Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9 AWX] Nagle przyspieszanie - chwila zwloki.

Silniki wysokoprężne
axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C5 1,9 AWX] Nagle przyspieszanie - chwila zwloki.

Post autor: axe » 03 lut 2010, 00:57

Witam

Dzis jadac zastanawialem sie czy to normalny objaw ktory wystepuje u mnie. Odczuwalne jest to najlepiej na 3 biegu.

Jade na 3 biegu puszczam gaz. Obroty w zakresie okolo 2000/min(bez wiekszego znaczenia bo dzieje sie to i ponizej i powyzej 2000) po naglym wcisnieciu jest okolo sekundy zwloki by silnik zaczac dosc żwawo ciągnać. Natomiast gdy wciskam delikatnie to zaczyna reagowac bez takej zwloki.

Normalne to zjawisko? Moglem po prostu na to nie zwracac uwagi wczesniej bo przez opady sniegu i wrodzone lenistwo do odsniezania nie jezdzilem ostatnio :)

pozdro
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 05 lut 2010, 00:10

Kąt wtrysku przedobrzony - jesli to manual.
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 05 lut 2010, 20:50

a jaki powinien być kąt wtrysku w AWXsie?

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 06 lut 2010, 11:51

Nie jestem pewny, więc nie będę strzelał, ale... zagadaj Piotruś-a - on jest specem w tym temacie.
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 08 lut 2010, 13:51

Bulvers, z tego co sie orientuję, to z ustawieniem kąta wtrysku w AWX-ie może być problem, a dokładniej - nie da sie go ustawić bo ten silnik nie posiada pompy wtryskowej tylko pompowtryski.

U mnie też jest ułamek sekundy zwłoki, nie powiedział bym, że aż sekundę, ale jeśli chodzi o mój przypadek to zakładam że jest to raczej normalne. Od momentu wciśnięcia pedału przyspieszenia, do podania większej dawki paliwa i większego doładowania przez turbinę, a co za tym idzie zwiększenia ciśnienia doładowania w całym układzie dolotowym, musi minąć ułamek sekundy.

Tak mi sie wydaje, ale to tylko moja hipoteza. :roll:
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 18:40

moim zdaniem jest to normalne zjawisko :) 1.9 nie jest demonem prędkości i potrzebuje trochę czasu, żeby rozbujać bude :-P

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 08 lut 2010, 19:06

cameleon741 pisze:moim zdaniem jest to normalne zjawisko :) 1.9 nie jest demonem prędkości i potrzebuje trochę czasu, żeby rozbujać bude :-P


bez przesady. 130 konny dobrze się zwija i aż tak to go nie trzeba bujać. jest duża różnica między twoim 110 a naszym 130KM.
fakt faktem musi sekundę pomyśleć zanim "wystrzeli", dlatego trzeba się zgrać z autem i wiedzieć kiedy zredukować a kiedy jest to nie potrzebne

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 19:17

arkolek, nie miałem przyjemności jechać 130 konnym 1.9, ale nie ma takiej dużej różnicy w momencie obrotowym :roll:

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 08 lut 2010, 19:34

miałem 110kę, przejedź się z kimś.pozdro

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 08 lut 2010, 20:39

Wszystko się zgadza - 110, 130 KM...., ale axe nie mówi o tym, że się słabo zbiera czy powoli rozpędza, tylko, że po nagłym wciśnięciu pedału gazu następuje efekt zdławienia (tak jakby go zalewało)- a po chwili (+- sekunda) "żwawo ciągnie" i wszystko jest oki. Moim zdaniem na pompowtryskiwaczach nie powinno to mieć miejsca.

A może axe już odkrył przyczynę? :idea: - tylko się nie odzywa... :?:
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 20:50

axe chyba tego nie odkrył :P logował się przed chwilą i nic nam nie odpowiedział :lol:

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 08 lut 2010, 21:37

cameleon741 pisze:axe chyba tego nie odkrył :P logował się przed chwilą i nic nam nie odpowiedział :lol:
axe ma depresje w zwiazku z zima i nic go nie obchodzi poza odmierzaniem czasu do wiosny


a tak poza tym to wywnioskowalem jezdzac dzis ze to chyba normalne taka niecala sekunda zwloki. lagodnie i troche mocniej nacisne gaz to jedzie normalnie przyspiesza itd

jak wygrzebie swojego 805 to zaczne sprawdzac o co chodzi ale to chyba dopiero na wiosne :)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 08 lut 2010, 21:43

widzicie, mówiłem Wam, że to normalne <ok>

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 08 lut 2010, 22:15

:-/ ale może warto to jakoś sprawdzić. nie poddawajmy się od razu. może axe masz możliwość zrobienia logów

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 08 lut 2010, 22:41

arkolek pisze::-/ ale może warto to jakoś sprawdzić. nie poddawajmy się od razu. może axe masz możliwość zrobienia logów
mam
ale checi i motywacji mi brak

wole isc do aquaparku :)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja