Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 21 sty 2010, 16:04

szybki-ens, ale już swoim interfejsem?
Ile jednostek pokazało?
Pozdro. :!:

gość_

Post autor: gość_ » 21 sty 2010, 16:55

Pomógł mi taki Pan, którego polecili mi chłopaki z klubu a4 w Olsztynie. Spieraliśmy się co do opinii ile powinien wynosić ten kąt. W końcu mu zaufałem i zrobiliśmy po jego myśli. Jego interfejs wskazywał od 68-72. Nie wiem czemu tak się waha. Tak ma być? Ja niestety mam problem ze swoim interfejsem. Już na samym początku posłuszeństwa odmówił mi program Vag-Com. Ale będę walczył dalej.
Tak czy siak wszystko regulowane w taki sposób jak opisane w dziale Warsztat HowTo.
Spostrzeżenia po dzisiejszej ingerencji są takie. Mniej pali na mieście. Na zimnym silniku zajadało z 12,5 litra. Teraz komputer pokazuje 9,5 :D :D :D :D Pali jak szalony jeszcze lepiej niż wcześniej. (Wróciłem po modyfikacji o tej co napisałem posta wyżej. O 14 45 musiałem podjechać do miasta, przekręcenie kluczyka, podgrzało świece, zgasła lampka, był KLIK przekaźnika i od razu zaskoczyło. Odpalił fenomenalnie. Temp na zewnątrz -13.) Lepiej się zwija, przynajmniej takie wrażenie odnoszę. Jutro postaram się nakręcić filmiki jak wcześniej by pokazać wam jak to wygląda teraz. Oby to już był zupełny i totalny koniec problemów z paleniem mego auta :D :D :D :D :D

gość_

Post autor: gość_ » 21 sty 2010, 17:38

wg niego ma być 70.

[ Dodano: 2010-01-22, 11:04 ]
Wybaczcie ale na śmierć zapomniałem o filmikach.
Ale. Dziś z rana było -16. Jedno podgrzanie świec, zgasła lampka, ok 10 sekund później strzelił przekaźnik ;) (rzeczywiście dopiero potem strzela, więc nie wiem co wcześniej u mnie klika), dwa obroty wałem silnik fenomenalnie odpalił. Wskoczył na 1000 obr. a nie jak wcześniej 1200, 4 minuty- 800.
W moim przypadku uważam problem za definitywnie rozwiązany :)
Nareszcie!!!! :)

regun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:06
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: regun » 27 sty 2010, 23:43

Witam

Ja mam inny problem. 2.5tdi AEL 140km, nie zapalał na -20 stopniach, kręcił , kręcił aż padł akumulator, musiałem podładować i pogrzać nagrzewnicą filtr paliwa i wtedy zapalił. Wiadomo filtr wypadało by zmienić ;-) , wodę z niego spuściłem odkręcając dolne plastikowe kółko, w sumie to było tylko paliwo na palcach. Ale do rzeczy, sprawdziłem świece, zdjąłem fajki ( na -20 dwie się pokruszyły, sprawdziłem świece, iskrzą na drucie z plusa aku.
Ale sprawdziłem jak długo grzeje i !!! okazało się ,że NIE DAJE napięcia na świece, to znaczy ,że zapalał mi w -20 NA ZIMNO. Dlatego tak długo to trwa. Sprawdziłem przekaźnik świec ( nr 202 pod kierownicą pracy dolny róg. 70A. działa. Podobno bezpiecznik do świec jest pod wykładziną pasażera, ale ma to wymagać masę roboty lub cięcia wykładziny.
Ma ktoś jakiś pomysł ? , może jakiś drut też pada, łączenie itd.
Dla testu podpiąłem się drutem do świec, dałem +12V z akumulatora na 10s i odpalił od strzału. Po prostu nie dociera zasilanie na świece .Przekaźnik cyka, można wyczuć ręką.
Ma może ktoś na placu budę z A6 C4 bez wykładziny ,żeby zrobić zdjęcie tego bezpiecznika aby było widać umiejscowienie, bo może łatwiej wyciąć "okno" w wykładzinie...?

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 14 lut 2010, 20:56

a takie cośprzerabiałem rok temu wymienili mi sterownik i jest wszytko ok

ramzes21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2009, 10:12
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: ramzes21 » 04 mar 2010, 19:13

Dodek pisze:z tego co wiem - nikt chyba tego nie naprawil pamiętam 2 odpowiedzi że komus sie poprawilo -dodam że sa to rzeczy nie sprawdzone w pełni

1 zrobil remont kpl pompy wtrskowej
2 wymienił sterownik silnika - dowiedzial sie od jakiegos serwisu - dopiero w Szwajcarii że te typy tak mają że po prostu cos sie dzieje niedobrego ze sterownikiem

dobrze by bylo żeby ktos kto dobrze niemiecki przeszukał fora w deutchlandzie możliwe że tam znależli na to rade :-> :-( :-| :-/ :-? :-x :evil: :mrgreen:


[ Dodano: 2010-03-04, 19:19 ]
witajcie mialem dokładnie taki sam problem zimny palil rozgrzany rowniez z dotyku a na letnim pilowanie masakra zalecialem do mechanika w suwałkach i pierwsze co sprawdzenie i ustawienie zaplonu pali idealnie wiec nie wiem z kad macie takie problemy musicie mechaników zmienic :-> mam nadzieje ze pomoglem pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 04 mar 2010, 19:33

bez kitu przyznam sie że jak ustawiłem kąt wtrysku na 66*na letnim nie pali od strzała tak jak na ciepłym ale palenie zdecydowanie sie poprawiło
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 04 mar 2010, 20:24

to może jeszcze podkręć ten kąt do góry? bo u mnie czy letni czy zimny czy jaki sobie chce to pali zanim zdążę kluczyk przekręcić hehe ;)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 04 mar 2010, 20:33

nie jak kąt 1 razem ustawięłem na oko okazało sie że wynosi 85 stopni - silnik wtedy lepij zapalał zimny i letni ale dzwięk jego pracy był taki surowy - zdecydowanie inny / chodził bardzo twardo i głośniej , ale nie da sie tego opisać bo to odczucia subiektywne.

przy ustawieniu na 50 silnik chodzi inaczej znowu - jego praca była bardziej miękka ale zapalał gorzej niz na tych 85

potem ustawiłem na górną granice wg tabeli -jakoś tak na 66~68 i pracuje dalej miękko ale i zapala w miare ok
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 04 mar 2010, 20:46

no ja tak jak pisałem mam te 68-72 i wiesz naprawdę auto pali rewelacyjnie więc skoro masz te 66-68 spróbuj może jeszcze minimalnie do góry

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 04 mar 2010, 21:08

może po czesci to wina świec żarowych które nie wiem w jakim sa stanie - znając życie pewnie od nowości były nie wymieniane apropos kąta - nie bede juz ruszał - po prostu szukać tych 2/3 stopni było by wg mnie bardziej czasochłonne
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 04 mar 2010, 21:10

wiesz i tak już nie grzeje świec potem. Czy Ci grzeje? bo mi tylko z rana. Potem już nie.
Więc skoro nie grzeją to raczej nie wina świec. Ale masz rację. Skoro jest lepiej niż było i lata jak ta lala wszystko to nie ma co się wydurniać ;)

mariosrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2010, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariosrs » 25 mar 2010, 16:15

Witam wszystkich :)

posiadam rowniez podbny problem po wymianie rozrzadku autko smigalo ok zapalao tez ale czytajac forum kazdy pisze o koniecznosci ustawienia kata wtrysku. Potym wlasnie zaczely sie oproblemy tylko jak odbieralem auto odrazu poszedlem do mechania i pytam sie coz on zrobil co ustawial bo auto ciezko zapalac zaczela kilka obrotow nim zaskoczylo wczesniej tego nie bylo :(:(kazam mi pojezdizc i sprawdzic czy bedzie tajk nadal pozniej mi jeszcze przesatwial 3 raz to albo mocy nie bylo i palilo ok lub jezdzilo jakos ale zalao ciezko a tak nie bylo przed rozrzadem:(:( wkoncu stwierdzil ten mechanik ze cos sie stalo z pompa wtryskowa ale nie rozumiem jakim cudem ju walcze prawie rok czasu z tym zime przechulaem jakos zaznaczam ze wszystko sprawdzone filtry swiece nawet przed rozrzadem bylo 5 spalonych swiec rok temu i wtedy palil tak ciezko jak teraz:(
czy ktos ma moze jakis pomysl co szukac i gdzie mam VAG-a ostatnio sam przestawilem kat na 60 wg TDI timming mniejsiwecej i jest tragedia dopiero z zapalaniem na zimnym i na letnim wczesniej jak byl na okolo 70 to brakowalo buta ale palil ok na zimnym i cieplym zle na letnim tez trzba bylo pokercic :(

Help :cry:
Mario

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 25 mar 2010, 20:04

Ja kąt mam na 48-52 i autko pięknie odpala i ma buta.
Dawka 4,8-5,1.
A jak cicho pracuje.
Po wymianie rozrządu kąt był 95-101.
Odpalał w ułamku sekundy, ale hałas był jak w Zaporożcu.
Teraz przeżuci sobie ze dwa razy, ale tylko po nocy, później już od kopnięcia.
Braciak kiedyś pracował u Niemców i miał do czynienia z mechanikami.
Nie wiem czy niemieccy mechanicy są dobrzy, ale ich teoria była taka:
jeżeli auto z rana dłużej kręci (oczywiście bez przesady) to zdrowo dla silnika.
Olej jest gęsty i wszystko na dnie, a w tym czasie pompa olejowa zdąży go zassać, a nawet częściowo rozprowadzić.
A wracając do tematu.
Podepnij go sam pod kompa i będziesz wiedział na czym stoisz.
Sprawdź dawkę.
Może mechanik po wymianie rozrządu coś kombinował jak się kapnął, żer gorzej pali.
Ja nie wierzę mechanikom.
Oni uważają ,że na słuch lepiej ustawią bo 25 lat się tym zajmują.
Tyle ,że 2.5TDI to nie 1.8D. <ok>
Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 21:35 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

mariosrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2010, 16:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mariosrs » 26 mar 2010, 10:33

robak26 pisze: Może mechanik po wymianie rozrządu coś kombinował jak się kapnął, żer gorzej pali.
Ja nie wierzę mechanikom.
Oni uważają ,że na słuch lepiej ustawią bo 25 lat się tym zajmują.
Tyle ,że 2.5TDI to nie 1.8D. <ok>
Podpinale mgo juz nie raz pod kompa dawaka 3,8-4,1
Co do mechanikow to wiesz kolega wsumie i moj brat tezmechanik ale nie mial zegara do ustawienia a on mowil ze tylko nim ustawiac najlepiej a jak pozniej sie okazalo to przestawiali juz tez na VAG tylko 1 raz na zegar

Co ciekawe po robieniu rozrzadu z bratem dol byl przestawiony o 1 zab wiec usatwilismy na znaki tak jak ma byc ten koles mechanik sprawdzal sprawdzal ejszcze bo nie wierzyl ze ok ale jest ok on siedzi w audi dosc dlugo i rozklada rece powiedizal zebym jechal do pompiarza maskara :-( juz ni wiem co z tym zrobic :-( :-/ :-|
Mario

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja