Witam. No więc drodzy Panowie i Panie. Rzadko się udzielam na forum z uwagi, że zasadniczo ze swoim Audi nie mam większych problemów ( i życze każdemu, żeby nie miał z tym autkiem żadnych), ale od czasu do czasu jak to zwykle bywa muszę zajechać tym pięknym samochodem do warsztatu.
Jako, że moje Audi jest non-stop eksploatowane i mimo niesprzyjającej aury postanowiłem sobie zafundować naprawę zawieszenia w postaci wymiany zużytych amortyzatorów, drążków i wszystkiego co się mogło zużyć przy jeżdzeniu po polskich drogach.
Niestety po wymianie przez Panów mechaników tego co należało wymienić od tego momentu mam problem z ABSem (przynajmniej tak na to wskazuje) . Objawia się to tym, że po odpaleniu samochodu wszystkie kontrolki gasną i ABS działa (albo i nie działa poprawnie o czym się czytając forum w temacie dowiedziałem) - przy niewielkich prędkościach 5-20km/h pedał przy hamowaniu wpada w charakterystyczne drganie - z tego co wyczytałem z forum problem leży w czujnikach ABSu. Ok - jeżdziłem tak nieświadomy - VAG nie wskazywał żadnych problemów z ABSem więc temat olałem i jeździłem. Teraz po wymianie zawieszenia po przejechaniu ok. 500 metrów zaświeca się kontrolka ABSu i na wyświetlaczu pojawia się ikonka ((!)) - sugerująca błąd hamulcow.
Dopiero jutro podepne sie do auta pod magistrale i zobacze co mi wyswietli soft, ale zastanawiaja mnie z tego co wywnioskowalem dwie rzeczy :
a) Podczas zmiany zawieszenia i wymiany elementow - czyjniki ABSu zostały przesunięte/uszkodzone - co jest bardzo możliwe.
b) Problem leży po stronie hydraulicznej (sprawdzenie szczelności układu).
O ile płynu hamulcowego raczej mi nie ubywa - raczej - ponieważ zwykle jak sprawdzam jest na takim samym poziomie, a wydaje mi się że po wymianie jest go jakby CIUT mniej - ale może mi się to tylko wydawać.
Ciekawy efekt jest taki - że dopóki ABS działa (i nie wywala bledu) ciężko się autem hamuje - ABS przy minimalnym wciśnięciu hamulca zaczyna wibrować pedałem i wyhamowanie autem jest ciut trudniejsze dopóki się on całkiem nie wyłączy - mało to bezpieczne.
Druga kwestia - bo spotkalem sie na forum z roznymi opiniami dot. skutecznosci hamowania. Przesiadlem się ostatnio do niemal nowego Fiata Stillo i przy podobnych gabarytach (MultiVAN) hamulce w Fiacie to niemal żyletka. Mało nie spowodowałem wypadku chcąc zahamować będąc przyzwyczajonym, że w Audi auto nie hamuje, ale zwalnia I teraz pytanko do użytkoników A6 C4 - czy mają takie same odczucia. Bo coś mi się wydaje, że u mnie wogóle auto może mieć coś nie tak z hamulcami - pomijając problem ABSu.
[A6 C4 2.5 TDI] Pare problemów ABS po wymianie zawieszenia
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C4 2.5 TDI] Pare problemów ABS po wymianie zawieszen
po zakupie mojej C4 od samego początku miałem ten sam problem. trochę mnie to przerażało bo czujniki abs nie są taniebroken pisze:... przy niewielkich prędkościach 5-20km/h pedał przy hamowaniu wpada w charakterystyczne drganie - z tego co wyczytałem z forum problem leży w czujnikach ABSu...
przy okazji zmiany przednich amorków przeczyściłem ząbki od abs na przegubach (syf był niezły - błoto, smar itp.). oczywiście wyciągnąłem czujniki i tez je wyczyściłem. problem zniknął i abs działa jak należy
ostatnio wymieniałem uszczelniacz na tylnym moście, korzystając z okazji wydłubałem obie półośki i profilaktycznie przeczyściłem przeguby.
dla porównania wrzucę ci foto jak wyglądał tył (w porównaniu do przodu to jest pikuś) po wyjęciu i po oczyszczeniu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga