[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Moje wrażenie jest takie że w momencie gdy np. na zakręcie przednie zewnętrzne koło traci przyczepność to system ESP je przychamowuje , zresztą można wtedy zauważyć że kontrolka od ESP mrugnie parę razy, osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przychamowywanie kół , sposób na winkle mam prosty, łagodne wejście w zakręt a gdy już czuje że przednie koła złapały dobrą przyczepność, na szczycie łuku gaz w dechę i wyjeżdża się z zakrętu pięknym uślizgiem tylnej osi który opanowuje się z taką łatwością jak w żadnym innym aucie, wystarczy gaz i kierować koła tam gdzie się chce pojechać!moim skromnym zdaniem nie ma nic lepszego niż quattro i możliwość wyłączenia ESP żeby się pobawić Tylko jeszcze gdyby żona siedząca obok miała z tego frajdę eh :P:P hehe
Quattro i długo długo nic
- LuQas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
- Imię: Janek ASO Audi
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
Ja tez mam 1998 rok i nie mam ESP a ty maszKrzysiek84 pisze:Moje wrażenie jest takie że w momencie gdy np. na zakręcie przednie zewnętrzne koło traci przyczepność to system ESP je przychamowuje , zresztą można wtedy zauważyć że kontrolka od ESP mrugnie parę razy, osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przychamowywanie kół , sposób na winkle mam prosty, łagodne wejście w zakręt a gdy już czuje że przednie koła złapały dobrą przyczepność, na szczycie łuku gaz w dechę i wyjeżdża się z zakrętu pięknym uślizgiem tylnej osi który opanowuje się z taką łatwością jak w żadnym innym aucie, wystarczy gaz i kierować koła tam gdzie się chce pojechać!moim skromnym zdaniem nie ma nic lepszego niż quattro i możliwość wyłączenia ESP żeby się pobawić Tylko jeszcze gdyby żona siedząca obok miała z tego frajdę eh :P:P hehe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Tak mam, zresztą powyżej radia mam przycisk od ESP, gdy go nacisnę wyłączam ESP i wtedy świeci mi się na tarczy obrotomierza kontrolka ESP (żółte kółko w środku trójką i takie jakby koło wokół niego, może być tak że w swoim masz ESP ale nie masz przycisku który go wyłącza, jak przekręcisz kluczyć w stacyjce przed odpaleniem to na pewno zaświeca Ci się na chwile żółta kontrolka ABS a przy obrotomierzu powinna Ci się na chwile zaświecić żółta kontrolka która jest od ESP.
Quattro i długo długo nic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
A to nie wiedziałem że to ASR , tak czy siak wolę jeździć z wyłączonym tym ustrojstwem a powiedzcie co to może być za objaw,
Wczoraj podczas jazdy zaświeciły mi się naraz dwie kontrolki ABS i ESP i już nie zgasły, dopiero jak zgasiłem silnik i na nowo zapaliłem to wróciło wszystko do normy.
Wczoraj podczas jazdy zaświeciły mi się naraz dwie kontrolki ABS i ESP i już nie zgasły, dopiero jak zgasiłem silnik i na nowo zapaliłem to wróciło wszystko do normy.
Quattro i długo długo nic
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
podpięcie pod vaga odpowie Ci na Twoje pytanieKrzysiek84 pisze:Wczoraj podczas jazdy zaświeciły mi się naraz dwie kontrolki ABS i ESP i już nie zgasły, dopiero jak zgasiłem silnik i na nowo zapaliłem to wróciło wszystko do normy.
obstawiam
- sterownik abs
- ale bardziej skłaniam się do czujnika pedału hamulca - standardowa usterka
vag Ci odpowie :-D
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Koledzy, czytając ten wątek odnosze nieodparte wrazenie, że mylicie funkcje różnych układów z ich nazwami.
Szczególnie wyróżnia się w tym kol.goly191, gloryfikując ASR.
Byc może to tylko kwestia niezręcznego wyrazania się, ale obawiam się, że myli go po prostu z EDS.
Macie garść okresleń z Instrukcji obsługi (nie dosłownie bo nie chce mi się kilku kartek przepisywać :mrgreen: :
ABS - chyba nie trzeba opisywać
EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - działa automatycznie, nie ma włącznika ani kontrolki. Kontroluje za pomocą czujników ABS predkość obrotową kół napędowych przy prędkości jazdy do ok. 40 km/h (przedni napęd) lub 80 km/h (napęd quatro).
W zakresie regulacyjnym urządzenia nastepuje odpowiednie przyhamowywanie kół o zwiekszonej predkości obrotowej, a tym samym przekazywanie wiekszej siły napedowej na koła majace lepszą przyczepnośc. ( Z moich doswiadczeń w Octavii 1,8 T to nie to samo co mechaniczna "szpera" , raczej namiastka, no ale lepsze to niż nic).
ASR - regulacja poślizgu napędu - układ zabezpiecza przed obracaniem się w miejscu kół napędowych przy przyspieszaniu, poprzez zmniejszanie mocy silnika. Działa w całym zakresię prędkości w połączeniu z ABS. Włącza się automatycznie po włączeniu silnika. Można je w razie potrzeby wyłaczyć przyciskiem, zapala się wtedy kontrolka. Na suchym asfalcie redukuje wyraźnie mozliwośc ruszania z piskiem opon, na śliskim też obcina obroty silnika przy raszaniu. ÂŁatwo zimą na sliskim sprawdzić próbując ruszać ostro z włączonym i wyłączonym ASR.
ESP - rozszerza działanie ABS i ASR oraz zmniejsza wpływ tych warunków na jezdni które stwarzają niebezpieczeństwo wyrzucenia samochodu. W ten sposób poprawia stabilnośc jezdną. Włącz się automatycznie po uruchomieniu silnika i przeprowadza test własny. W razie potrzeby można je wyłaczyc, zapala się wtedy lampka sygnalizacyjna.
Po wyłączeniu ESP układy ABS iEDS pozostają nadal aktywne.
Szczególnie wyróżnia się w tym kol.goly191, gloryfikując ASR.
Byc może to tylko kwestia niezręcznego wyrazania się, ale obawiam się, że myli go po prostu z EDS.
Macie garść okresleń z Instrukcji obsługi (nie dosłownie bo nie chce mi się kilku kartek przepisywać :mrgreen: :
ABS - chyba nie trzeba opisywać
EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - działa automatycznie, nie ma włącznika ani kontrolki. Kontroluje za pomocą czujników ABS predkość obrotową kół napędowych przy prędkości jazdy do ok. 40 km/h (przedni napęd) lub 80 km/h (napęd quatro).
W zakresie regulacyjnym urządzenia nastepuje odpowiednie przyhamowywanie kół o zwiekszonej predkości obrotowej, a tym samym przekazywanie wiekszej siły napedowej na koła majace lepszą przyczepnośc. ( Z moich doswiadczeń w Octavii 1,8 T to nie to samo co mechaniczna "szpera" , raczej namiastka, no ale lepsze to niż nic).
ASR - regulacja poślizgu napędu - układ zabezpiecza przed obracaniem się w miejscu kół napędowych przy przyspieszaniu, poprzez zmniejszanie mocy silnika. Działa w całym zakresię prędkości w połączeniu z ABS. Włącza się automatycznie po włączeniu silnika. Można je w razie potrzeby wyłaczyć przyciskiem, zapala się wtedy kontrolka. Na suchym asfalcie redukuje wyraźnie mozliwośc ruszania z piskiem opon, na śliskim też obcina obroty silnika przy raszaniu. ÂŁatwo zimą na sliskim sprawdzić próbując ruszać ostro z włączonym i wyłączonym ASR.
ESP - rozszerza działanie ABS i ASR oraz zmniejsza wpływ tych warunków na jezdni które stwarzają niebezpieczeństwo wyrzucenia samochodu. W ten sposób poprawia stabilnośc jezdną. Włącz się automatycznie po uruchomieniu silnika i przeprowadza test własny. W razie potrzeby można je wyłaczyc, zapala się wtedy lampka sygnalizacyjna.
Po wyłączeniu ESP układy ABS iEDS pozostają nadal aktywne.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie mam problemu z rozróżnieniem tych układówRomanS pisze:Szczególnie wyróżnia się w tym kol.goly191, gloryfikując ASR.
Być może to tylko kwestia niezręcznego wyrażania się, ale obawiam się, że myli go po prostu z EDS.
z pewnością ma problem autor tego tematu, ja tylko odpowiedziałem na to co zacytowałem
autor ewidentnie opisał działanie ASR i ESP w różnych przypadkach, ale ich do końca nie rozróżnia
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
goly191, to dlaczego napisałeś takie m.in. rzeczy:
[ Dodano: 2010-02-11, 12:19 ]
[ Dodano: 2010-02-11, 12:20 ]
[ Dodano: 2010-02-11, 12:21 ]
[ Dodano: 2010-02-11, 12:29 ]
Iszesz, że ASR załącza blokade, że ciągnie na wszystkie koła, że blokuje je w jedność, że przyhamowywuje koła.
ASR niczego takiego nie robi :!:
Ten układ redukuje moc silnika, jak napisałem wyżej.
te wszystkie funkcje które Ty zaznaczyłeś jako ASR to robi EDS :!:
Miałem Octavię 1 1,8 T, miała EDS a nie miała ASR bo była przedliftowa. Po lifcie .Skoda dodawała ASR w standardzie (czyli od 2001 roku).
Ta funkcja przydaje się co bardziek krewkim kierowcom aby bez sensu nie "gazowali" gdy koła nie maja przyczepności :-D
Chociaz w octavii 1,8 T akurat żałowałem że nie mam gdy dawałem auto zonie (zawsze pisk opon)
goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła
[ Dodano: 2010-02-11, 12:19 ]
goly191 pisze: kiedyś z wujasem sprawdzałem jak działa ASR, stanęliśmy pod górką na lodzie i na wolnych obrotach oglądaliśmy jak auto stało w miejscu i kręciły się oba koła na raz, było to w Octavi, ale w audi pewnie działa to tak samo
[ Dodano: 2010-02-11, 12:20 ]
goly191 pisze:oraz je blokuje (w jedność)Ninja_ pisze:ASR redukuje moc silnika zapobiegając obracaniu się w miejscu kół napędowych.
[ Dodano: 2010-02-11, 12:21 ]
goly191 pisze:to co opisujesz to raczej zasługa ASR, ale to taki mały szczegół :-DKrzysiek84 pisze:osobiście jest to moja pierwsza zima z Quattro i zawsze wyłączam ESP gdy jest sporo śniegu gdyż wkurza mnie to przyhamowywanie kół
oczywiście wyłączenie ESP wyłącza też ASR, dlatego ciężko rozróżnić
[ Dodano: 2010-02-11, 12:29 ]
Iszesz, że ASR załącza blokade, że ciągnie na wszystkie koła, że blokuje je w jedność, że przyhamowywuje koła.
ASR niczego takiego nie robi :!:
Ten układ redukuje moc silnika, jak napisałem wyżej.
te wszystkie funkcje które Ty zaznaczyłeś jako ASR to robi EDS :!:
Miałem Octavię 1 1,8 T, miała EDS a nie miała ASR bo była przedliftowa. Po lifcie .Skoda dodawała ASR w standardzie (czyli od 2001 roku).
Ta funkcja przydaje się co bardziek krewkim kierowcom aby bez sensu nie "gazowali" gdy koła nie maja przyczepności :-D
Chociaz w octavii 1,8 T akurat żałowałem że nie mam gdy dawałem auto zonie (zawsze pisk opon)
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga