Witam wszystkich, oto mój problem: Proszę o pomoc, bo juz nie mam pojęcia, co jeszcze mogę zrobić. W moim autku po przeczytaniu bolączek naszych Audiczek wymieniłem komplet wahaczy, zakupiłem LEMFORDERa zgodnie z zaleceniami, wymienione są też końcówki drążków kierowniczych firmy FEBI, następnie mocowania stabilizatora (te gumki) oraz amortyzatory z poduszkami i łożyskami. Musze stwierdzić z przykrością, że nadal w samochodzie słychać stuki. Objawia sie to tym, że na jezdni "poskakanej" (pełno drobnych nierówności) słychać stukanie o częstotliwości odpowiedniej do ilości wybojów. Dźwięki te dochodzą i z prawej strony i z lewej (bardziej jednak z lewej) i są tym bardziej słyszalne im temperatura otoczenia jest niższa.
Kolejne spostrzeżenie to takie, że kiedy szybciej wjadę na takie długie progi zwalniające (ich długość około 2m) to przód auta podbije ku górze i w tym momencie koła opadają w dół i dokładnie w tym momencie słychać taki stuk głośny. Myślałem że to mogą być już zużyte amortyzatory, ale nowe BLISTEINy robią tak samo. ÂŻeby sprawa była jasna, dzieje się tak kiedy koła są odciążone i swobodnie idą w dół.
Co do stuków w zawieszeniu to mam jeszcze dwie tezy:
1. nie wymieniałem jeszcze drążków kierowniczych
2. obawiam się o maglownice choć nie jest jeszcze chyba w najgorszym stanie, przy skręcaniu w prawo czuję tylko delikatny przeskok czasami wcale
Na problem głośnego trzaśnięcia nie mam niestety pomysłów żadnych i nie wiem nawet czy łączyć te dwie sprawy ze sobą czy to całkiem co innego. Proszę zatem o podpowiedzi szanownych kolegów.
[C5 2.8] Stukanie w zawieszeniu
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
witam, kolego skoro wymieniłeś już prawie wszystko to sprawdz twe drażki przy maglownicy, potem jeszcze sprawdził bym tulej sanek a potem jak będzie dalej to samo to maglownica się kwalifikuje.jak chcesz to mam do sprzedania.
pamiętaj że przy wymiania drązków trzeba ustawić zbieżność o ile to pomoże a jeżeli nie to nie ma sensu bo po wymianie maglownicy też trzeba.pozdro.
pamiętaj że przy wymiania drązków trzeba ustawić zbieżność o ile to pomoże a jeżeli nie to nie ma sensu bo po wymianie maglownicy też trzeba.pozdro.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
sanki to takie coś do czego przykręcone jest dolne zawieszenie.
ja miałem podobny problem (ale po diagnozie 3 stacji zaczołem od maglownicy)
po wymianie okazało się że to nic nie dało, wymieniłem cały zawias z tej strony i problem zniknoł, nikt na zadnej stacji nawet nie zasugedrował mi żednego luzu w zawieszeniu.
ja miałem podobny problem (ale po diagnozie 3 stacji zaczołem od maglownicy)
po wymianie okazało się że to nic nie dało, wymieniłem cały zawias z tej strony i problem zniknoł, nikt na zadnej stacji nawet nie zasugedrował mi żednego luzu w zawieszeniu.