A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Witam kolegów!
Nie dawno nabyłem A6, c5, 1,8t rok 2001 z multi.
Przebieg to ok 190 tys, nie mam pojecia czy w skrzyni byl wymieniany olej od nowości.
Na niskich obrotach lekko szarpie autkiem, czy wymiana oleju w tej skrzyni coś da(jezeli wymieniac to z filtrem czy bez)?
Czy też juz pada i potrzebny jej remont? Czy jest jakis godny polecenia uczciwy serwis w Krakowie?
Czy mozna z tym jeszcze troche pojeździc?
Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniany byl akumulator, czy w takim wypadku trzeba dokonac adaptacji skrzyni (cokolwiek to znaczy :-P ) Dodam , ze kompletnie sie na tym nie znam...
Z góry dzieki i pozdrawiam
Nie dawno nabyłem A6, c5, 1,8t rok 2001 z multi.
Przebieg to ok 190 tys, nie mam pojecia czy w skrzyni byl wymieniany olej od nowości.
Na niskich obrotach lekko szarpie autkiem, czy wymiana oleju w tej skrzyni coś da(jezeli wymieniac to z filtrem czy bez)?
Czy też juz pada i potrzebny jej remont? Czy jest jakis godny polecenia uczciwy serwis w Krakowie?
Czy mozna z tym jeszcze troche pojeździc?

Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniany byl akumulator, czy w takim wypadku trzeba dokonac adaptacji skrzyni (cokolwiek to znaczy :-P ) Dodam , ze kompletnie sie na tym nie znam...
Z góry dzieki i pozdrawiam
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witam.grochol pisze:Witam kolegów!
Nie dawno nabyłem A6, c5, 1,8t rok 2001 z multi.
Przebieg to ok 190 tys, nie mam pojecia czy w skrzyni byl wymieniany olej od nowości.
Na niskich obrotach lekko szarpie autkiem, czy wymiana oleju w tej skrzyni coś da(jezeli wymieniac to z filtrem czy bez)?
Czy też juz pada i potrzebny jej remont? Czy jest jakis godny polecenia uczciwy serwis w Krakowie?
Czy mozna z tym jeszcze troche pojeździc?![]()
Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniany byl akumulator, czy w takim wypadku trzeba dokonac adaptacji skrzyni (cokolwiek to znaczy :-P ) Dodam , ze kompletnie sie na tym nie znam...
Z góry dzieki i pozdrawiam
Jeżeli chcesz użytkowac swoje Audi jak najdłużej to bardzo polecam tobie:
1. Udać się jak najszybciej na przegląd skrzyni - czyli oddaj auto w ręce fachowca, aby przeprowadził diagnostykę oraz postawił diagnozę.
2. Wymiana oleju powinna być regularna i w okreslonym okresie - 50-60 tys. km - zakładając, że skrzynia jest sprawna. Teraz daj sobie spokój, aż do czasu serwisu.
3. Twoja skrzynia - niestety - jest jedną z najbardziej wadliwych wersji multitronika a w połączeniu z twoim silnikiem (zapewni masz AYM 155 KM/310 Nm) to bomba zegarowa. I ten przebieg graniczny dla jej żywotności.
Z całego serca i mojej wiedzy i doświadczenia - polecam tylko jeden serwis - Sserwis ( www.sserwis.pl ) Z Krakowa masz niedaleko w SPAM do osób, które przyjeżdżają tam z całego kraju oraz zagranicy (często bardzo dalekiej

Reszty dowiesz się po przyjeździe.
Objawy sa bardzo chcarakterystyczne dla początku końca, jak najbardziej prawdopodobny brak adaptacji, ale można przeciez to łatwo sprawdzić VAG-iem, po za tym temp. oleju skrzyni czy ciśnienie oraz prąd. Ale abyś był pewien stanu skrzyni oraz oleju, filtra itd. musisz zrobić serwis. Zrób to jak najszybciej, bo dalsza jazda pogorszy stan skrzyni i to szybko.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
wykasowałem stąd pytanko,zeby nie wprowadzać w błąd :oops:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 00:16 przez MR.A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 lut 2010, 16:55
- Lokalizacja: lubuskie
Witam,
Właśnie dołączyłem do klubu, a od kilku dni jestem właścicielem Audi A6 z 2001r. Jeśli dobrze przestudiowałem forum, to wychodzi, że w aucie znajduje się skrzynia multitronic. Niestety jest kilka spraw związanych z tą skrzynią, które mnie niepokoją. Mianowicie:
1. Samochód zrywa przy ruszaniu
2. Stacza się na wzniesieniu do tyłu o jakieś 30-40cm po zatrzymaniu na D
3. Delikatnie szarpie na każdym biegu na niskich obrotach (kiedy auto jest zimnie, to nie szarpie)
4. Przy zatrzymaniu - ostatnia faza- lekko szarpie kilka razy - dyg, dyg, dyg… :-D
Pocieszam się, że to wypadnięcie adaptacji, ale czy punkt 3 i 4 na to wskazują?
Ze skrzynią jeszcze nic nie robiłem - od czego zacząć?
Może ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam
Właśnie dołączyłem do klubu, a od kilku dni jestem właścicielem Audi A6 z 2001r. Jeśli dobrze przestudiowałem forum, to wychodzi, że w aucie znajduje się skrzynia multitronic. Niestety jest kilka spraw związanych z tą skrzynią, które mnie niepokoją. Mianowicie:
1. Samochód zrywa przy ruszaniu
2. Stacza się na wzniesieniu do tyłu o jakieś 30-40cm po zatrzymaniu na D
3. Delikatnie szarpie na każdym biegu na niskich obrotach (kiedy auto jest zimnie, to nie szarpie)
4. Przy zatrzymaniu - ostatnia faza- lekko szarpie kilka razy - dyg, dyg, dyg… :-D
Pocieszam się, że to wypadnięcie adaptacji, ale czy punkt 3 i 4 na to wskazują?
Ze skrzynią jeszcze nic nie robiłem - od czego zacząć?
Może ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów