[A6 C5 2,8 Quattro] naprawa silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
[A6 C5 2,8 Quattro] naprawa silnika
Witam klubowiczów, miałem dać znać kiedy odbiorę auto po remoncie, takwięc w piątek uroczyście odebrałem swojego władce pierścieni (nawiasem mówiąc dziś spadło dużo śniegu i nie potrafiłem się nacieszyć napędem quattro, poprostu jest boski , trochę długo to trwało ale robota została wykonana wydaje mi się bardzo dobrze, poza tym mechanik naprawił już wszystkie pierdołki typu podnośnik szyby podgrzewanie lusterek itd, Więc do rzeczy, z grubsza zostało wymienione, wszystkie uszczelki jakie są w silniku, splanowana głowica i wymienione gniazda zaworów i prowadnice(gwarancja na głowice) ,wyszlifowane tłoki blok i zawory, wymieniłem katalizatory na strumienice, i łącznik elastyczny w wydechach, i poza tym parę innych pierdół typu przewody od odmy i takie tam, jeżeli jakieś pojęcie przekręciłem to sorki ale nie jestem specjalista, generalnie zanim dostałem dziś autko to w sumie mechanik je sprawdził troszku tzn przejechał jakieś 100 km pomierzył itd, poza tym na biegu jałowym pochodził ok 50 h , trochę w nim w weekend pojeżdżę (jadę do wiednia) i w poniedziałek oddaje na dwie godzinki żeby posprawdzał czy wszystko jest ok, jak troszke "dotrę" silnik na benzynie pojadę do gazownika żeby na nowo zrobił mapowanie gazu (chyba tak to się nazywa) itd żeby wszystko chodziło na cacy. Jedyne co mnie zmartwiło to to że mechanik zawiózł auto do mysłowic na wymiane oleju w skrzyni i tam stwierdzili że wyciągnięty jest łańcuch w skrzyni biegów i dlatego skrzynia chodzi jakby sie delikatnie ślizgała, ale narazie powiedzieli żeby tego nie wymieniać bo koszt spory a jest wszystko w granicach normy, poza tym sie zastanawiam jak to auto tak naprawde powinno sie zbierać bo co prawda narazie staram się jeździć narazie bardzo delikatnie tak do 3,5 tys. to i tak elastyczność np przy 100km/h na piątym biegu daje wiele do życzenia, czy ten silnik tak poprostu ma że trzeba zredukować żeby fajnie się zebrał czy jednak brakuje mu mocy a może to kwestia skrzyni biegów?Proszę o opinie użytkowników 2,8 tiptronic. W innym dziale spytam o amorki bo chce wymienić a wydaje sie być okazjana allegro. oj trochę się rozpisałem ale może dlatego że generalnie autko chodzi jak marzenie i wydaje mi się że mało pali no i mam gwarancje na naprawę
Quattro i długo długo nic
Kolego jesli to nie problem to zapodaj ile taki remont kosztował ciebie.Pytam sie z czystej ciekawości zeby rozwiać watpliwosci innych forumowiczy czy lepiej sie opłaca remontować silnik czy kupic inny.Kolego zrobił ostatnio remont w 2,5 tdi 5 cylindrówka ten starszy motor władawał jakies 1800zł i stwierdził ze sie nie opłacało bo nic to nie dało chodzi o odpalanie w zimie jak przychodzi tem ponizej zera i kaput.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Z tego co wiem to silnik 2,5 tdi to V6 a nie pięcio cylindrówka, owszem mechanik który jeździ 2,5 tdi twierdzi że tych silników nie opłaca się naprawiać jak zaczną się sypać na poważnie, co do kosztów to fakturkę dopiero dostanę w poniedziałek albo wtorek i wtedy dokładnie napiszę co było wymieniane, a co do sensu naprawy to gdy układ korbowo tłokowy, blok silnika i głowice są w stanie idealnym to opłaca się remontować bo kto wie co było robione w silniku używanym który się kupi i będzie chciało wsadzać do auta,a tutaj na tłokach nie ma luzów nic poważnie nie pierdzielneło, glowica jest praktycznie jak nowa,a na naprawę mam gwarancje jak i na głowice (były planowane i wymienione prowadnice zaworów)
Quattro i długo długo nic
Patryś pisze:Kolego jesli to nie problem to zapodaj ile taki remont kosztował ciebie.Pytam sie z czystej ciekawości zeby rozwiać watpliwosci innych forumowiczy czy lepiej sie opłaca remontować silnik czy kupic inny.Kolego zrobił ostatnio remont w 2,5 tdi 5 cylindrówka ten starszy motor władawał jakies 1800zł i stwierdził ze sie nie opłacało bo nic to nie dało chodzi o odpalanie w zimie jak przychodzi tem ponizej zera i kaput.
Raczej umiejetnie zrobic go nie potrafił, a problemy z zapaleniem to tylko kwestia odpowiedniej regulacji kąta wtrysku i z zapalniem nie ma problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Wracając do tematu założonego przeze mnie :P mam do specjalistów pytanie, otóż już jeżdżę swoim autkiem prawie tydzień i przejechałem nim 1400 kilometrów, i mimo ze silnik chodzi bardzo ładnie to jednak nadal mojej niuni brakuje mocy, tzn 190km/h i koniec choćby nie wiem co nie idzie więcej, wszystkie podzespoły są dobre, na Vagu nic nie wyskakuje zero błędów , a silnik ma kompresje 12,3 czyli można powiedzieć idealną. Czy przyczyną może być komputer sterujący pracą silnika?
Quattro i długo długo nic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Problem w tym Robert że na nowo było wgrywane całe oprogramowanie i nie dało to efektu, jak podepnie się i pod Vaga i pod kompa to wszystkie parametry są wzorowe, wczoraj patrzyliśmy na kompresje na ciepłym silniku i wyszła 13,2 rozbierzności na poszczególnych cylindrach były rzędu 0,1 bara. a mechanik rozkłada ręce
Quattro i długo długo nic
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga