Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.4 165KM]gaśnie na sprzęgle,wirują obroty

Silniki benzynowe
mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

[2.4 165KM]gaśnie na sprzęgle,wirują obroty

Post autor: mamar6 » 08 gru 2009, 15:51

witam.
Na początku napisze że szukałem podobnego problemu na forum ale nie znalazłem nic odpowiadającego mojemu problemowi.
A mianowicie problem jest tego typu że samochód gasnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na wciśnietym sprzęgle.Zauważyłem również lekkie skoki obrotów.
Problem pojawił sie wczoraj.
Czy ma coś do tego padniety termostat?bo mam chyba do wymiany,o czym pisalem w innym temacie.
Dodam jeszcze że od momentu zimnych poranków po odpaleniu słychać jakis stukot w silniku,po zagrzaniu mija...Na początku myslałem ze może olej juz słabo smaruję ale po wymianie przeszlo na krótko i teraz stukot powrócił.

Chce jeszcze dodac że zauwarzyłem nastepującą rzecz.Do momentu kiedy po odpaleniu silnika włączone jest automatyczne ''ssanie'' silnik trzyma równomierne obroty a dopiero po wyłączeniu ssania zaczyna sie falowanie wskazówki na obrotomierzu...

prosze o pomoc bo nie wiem od czego zacząć/ <smuty>

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 15:56 przez mamar6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 20:48

mamar6 Odpowiedz jak u Ciebie wygląda sprawa czyli: kiedy wymieniałeś świece i przewody , a co się dzieje jak na postoju przygazujesz i puścisz to też gaśnie? 8-)

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 09 gru 2009, 20:50

ÂŻółty pisze:mamar6 Odpowiedz jak u Ciebie wygląda sprawa czyli: kiedy wymieniałeś świece i przewody , a co się dzieje jak na postoju przygazujesz i puścisz to też gaśnie? 8-)
witam,samochód mam od czerwca i odrazu po zakupie wymieniłem swiece,a przewody nie gdyz nie było takiej potrzeby.
Na postoju jak przy gazuje nie gasnie ale obroty bardzo spadaja nisko.

chcialbym jeszcze dodac ze problem pojawil sie po wymianie akumulatora...czy to ma jakis zwiazek?

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 297
Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 09 gru 2009, 20:56

ogólnie jak kupujesz auto i wymieniasz świece "powinieneś" wymienić również przewody. i przeczyść Sobie przepustnicę jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze ;-)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 21:01 przez jahro, łącznie zmieniany 2 razy.
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 09 gru 2009, 20:58

a dla czego myślisz że nie było potrzeby wymiany przewodów?

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 05 lut 2010, 13:09

odgrzewam własnego kotleta,gdyż dzisiaj wymieniłem przewody i problem z obrotami pozostał niestety...
ale chciałbym zapytac czy przewod odchodzacy od głowicy (chyba odmy powietrza) jak jest zapchany bialym olejowatym nagarem ma wpływ na falujace obroty?
Jak tak to które przewody trzeba wymienić żeby problem znikł...
wogóle dlaczego jest tam taki nagar w tym przewodzie?

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 05 lut 2010, 19:10

mamar6 pisze:chciałbym zapytac czy przewod odchodzacy od głowicy (chyba odmy powietrza) jak jest zapchany bialym olejowatym nagarem ma wpływ na falujace obroty?
raczej tak cala masa postow na ten temat jest na forum.drozne odmym sa bardzo wazne szczegolnie zima o czym swiadcza przypadki kolegow z wyciekami oleju jak np u Stasiaszefa

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 05 lut 2010, 19:49

tylko teraz moze mi ktoś podpowiedzieć co trzeba wymienic i wogóle jak sie nazywaja te przewody bo nie mam pojęcia pod jaka nazwa ich szukac?
dragon36 pisze:
mamar6 pisze:chciałbym zapytac czy przewod odchodzacy od głowicy (chyba odmy powietrza) jak jest zapchany bialym olejowatym nagarem ma wpływ na falujace obroty?
raczej tak cala masa postow na ten temat jest na forum.drozne odmym sa bardzo wazne szczegolnie zima o czym swiadcza przypadki kolegow z wyciekami oleju jak np u Stasiaszefa

Bartol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartol » 05 lut 2010, 22:05

Zapchana odma jak najbardziej ma wpływ na falowanie obrotów, popękana na spadek mocy. Ta dłuższa rurka umieszczona w przedniej części silnika to przewód odpowietrzenia głowicy niestety nie występuje w zamienniku przez co jego cena jak za kawałek plastikowej rurki jest bardzo wysoka. W skład odmy wchodzi jeszcze jeden przewód odpowietrzający - chyba skrzynię korbową. Biegnie on z tyłu silnika i jest połączony w okolicy przepustnikcy z przewodem odpowietrzającym głowicę. Przewody te można wyczyścić jednak są marne szanse aby udało przeprowadzić się taką operację bez ich uszkodzenia( pękają od samego patrzenia na nie).

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 06 lut 2010, 05:50

absolutnie masz racje bo są juz spaciałe.mam nadzieje że mowimy o tym samym przewodzie takim pręgowanym.
Możesz mi podpowiedziec jak one sie dokladnie nazywaja bo nawet nie wiem o jaki przewod pytac w serwisie :-/ ?
w sumie u mnie sa dwa przewody odpowietrzajace glowice plus dodatkowy ktory idzie tak jak pisales z tylu silnika w sumie trzy przewody.

PS:czy mozna w jakis sposób wyczyścic lub pozbyc sie nagaru który powstał przez ta zapchana odmę?bo nawet na 'wejsciu'do głowicy bylo duzo czarnego nagaru.powierzchownie to wyczyscilem ale podejrzewam ze w srodku znajduje sie go jeszcze wiecej nie wspominajac o silniku... :-/ :-| ?!
Bartol pisze:Zapchana odma jak najbardziej ma wpływ na falowanie obrotów, popękana na spadek mocy. Ta dłuższa rurka umieszczona w przedniej części silnika to przewód odpowietrzenia głowicy niestety nie występuje w zamienniku przez co jego cena jak za kawałek plastikowej rurki jest bardzo wysoka. W skład odmy wchodzi jeszcze jeden przewód odpowietrzający - chyba skrzynię korbową. Biegnie on z tyłu silnika i jest połączony w okolicy przepustnikcy z przewodem odpowietrzającym głowicę. Przewody te można wyczyścić jednak są marne szanse aby udało przeprowadzić się taką operację bez ich uszkodzenia( pękają od samego patrzenia na nie).

Bartol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartol » 06 lut 2010, 11:51

Dokładnie, chodzi o ten pręgowany przewód. Ten łączący dwie głowice i przepustnice to jeden przewód, a więc są dwa. Drugi to ten z tyłu silnika. W ETCE są nazwane tylko jako przewody odpowietrzające, myślę, że w serwisie powinni wiedzieć o co chodzi.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 lut 2010, 12:15

mamar6 pisze:jak one sie dokladnie nazywaja bo nawet nie wiem o jaki przewod pytac w serwisie
numer jest prawie na każdej części w audi
na tej niby "odmie" też na 100% jest

mamar6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mamar6 » 06 lut 2010, 12:56

dlaczego mówisz że na ''niby'' odmie? czy uważasz że te przewody to nie jest odma?
czy ten główny przewód można zastąpić zwykłym gumowym czy musi byc właśnie taki sam oryginalny?
goly191 pisze:
mamar6 pisze:jak one sie dokladnie nazywaja bo nawet nie wiem o jaki przewod pytac w serwisie
numer jest prawie na każdej części w audi
na tej niby "odmie" też na 100% jest

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 06 lut 2010, 13:45

Z tego co piszesz to jak najszybciej wymień ezektor i odmy. Z opisu wynika iż masz to wszystko zapchane na amen no i masz tego m.in. objawy jak falowanie obrotów silnika, gaśnięcie. Jak tego nie zrobisz to dojdzie Ci wymiana uszczelniaczy itp./ Sprawdzałeś przepustnicę ? jeżeli nie to obowiązkowo i potem jej adaptacja. Podejrzewam również że może coś się dziać z przepływomierzem masy powietrza. Najlepiej pod VAG-a podłącz autko. U mnie było podobnie, przepływomierz dzięki Bogu dobry bo to trochę duży wydatek.
Masz tu numery fabryczne ezektora 058 133 753 B. Odmy to te karbowane rurki. musisz je zdjąć i dobrze wypłukać one ci wyjdą w całości.
z ezektora jeden przewód idzie na serwo a drugi cieńszy do takiej okrągłłej plastikowej puszki jakby rozdzielacz czy cos takiego i dopiero z niej idzie na odmy. Jak już wymienisz ezektor wyczyscisz odmy i bedziesz składał to kup sobie jeszcze z 50 cm węża o srednicy wew 7,5mm i zwykły kątowy filterek przeźroczysty do diesla z siteczkiem i miedzy własnie tą puszką plastikową a odmami załóż go sobie wtedy gdy zobaczysz ze nazbiera ci sie ta biala maź przepłuczesz go i juz a ezektor sie nie zapcha.
Chyba że kupisz nowy komplet. W ASO ezektor z odmami około 300 zł. 8-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 lut 2010, 14:03

mamar6 pisze:dlaczego mówisz że na ''niby'' odmie? czy uważasz że te przewody to nie jest odma?
bo w serwisie tego tak nie nazywają, nie wiem skąd ta nazwa, dlatego to podkreśliłem
w serwisie i etce to "rura" albo rura odpowietrzająca :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja