Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4/C5 2.3quatrro] Przedni prawy hamulec trzyma-hamuje

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
andrejus17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:43
Lokalizacja: Ostróda

[C4/C5 2.3quatrro] Przedni prawy hamulec trzyma-hamuje

Post autor: andrejus17 » 12 lut 2010, 20:52

Witam. Szukałem na forum podobnego tematu ale nie znalazłem. Otóz tak jak w temacie, prawy przedni hamulec hamuje. Po przejechaniu kilku km tarcza gorąca jest jak diabli. rozbierałem i czyściłem. Wyjąłem tloczek z cylinderka, byłem pewny że przyrdzewiał ale nie, wygląda ok żadnej rdzy nie widać. Zauważyłem jeszcze że tłoczek nie chce sie cofać. ÂŻeby go cofnąć odkręciłem zaworek od odpowietrzania. Tarcza i klocki są nowe.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 23:19 przez andrejus17, łącznie zmieniany 1 raz.

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 12 lut 2010, 22:19

andrejus17, ja miałem podobnie w Peugeocie 307 tylko mi tylny złapał lewy... Linka przymarzła...

Może tutaj tez coś przymarzło??

andrejus17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:43
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: andrejus17 » 12 lut 2010, 23:28

Przeprowadziłem test tak jak wyczytałem na forum mianowicie:
Doprowadziłem do zagrzania sie hamulca który tak silnie hamował koło az nie mogłem nim zakręcić, poprzez krótka przejażdżkę. Następnie odkręciłem odpowietrzenie tak aby płyn zleciał, hamulec momentalnie odpuścił i koło swobodnie mogło sie obracać.
Macie może jakis sposób na odkręcenie zapieczonej rurki? chciałem odkręcić od abs-u ale stawiała taki opór że mało nie ukręciłem gwintu. Może tam jest lewy gwint?

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 13 lut 2010, 20:22

Kolego, a stan tłoczka sprawdzałeś, czasem guma nie sparciała i nie zrobiły się wżery w tłoczku. Miałem identycznie w Oplu Rekordzie i Corsie, z racji że były to autka terenowe=do pracy+wożenia wszystkiego+cała reszta, niespecjalnie dbałem o te rzeczy. Do czasu, koło gorące, tarcza czerwona. Co się okazało, klocki miałem trochę zjechane,ale i popękana guma, w środku :shock: rdza na toczku. Radą dobrego mechanika=złota rączka, wymontowałem docisk, wyjąłem tłoczek, usunąłem z tłoczka rdzę+polerka, usunąłem resztę gumy zabezpieczającej. Po zamontowaniu przeg tłoczka posmarowałem smarem miedziowym, odpowietrzenie. I latam 5 rok bez blokowania koła, tylko klocuszki wymieniam. W drugim kole zrobiłem to samo <ok> Jeszcze jedno, wyjąłem te sworznie lub tuleji co chodzi na nich docisk, wyczyściłem, nowy smar i jest OK. Podejrzewam że u Ciebie jest to samo <ok>
A uszczelka w docisku ?

andrejus17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:43
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: andrejus17 » 13 lut 2010, 21:42

Kolego morfeusz przeczytałes mojego posta do końca czy tylko temat? W pierwszym poście napisałem że wyjmowałem tłoczek i sprawdzałem jego stan. CZYTAJ CZYTAJ CZYTAJ <ok>

DZis równiez testowałem hamulec. ponownie doprowadziłem do rozgrzania sie tarczy i zablokowania koła, następnie odkręciłem rurkę przy urzedzeniu od abs-u, Po około minucie koło się odblokowało.

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 13 lut 2010, 22:13

:?: i oto jest pytanie, jednak obstawiam na tłoczek lub coś w docisku, ale to moje sugestie. Tamte moje autka nie miały ABSu, może to coś z pompą ?

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 14 lut 2010, 12:49

andrejus17 pisze:następnie odkręciłem rurkę przy urzedzeniu od abs-u, Po około minucie koło się odblokowało.
Gdyby to była pompa to chyba puściło by od razu ?
Być może tłok stawia zbyt duże tarcie / po wymianie tarcz i klocków /cofnął się do miejsca jak był nowy czyli cały w cylindrze i podciśnienie nie daje rady go wciągnąć z powrotem .
A czy powietrze nie zbiera się w tym zacisku? Zapowietrzony cylinder też utrudnia powrót tłoka .

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 14 lut 2010, 16:36

sprawdz kolego czy nie masz gdzieś przygiętego przewodu elastycznego jest taka opcja że to własnie on powoduje te objawy.
tylko quatrro !!!

andrejus17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:43
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: andrejus17 » 14 lut 2010, 17:26

Przewód nie jest zagięty. wymienie go tak czy inaczej może jednak sie rozwarstwił.

[ Dodano: 2010-02-15, 21:05 ]
No i wymieniłem. Okazało sie że spuchł w środku i przelot był na 0.5mm :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja