[audi a6 c5 2.4]wymiana termostatu
[audi a6 c5 2.4]wymiana termostatu
witam
szukam konkretnej porady na temat wymiany termostatu,czy jest jakis sposób bez zdejmowania rozrządu?
może jakieś fotki pomocnicze.
pozdrawiam
szukam konkretnej porady na temat wymiany termostatu,czy jest jakis sposób bez zdejmowania rozrządu?
może jakieś fotki pomocnicze.
pozdrawiam
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
oglądam te stronki ale cały czas się zastanawiałem własnie że u mnie to wszystko inaczej wygląda :shock:
może jakaś podpowiedź co do wymiany w c5??
może jakaś podpowiedź co do wymiany w c5??
stasiuszef pisze:slavi16, z tego co widzę to kolega ma C5 a nie C4 w którym to jest lotnisko między wentylatorami a silnikiem.W C5 chyba nie da rady wymienić bez ściągania przodu.No chyba że są jakieś nieznane mi sposoby czarodziejskie.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
właśnie dobry temat, bo sam jestem ciekaw jak to jest
ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który i tu uwaga... chciał się ze mną założyć że wymieni termostat w C5 2.4Pb i 2.5tdi bez zdejmowania przodu, zakład miał iść o tyś zł
z tego co się orientowałem to jest mus ściągania przodu
on twierdzi, że nie ma takiej potrzeby i termostat jest bardzo dobrze dostępny "z dołu"
na koniec dodał, że może wymieniać takie termostaty za 200zł i na koniec dodał "z termostatem w cenie" :lol:
dla mnie szok, nie wiem o co kaman
fajnie byłoby jakby się wypowiedział ktoś kto miał osobiście z tym do czynienia
ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który i tu uwaga... chciał się ze mną założyć że wymieni termostat w C5 2.4Pb i 2.5tdi bez zdejmowania przodu, zakład miał iść o tyś zł
z tego co się orientowałem to jest mus ściągania przodu
on twierdzi, że nie ma takiej potrzeby i termostat jest bardzo dobrze dostępny "z dołu"
na koniec dodał, że może wymieniać takie termostaty za 200zł i na koniec dodał "z termostatem w cenie" :lol:
dla mnie szok, nie wiem o co kaman
fajnie byłoby jakby się wypowiedział ktoś kto miał osobiście z tym do czynienia

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Osobiście na Twoim miejscugoly191 bym się nie zakładał bo podejrzewam że koleś wie jak to zrobić i na pewno ten termostat wymieni.Mój teść miał taki przypadek w BMW 523.Wszyscy mechanicy mówili że w cholerę roboty żeby wymienić chłodnicę bez rozbierania przodu i cały dzień zabawy.Okazało się że jest knif i facet na jego oczach wymienił chłodnicę w 15 minut z zegarkiem w ręku.Więc podejrzewam że znawcy tematu dadzą radę wymienić termostat, choć się tak zastanawiam jak z dołu tam jest dojście jak tam wszystko zabudowane, rurki itp?
Przydałaby się tutaj opinia pawełka600 albo Piotrusia.Oni na pewno powiedzą coś sensownego w tym temacie.
Przydałaby się tutaj opinia pawełka600 albo Piotrusia.Oni na pewno powiedzą coś sensownego w tym temacie.
usunieto 

mi też ktoś mówił że jest taka mozliwośc ,ale jak to nie mam pojęcia.
podobnie miałem z rozrządem,duzo osób mówiło że trzeba cały zderzak zdejmować,a sam na własne oczy widziałem jak mechanik to robił i udało mu sie bez ingerencji w karoserii to wymienić.
podobnie miałem z rozrządem,duzo osób mówiło że trzeba cały zderzak zdejmować,a sam na własne oczy widziałem jak mechanik to robił i udało mu sie bez ingerencji w karoserii to wymienić.
goly191 pisze:właśnie dobry temat, bo sam jestem ciekaw jak to jest
ostatnio rozmawiałem z mechanikiem, który i tu uwaga... chciał się ze mną założyć że wymieni termostat w C5 2.4Pb i 2.5tdi bez zdejmowania przodu, zakład miał iść o tyś zł
z tego co się orientowałem to jest mus ściągania przodu
on twierdzi, że nie ma takiej potrzeby i termostat jest bardzo dobrze dostępny "z dołu"
na koniec dodał, że może wymieniać takie termostaty za 200zł i na koniec dodał "z termostatem w cenie" :lol:
dla mnie szok, nie wiem o co kaman
fajnie byłoby jakby się wypowiedział ktoś kto miał osobiście z tym do czynienia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Zmieniałem w swojej rozrząd (taki sam jak w 2,4) samodzielnie i szczerze nie podjąłbym się wyjąć termostatu bez zrzucenia przodu, trzeba zdjąć pasek wielorowkowy, odkręcić jego napinacz, potem obudowa paska rozrządu prawej głowicy i mamy obudowę termostatu na wierzchu (o ile o czymś nie zapomniałem), tylko mały szkopuł bo pasek rozrządu nie pozwoli jej wyjąć, przechodzi przez nią w dwóch miejscach, trzeba go jakoś zsunąć z koła, może wystarczy tylko częściowo, nie wiem, nie próbowałem. Termostat ma też oring uszczelniający, który trzeba dobrze założyć przy składaniu, żeby potem nam nie ciekło. Osobiście poświęciłbym te 2 godziny więcej, żeby zdjąć przód niż męczyć się z tym przez tą szczelinę.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no właśnie przeważnie takie procedury padająRaf4rb pisze:trzeba zdjąć pasek wielorowkowy, odkręcić jego napinacz, potem obudowa paska rozrządu prawej głowicy i mamy obudowę termostatu na wierzchu
a mój ziom powiedział, że jest dojście bardzo dobre ( powiedziałem mu, że trzeba ściągać rozrząd, on się uśmiał i tyle)
chociaż wątpię w to, bo moim zdaniem wyżej wymieniona procedura jest poprawna
Nie trzeba ściągać rozrządu żeby wymienić termostat, jednak wyciągnięcie pokrywki termostatu trochę się wtedy komplikuje. Nawet instrukcja ELSY mówi żeby nie ściągać paska rozrządu tylko lekko go zsunąć z prawego koła. mamar6 jeśli nie masz ELSY to mogę ci podesłać instrukcje co i jak. Ja działałem według niej jakieś 3 miechy temu i dałem rade. Przód jednak trzeba zrzucić i nie uwierzę jak nie zobaczę że da się bez.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ogólnie zamieszanie
dlatego poniedziałek-wtorek lecę do mojego zioma obciąć jak to dokładnie wygląda w 2.4 i zdam relacje, czy on się myli czy nie
twierdzi, że wymieniał w 2.5tdi i bez najmniejszego problemu, a uważa że termostaty są w tym samym miejscu w tych motorach
edit
więc sprawa wyjaśniona
byłem dziś u mechoaniora i okazało się, że termostatz aby wymienić w tym silniku to najprościej i najpewniej zdjąć przód
w 2.5 tdi twierdzi, że takiej najmniejszej potrzeby nie ma, ale w Pb niestety się za bardzo nie da, szczelina jest tak mała, że hoho
kurcze mogłem mieć 1k w kieszeni :lol:

dlatego poniedziałek-wtorek lecę do mojego zioma obciąć jak to dokładnie wygląda w 2.4 i zdam relacje, czy on się myli czy nie
twierdzi, że wymieniał w 2.5tdi i bez najmniejszego problemu, a uważa że termostaty są w tym samym miejscu w tych motorach
edit
więc sprawa wyjaśniona
byłem dziś u mechoaniora i okazało się, że termostatz aby wymienić w tym silniku to najprościej i najpewniej zdjąć przód
w 2.5 tdi twierdzi, że takiej najmniejszej potrzeby nie ma, ale w Pb niestety się za bardzo nie da, szczelina jest tak mała, że hoho
kurcze mogłem mieć 1k w kieszeni :lol:
panowie pozwulcie ze podepne sie pod temat moze mieliscie cos takiego dzisiaj na trasie temperatura z 90 powoli spadla do 60 pozniej troszke zaczela sie podnosic tak do 70 potem znowu do 90 i znowu spadla na maxa i tak ok 100km zrobilem na 60 klima chodzila wentylatory tez co to moze byc teraz jak zapale to chwile bedzie dobrze i pozniej znowu spada do 60 auto mam 6 miesiecy i nigdy nic takiego sie nie dzialo nawet przy minus 20 pomozcie