.5 TDI 150KM]automat szarpie na rozgrzanym silniku

Post autor: komar81 » 30 sty 2010, 18:46

Witam wszystkich klubowiczów.Jestem właścicielem audi a6 2.5tdi V6 z 2002r automat.Mam z tym autem problemy od samego początku.Po kupnie okazało się że silnik jest tak zajechany że lepiej wymienić go na nowy niż naprawiać co też zrobiłem. Wymieniłem go na silnik V6 2.5 tdi z 2005 najechane 50 tys km.Różnił sie od mojego starego silnika kodem.Nowy ma kod AKE a stary BFC.Mechanicy nie przełamali kodu tylko przełożyli pompe wtryskową ze starego.Samochod chodzi super na zimnym silniku ale jak tylko sie zagrzeje zaczyna wariować....przy hamowaniu odczuwalne sa drgania a przy ruszaniu samochod szarpie i nie ma mocy.Pare razy zapalił mi sie tryb awaryjny. Myslałem ze to wina oleju w skrzyni wiec go wymieniłem ale problem dalej został.Podłaczyłem go do VAGa i pokazał mi nastepujące błedy:
18265.....P1857
18158.....P1750
17134.....P0750
18149.....P1741
Po skasowaniu błedy te juz nie powróciły ale problem dalej został. Jezeli ktoś miał podobny przypadek i mogłby mi pomóc to będę wdzięczny.Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 25 lut 2010, 08:32 przez komar81, łącznie zmieniany 2 razy.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 sty 2010, 19:01

18158 P1750 46EE Zasilanie - napięcie zbyt niskie
18149 P1741 46E5 Adaptacja ciśnienia sprzęgła - limit adaptacji osiągnięty
17134 - - - - - 42EE Zawór przełącznika 1=> cewka 1 N88 - złe funkcjonowanie
pozdro <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

Post autor: komar81 » 30 sty 2010, 20:05

dzieki wielkie za podpowiedzi. Sprobuje cos znalezc na temat: jak przeprowadzić adaptację parametrów nastawnych multitronika i mam nadzieje ze to pomoze

mario_puc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2010, 14:21
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mario_puc » 25 lut 2010, 07:34

komar81 pisze:dzieki wielkie za podpowiedzi. Sprobuje cos znalezc na temat: jak przeprowadzić adaptację parametrów nastawnych multitronika i mam nadzieje ze to pomoze
Witam,
Mam podobne objawy w swoim multitroniku. Szarpie przy ruszaniu, zatrzymywaniu i lekko podczas jazdy na niskich obrotach. Poradzono mi przeprowadzić adaptację. Mam dostęp do komputera w warsztacie, ale nie chcę nic namieszać. Znalazłeś może coś konkretnego o przeprowadzeniu adaptacji?

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 25 lut 2010, 10:22

Witam,
Miałem podobny problem. U mnie spuszczony olej ze skrzyni wyglądał jak błoto. (chyba poprzedni użytkownik nigdy tego nie zrobił-Niemiec) Dwa razy wymieniłem go wraz z filtrem- nie pomogło. Podmieniłem sterownik zmiany biegów z innej skrzyni- też nie pomogło. W serwisie automatów powiedziano mi, że pompa w skrzyni daje zbyt małe ciśnienie oleju i trzeba wymienić w niej pierścienie. Oddałem im skrzynię do regeneracji (3000zł)- pomogło.
Swiado

komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

Post autor: komar81 » 25 lut 2010, 22:24

jezeli chodzi o adaptacje to pojechalem do warsztatu i mechanik przeprowadzil adaptacjje ale w niczym to nie pomoglo....po przeprowadzonej adaptacji silnik zaczal glosniej pracowac . zaczal mi dymic na bialo i szarpac jeszcze bardziej. wydaje mi sie ze silnik zle wspolpracuje ze skrzynia bo jak juz pisalem silnik zmienilem na AKE a ten silnik z tego co czytalem nie wspolpracuje z multitronikami takze mysle o wymianie skrzyni. mam nadzieje ze to w czyms pomoze bo juz nie wiem co robic

komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

Post autor: komar81 » 25 lut 2010, 23:33

z silnikiem jest wszystko oki. jezeli chodzi o to dymienie to wydaje mi sie ze sa zle ustawione katy wtryskow ( moze ktos sie orientuje jakie powinny byc prawidlowe katy wtryskow??). a jezeli chodzi o szarpanie to wychodzi ze skrzyni bo szarpie tylko przy ruszaniu na rozgrzanej skrzyni. na zimnym jest wszystko ok silnik chodzi dobrze takze problem tkwi w skrzyni. Czytalem ze sterownik silnika i skrzyni to prawie jedno serce
numery sterownika skrzyni na 100% muszą być takie same . jak juz pisalem silnik mam wymieniony na AKE a ze skrzynia nic nie bylo robione.jak mozna znalezc numery sterownika silnika i skrzyni??

komar81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: edynburg

Post autor: komar81 » 26 lut 2010, 01:29

Dzieki wielkie za rady zrobie diagnostyke silnika i zobaczymy co wyjdzie. Jeszcze raz wielkie dzieki POZDRAWIAM

pawel11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2014, 18:14
Lokalizacja: swidwin

Post autor: pawel11 » 04 paź 2014, 23:10

witam mam taki problem otoz w moim tiptroniku audi 2.5tdi 150KM gdy raptownie dodaje lub puszczam noge z gazu czuc wyraźne szarpniecie i pojedynczu stukot co to może być dodam ze olej i filtr wymieniony a biegi zmieniają się płynnie.B :| ede wdzięczny za jakies informacje pozdrawiam :(

[ Dodano: 2014-10-04, 23:10 ]
ile jest elektrozaworów w tiptroniku audi a6 c5 i ile kosztuja???
z góry dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja