[A6 C5]Wymiana licznika 97r
[A6 C5]Wymiana licznika 97r
Witam kolegów mam pytanko.
Myślałem nad naprawa FIS ale trzeba rozbierać, wysyłać jeździć itd. Wpadłem na pomysł by kupić nowy. I teraz powstaje pytanie, na aukcjach ludzie podają numery liczników ABN75486787BN.... itd.
1. O co tu chodzi z tą numeracją?
2. Czy mogę wstawić do swojej A6stki licznik od innej np z 2001r? Link poniżej
Licznik z A6 2001
3. Kodowanie kluczyków jest nieuniknione?
4. Ile kosztuje kodowanie klucza pod immobila?
5. Naprawiał ktoś sam FIS?
stosuj tagi
Myślałem nad naprawa FIS ale trzeba rozbierać, wysyłać jeździć itd. Wpadłem na pomysł by kupić nowy. I teraz powstaje pytanie, na aukcjach ludzie podają numery liczników ABN75486787BN.... itd.
1. O co tu chodzi z tą numeracją?
2. Czy mogę wstawić do swojej A6stki licznik od innej np z 2001r? Link poniżej
Licznik z A6 2001
3. Kodowanie kluczyków jest nieuniknione?
4. Ile kosztuje kodowanie klucza pod immobila?
5. Naprawiał ktoś sam FIS?
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 15 lip 2008, 08:26 przez Qris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam,
Właśnie skończyłem wymieniać cały licznik ze względu na kiepsko świecący FIS, zdobyłem inny z pięknie świecącym . Odczyt PINu z nowego licznika, adaptacja kluczy, ustawienie przebiegu jak w starym, wszystko działa poprawnie ale zauważyłem że obrotomierz zaniża mi wskazania. Teraz na biegu jałowym pokazuje mi 500obr/min, no i jak jadę to też widać że zaniża. Pozostałe wskaźniki pokazują poprawnie. W zasadzie mój stary licznik miał oznaczenie 4B0 919 880 A, a ten który podłączyłem ma 4B0 919 880 AX. Czy to może mieć jakieś znaczenie, czy też potrzebna jest jakaś dodatkowa adaptacja. Jeśli tak to gdzie znaleźć jakieś wskazówki ? Oczywiście oba liczniki to wersja benzynowa.
Pozdrawiam
Właśnie skończyłem wymieniać cały licznik ze względu na kiepsko świecący FIS, zdobyłem inny z pięknie świecącym . Odczyt PINu z nowego licznika, adaptacja kluczy, ustawienie przebiegu jak w starym, wszystko działa poprawnie ale zauważyłem że obrotomierz zaniża mi wskazania. Teraz na biegu jałowym pokazuje mi 500obr/min, no i jak jadę to też widać że zaniża. Pozostałe wskaźniki pokazują poprawnie. W zasadzie mój stary licznik miał oznaczenie 4B0 919 880 A, a ten który podłączyłem ma 4B0 919 880 AX. Czy to może mieć jakieś znaczenie, czy też potrzebna jest jakaś dodatkowa adaptacja. Jeśli tak to gdzie znaleźć jakieś wskazówki ? Oczywiście oba liczniki to wersja benzynowa.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Jedyny koszt to zakup licznika 200PLN. Resztę zrobiłem sam. Odczyt PIN za pomocą VAG eeprom programmer i adaptacja kluczyka za pomocą VAG-COM. Wszystko za pomocą jednego interfejsu, który sam zrobiłem na układzie MC33290. Jedyny problem to ten obrotomierz, niby taka drobnostka ale wolałbym aby pokazywał dobrze Ma Ktoś jakiś pomysł ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
O właśnie czyli istnieje coś takiego jak adaptacja obrotów silnika. Nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat więc proszę o wklejenie owej instrukcji. Jeśli chodzi o licznik to różni się jedną literką w symbolu jak napisałem wyżej. Pochodzi z tego samego rocznika co mój czyli '97, oczywiście benzyna jak u mnie. Nie wiem jedynie z jaką pojemnością silnika pracował wcześniej.
Jeśli chodzi o immo to sprawa w moim przypadku była prosta. Nie miałem PINu do nowego licznika ale udało się go odczytać programem jak napisałem wyżej. No a mając PIN po prostu VAG-COMem zrobiłem adaptacje moich kluczyków i wszystko działa jak należy. Jak Ktoś ma z tym problem mogę pomóc.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o immo to sprawa w moim przypadku była prosta. Nie miałem PINu do nowego licznika ale udało się go odczytać programem jak napisałem wyżej. No a mając PIN po prostu VAG-COMem zrobiłem adaptacje moich kluczyków i wszystko działa jak należy. Jak Ktoś ma z tym problem mogę pomóc.
Pozdrawiam
widze ze mamy nawet "prawie podobny" silnik ale chodzi mi o to jak zczytac ten pin i zaadaptowac te kluczyki, bo juz nawet centralke wymienilem, a jak poszukasz o postach mojego autorstwa to dowiesz sie z czym mam problem i co nadal mi nie dziala...
wiec moze pomozesz choc troszeczke z ty6m pin'em? poza tym mnie ten moj pelny FIS tez denerwuje i szukam calego licznika, bo obrotomierz wskazuje, ale ma jakies skoki i wogole, czasem drzy, czasem spada ponizej zera, a czasem to wogole porazka......
wiec moge liczyc na pomoc???
wiec moze pomozesz choc troszeczke z ty6m pin'em? poza tym mnie ten moj pelny FIS tez denerwuje i szukam calego licznika, bo obrotomierz wskazuje, ale ma jakies skoki i wogole, czasem drzy, czasem spada ponizej zera, a czasem to wogole porazka......
wiec moge liczyc na pomoc???
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Wg moich doświadczeń litera X na koncu (dodana do "normalnej" litery) oznacza, że część jest po regeneracji "fabrycznej" VW, tzw. austausch. Osiągalna z reguły po zwrocie starej (na wymianę) w ASO, z gwarancją jak na nowe.Lucas286 pisze:Jeśli chodzi o licznik to różni się jedną literką w symbolu jak napisałem wyżej.
Tak miałem ze sprzęgłem, pompą wody i in.
Oczywiście tu nie mam pewnosci, ale na razie we wszystkich przypadkach które miałem to sie sprawdzało.
Jeżeli tu tez by to obowiązywało, to by znaczyło, że uzyłes dokładnie takiego licznika jak miałeś, tyle że po regeneracji. To byloby logiczne jeśli chodzi o wyświetlacz bo ja mam z 2000 roku i obecnie niewiele linii jest sprawnych i tez rozważam co by tu zrobic
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Jasne, najpierw może napisz jaki masz typ licznika, rocznik, najlepiej jakbyś zajrzał do środka licznika i sprawdził jaki typ pamięci eeprom tam siedzi (to ta pamięć w której zapisany jest pin), ponieważ różne programy które mam działają na różnych licznikach. W razie problemów ze zlokalizowaniem pamięci daj znać wkleję zdjęcie gdzie ona jest. Ważne jest to dlatego ponieważ gdy wszystkie metody odczytu przez gniazdo diagnostyczne zawiodą, najlepiej wylutować tę pamięć i odczytać jej zawartość programatorem. Też już byłem na to przygotowany ale mnie się udało bezinwazyjnie to zrobić.Karolus pisze:wiec moge liczyc na pomoc???
Nie wiem do końca jeszcze jak wygląda sprawa z programowaniem pilota radiowego od kluczyka bo tego jeszcze nie robiłem ale się przymierzam do tego, ponieważ chcę kupić sobie drugi kluczyk (mam jeden, drugi gdzieś przepadł).
Chyba masz rację, ten FIS chyba był wymieniany albo regenerowany, w każdym razie chyba coś z nim było robione bo świeci jakby wczoraj z fabryki wyjechał. Widocznie miałem olbrzymie szczeście że mi się taki trafił i to za taką cenę :mrgreen: No fakt polowałem na allegro od ponad 2 miesięcy. Warto było.RomanS pisze:Wg moich doświadczeń litera X na koncu (dodana do "normalnej" litery) oznacza, że część jest po regeneracji "fabrycznej" VW, tzw. austausch. Osiągalna z reguły po zwrocie starej (na wymianę) w ASO, z gwarancją jak na nowe.
Pozdrawiam
mam nadzieje ze tez trafie na allegro, bo kurde silniczek krokowy w obrotomierzu pada bo skacze albo pokazuje glupoty (macie pomysl na naprawe?) a FIS to juz porazka, nic nie widac...
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...