Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lut 2010, 14:16

RomanS pisze:Iszesz, że ASR załącza blokade, że ciągnie na wszystkie koła, że blokuje je w jedność, że przyhamowywuje koła.

ASR niczego takiego nie robi :!:
Ten układ redukuje moc silnika, jak napisałem wyżej.

te wszystkie funkcje które Ty zaznaczyłeś jako ASR to robi EDS :!:
widzę, że ostro się ludziom nudzi i czepiają się każdego słowa
no, ale tak Polacy mają we krwi, taka już to wstrętna rasa
wiec tak
w mojej i octavi nie mam eds :shock:
stanąłem pod pochyloną drogą na lodzie, gdzie "uwaga zapisz sobie" mrugała kontrolka od ASR (zapamiętaj) a obracały się oba koła jednocześnie :shock:
piszesz, że EDS redukuje moc silnika, aby wyciągnąć auto z poślizgu, to nie prawda, bo to ASR wysyła sygnał do sterownika silnika, aby sterując przepustnicą zmniejszył obroty silnika, dziwne nie jest, że pisze się że to robi ASR, a nie "silnik" bo jak to niby inaczej ująć, a Ty piszesz jakby robił to system "poza samochodem" no masakra
jeżeli uważasz że "oba koła nie zostają przyblokowane" to przeczytaj to
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 27878.html
na temat samego ASR można się zaczytać
Ty kierujesz się właśnie teorią, a ja opisywałem to co zaobserwowałem osobiście

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 14:44

goly191, Ty chyba sie naćpałeś <ok>
Albo myslisz co innego a piszesz cio innego :!:
goly191 pisze:w mojej i octavi nie mam eds
A skąd wiesz ? EDS był tylko w najsilniejszym dieslu i 1,8 T. Zawsze też przy skrzyni automatycznej. W słabszych silnikach nie montowany. Jaki masz silnik ?
goly191 pisze:stanąłem pod pochyloną drogą na lodzie, gdzie "uwaga zapisz sobie" mrugała kontrolka od ASR (zapamiętaj) a obracały się oba koła jednocześnie
No i normalne, tylko gdy działa ASR to obracają się wolniej, a jak wyłączysz ASR to na tyle na ile dodasz gazu pedałem (ASR nic nie obcina bo wyłączony)
A jak nie mają się obacac obydwa koła jak obydwa na śliskim ?
Kontrolka mrugała bo działał ASr czyli obcinał moc silnika :!:
goly191 pisze:piszesz, że EDS redukuje moc silnika, aby wyciągnąć auto z poślizgu, to nie prawda, bo to ASR wysyła sygnał do sterownika silnika, aby sterując przepustnicą zmniejszył obroty silnika, dziwne nie jest, że pisze się że to robi ASR, a nie "silnik" bo jak to niby inaczej ująć, a Ty piszesz jakby robił to system "poza samochodem" no masakra
No właśnie: MASAKRA, bo tego że EDS redukuje moc silnika nigdzie nie napisałem :!:

Napisałęm, że robi to ASR :!:

Przymuliło Cię czy co :mrgreen: sory juz nie mogę :!: Nie odwracaj kota ogonem :!: :!: :!:

Poza tym artykułów gazetowych niewiadomego pochodzenia nie można stawiać wyżej niż informacji technicznych producenta samochodu.

goly191, tak OT: to widzę, że bardzo często zabierasz głos w różnych tematach, potrafisz bardzo sugestywnie się wypowiadać, a wpadki Ci udowodnione traktujesz jako "łapanie za słówka" i stsujesz jakieś rasistowskie zagrywki:
goly191 pisze:widzę, że ostro się ludziom nudzi i czepiają się każdego słowa
no, ale tak Polacy mają we krwi, taka już to wstrętna rasa
Weż jednak pod uwage, że wypadałoby brać odpowiedzialność za swoje słowa, dość duży już jesteś :!: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lut 2010, 14:47

RomanS pisze:goly191, Ty chyba sie naćpałeś
nie rozumiem dlaczego mnie obrażasz :?:

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 11 lut 2010, 15:04

Panowie no nie ma się o co kłócić, ASR to system redukujący moc silnika po to aby nie wprowadzać koła w poślizg, EDS to elektroniczna "szpera" - system przyhamowuje ślizgające się koło po to aby drugie na osi zaczynało się kręcić. W żadnym przypadku w naszych quattro nie ciągną oba koła na osi, ale mogą naraz ciągnąć dwa koła przód i tył (obojętnie które). Tak ja to widzę. Kłótnie do niczego nie doprowadzą, lepiej się ugryźć w język :lol:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 15:23

tomciar, jestem z natury "niespotykanie spokojny człowiek" ale zauwaz, że to co Ty teraz napisałeś to ja napisałem kilka postów wyżej a kol.goly191, twierdził, że napisałem odwrotnie :!:

Rozumiem, że można czegos nie załapać od razu, ale jak mu wypunktowałem to popłynął jeszcze bardziej. Szczytem był stwierdzenie
goly191 pisze:Polacy mają we krwi, taka już to wstrętna rasa
Poczułem się normalnie dotkniety :!: .
Jedyne co może tłumaczyc takie odzywki to bycie pod wpływem...czegoś <ok>

Jak mu to napisałem to juz nie dyskutuje na tematy techniczne tylko włazi mi na ambicję, że go obrazam :mrgreen:

Faktycznie to białej gorączki mozna dostać :mrgreen:

A do tego jeszcze to:
goly191 pisze:Ty kierujesz się właśnie teorią, a ja opisywałem to co zaobserwowałem osobiście
To ja kuźwa od1994 roku jeżdżę z ABSem, od 1999 z EDS a od 2002 z ESP i ja się kieruję teorią :?: :shock: :shock: :shock:


Z mojej strony EOT, goly191, też Cię kocham :!: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 11 lut 2010, 16:51

goly191, ja zadałem tylko pytanie na jakiej zasadzie działa nic nie pisalem o ABS ESP czy ASR

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: [a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro

Post autor: tomciar » 11 lut 2010, 19:21

LuQas pisze:wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo ??
Wracając do Twojego pytania - nie mamy stałego napędu na 4 koła, każde koło u nas może być napędzane ale nie w tym samym czasie (no, mogą być max 2 - któreś przednie i któreś tylne) . Sytuacja w której ty się znalazłeś była szczególna (zawiśniecie na podwoziu) i w takim przypadku bardzo mało samochodów poradziłoby sobie o własnych siłach (nie wiem, może łada niva na zblokowanych mostach?). Abstrahując od Twojego przypadku - w tą zimę pierwszy raz jeżdżę quattro i testowałem napęd na wszelkie sposoby. ÂŁąka w śniegu, podjazd stromy w śniegu, podjazd po lodzie, szybka jazda po oblodzonej krętej drodze - i powiem że niedowiary jak samochód może być bezpieczny w tak niekorzystnych dla kierowcy warunkach.
pozdr

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 20:16

tomciar pisze:ÂŁąka w śniegu, podjazd stromy w śniegu, podjazd po lodzie, szybka jazda po oblodzonej krętej drodze - i powiem że niedowiary jak samochód może być bezpieczny w tak niekorzystnych dla kierowcy warunkach.
Co prawda, to prawda. Wszystko to się udaje gdy śnieg jest sypki, niezmrożony. Działasz wtedy troche jak pług snieżny <ok>

Gorzej jak trafisz na snieg utwardzony, zmrozony, wtedy napchniesz tyle pod siebie, że zawiśniesz. Wtedy jakiś traktor do pomocy :mrgreen:

A powiedzcie o jednym : widziałem oferty aut A6 Q gdzie była wzmianka, że ma blokadę tylnego mostu.
To co ? chodzi o jakąś blokade mechaniczną ?
W takim przypadku mozna by zaryzykować dużo więcej <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 11 lut 2010, 20:32

RomanS pisze:A powiedzcie o jednym : widziałem oferty aut A6 Q gdzie była wzmianka, że ma blokadę tylnego mostu.
To co ? chodzi o jakąś blokade mechaniczną ?
W takim przypadku mozna by zaryzykować dużo więcej <ok>
Nie było takich A6 z mechaniczna blokadą mostu (mogę się mylić), pewnie ktoś pisał o EDS lub liczył na niewiedzę kupującego. Chyba A8 w pewnym momencie miała tylny dyfer torsen.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja