Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 30 sty 2010, 21:50

Polecam ten temat do poczytania niedawno zreszta bylo na naszym forum bodajze w dziale Na kazdy temat http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... =11&t=1668

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 31 sty 2010, 10:15

A jesli ja nie mam ASR ani ESP to czy cos kontroluje ten naped ?

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 02 lut 2010, 05:43

LuQas, mechanizm różnicowy i Twoja noga ;)

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 02 lut 2010, 10:40

goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
I tutaj się kolego pomyliłeś ;-)
ciągnie na te koło które ma lepszą przyczepność :-)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 lut 2010, 11:52

Masta pisze: I tutaj się kolego pomyliłeś ;-)
ciągnie na te koło które ma lepszą przyczepność :-)
nie bardzo wiadomo o co Ci chodzi
do tego źle zacytowałeś

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 10 lut 2010, 09:31

Moje wrażenie jest takie że w momencie gdy np. na zakręcie przednie zewnętrzne koło traci przyczepność to system ESP je przychamowuje , zresztą można wtedy zauważyć że kontrolka od ESP mrugnie parę razy, osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przychamowywanie kół , sposób na winkle mam prosty, łagodne wejście w zakręt a gdy już czuje że przednie koła złapały dobrą przyczepność, na szczycie łuku gaz w dechę i wyjeżdża się z zakrętu pięknym uślizgiem tylnej osi który opanowuje się z taką łatwością jak w żadnym innym aucie, wystarczy gaz i kierować koła tam gdzie się chce pojechać!moim skromnym zdaniem nie ma nic lepszego niż quattro i możliwość wyłączenia ESP żeby się pobawić :) Tylko jeszcze gdyby żona siedząca obok miała z tego frajdę eh :P:P hehe
Quattro i długo długo nic !!

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 10 lut 2010, 09:57

Krzysiek84 pisze:Moje wrażenie jest takie że w momencie gdy np. na zakręcie przednie zewnętrzne koło traci przyczepność to system ESP je przychamowuje , zresztą można wtedy zauważyć że kontrolka od ESP mrugnie parę razy, osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przychamowywanie kół , sposób na winkle mam prosty, łagodne wejście w zakręt a gdy już czuje że przednie koła złapały dobrą przyczepność, na szczycie łuku gaz w dechę i wyjeżdża się z zakrętu pięknym uślizgiem tylnej osi który opanowuje się z taką łatwością jak w żadnym innym aucie, wystarczy gaz i kierować koła tam gdzie się chce pojechać!moim skromnym zdaniem nie ma nic lepszego niż quattro i możliwość wyłączenia ESP żeby się pobawić :) Tylko jeszcze gdyby żona siedząca obok miała z tego frajdę eh :P:P hehe
Ja tez mam 1998 rok i nie mam ESP a ty masz ??

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 10 lut 2010, 10:16

Tak mam, zresztą powyżej radia mam przycisk od ESP, gdy go nacisnę wyłączam ESP i wtedy świeci mi się na tarczy obrotomierza kontrolka ESP (żółte kółko w środku trójką i takie jakby koło wokół niego, może być tak że w swoim masz ESP ale nie masz przycisku który go wyłącza, jak przekręcisz kluczyć w stacyjce przed odpaleniem to na pewno zaświeca Ci się na chwile żółta kontrolka ABS a przy obrotomierzu powinna Ci się na chwile zaświecić żółta kontrolka która jest od ESP.
Quattro i długo długo nic !!

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 10 lut 2010, 11:17

wiem jak wyglada z ESP kontrolka bo mam busa T5 ale raczej nie mam automatycznego esp bo wchodzi bokiem na zakrecie <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lut 2010, 08:19

Krzysiek84 pisze:osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przyhamowywanie kół
to co opisujesz to raczej zasługa ASR, ale to taki mały szczegół :-D
oczywiście wyłączenie ESP wyłącza też ASR, dlatego ciężko rozróżnić

Krzysiek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
Lokalizacja: Tychy/Śląsk

Post autor: Krzysiek84 » 11 lut 2010, 08:48

A to nie wiedziałem że to ASR , tak czy siak wolę jeździć z wyłączonym tym ustrojstwem :) a powiedzcie co to może być za objaw,
Wczoraj podczas jazdy zaświeciły mi się naraz dwie kontrolki ABS i ESP i już nie zgasły, dopiero jak zgasiłem silnik i na nowo zapaliłem to wróciło wszystko do normy.
Quattro i długo długo nic !!

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lut 2010, 10:13

Krzysiek84 pisze:Wczoraj podczas jazdy zaświeciły mi się naraz dwie kontrolki ABS i ESP i już nie zgasły, dopiero jak zgasiłem silnik i na nowo zapaliłem to wróciło wszystko do normy.
podpięcie pod vaga odpowie Ci na Twoje pytanie
obstawiam
- sterownik abs
- ale bardziej skłaniam się do czujnika pedału hamulca - standardowa usterka
vag Ci odpowie :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 10:50

Koledzy, czytając ten wątek odnosze nieodparte wrazenie, że mylicie funkcje różnych układów z ich nazwami.

Szczególnie wyróżnia się w tym kol.goly191, gloryfikując ASR.
Byc może to tylko kwestia niezręcznego wyrazania się, ale obawiam się, że myli go po prostu z EDS.

Macie garść okresleń z Instrukcji obsługi (nie dosłownie bo nie chce mi się kilku kartek przepisywać :mrgreen: :

ABS - chyba nie trzeba opisywać ;-)

EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - działa automatycznie, nie ma włącznika ani kontrolki. Kontroluje za pomocą czujników ABS predkość obrotową kół napędowych przy prędkości jazdy do ok. 40 km/h (przedni napęd) lub 80 km/h (napęd quatro).
W zakresie regulacyjnym urządzenia nastepuje odpowiednie przyhamowywanie kół o zwiekszonej predkości obrotowej, a tym samym przekazywanie wiekszej siły napedowej na koła majace lepszą przyczepnośc. ( Z moich doswiadczeń w Octavii 1,8 T to nie to samo co mechaniczna "szpera" , raczej namiastka, no ale lepsze to niż nic).

ASR - regulacja poślizgu napędu - układ zabezpiecza przed obracaniem się w miejscu kół napędowych przy przyspieszaniu, poprzez zmniejszanie mocy silnika. Działa w całym zakresię prędkości w połączeniu z ABS. Włącza się automatycznie po włączeniu silnika. Można je w razie potrzeby wyłaczyć przyciskiem, zapala się wtedy kontrolka. Na suchym asfalcie redukuje wyraźnie mozliwośc ruszania z piskiem opon, na śliskim też obcina obroty silnika przy raszaniu. ÂŁatwo zimą na sliskim sprawdzić próbując ruszać ostro z włączonym i wyłączonym ASR.

ESP - rozszerza działanie ABS i ASR oraz zmniejsza wpływ tych warunków na jezdni które stwarzają niebezpieczeństwo wyrzucenia samochodu. W ten sposób poprawia stabilnośc jezdną. Włącz się automatycznie po uruchomieniu silnika i przeprowadza test własny. W razie potrzeby można je wyłaczyc, zapala się wtedy lampka sygnalizacyjna.
Po wyłączeniu ESP układy ABS iEDS pozostają nadal aktywne.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lut 2010, 12:13

RomanS pisze:Szczególnie wyróżnia się w tym kol.goly191, gloryfikując ASR.
Być może to tylko kwestia niezręcznego wyrażania się, ale obawiam się, że myli go po prostu z EDS.
nie mam problemu z rozróżnieniem tych układów
z pewnością ma problem autor tego tematu, ja tylko odpowiedziałem na to co zacytowałem
autor ewidentnie opisał działanie ASR i ESP w różnych przypadkach, ale ich do końca nie rozróżnia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2010, 12:15

goly191, to dlaczego napisałeś takie m.in. rzeczy:
goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła


[ Dodano: 2010-02-11, 12:19 ]
goly191 pisze: kiedyś z wujasem sprawdzałem jak działa ASR, stanęliśmy pod górką na lodzie i na wolnych obrotach oglądaliśmy jak auto stało w miejscu i kręciły się oba koła na raz, było to w Octavi, ale w audi pewnie działa to tak samo


[ Dodano: 2010-02-11, 12:20 ]
goly191 pisze:
Ninja_ pisze:ASR redukuje moc silnika zapobiegając obracaniu się w miejscu kół napędowych.
oraz je blokuje (w jedność)


[ Dodano: 2010-02-11, 12:21 ]
goly191 pisze:
Krzysiek84 pisze:osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przyhamowywanie kół
to co opisujesz to raczej zasługa ASR, ale to taki mały szczegół :-D
oczywiście wyłączenie ESP wyłącza też ASR, dlatego ciężko rozróżnić


[ Dodano: 2010-02-11, 12:29 ]
Iszesz, że ASR załącza blokade, że ciągnie na wszystkie koła, że blokuje je w jedność, że przyhamowywuje koła.

ASR niczego takiego nie robi :!:
Ten układ redukuje moc silnika, jak napisałem wyżej.

te wszystkie funkcje które Ty zaznaczyłeś jako ASR to robi EDS :!:

Miałem Octavię 1 1,8 T, miała EDS a nie miała ASR bo była przedliftowa. Po lifcie .Skoda dodawała ASR w standardzie (czyli od 2001 roku).
Ta funkcja przydaje się co bardziek krewkim kierowcom aby bez sensu nie "gazowali" gdy koła nie maja przyczepności :-D
Chociaz w octavii 1,8 T akurat żałowałem że nie mam gdy dawałem auto zonie (zawsze pisk opon) <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga