Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.8] Stukanie w zawieszeniu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

[C5 2.8] Stukanie w zawieszeniu

Post autor: Dj_Lacz » 07 lut 2010, 18:21

Witam wszystkich, oto mój problem: Proszę o pomoc, bo juz nie mam pojęcia, co jeszcze mogę zrobić. W moim autku po przeczytaniu bolączek naszych Audiczek wymieniłem komplet wahaczy, zakupiłem LEMFORDERa zgodnie z zaleceniami, wymienione są też końcówki drążków kierowniczych firmy FEBI, następnie mocowania stabilizatora (te gumki) oraz amortyzatory z poduszkami i łożyskami. Musze stwierdzić z przykrością, że nadal w samochodzie słychać stuki. Objawia sie to tym, że na jezdni "poskakanej" (pełno drobnych nierówności) słychać stukanie o częstotliwości odpowiedniej do ilości wybojów. Dźwięki te dochodzą i z prawej strony i z lewej (bardziej jednak z lewej) i są tym bardziej słyszalne im temperatura otoczenia jest niższa.
Kolejne spostrzeżenie to takie, że kiedy szybciej wjadę na takie długie progi zwalniające (ich długość około 2m) to przód auta podbije ku górze i w tym momencie koła opadają w dół i dokładnie w tym momencie słychać taki stuk głośny. Myślałem że to mogą być już zużyte amortyzatory, ale nowe BLISTEINy robią tak samo. ÂŻeby sprawa była jasna, dzieje się tak kiedy koła są odciążone i swobodnie idą w dół.
Co do stuków w zawieszeniu to mam jeszcze dwie tezy:

1. nie wymieniałem jeszcze drążków kierowniczych
2. obawiam się o maglownice choć nie jest jeszcze chyba w najgorszym stanie, przy skręcaniu w prawo czuję tylko delikatny przeskok czasami wcale

Na problem głośnego trzaśnięcia nie mam niestety pomysłów żadnych i nie wiem nawet czy łączyć te dwie sprawy ze sobą czy to całkiem co innego. Proszę zatem o podpowiedzi szanownych kolegów.

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 07 lut 2010, 18:34

Uzupełniłem, chyba dobrze juz bo nie miałem podanej tylko skrzyni i nadwizia, nam nadzieje że teraz OK.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 07 lut 2010, 19:18

witam, kolego skoro wymieniłeś już prawie wszystko to sprawdz twe drażki przy maglownicy, potem jeszcze sprawdził bym tulej sanek a potem jak będzie dalej to samo to maglownica się kwalifikuje.jak chcesz to mam do sprzedania.
pamiętaj że przy wymiania drązków trzeba ustawić zbieżność o ile to pomoże a jeżeli nie to nie ma sensu bo po wymianie maglownicy też trzeba.pozdro.

Dj_Lacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:51
Imię: Lacz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dj_Lacz » 08 lut 2010, 04:11

A czy ktoś z was miał podobne objawy do moich przy padniętej maglownicy? Powiem szczerze że pierwszy raz słysze o jakis tulejach sanek, co to jest? A co do maglownicy to napisz prosze jaka cena i coś wiecej informacji, czy po regeneracji czy co (na PW moze być).

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 08 lut 2010, 09:14

sanki to takie coś do czego przykręcone jest dolne zawieszenie.
ja miałem podobny problem (ale po diagnozie 3 stacji zaczołem od maglownicy)
po wymianie okazało się że to nic nie dało, wymieniłem cały zawias z tej strony i problem zniknoł, nikt na zadnej stacji nawet nie zasugedrował mi żednego luzu w zawieszeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja