Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AKE 2,5 tDi Q] STP ułatwi rozruch?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5 AKE 2,5 tDi Q] STP ułatwi rozruch?

Post autor: wiliam_hamlet » 29 sty 2010, 22:06

Już dwukrotnie tej zimy zapowietrzył mi się układ paliwowy. Dwóch mechaników stawia na pompę ale nie bardzo wiedzą jak się za to zabrać. Silnik nie odpalił gdy temperatura spadła poniżej - 10 stopni C. Dziś tankując na Shell paliwo V Power Diesel, zakupiłem specyfik o nazwie STP FORMUÂŁA DO DIESLA (ten polecany przez Wisławskiego, ponoć schodzi jak świeże bułki). Mam zatem pytanko. Czy to wszystko do kupy może mi jakoś pomóc, czy znów mam czekać na poranny wyrok śmierci?
Moja kareta z czterech pierścieni

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 sty 2010, 22:47

dopoki nie znajdziesz przyczyny zapowierrzania ,nie dopuszczaj zeby w baku bylo mniej niz 3/4 baku ;-)powinno pomoc <ok>

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 31 sty 2010, 11:08

Dziś było minus 10, ale odpalił za pierwszym kręceniem. Pojawi się jednak pewien dziwny objaw. Nierównomierne obroty około 2 sekundy zaraz po odpaleniu. Czy to objaw lewego powietrza?
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 31 sty 2010, 11:23

wiliam_hamlet pisze:Dziś było minus 10, ale odpalił za pierwszym kręceniem. Pojawi się jednak pewien dziwny objaw. Nierównomierne obroty około 2 sekundy zaraz po odpaleniu. Czy to objaw lewego powietrza?
Tak to może być objaw lewego powietrza a także wody lub parafiny w filtrze paliwa. Powinieneś spróbować odpowietrzyć auto, sprawdzić szczelność zaworka zwrotnego na filtrze oraz przewodów paliwowych wychodzących z filtra do pompy paliwowej.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 31 sty 2010, 11:47

Samochód został odpowietrzony w piątek, ale mechanik nie znalazł przyczyny. Czy sprawdzanie szczelności zaworka na filtrze oraz przewodów paliwowych wychodzących z filtra do pompy paliwowej mogę wykonać sam? No i jak to zrobić?
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 31 sty 2010, 12:00

wiliam_hamlet pisze:Samochód został odpowietrzony w piątek, ale mechanik nie znalazł przyczyny. Czy sprawdzanie szczelności zaworka na filtrze oraz przewodów paliwowych wychodzących z filtra do pompy paliwowej mogę wykonać sam? No i jak to zrobić?
A czy widziałeś w jaki sposób mechanik odpowietrzał autko??. Czy robił tak że wyciągał paliwo z węży nadmiarowych z głowicy pasażera czy tylko odpowietrzał auto poprzez luzowanie wtryskiwaczy?. Oczywiście,że możesz to sam sprawdzić. Zaworek zwrotny musisz wymontować, ściągnąć z niego wężyki, odwrócić go do góry nogami i w miejsce zaznaczone żółtą strzałka nalej troszkę ropy:
Obrazek
foto by citrin
Jak już zalejesz tą rynienkę ropa to robisz tak. Na zaworku na jednym z króćców będzie strzałka. Króciec z strzałką wkładasz do ust a drugi króciec zatykasz palcem i dmuchasz. Jeśli w rynience zalanej ropa pojawi się powietrze to oznacza, że zaworek jest nieszczelny. Ja zastosowałem tą metodę opisaną przez użytkownika citrin i u mnie zaworek puszcza powietrze. W tym temacie masz to dobrze opisane:
a6-c5-afb-cofnelo-sie-paliwo-vt17615.htm

Co do przewodów. Jeśli są one oryginalne to raczej nie sprawdzisz ich szczelności. Trzeba je zbadać wizualnie czy nie mają jakiś mikro pęknięć. Powietrze w przewodach możne się brać z niedostatecznie dokręconych opasek obejmowych na króćcach filtra paliwowego daltego też powinieneś sprawdzić czy tam jest wszystko dobrze dokręcone.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 12:15

nierowna praca silnika zaraz po odpaleniu moze tez swiadczyc o niesprawnosci wszystkich swiec zarowych :-> tymbardziej jak po zapaleniu puscil lekkiego dyma :lol:
gdyby wina byla po stronie powietrza to zaraz po zapaleniu silnik by zgasl ;-)
pozd <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 31 sty 2010, 12:19

5/6 swiec dziala na bank bo sa wymienione. Do jednej nie moglem sie dostac wiec nie wiem, co z nia. Ale to chyba nie przyczyna? Dodam ze jak silnik jest rozgrzany to odpala bez problemu
Moja kareta z czterech pierścieni

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 31 sty 2010, 12:20

mariusz888 pisze:nierowna praca silnika zaraz po odpaleniu moze tez swiadczyc o niesprawnosci wszystkich swiec zarowych :-> tymbardziej jak po zapaleniu puscil lekkiego dyma :lol:
gdyby wina byla po stronie powietrza to zaraz po zapaleniu silnik by zgasl ;-)
pozd <ok>
Masz rację, ale jeśli w układzie jest właśnie troszkę powietrza no auto będzie odpalać. Tak było u mnie przed wymianą filtra paliwowego, że miałem sporo powietrza w przewodzie i auto paliło, czasami kręciło ok 2 sekund a czasami paliło od strzała. Teraz pali od kopa. Takie akcje miały miejsce tylko na zimnym silniku. Na ciepłym zawsze i wszędzie pali od strzała.
wiliam_hamlet pisze:5/6 swiec dziala na bank bo sa wymienione. Do jednej nie moglem sie dostac wiec nie wiem, co z nia. Ale to chyba nie przyczyna? Dodam ze jak silnik jest rozgrzany to odpala bez problemu
U mnie na chwilę obecną spalona jest jedna świeca i auto nie ma problemu z odpaleniem. AFB mojej znajomej odpalało na jednej sprawnej świecy. Teraz mam kolejne pytanie. Czy w aucie ustawiany był kat wtrysku?. Ile czasu posiadasz to auto?. Czy problemy z odpalaniem pojawiły się niedawno czy już od początku występuje ten objaw?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 12:32

tak do konca to jest wielka niewiadoma z tym powietrzem :-/
sa tacy co juz wszystko wymieniali i problem wracal :shock:
dla pewnosci wymienil bym ten zaworek na filtrze paliwa(tylko aso) ;-)
2 zaworki zwrotne na przewodach przelewowych(takie jasne beczulki) :lol:

levuss, jak u mnie odpalal po 2-3 sek. to okazalo sie ze przyczyna byl czuj.temp. (sprawdzalem na vagu zaraz przed odpaleniem i czasami zawyzal o 10 st. po wymianie pali zawsze na dotyk, mawet jak postoi 2 tyg. bez odpalania) <ok>

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 31 sty 2010, 12:39

mariusz888 pisze:levuss, jak u mnie odpalal po 2-3 sek. to okazalo sie ze przyczyna byl czuj.temp. (sprawdzalem na vagu zaraz przed odpaleniem i czasami zawyzal o 10 st. po wymianie pali zawsze na dotyk, mawet jak postoi 2 tyg. bez odpalania) <ok>
Racja, racja bo czujnik temperatury pokazuje ECU temperaturę otoczenia i wtedy ECU decyduje jaka dawka paliwa będzie potrzebna na rozruch i czy ewentualnie grzać świece. Ja mam ten sam problem, czujnik wymieniłem na nowy w ASO i wskazania nadal są dziwne. Muszę dostać się do wiązki przewodów od czujnika bo pewnie w nich leży problem z nieprawidłowymi wskazaniami temperatury.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
wiliam_hamlet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wiliam_hamlet » 31 sty 2010, 13:16

Auto posiadam od czerwca 2009. O kącie wtrysku nic nie wiem. Problem zaczął się gdy temperatura spadła poniżej - 10 przed świętami. Czytałem też o mixolu s - czy dolać to do ON? Wlalem juz stp z antyzelem...
Moja kareta z czterech pierścieni

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 14:18

wiliam_hamlet, mysle ze jak tankujesz dobra rope to nie musisz niczego dolewac :-P mysle ze jak ci swiece grzeja to problemem moze byc to powietrze skoro juz wczesniej ci sie zapowietrzyl :-/ gdzies musisz miec jakas nieszczelnosc :-?
przy zlym kacie wtrysku mialbys tez problem z zapalaniem na cieplo :roll: podepnij vaga <ok>

Levuss, oczywiscie chodzi o czujnik temp.plynu 4 pinowy (zielony) bo to on pelni zasadnicza role przy rozruchu(z biegiem czasu zawyza temperature co jest ciezkie do wykrycia) <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 31 sty 2010, 20:33

Ja jezdze dieslami juz baaardzo dlugo , zawsze na zimę wlewam na bak falche denaturatu jak zaczynają sie mrozy i stosuje od jakiegos jzu czasu srodek o nazwie SKYDD podobno nie ma lepszego .
nigdy nie mialem problemu z odpaleniem .
litr tego srodka kosztuje 36 zł i jest on na 1000litrów

Obrazek
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 20:43

a ja leje v-pover i przy -25 pali na dotyk :lol: oczywiscie nie dopuszczam zeby w baku bylo mniej niz 1/2 ;-) dymaturat miesza sie z woda i ropa wiec ok. ale wysusza to rope <ok> a nasze pompy w v6 sa bardziej delikatne niz te w starych wolnossakach <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga