[A6 C4 1.9 TDI 90 KM] ciężko pali , piszczący pasek
Witam Panowie mam podobny problem na silniku 1z z piszczacym paskiem, kiedy go odpalam po nocce, albo jak dłuzej postoi, głownie przy niskich temp od 10stopni w doł nawet do -30 pali w sumie na dotyk ale jak juz odpali to piszczy pasek dobre 5 min na jałowym podczas postoju albo ze 2min jazdy, potem samo ustepuje, wydaje mi sie, ze to wina ładowania przez alternator, pooprostu musi podładowac aku. Ale jak sie pozbyc tego pisku?
Witam wszystkich. Podłączę się do tematu ponieważ mam bardzo podobny problem ze swoją niunią
przy odpalaniu na zimno silnik dziwnie pracuje, nie może wejść w obroty, dziwne dźwięki wydobywa z siebie. Odnoszę wrażenie jakby coś mocno ocierało, po czym przechodzi w pisk. Pasek wieloklinowy trzęsie się jak galareta a gdy już złapie temperaturę to wszystko wraca do normy. Obserwowałem koło pasowe wału (te z tłumikiem drgań skrętnych) i wydaje mi się, że nie równo pracuje... tak jakby miało delikatne bicie
Czy wyrobiony tłumik drgań na kole pasowym może być przyczyną tych dźwięków :?:



Czy wyrobiony tłumik drgań na kole pasowym może być przyczyną tych dźwięków :?:
Nie mam większego wyjścia i sprawdzę wszystkie koła czy nie stawiają większego oporu przy wymianie rozrządu
wyjaśni się co to za dźwięki.
A teraz mam pytanie z innej beczki ale na temat postu. Ciężkie palenie
Rano po podgrzaniu świec żarowych odpala na 3 cylindry (takie odnoszę wrażenie), do tego z tyłu pojawia się biały dym w sporej ilości do momentu aż zacznie równo pracować motor
ÂŚwiece żarowe są wymienione, kąt wtrysku 56-57 Vag Com.
Byłem z tym u gościa, który robi diesle i przedstawił mi najczarniejsze scenariusze, między innymi:
- ciśnienie na jednym cylindrze słabe, lub
- lekko zgięty korbowód, lub
- minimalna nieszczelność uszczelki pod głowicą (nie ubywa oleju i płynu chłodniczego)
Po takiej opinii ręce opadają. Osobiście stawiałem na któryś zalewający wtrysk ale teraz sam nie wiem co o tym sądzić
Czy ktoś miał z tym do czynienia :?: :?:

A teraz mam pytanie z innej beczki ale na temat postu. Ciężkie palenie


Byłem z tym u gościa, który robi diesle i przedstawił mi najczarniejsze scenariusze, między innymi:
- ciśnienie na jednym cylindrze słabe, lub
- lekko zgięty korbowód, lub
- minimalna nieszczelność uszczelki pod głowicą (nie ubywa oleju i płynu chłodniczego)
Po takiej opinii ręce opadają. Osobiście stawiałem na któryś zalewający wtrysk ale teraz sam nie wiem co o tym sądzić



Witam po przerwie. Odebrałem auto od mechanika, który zmieniał mi rozrząd i przy okazji sprawdził co jest powodem pisku po porannym odpaleniu motoru. Okazało się, że to nie koło pasowe z tłumikiem drgań lecz spory luz na ramieniu napinacza paska klinowego
i tu są tylko dwie możliwości:
- wyrobione gniazdo aluminiowej obudowy (gdzie umiejscowione jest ramie napinacza)
- uszkodzony napinacz,
Miał ktoś taki przypadek :?: Czy aluminiowa obudowa tak łatwo może nabrać luzów :?: :?:
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie porannego odpalania auta na trzy cylindry. Czy przyczyną może być zalewający któryś wtrysk na cylindrze :?: Dawka paliwa jaką zaobserwowałem na VagCom wynosi 15-16 w BS 000. Ale jak to będzie mało to postaram się wykonać logi na innych sekcjach i przedstawić na forum
W końcu wykonałem logi ale wyłącznie statyczne
a6-c4-19-tdi-prosba-o-ocene-logow-vt18707.htm
Wszelkie komentarze i podpowiedzi mile widziane :mrgreen:

- wyrobione gniazdo aluminiowej obudowy (gdzie umiejscowione jest ramie napinacza)
- uszkodzony napinacz,
Miał ktoś taki przypadek :?: Czy aluminiowa obudowa tak łatwo może nabrać luzów :?: :?:
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie porannego odpalania auta na trzy cylindry. Czy przyczyną może być zalewający któryś wtrysk na cylindrze :?: Dawka paliwa jaką zaobserwowałem na VagCom wynosi 15-16 w BS 000. Ale jak to będzie mało to postaram się wykonać logi na innych sekcjach i przedstawić na forum

W końcu wykonałem logi ale wyłącznie statyczne

a6-c4-19-tdi-prosba-o-ocene-logow-vt18707.htm
Wszelkie komentarze i podpowiedzi mile widziane :mrgreen: