[audi a6 c5 1,9 TDI] wskaźnik temperatury płynu zwariował
[audi a6 c5 1,9 TDI] wskaźnik temperatury płynu zwariował
Witam wszytkich Panów,
od miesiąca jestem posiadaczka audi a6 1,9 tdi. Autko sprawuje sie super.
Jednak dzis jadac zauwazylam ze wskaznik temperatury płynu chłodzącego oszalał i pokazywał max temperature czyli jakies 170 stopni. Nie wiem czy to wskazowka, czujnik czy jeszcze cos innego... Po wylaczeniu auta wszytkie wskazowki spadly do zera, a ta wciaz pokazywala max. FIS nie pokazal mi zadnego ostrzezenia.
Klimatronoic ustawiony jest na tryb Econ na 23 stopnie.
Pozostale wskazniki sa ok, auto jezdzi dobrze.
Co moze byc przyczyna? Prosze o pomoc, zanim pojade do mechanika/elektryka.
Jestem kobieta i wiem ze czesto mechanicy wykorzystuja niewiedze Pan i wynajduja usterki ktorych nie ma tylko po to aby wiecej zaplacic...
Dlatego prosze Was o pomoc. Z góry dzieki.
od miesiąca jestem posiadaczka audi a6 1,9 tdi. Autko sprawuje sie super.
Jednak dzis jadac zauwazylam ze wskaznik temperatury płynu chłodzącego oszalał i pokazywał max temperature czyli jakies 170 stopni. Nie wiem czy to wskazowka, czujnik czy jeszcze cos innego... Po wylaczeniu auta wszytkie wskazowki spadly do zera, a ta wciaz pokazywala max. FIS nie pokazal mi zadnego ostrzezenia.
Klimatronoic ustawiony jest na tryb Econ na 23 stopnie.
Pozostale wskazniki sa ok, auto jezdzi dobrze.
Co moze byc przyczyna? Prosze o pomoc, zanim pojade do mechanika/elektryka.
Jestem kobieta i wiem ze czesto mechanicy wykorzystuja niewiedze Pan i wynajduja usterki ktorych nie ma tylko po to aby wiecej zaplacic...
Dlatego prosze Was o pomoc. Z góry dzieki.
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
najlepiej bedzie podlaczyc pod Vag'a i sprawdzic jakie bledy pokaze w sekcji WSKAZNIKI i bedzie wszystko wiadomo.jakby rzeczywiscie mial 170 stopni plyn to bys miala kolezanko dym spod maski jak na amerykanskich filmach. :mrgreen: byc moze poszedl sam wskaznik lub czujnik cieczy chlodzacej. :mrgreen:
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Hm.... Poszłam przed chwilą przejść się na parking i sprawdzić wskaźnik. Auto stoi już ponad 3 godziny a wskaźnik nadal jest na godzinie 17, czyli jakieś 170 stopni. Wyglada to tak jakby wskazówka umarła.... Tylko zastanawia mnie czemu opadła na prawą strone, skoro silnik był mało rozgrzany, to jego temp byla nizsza niż 90 stopni. Logicznie mysląc wskazówka powinna opaść w lewo czyli na zero... Takie moje dziwne myślenie...
Płyn w chłodnicy jest na poziomie nieco ponad minimum... Chyba trzeba dolać...
Płyn w chłodnicy jest na poziomie nieco ponad minimum... Chyba trzeba dolać...
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
licznik od 300zl w gore
czujnik temp ok 100zl w ASO
czujnik znajduje sie pod pompa wtryskowa i pod alternatorem
jest niebieski albo zielony (znajduje sie w bloku silnika ) obok takiej grubej rury ktora wchodzi do silnika od plynu chlodzacego :mrgreen:
pamietaj ze sa 2 rozne czujniki o tym samym oznaczeniu przed kupnem sprawdz czy jest kostka prostokatna czy zaokraglona (bo ten sam numer ma rozny ksztalt)
[ Dodano: 2010-02-07, 18:49 ]
chyba ze masz vaga to bedzie inna gadka
czujnik temp ok 100zl w ASO
czujnik znajduje sie pod pompa wtryskowa i pod alternatorem
jest niebieski albo zielony (znajduje sie w bloku silnika ) obok takiej grubej rury ktora wchodzi do silnika od plynu chlodzacego :mrgreen:
pamietaj ze sa 2 rozne czujniki o tym samym oznaczeniu przed kupnem sprawdz czy jest kostka prostokatna czy zaokraglona (bo ten sam numer ma rozny ksztalt)
[ Dodano: 2010-02-07, 18:49 ]
chyba ze masz vaga to bedzie inna gadka
Witam, dzisiaj wskażnik płynu "wisiał" w tym samym miejscu jak wczoraj czyli na godzinie 17. Ale po kilku przekręceniech kluczykiem w stacyjce przesuwal się w lewo o jakis 1 mm. Przesunal sie na pozycje godziny 8. Po przejechaniu jakis 20 km i wylaczeniu silnika wskanik automatycznie ruszył w prawo i ustawil sie do pozycji zero. Pokilku godzinach, gdy odpalilam i jechalam ponownie jakies 20 km, to wskaznik przesunal sie do temp ok.72 stopni. Czy to normalne ze nie rozgrzal sie do 90? Czy nadal mam sądzić ze coś z nim jest nie tak, a moze to jakiś problem z termostatem?
Czy to moze byc wina malej za ilości płynu w chłodnicy? Chociaż FIS mi nic nie pokazuje.
Z gory dzieki za pomoc.
Czy to moze byc wina malej za ilości płynu w chłodnicy? Chociaż FIS mi nic nie pokazuje.
Z gory dzieki za pomoc.
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
Madzia26,
wróżenie z fusów :roll:
albo czujnik temp albo wskaznik sie posypal ....
zrob moze tak ... chodzi o climatronic
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
zerkaj jaka jest temp i napisz
wróżenie z fusów :roll:
albo czujnik temp albo wskaznik sie posypal ....
zrob moze tak ... chodzi o climatronic
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
zerkaj jaka jest temp i napisz
Hm... Dziś niestety powtóka z historii... Jadąc wskaźnik pokazywał mi 72 stopnie. Po zatrzymaniu sie i przekrećuniu kluczyka w stacyjce przesunal się w prawo o jakiś milimetr. I tak za kazdym razem jak przekrecalam kluczyk w stacyjce to się przesuwał w prawo o około 1 mm.... Tak przy przekreceniu kluczyka w prawo jak i w lewo. I tak znow zatrzymał sie na jakiś 180 stopniach. Wskazówka jest poza okręgiem zegara.
Dla mnie wyglada to tak jakby było jakieś zwarcie przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce, ale nie wiem, nie znam sie....
Nie mam niestety możliwości aby bezpłatnie podpiąć sie pod VAGa...
Dla mnie wyglada to tak jakby było jakieś zwarcie przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce, ale nie wiem, nie znam sie....
Nie mam niestety możliwości aby bezpłatnie podpiąć sie pod VAGa...
Zrobiłam,mam nadzieje że dobrze. A wiec: Po wsisnieciu i przytrzymaniu przyciusku recylkulacji i wcisnieciu recznego nawiewu gornego pojawiło mi się w lewym okienku 11 a w prawym 6. Zupelnie nie wiem co to oznacza? Po wcisnieciu + dopiero w lewym pojawiło sie C a w drugim 01. Wyszukalam numer 51, wcisnelam przycisk recylkulacji. Pojawiło się w lewym okienku 0, a w prawym 10 i powoli rosło (silnik caly czas byl na chodzie). 10 była przy silniku ktory chodzil okolo 10 minut. Czy to dobrze czy zle? Dodam tylko ze tych kodow jest ponad 70, a nie 61 jak to znalazlam na jakis forum, wiec nie wiem czy 51 odpowiada temu co napisane powyzej....alukard pisze:Madzia26,
zrob moze tak ... chodzi o climatronic
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
zerkaj jaka jest temp i napisz
A tak w ogóle to Panowie dzieki za pomoc
[ Dodano: 2010-02-08, 17:22 ]
Zapomnialam dodac, ze wskazowka wrocila na swoje miejsce, ale pewnie znow zacznie sie obracac w kolko przy kazdym przekreceniu kluczyka w stacyjce...
[ Dodano: 2010-02-09, 17:22 ]
Podłaczyłam go dziaś pod VAGa i nic nie wykazało.... A wskazówka dalej chodzi tak jak sie jej podoba, jak sie okreci o jakies 300 stopni to wraca do zera i tak w kółko...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga