Audi A6 C4 podczas przyspieszania ściąga na prawą stronę
Audi A6 C4 podczas przyspieszania ściąga na prawą stronę
Witam. Mam pewien niewielki problemik otóż podczas przyspieszania auto ściąga w prawo i trzeba kierownicę trzymac naprawdę dobrze żeby nie wylądowac w rowie. Tak się zastanawiam czy to nie jest wina przegubów.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Jedź na stacje, tu nie ma sie co zastanawiać póki co. Taki efekt mogą powodować zbyt miękkie/zużyte gumy łączące wahacz ze stabilizatorem, na łeb leci wtedy pochylenie koła i włąśnie zbieżność. Przechodziłem to na zbyt miękkich nowych! gumach, tylko że wtedy po wymianie gum ściągało cały czas prawie, gdyż zbieżność ustawili pod miękkie gumy.. 

Dziękuję koledzy. Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzono całe zawieszenie. Więc tak: Amorki przód i tył maja po około 75% użytkowania. Do wymiany są jak napisał Hincó gumy łączące wachacz ze stabilizatorem jednak jak mi powiedział mechanik trzeba wymienić całe wachacze niestety.
Daf XF Bogiem, Jazda Nałogiem, Tacho Podstawą, Wyprzedzanie Zabawą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
- Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice
Ja jestem po wymianie tych gumek na lemfordera około 20zł szt ale dodatkowo trzeba trochę spłaszczyć te dwa talerzyki-podkładki ponieważ one po czasie też się wyginają i może się okazać że pomimo wymiany samych tulejek nadal będzie luz, wtedy skręcić wszystko porządnie i nie ma prawa być luzu.
A całe wahacze się wymienia tylko w przypadku luzu na sworzniu wahacza więc mechanik nie ma racji. Do tego tuleja wahacza (ta mocowana do ławy) też jest wymienna. Oczywiście na koniec należałoby jechać oczywiście na zbieżność.
A całe wahacze się wymienia tylko w przypadku luzu na sworzniu wahacza więc mechanik nie ma racji. Do tego tuleja wahacza (ta mocowana do ławy) też jest wymienna. Oczywiście na koniec należałoby jechać oczywiście na zbieżność.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Wymien same gumy. Glupoty gada ze caly wahacz. Po 2szt./strone. Ja kupowalem Lemfordera LMI 10079. (nr oryginalu 4A0407181A)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Dlaczego splaszczales?? Skoro one tak oryginalnie wygladaja?ryba80 pisze:ale dodatkowo trzeba trochę spłaszczyć te dwa talerzyki-podkładki ponieważ one po czasie też się wyginają
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
dasz rade ja sam wymienialem. Kanal nie bedzie Ci potrzebny (a z kluczy to tylko jeden) ale ze 2 podnosniki. jeden aby podniesc auto a drugim trzeba bedzie podnosic stabilizator bo niestety sprezynuje(moze przydac sie osoba do pomocy). Jest troche gimnastyki z tym, ale jak juz sruba zlapiesz to po problemie:)szybki-ens pisze:Dużo roboty jest z tym? Dam rade to sam wymienić? Przy pomocy kanału i dobrego zestawu kluczy? Bo nie wygląda mi to na zbyt skomplikowaną operacje
Nie wiem moze popuscis stabilizator na przodzie i wtedy od razu mozna wymienic gumy na przodzie na stabilizatorze. Ale nie probowalem. Moze ktos jeszcze wymienial i ma inny sposob.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Ja próowałem właśnie odkręcając stabilizator od przodu-nic to nie dało albo nie umiałem, targałem wahacz. Dasz rade, ja miałem zamiast podnośnika sztange żeby odgiąć najpierw stabilizator, a potem jak założyłem go w wahacz, żeby odgiąć wahacz w dół żeby trafić sworzniem do otworu. Na stacji chcieli za to 100 zł za oba, kolega czasu nie miął, wiec sie zmusiłem, 2h roboty na spokojnie 

- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Nic nie demontujesz. Odkrecasz srube stabilizatora i odchylasz do przodu zeby wyszedl poza wahacz... zakladasz nowa gume wkladasz w wahacz, dajesz gume z drugiej strony i zakrecasz. Nie wiem gdzie Ty widzisz demontaz wahacza? Ani jednej sruby na wahaczu nie ruszasz.Lechu pisze:Musisz wahacz zdemontować z jednej strony by wymienić gumy.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Tak, ale kolega pytał jak, bo myślał że bez demontażu wahacza sie uda, ja to tak odebrałem. A stabilizator wygodniej ściągnąć pasem do środka auta, potem breszką/podnośnikiem w dół-to opcja dla jednej osoby bez przemeczania 
Próbowałeś tak?

:shock:elmi_k pisze: Nic nie demontujesz. Odkrecasz srube stabilizatora i odchylasz do przodu zeby wyszedl poza wahacz... zakladasz nowa gume wkladasz w wahacz, dajesz gume z drugiej strony i zakrecasz. Nie wiem gdzie Ty widzisz demontaz wahacza? Ani jednej sruby na wahaczu nie ruszasz.
Próbowałeś tak?