Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy automatyczny włącznik świateł szkodzi ksenonom?

Wszystko co dotyczy ogólnie układów elektrycznych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
genesis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2010, 10:53
Lokalizacja: dasdasd

Czy automatyczny włącznik świateł szkodzi ksenonom?

Post autor: genesis » 21 sty 2010, 10:54

Jeśli przekręcam kluczyk, czyli włączam prąd to włączają się ksenony, na czas startu gasną i później normalnie się zapalają.
Stąd moje pytanie czy taka procedura wpływa na żywotność żarówki? W końcu jest to dodatkowe, chwilowe zapalenie, zgaszenie i od razu zapalenie ksenonów. Pytanie zresztą dotyczy również funkcji coming/leaving home.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 08:46 przez genesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 sty 2010, 12:50

Nie wydaje mi się, żeby to akurat znacząco wpłynęło na ksenony. Ogólnie ksenony mają mniejsze napięcie niż normalne żarówki oraz o wiele dłuższą żywotność. Poza tym podczas startu (który przeważnie nie trwa długo) żarnik już jest rozgrzany i jego "odpalenie" trwa krócej.

[ Dodano: 2010-01-21, 12:51 ]
PS. A poza tym zaraz dostaniesz parę upomnień od modka ;-)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 21 sty 2010, 13:25

K@MiL,
no tak, ale zarnik potrzebuje chwilowego wysokiego napiecia, zeby wytworzyl sie luk elektryczna, ktory swieci.

moje osobiste zdanie nt temat, jest takie, ze im mniej zapalam-gasze swiatla (xenon) tym jego zywotnosc dluzsza (choc i tak bije na leb zarowki)

moze nie dla zarnika.. ale starter moze dostac po d**ie! :shock:

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 sty 2010, 13:33

No właśnie... Teraz co rozumiemy pod pojęciem ksenon... Czy żarnik czy może przetwornicę?

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 21 sty 2010, 17:58

K@MiL pisze:No właśnie... Teraz co rozumiemy pod pojęciem ksenon... Czy żarnik czy może przetwornicę?
to dwie oddzielne rzeczy.

hmmm. ale w gruncie rzeczy dobre pytanie.

Palnik ksenonowy nie ma jako takiego żarnika wolframowego jak w tradycyjnej żarówce, jest to lampa wyładowcza gdzie elementem świetlnym jest gaz (ksenon) który pod wpływem wysokiego napięcia ok 2000V , i łuku elektrycznego pomiedzy dwoma elektrodami nagrzewa sie i świeci.

Czas pracy takiej żarówki ocenia sie na 2000-3000 godzin pracy więc kilkakrotnie wiecej niż standartowe żarówki.
Czas świecenia tej żarówki zależy przede wszystkim od firmy produkującej , najlepsze sa Philipsy i Osram, chińskie podróbki są fatalne. Te palniki sprzedawane na allegro po średnio 100zł, niby Philips czy Osram , jest z nimi loteria , bo to sa palniki które fabryka odrzuciła podczas procesu produkcji z jakiegoś powodu. i jeden działaja super drugie po dwóch tygodniach sie przepaliły.

No i .. cos takiego jak 'rozswiecenie sie xenonu' po kupnie nowego.. trwajace ok 30h nie istnieje.. To zrzucenie odpowiedzialnosci sprzedajacego za slaba jakos sprzedawanego towaru. :oops:

genesis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2010, 10:53
Lokalizacja: dasdasd

Post autor: genesis » 24 sty 2010, 08:46

Okazuje się jednak, że w czasie startu silnika ksenony nie gasną. Tylko postojowe i tylne przygasają. Czyli może to być fabrycznie tak zrobione, żeby można było zapalać z ksenonami już włączonymi.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 sty 2010, 10:00

genesis pisze:Okazuje się jednak, że w czasie startu silnika ksenony nie gasną. Tylko postojowe i tylne przygasają. Czyli może to być fabrycznie tak zrobione, żeby można było zapalać z ksenonami już włączonymi.
Nie gasną, bo każde włączenie i wyłączenie nie wychodzi im na zdrowie. Tak samo w tyłek im daje tzw. mruganie światłami przy jeździe na dziennych.

krzysiek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2009, 00:44
Lokalizacja: polska

Post autor: krzysiek71 » 24 sty 2010, 19:12

Nie wpływa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga