Witam serdecznie,
9 dni temu kupiłem swoją wymarzoną Audi A6 2.5 TDI 180 KM w Quatrro. Po wymianie kompletnego rozrządu i oleju, filtra i uszczelek w automatycznej skrzyni biegów (łącznie 2400 PLN) miałem zamiar cieszyć się już moim nowym nabytkiem. Natomiast od 2 dni borykam się z nowym problemem i mam w związku z tym do Was drodzy forumowicze prośbę
Mianowicie problem jest taki, że czasami wyświetla mi się kontrolka ESP i blokuje mi możliwość dodawania gazu - tak jak w sytuacji kiedy wpada się w poślizg - a teraz dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu na biegu PARKING.
I od 2 dni po otworzeniu maski silnika i poruszaniu kabelkami/stykami problem się naprawiał i można było jeździć. Potem znowu się to psuło samo i znowu ruszałem te kabelki i się naprawiało. A dzisiaj od rana już nie byłem w stanie naprawić tego problem w ten sposób i auto cały czas blokuje mi możliwość dodania gazu.
Wprawdzie mogę jeździć na pierwszym biegu (ok. 10 km/h), ale nie mogę dodać gazu (zwiększyć obrotów).
Tutaj jest link do zdjęć i filmu jak to wygląda: http://picasaweb.google.pl/ovb.mbs/ESPProblem
I mam takie pytanie, czy ktoś orientuje się może który z tych kabelków jest odpowiedzialny za ESP? Który kabelek w którym styku? Czy jest jakiś schemat rozmieszczenia tych wiązek?
dodam, że 2 kabelki były już naprawiane (z tego co zdążyłem zauważyć) - to widać na zdjęciach:
1) żółto-niebieski w białym styku (był uszkodzony - rozciąłem go i prowizorycznie złączyłem - ale to chyba nie ten kabelek)
2) żółto-czerwony w czerwonym styku (znajduje się na nim taka niebieska obwódka - to było robione przez kogoś wcześniej - nie mam pojęcia czy działa)
Bardzo bardzo proszę Was o pomoc, bo jestem w kropce strasznej...
[C5 2.5TDI V6 180KM] ESP (?) - blokowanie obrotów! POMOCY!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lut 2010, 02:26
- Lokalizacja: Złoczew/Zduńska Wola
- Kontakt:
Tylko, że czujnik musi być ok, bo po poruszaniu tym stykami ze zdjęć czasami wszystko chodzi tak jak powinno i kontrolka ESP się nie włącza i obroty mogę zwiększać. Więc tak na "chłopski" rozum coś nie "styka" w tych kostkach, lub kabelkach. I dla mnie bardzo ważną informacją byłoby wyjaśnienie, który kabelek, lub chociaż który styk (kostka) jest odpowiedzialny za ten błąd? Gdzie coś się blokuje. Na pewno ktoś z Was się na tym zna
W dniu wczorajszym też mi się coś takiego przydarzyło 2 razy , max ob. 1200 i esp brak reakcji na pedał gazu dopóki nie wyłączyłem silnika .Po podpięciu vaga pokazał się błąd G79 Sensor Pedału Gazu Na forum znalazłem info Do wymiany pedał gazu z sensorem lub zawilgocenie wiązki przy pedale lub przy kompie .
Sprawdziłem wilgoć brak oznak .
Dziś zrobiona trasa i jak narzazie wszystko OK
Sprawdziłem wilgoć brak oznak .
Dziś zrobiona trasa i jak narzazie wszystko OK
VW PASSAT VARIANT HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lut 2010, 02:26
- Lokalizacja: Złoczew/Zduńska Wola
- Kontakt:
Ja byłem z tym w serwisie ASO i sprawdzili mi pedał - jest na 100% sprawny. Problem u mnie wynika z tych kabelków. Dzwoniłem do salonu i nowa kompletna wiązka kosztuje 3900 zł. Auto jest obecnie u elektromechanika. Są 2 możliwości: 1) naprawa uszkodzonych przewodów, 2) wymiana kompletnej wiązki przewodów - zakup wiązki na Allegro, lub szrot.
U mnie problem wynika na 100% właśnie z tych przewodów, bo jak się je rusza to czasami ten problem ustępuje...
[ Dodano: 2010-03-15, 00:22 ]
Witam,
po 3 tygodniach funkcjonowania dzisiaj znowu pojawił mi się ten problem na trasie. Wcześniej byłem u elektromechanika, który naprawił ten problem chwilowo - przy czym zaznaczył mi, że nie wiem jak długo będzie to funkcjonować, ponieważ powinno się wymienić całą wiązkę - bo tutaj tkwi problem. Poza tym spryskał te kabelki jakimś bliżej mi nieznanym specyfikiem - wg jego opinii specjalnie do styków elektrycznych.
I w tym wszystkim pojawia się moja wątpliwość - z tego względu, że problem ten pojawia się przede wszystkim jak jest dosyć wilgotno i kabelki są wilgotne. Poza tym skoro da się naprawić ten problem na tyle, aby przez 3 tygodnie nie było żadnego problemu, to z pewnością da się ten problem również naprawić na dłuższą metę.
Nie chcę od razu wymieniać kompletnej wiązki (bo to oczywiście większe koszty) skoro problem tkwi w jednym kabelku i nie wydaje mi się, iż nie można by trwale naprawić tego problemu bez wymiany w/w wiązki.
Poza tym z tą kontrolką jest możliwa jazda do 20 km/h (jak przełączę na TipTronic i włączę drugi bieg). Wyższych biegów już się nie da Dzisiaj tak się wlokłem prawie 10 km
Ponadto zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz - mianowicie to, iż aby wyskoczyła ta kontrolka ESP nie potrzeba uruchamiać silnika. Włącza się ona nawet na "sucho" po przekręceniu stacyjki o jeden stopień. Wystarczy lekko wcisnąć pedała gazu i wyskakuje //
Jeśli ktoś miałby ewentualnie jakieś rady to bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam serdecznie,
Miczas.
U mnie problem wynika na 100% właśnie z tych przewodów, bo jak się je rusza to czasami ten problem ustępuje...
[ Dodano: 2010-03-15, 00:22 ]
Witam,
po 3 tygodniach funkcjonowania dzisiaj znowu pojawił mi się ten problem na trasie. Wcześniej byłem u elektromechanika, który naprawił ten problem chwilowo - przy czym zaznaczył mi, że nie wiem jak długo będzie to funkcjonować, ponieważ powinno się wymienić całą wiązkę - bo tutaj tkwi problem. Poza tym spryskał te kabelki jakimś bliżej mi nieznanym specyfikiem - wg jego opinii specjalnie do styków elektrycznych.
I w tym wszystkim pojawia się moja wątpliwość - z tego względu, że problem ten pojawia się przede wszystkim jak jest dosyć wilgotno i kabelki są wilgotne. Poza tym skoro da się naprawić ten problem na tyle, aby przez 3 tygodnie nie było żadnego problemu, to z pewnością da się ten problem również naprawić na dłuższą metę.
Nie chcę od razu wymieniać kompletnej wiązki (bo to oczywiście większe koszty) skoro problem tkwi w jednym kabelku i nie wydaje mi się, iż nie można by trwale naprawić tego problemu bez wymiany w/w wiązki.
Poza tym z tą kontrolką jest możliwa jazda do 20 km/h (jak przełączę na TipTronic i włączę drugi bieg). Wyższych biegów już się nie da Dzisiaj tak się wlokłem prawie 10 km
Ponadto zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz - mianowicie to, iż aby wyskoczyła ta kontrolka ESP nie potrzeba uruchamiać silnika. Włącza się ona nawet na "sucho" po przekręceniu stacyjki o jeden stopień. Wystarczy lekko wcisnąć pedała gazu i wyskakuje //
Jeśli ktoś miałby ewentualnie jakieś rady to bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam serdecznie,
Miczas.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lut 2010, 02:26
- Lokalizacja: Złoczew/Zduńska Wola
- Kontakt:
Zacznę od tego, że jak wczoraj rano uruchomiłem samochód ESP się naprawiło i normalnie można było jeździć i ten błąd się nie pojawił, ale mimo wszystko zaprowadziłem do specjalisty i w ten sposób od wczoraj od 10:00 jest u innego tym razem elektromechanika (podobno dobrego) w Sieradzu.
W międzyczasie jak przejeżdżałem przez Sieradz ok. 15:00 wjechałem na chwilkę zobaczyć jak sytuacja wygląda.
Powiedział co tam majstrując przy bezpiecznikach, że "jest bardzo dużo błędów i dlatego takie cuda się dzieją".
Umówiliśmy się, że mam czekać na telefon - auto zostało u niego na noc.
Jak będę miał jakieś nowe wieści to dam znać
Mam nadzieję, że się uda i nie będzie zbyt drogo :P
W międzyczasie jak przejeżdżałem przez Sieradz ok. 15:00 wjechałem na chwilkę zobaczyć jak sytuacja wygląda.
Powiedział co tam majstrując przy bezpiecznikach, że "jest bardzo dużo błędów i dlatego takie cuda się dzieją".
Umówiliśmy się, że mam czekać na telefon - auto zostało u niego na noc.
Jak będę miał jakieś nowe wieści to dam znać
Mam nadzieję, że się uda i nie będzie zbyt drogo :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 lut 2010, 02:26
- Lokalizacja: Złoczew/Zduńska Wola
- Kontakt:
Witam serdecznie,
we wtorek odebrałem auto od elektromechanika. I... połowiczny sukces. Mianowicie - problem braku możliwości zwiększania obrotów silnika zniknął, natomiast sam problem wyskakującej kontrolki ESP nie. Dodatkowo obok kontrolki ESP wyskakuje jeszcze ABS - zawsze w tym samym momencie. Sprawdzałem już czy ESP i ABS działają w momencie, gdy kontrolki się świecą - tak działają. Poza tym, że się wyświetlają nic więcej się nie dzieje - auto normalnie jeździ tak jak przed ich wyświetleniem - obroty już się nie blokują. Natomiast niestety ostatnio z braku czasu nie jestem w stanie podjechać do tego elektromechanika, ale na pewno w ciągu kilku najbliższych dni to zrobię. Najważniejsze jest to, że auto teraz jeździ - nawet jak coś tam się wyświetla.
Koszt naprawy wyniósł mnie: 200 PLN
Oczywiście ten nowy błąd Pan mechanik będzie musiał naprawić w ramach zapłaconych już pieniędzy.
Pozdrawiam,
Jak coś się jeszcze zmieni to dam znać
[ Dodano: 2010-03-20, 18:03 ]
Witam,
wczoraj wracałem z rodziną od dziadków i w połowie drogi ponownie wystąpił ten "pierwotny" błąd z ESP ///// Na szczęście nie mieszkają daleko i zostało nam 15 km do miejsca gdzie mogliśmy bezpiecznie zostawić auto - więc przeboleliśmy ten dystans prędkością 20-25 km/h z włączoną kontrolką od ESP i po długiej podróży dotarliśmy.
Oczywiście od razu zadzwoniłem do elektromechanika, które "rzekomo" naprawił ten błąd mimo później pory, ale niestety nie udało mu się w żaden sposób mi pomóc.
W poniedziałek zaprowadzę samochód do niego ponownie.
Dzięki enti za sugestię - przed chwilą dzwoniłem do tego specjalisty i przekazałem mu Twoją uwagę.
Będę wdzięczny za wszystkie następne
Pozdrawiam,
Miczas.[/b]
[ Dodano: 2010-04-03, 14:09 ]
Zauważyłem pewną zależność pogodową. Ten problem pojawia się tylko i wyłącznie podczas deszczu! Może ktoś już coś takiego przerabiał??
we wtorek odebrałem auto od elektromechanika. I... połowiczny sukces. Mianowicie - problem braku możliwości zwiększania obrotów silnika zniknął, natomiast sam problem wyskakującej kontrolki ESP nie. Dodatkowo obok kontrolki ESP wyskakuje jeszcze ABS - zawsze w tym samym momencie. Sprawdzałem już czy ESP i ABS działają w momencie, gdy kontrolki się świecą - tak działają. Poza tym, że się wyświetlają nic więcej się nie dzieje - auto normalnie jeździ tak jak przed ich wyświetleniem - obroty już się nie blokują. Natomiast niestety ostatnio z braku czasu nie jestem w stanie podjechać do tego elektromechanika, ale na pewno w ciągu kilku najbliższych dni to zrobię. Najważniejsze jest to, że auto teraz jeździ - nawet jak coś tam się wyświetla.
Koszt naprawy wyniósł mnie: 200 PLN
Oczywiście ten nowy błąd Pan mechanik będzie musiał naprawić w ramach zapłaconych już pieniędzy.
Pozdrawiam,
Jak coś się jeszcze zmieni to dam znać
[ Dodano: 2010-03-20, 18:03 ]
Witam,
wczoraj wracałem z rodziną od dziadków i w połowie drogi ponownie wystąpił ten "pierwotny" błąd z ESP ///// Na szczęście nie mieszkają daleko i zostało nam 15 km do miejsca gdzie mogliśmy bezpiecznie zostawić auto - więc przeboleliśmy ten dystans prędkością 20-25 km/h z włączoną kontrolką od ESP i po długiej podróży dotarliśmy.
Oczywiście od razu zadzwoniłem do elektromechanika, które "rzekomo" naprawił ten błąd mimo później pory, ale niestety nie udało mu się w żaden sposób mi pomóc.
W poniedziałek zaprowadzę samochód do niego ponownie.
Dzięki enti za sugestię - przed chwilą dzwoniłem do tego specjalisty i przekazałem mu Twoją uwagę.
Będę wdzięczny za wszystkie następne
Pozdrawiam,
Miczas.[/b]
[ Dodano: 2010-04-03, 14:09 ]
Zauważyłem pewną zależność pogodową. Ten problem pojawia się tylko i wyłącznie podczas deszczu! Może ktoś już coś takiego przerabiał??
ESP
Witam. Miałem identyczny objawy. W moim przypadku jednak stało się to poprzec zalanie komputera. Podczas naprawy mechanizmu wycieraczek troche wody dostało sie do komputera. Wszystko poskręcałem i zadowolony naprawą wyjeżdzam spod garżu a tutaj nagle zapala się kontrolka ESP i nie mogę dodać gazu. Kilka razy zapalałem i gasiłem auto ale jak tylko dodawałem gazu to zapalało się ESP i max 10km/h. Myślałem, że to coś poważnego ale wydedukowałem, że musiałem cos nie tak zrobic podczas naprawy. Otworzyłem puszkę tam gdzie komputer i zauważyłem wilgoć. Skierowałem wentylator na komputer i zostawilem na jakąś godzinę, wysuszyło się wszystko, poskręcałem i igła. Wszystko wróciło do normy.
Nie wiem czy to się na coś przyda, ale zauważylem Twoj post wiec napisałem
pozdrawiam.
Nie wiem czy to się na coś przyda, ale zauważylem Twoj post wiec napisałem
pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga