Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1,9 TDI 130KM] Chiptuning Tak czy Nie.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 23 sty 2010, 21:33

daroxxl pisze:....220.000 km ( czy to nie za dużo ? )
trzeba zrobić diagnostykę i zobaczyć co w nim siedzi ;-)
większość aut w Polsce ma ponad 300tyś km i znoszą mody bez bólu
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 20 lut 2010, 17:58

Witam wszystkich!
Obecnie jestem posiadaczem Golfa IV z silnikiem 1.9tdi 116koni ->146koni, masa wg dowodu 1295kg. Zastanawiam się nad zakupem audi a6 w manualu z silnikiem asz 130koni. Oczywiście aby nie odczuć dyskomfortu w zwiazku z przesiadką potrzebuje delikatnie zwiększyć moc owego audi.

Czy ktoś z Was posiada a6 po chipie? Jak wyglada czas sprintu do setki i ile wynosi masa z dowodu? Czy tak duze auto porusza sie w miare zgrabnie? Sprzęgło seryjne wytrzyma jakies 400nm i 165 koni?>

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 21 lut 2010, 21:30

roman_tyk 400Nm w A6 to trochę za dużo jak dla sprzęgła/koła.
Jak chcesz sobie sprawdzić jak będzie jeździła A6ka(załóżmy 1650kg) która ma ok 165KM/380Nm(1KM/10kg) to wsadź do golfa komplet pasażerów - tak żeby w sumie auto ważyło ok 1450kg

Generalnie A6 to ciężka locha i szału nie będzie.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 21 lut 2010, 21:39

TuneFORCE pisze:400Nm w A6 to trochę za dużo jak dla sprzęgła/koła.
Zgadzam się ;-)
Już to przerabiałem :roll:
W każdym razie jestem zdecydowanie na TAK jeśli chodzi o chipowanie <ok>
Dopiero teraz autko jeździ 8-)

Mój wykres (A6 1.9 TDI 130 KM AWX, skrzynia 5 biegowa):

Obrazek

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 21 lut 2010, 22:16

Tak czy siak cyframi się nie jeździ.
Najważniejsze to soft zrobiony z głową a potem tylko :-D
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 21 lut 2010, 23:43

Hmm no żeby 1.9tdi objeżdżało 2.5 AKE (jakies 8.8s do sety) to dziwna sprawa :))

Tutaj nachodzi myśl człowieka który jeździł 2.5tdi i przeżył problemy z wycierającymi się wałkami rozrządu, czy nie lepiej jeździć wyżyłowanym 1.9tdi, które w utrzymaniu i tak będzie tańsze niż 2.5 i tak? rozwiązanie do przemyślenia. Pamiętajmy iż masa auta z 1.9tdi a masa 2.5tdi na dodatek w automacie jest znacznie większa. Wierze w to iż a6 1.9tdi potrafi dobrze jeździć.


Ciekaw jestem jak w tym całym porównaniu wypada 2.8 w benzynie.

Jeśli chodzi o chipowanie, również jestem zwolennikiem, pomimo tego iż na dłuższa metę można spodziewać się kosztów, tj. dwumas, sprzęgło, przeguby... o silnik nie mam się co martwić chodzi jak żyleta (chips mu służy).

Kolejna dygresja: czemu w audi nie produkowano ze sławnym silnikiem 1.9tdi ARL (kute tloki, turbo+, pompki+, IC+, chlodniczka oleju+) 150koni, którego możemy znaleźć w VW, seacie...?

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 22 lut 2010, 00:38

[quote="roman_tyk"

Kolejna dygresja: czemu w audi nie produkowano ze sławnym silnikiem 1.9tdi ARL (kute tloki, turbo+, pompki+, IC+, chlodniczka oleju+) 150koni, którego możemy znaleźć w VW, seacie...?[/quote]

A najwięcej chyba do Seata poszło bynajmniej na allegro najwięcej ARL to seaty a jak pięknie by było dać do A6 150km z 1.9TDI?? Pewnie zrobili by konkurencje 2.5TDI hehe
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 22 lut 2010, 10:05

W seatach to głównie w Leonie parę w toledo 2, w VW pojawiły sie w golfie IV, sharanie, touranie, passacie. Dobra jednostka z której na wejściu można mieć 190 kucyków. Wydaje mi się że takie 190kucyków robi z A6 dobrze :)

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 23 lut 2010, 20:49

Niestety w autach gdzie silniki były wkładane wzdłużnie ARLa nie było, pewnie wtedy 2.5V6 by się w ogóle nie sprzedawał :mrgreen:
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 lut 2010, 23:18

TuneFORCE pisze:roman_tyk 400Nm w A6 to trochę za dużo jak dla sprzęgła/koła.
Jak chcesz sobie sprawdzić jak będzie jeździła A6ka(załóżmy 1650kg) która ma ok 165KM/380Nm(1KM/10kg) to wsadź do golfa komplet pasażerów - tak żeby w sumie auto ważyło ok 1450kg

Generalnie A6 to ciężka locha i szału nie będzie.
a6 to krowa
do zabawy kupcie sobie b2 quattro
golfa 2 syncro

<ok>

a6 jak nie ma 200 koni to sie toczy
takie realia

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 24 lut 2010, 11:03

No niestety z dużego auta wyścigówki nie zrobimy :) Wczoraj przytrafiła mi się przejażdżka taksówką w nocy, człowiek zabrał mnie Passatem 5FL z 1.9tdi 130koni. Wdałem się w małą dyskusję, z racji tego iż wydawało mi się że całkiem zgrabnie przyśpiesza. Co prawda byłem po paru piwach, ale świadomość i poczucie niutona pozostało. Uprzejmy Pan poopowiadał jak to kupuje tylko igły passaty z Niemiec z przebiegiem 130tys za kwoty większe niż w Polsce i tłucze je po Wrocławiu. Co najlepsze mówił że nie wie co to znaczy wymieniać wielowahacze. Na oryginalnych zrobił 70 000 na taksówce i nic nie stuka (po kostce i dziurach).

Ciągle zastanawia mnie dynamiczność jednostek 2.8 oraz 3.0 w Audi a6, muszę umówić się na jazdy próbne :) Może ktoś z Wrocławia posiada taki sprzęt?>

Zabawę przednią można zagwarantować sobie takim golfem 4 w 4motion, ARL 150km, dłubnać go na wstępie na 200koni.

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 24 lut 2010, 20:56

roman_tyk pisze:No niestety z dużego auta wyścigówki nie zrobimy
Zgoda, ale tematem nie jest zrobienie "ścigacza" z A6 1.9 TDI tylko poprawienie nieco jego osiągów, które nawet przy 130 KM nie powalają.
W końcu to limuzyna, a jak ktoś chce więcej emocji, to zawsze jest opcja RS 6 ;-)
Mam zrobione 130 na 165 KM i po kilku miesiącach mogę powiedzieć, że na prawdę warto.
ÂŚrednie spalanie wzrosło w granicach 0,1-0,2 l/100 km przy normalnej jeździe, więc całe nic.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 24 lut 2010, 22:07

A6TDI pisze:
roman_tyk pisze:ÂŚrednie spalanie wzrosło w granicach 0,1-0,2 l/100 km przy normalnej jeździe, więc całe nic.
Dziwne :roll: , większość klientów cieszy się że auto ma wiecej "powera" a mniej pali
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 25 lut 2010, 13:17

TuneFORCE pisze:większość klientów cieszy się że auto ma wiecej "powera" a mniej pali
Jaaasne <ok>
A te wszystkie KM i Nm biorą się z powietrza :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl