Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AFB 98r.] Olej w dolocie, rozszczelnienie motoru

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[A6 C5 AFB 98r.] Olej w dolocie, rozszczelnienie motoru

Post autor: Boner » 26 sty 2010, 23:12

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.
Mam wielką prośbę o wszelkie sugestie i rady w dotyczącym mnie problemie.

Auto to A6 C5 2,5TDI 150km AFB manual
przebieg 290tyś.km.

Problem polega na tym iż pewnego pięknego poranka (temp -17st.C), po przejechaniu około 25km, auto zaczęło przerywać a dodatkowo zauważyłem iż z rur wydechowych wydobywa się śmierdzący niebieskawy dym, w międzyczasie auto straciło wigor.

Z uwagi na fakt iż ponad dwa miesiące temu wymieniłem kompletny rozrząd, przy okazji podnosząc pokrywy głowic w górę, gdzie okazało się że wszystko z hydrauliką zaworową jest ok (wymieniana na ORI w lipcu 2007r. 40tyś.km wstecz), nauczony doświadczeniem żeby problemu nie bagatelizować, udałem się ponownie do warsztatu.

Po wstępnej analizie problemu okazało się że dostało się dość dużo (około 0,5l) oleju do dolotu, tym samym ubywając go widocznie na miarce oleju.
Po ściągnięciu węża "filtr powietrza -> turbo" można było zauważyć dość dużo oleju po stronie zimnej turbo.
Piszę dość dużo, ponieważ kilka razy tam zaglądałem podczas zmiany filtra powietrza i nigdy tak dużej ilości oleju tam nie było.
Padła więc decyzja o wyjęciu turbo i oddaniu jej na kontrolę, a w między czasie wykonanie uszczelnienia motoru który wykazywał dość silne ubytki oleju spod górnej miski olejowej.

W trakcie oględzin w specjalistycznym warsztacie, turbo okazało się sprawne, nie puszczało oleju nawet na specjalnej maszynie, pod ciśnieniem i przy rozgrzanym oleju. Na moją prośbę turbo zostało rozebrane i dokładnie wyczyszczone.

Po zmontowaniu wszystkiego w całość silnik pięknie pracował i miał naprawdę piękne odejście, ale...
po przejechaniu dosłownie 100km ponownie zdjąłem wąż "filtr->turbo" i moim oczom znów ukazał sie olej w dużej ilośći mało tego motor ponownie się rozszczelnił

He, ponieważ bardzo mi zależy na tym aby doprowadzić ten samochód do przyzwoitego stanu bardzo Was proszę o wszelkie rady i sugestie gdzie może tkwić problem w przedostawaniu się oleju do dolotu?

Kilka faktów:
- odma świeża, drożna, ORI
- brak charakterystycznego "psssst" po odkręceniu korka wlewu oleju
- turbo szczelne i pompujące jak należy
- stan oleju monitorowany na bieżąco i napewno nigdy nie było go za dużo, zakładając oczywiście wiarygodność miarki oleju
Oczywiście domyślam się że sprawa rozszczelnienia motoru w tym przypadku może nie mieć żadnego znaczenia (może się okazać że poprostu zostało to tylko, albo aż, nieprawidłowo wykonane) natomiast najbardziej męczy mnie nadmiar oleju po stronie zimnej turbo

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

[+] 26.01.2010r.

dodaję małe pytanie:
Czy jest możliwe aby w wyniku nieszczelnych pierścieni tłokowych następowało w sumie takie zjawisko że olej jest wypychany poprzez odmę?

Qris

Post autor: Qris » 27 sty 2010, 02:06

Sprawdź czy wystepuje nieszczelność na cylindrach i będziesz miał odpowiedź choć po mojemu coś jest nie tak z odmą...

Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Boner » 27 sty 2010, 21:41

ok, dziękuje :-)
sprawdzę najpierw jak radzisz
cała ta sytuacja jest dla mnie dziwna
nie wiem czy nie winić za to wszystko mrozów
wszystko teoretycznie wskazuje na odme
ale jest ona zmieniona dosłownie 2 miesiące temu na ORI
(olej 5W-40 VW 505.00)
martwi mnie to jak cholera

Qris

Post autor: Qris » 28 sty 2010, 00:41

ejjj kolego chwilunia mówiłeś że turbawka miała test z podłączonym olejem ale jakim? Jaka specyfikacja? Nie ciekła bo był gęstszy hmm...?

Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Boner » 28 sty 2010, 08:17

A widzisz tego nie wiem...
Wiem natomiast że olej był napewno rozgrzewany do temp. 80-100st.C. i pompowany do turbawki na jakiejś maszynie. Facet upierał się że turbo jest dobre a ja że nie.
W końcu rozebrał je i w sumie we wnętrzu olej znajdował się tylko po stronie zimnej, po ciepłej ani śladu.

Tak chodzi mi po głowie, czy jeśli pierścienie byłyby nie szczelne to obligatoryjnie korek wlewu oleju będzie wypychany w górę?
Pytam ponieważ u mnie tego zjawiska nie ma.

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 29 sty 2010, 14:32

Witam Kolegę.

Miałem identyczny problem jak Ty tylko u mnie uciekło trochę więcej oleju w bardzo krótkim czasie.Problem tkwił w turbinie, całkowicie się rozsypał środek.

Boner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 paź 2009, 22:27
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Boner » 31 sty 2010, 16:18

Turbo na 100 procent jest szczelne.
Zresztą po czyszczeniu auto śmigało aż miło.
Jutro jade na kontrole ciśnienia sprężania...ale odnoszę wrażenie że tu też nic nie wyjdzie.

A może jest gdzieś problem w podstawie filtra oleju?
Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane ale może olej jest nierównomiernie rozdzielany między turbo a hydraulikę? no i gdzieś ,robi się go za dużo.
Tak tylko gdybam, ale jeśli ktoś, kto dobrze zna budowę teo silnika, mógłby mi pomóc będe bardzo wdzięczny, bo na tą chwilę ręce opadają, tym bardziej że zależy mi na tym aucie :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja