Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C5 AWX] Zdechł 1 cylinder? POMOCY!!!

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

[A6C5 AWX] Zdechł 1 cylinder? POMOCY!!!

Post autor: 7agan » 11 lut 2010, 09:43

Panowie od pewnego czasu autko mi przerywało na obrotach 1500-3000, jednak kiedy mu przydusiłem szedł normalnie, a jak tylko zdjełem nogę z gazu lekko przerywał. Myślałem że łapie gdzieś powietrze układ paliwowy więc nie przejmowałem się tym za bardzo.
Aż dzisiaj podczas drogi z pracy do domu tak zaczął przerywać jakby nie pracował jeden cylinder. Przy dodawaniu gazu buda drga jakby miała się rozpaźć.
Podłaczyłem Vaga ale błędów nie wykazało. Zacząłem więc skanować bloki pomiarowe i wszystko wyglądalo ok, tylko w bloku z korekcjami dawek na 1 cylindrze wartość 2,99 i bez rzadnych zmian przy wciśniętym gazie.

Podejrzewam że to ten cylinder wysiadł, no ale co się mogło stać?
czyżby wtrysk? A może ECU? jak to sprawdzić?
Dzisiaj muszę jechac na następną nockę a mam 80km. w jedną stronę i raczej nie ma opcji że zrobię bumelkę. Chciałbym więc to jakoś naprawić.
Czy w domowych warunkach jestem w stanie wymienić ten wtrysk? (jeśli to on jest winowajcą).
Autko ma przejechane 200tys km i z roku 2002. i nigdy nie robiło problemów,

[ Dodano: 2010-02-11, 17:08 ]
Panowie,
Sprawdzilem silnik ponownie i na zimnym wszystko ruszylo normalnie. Natychmiast pojechalem na CPN i zatankowalem dobrego paliwa do pelna na sprawdzonej stacji. Do baku wlalem ok 300ml Mixolu. Ale jak tylko silnik sie zagrzal to znowu cyl.1 sie wylaczyl.
Teraz Vag pokazal taki blad:

18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 - 35-00 - -

Wyglada wiec na problem z instalacja. Sprawdzilem podlaczenia i ta wtyczka przy glowicy jest czysta i kontakt raczaj dobry. sciagnelem wiec dekielek ale tam to juz nie wiedzialem za co sie zabrac. Przewody leca do takich "kubkow" przy wtryskach i wszystko jest dobrze przymocowane.
Jak wiec odlaczyc kable od tych wtryskw bo nie chce niczego na sile szarpac. Te kubki wygladaja jakby byly odkrecane bo jest na nich szesciokat, ale jakos mialem obawy czy to ruszac.

Czy mozna kupic w ASO cala wiazke kabli do tych wtryskow?

I jaki jest sposob demontazu tego wtrysku?
ktrory cylinder patrzac z przodu na silnik jest cylindrem nr 1?


A to znalazlem w szukajce:



Re: 18074 pd unit fault code????
« Reply #1 on: May 16, 2009, 19:54 »

18074/P1666 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
Possible Symptoms

* Irregular rpm

Possible Causes

* Wiring and/or connections to/from the Valve for Pump Jet
* Valve for Pump Jet

Possible Solutions

* Check wiring and Check / Clean all connections
* Replace the cable-tree to/from all the Valves for Pump Jet
* Replace Valve for Pump Jet (replace them all !)

Special Notes

* For each Valve the ECU checks the Begin of Injection Period (BIP) via a voltage. That voltage is very small (less than 0.0001A). Each extra resistance in the cable is fatal. So, in case of any doubt, just replace all cables.

Not sure on this one, is the pump jet the the PD nozzels undecided if it is they are pretty expensive for new ones
Obrazek

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 12 lut 2010, 20:47

dzieki kolego Piotrus za rady.
akurat siedzialem cala noc w pracy , a ze bylo w moare spokojnie to uzylem nieco szukajki.
I znalazlem to:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=138041
http://www.clubgti.com/FORUM/showthread.php?t=178944
i to: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161

tematy okazaly sie bardzo pomocne a wkleilem linki bo moga sie przydac komus innemu.

Dzisiaj jak wstalem kupilem w ASO nowa wiazke (68Euro) i wymienilem.
Poskladalem wszystko do kupy zapalilem silnik ale on podzialal moze ze 2 sekundy i sie wylaczyl sam, nie sygnalizujac zadnego bledu. Drugi raz juz nie zaskoczyl, a ze akumulator slaby to na trzecia prube nie starczylo pradu.
Kontynuowal wiec bede jutro bo dzis ostatnia nocka w pracy :) wiec nie mialem za duzo czasu na zabawe z nim.

Ale tak zastanawiam sie dlaczego ten Gad sie wylaczyl. Byc moze zmienila sie rezystancja kabelkow której komputer nie zaakceptowal bo zapamietal inne wartosci. Albo któras wtyczka nie siadla na swoim miescu wlasciwie.
Szczerze mówiac to nie spodziewalem sie ze te konektory od tych wtrysków nie sa uszczelnione i leza sobie ot tak w oleju bo przeciez olej nie jest 100% dieelektrykiem i cos tam jakis prad przewodzi. A kolega z anglojezycznego forum w pierwszym poscie pisze ze ECU sprawdza wartosc BIP i odchylka rzedu 0.1 mA jest wartoscia krytyczna dla ECU.

Jutro rozbiore to jeszcze raz, ale wpierw wymienie akumulator i dam znac co i jak.
Jeszcze raz dzieki Piotrze
Obrazek

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 13 lut 2010, 21:36

Witam ponowie,


Akumulator wymieniony, ale silnik dalej nie ruszał.
Ponownie więc rozebrałem tą wiązkę kabli i spryskałem dość dobrze styki alkoholem IPA zarówno w gniazdach wtrysków oraz we wtyczkach w wiązce kabli. Złożyłem to zpowrotem i co??


Silnik ruszył i wygląda że wszystko jest teraz dobrze.

Wniosek z tego taki iż najprawdopodobniej jakieś metaliczne osady osadziły się na gnieżdzie konektora na wtryski powodowały zwarcie.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja