Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C4 podczas przyspieszania ściąga na prawą stronę

Zawieszenie
cH3sTeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Audi A6 C4 podczas przyspieszania ściąga na prawą stronę

Post autor: cH3sTeR » 28 sty 2010, 19:28

Witam. Mam pewien niewielki problemik otóż podczas przyspieszania auto ściąga w prawo i trzeba kierownicę trzymac naprawdę dobrze żeby nie wylądowac w rowie. Tak się zastanawiam czy to nie jest wina przegubów.

lukas0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2010, 22:26
Lokalizacja: Wyrzysk

Post autor: lukas0000 » 28 sty 2010, 21:45

witam, może masz uszkodzoną końcówkę drążka , jak jest tam luz to może cię ściągać :roll:
moje cacko

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 29 sty 2010, 07:04

Jedź na stacje, tu nie ma sie co zastanawiać póki co. Taki efekt mogą powodować zbyt miękkie/zużyte gumy łączące wahacz ze stabilizatorem, na łeb leci wtedy pochylenie koła i włąśnie zbieżność. Przechodziłem to na zbyt miękkich nowych! gumach, tylko że wtedy po wymianie gum ściągało cały czas prawie, gdyż zbieżność ustawili pod miękkie gumy.. ;/
Obrazek TDI +

cH3sTeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: cH3sTeR » 03 lut 2010, 09:26

Dziękuję koledzy. Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzono całe zawieszenie. Więc tak: Amorki przód i tył maja po około 75% użytkowania. Do wymiany są jak napisał Hincó gumy łączące wachacz ze stabilizatorem jednak jak mi powiedział mechanik trzeba wymienić całe wachacze niestety.
Daf XF Bogiem, Jazda Nałogiem, Tacho Podstawą, Wyprzedzanie Zabawą

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 03 lut 2010, 09:43

Ja wymieniałem same gumy, ale i tak bedą Ci targać cały wahacz żeby je wymienić, polecam coś markowego, mam trw i jest spokój z jednej strony, z drugiej no name sie jeszcze trzyma, chociaż drugi już sie sypnął po 5tys km..
Obrazek TDI +

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 03 lut 2010, 21:33

Ja jestem po wymianie tych gumek na lemfordera około 20zł szt ale dodatkowo trzeba trochę spłaszczyć te dwa talerzyki-podkładki ponieważ one po czasie też się wyginają i może się okazać że pomimo wymiany samych tulejek nadal będzie luz, wtedy skręcić wszystko porządnie i nie ma prawa być luzu.
A całe wahacze się wymienia tylko w przypadku luzu na sworzniu wahacza więc mechanik nie ma racji. Do tego tuleja wahacza (ta mocowana do ławy) też jest wymienna. Oczywiście na koniec należałoby jechać oczywiście na zbieżność.

gość_

Post autor: gość_ » 05 lut 2010, 07:40

Też muszę wymienić te gumy łączące wahacz ze stabilizatorem. Na stacji diagnostycznej Pan powiedział, że gumy. Mechanik że to się wymienia i gumy i wahacz od razu. Komu wierzyć ? :]

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 09:17

Zmieniaj same gumy jak wahacz jest dobry, z nowym wahaczem nie zawsze są gumy( przy trw nie miałem), więc potem jak sie wysypie wahacz nie bedziesz musiał znowu kupować w komplecie gum. JA zmieniłem same gumy i rok spokój, nawet wahaczowi z tego powodu nic się nie stało... <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 10:35

Wymien same gumy. Glupoty gada ze caly wahacz. Po 2szt./strone. Ja kupowalem Lemfordera LMI 10079. (nr oryginalu 4A0407181A)

Obrazek

ryba80 pisze:ale dodatkowo trzeba trochę spłaszczyć te dwa talerzyki-podkładki ponieważ one po czasie też się wyginają
Dlaczego splaszczales?? Skoro one tak oryginalnie wygladaja?

Obrazek
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

gość_

Post autor: gość_ » 05 lut 2010, 12:05

Dużo roboty jest z tym? Dam rade to sam wymienić? Przy pomocy kanału i dobrego zestawu kluczy? Bo nie wygląda mi to na zbyt skomplikowaną operacje ;)

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 12:16

szybki-ens pisze:Dużo roboty jest z tym? Dam rade to sam wymienić? Przy pomocy kanału i dobrego zestawu kluczy? Bo nie wygląda mi to na zbyt skomplikowaną operacje ;)
dasz rade ja sam wymienialem. Kanal nie bedzie Ci potrzebny (a z kluczy to tylko jeden) ale ze 2 podnosniki. jeden aby podniesc auto a drugim trzeba bedzie podnosic stabilizator bo niestety sprezynuje(moze przydac sie osoba do pomocy). Jest troche gimnastyki z tym, ale jak juz sruba zlapiesz to po problemie:)

Nie wiem moze popuscis stabilizator na przodzie i wtedy od razu mozna wymienic gumy na przodzie na stabilizatorze. Ale nie probowalem. Moze ktos jeszcze wymienial i ma inny sposob.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 12:32

Ja próowałem właśnie odkręcając stabilizator od przodu-nic to nie dało albo nie umiałem, targałem wahacz. Dasz rade, ja miałem zamiast podnośnika sztange żeby odgiąć najpierw stabilizator, a potem jak założyłem go w wahacz, żeby odgiąć wahacz w dół żeby trafić sworzniem do otworu. Na stacji chcieli za to 100 zł za oba, kolega czasu nie miął, wiec sie zmusiłem, 2h roboty na spokojnie ;)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 12:49

Tak, ale to jest wymiana wahacza, a nie o to tutaj chodzi, prawda ? ;-)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 05 lut 2010, 12:58

Lechu pisze:Musisz wahacz zdemontować z jednej strony by wymienić gumy. ;-)
Nic nie demontujesz. Odkrecasz srube stabilizatora i odchylasz do przodu zeby wyszedl poza wahacz... zakladasz nowa gume wkladasz w wahacz, dajesz gume z drugiej strony i zakrecasz. Nie wiem gdzie Ty widzisz demontaz wahacza? Ani jednej sruby na wahaczu nie ruszasz.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 lut 2010, 13:01

Tak, ale kolega pytał jak, bo myślał że bez demontażu wahacza sie uda, ja to tak odebrałem. A stabilizator wygodniej ściągnąć pasem do środka auta, potem breszką/podnośnikiem w dół-to opcja dla jednej osoby bez przemeczania :-)

elmi_k pisze: Nic nie demontujesz. Odkrecasz srube stabilizatora i odchylasz do przodu zeby wyszedl poza wahacz... zakladasz nowa gume wkladasz w wahacz, dajesz gume z drugiej strony i zakrecasz. Nie wiem gdzie Ty widzisz demontaz wahacza? Ani jednej sruby na wahaczu nie ruszasz.
:shock:
Próbowałeś tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja