[C5 2.4] Jaki rozmiar felg bedzie odpowiedni?
[C5 2.4] Jaki rozmiar felg bedzie odpowiedni?
Witam
Jako zupelny nowicjusz pozdrawiam wszystkich szczesliwych posiadaczy audi:-)
Nabyłem ostatnio Audi A6 1998 2,4 ale niestety smiga na mizernych 15 calach!!!Chce wsadzic 17 cali tylko zastanawiam sie jak taki rozmiar ma sie do zawieszenia??A jesli nie wsplywa zbyt na zuycie zawiasu a wiem ze jest dosyc miekki to jaki rozmiar oponki bylby najlepszy zeb nic nie tarlo i zeby komforcik byl zachowany??
Z gory dzieki i pozdrawiam
Kolego przywitaj sie w odpowiednim dziale i zapoznaj sie z zasadami nazywania tematow
Jako zupelny nowicjusz pozdrawiam wszystkich szczesliwych posiadaczy audi:-)
Nabyłem ostatnio Audi A6 1998 2,4 ale niestety smiga na mizernych 15 calach!!!Chce wsadzic 17 cali tylko zastanawiam sie jak taki rozmiar ma sie do zawieszenia??A jesli nie wsplywa zbyt na zuycie zawiasu a wiem ze jest dosyc miekki to jaki rozmiar oponki bylby najlepszy zeb nic nie tarlo i zeby komforcik byl zachowany??
Z gory dzieki i pozdrawiam
Kolego przywitaj sie w odpowiednim dziale i zapoznaj sie z zasadami nazywania tematow
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 17:53 przez anntonn, łącznie zmieniany 3 razy.
- Jerzy.L
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 sie 2008, 03:54
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Witaj,
Komfort w duzej mierze zalezy od profilu opony - poniewaz przy zmianie feli na wiekszy rozmiar "musisz" zachowac "wielkosc koła" --> stosujesz przy tym nizszy profil (zeby nie ocierala,itp.). Stad, majac nizszy profil tracisz na amortyzacji wybojow drogi - ale tylko na oponie.Normalna zaleznosc - nizszy profil mniejsza amortyzacja wyzszy profil wieksza amortyzacja - poprzez opone. Zawiecha wykonuje raczej podobna prace przy wiekszym i mniejszym kole (jesli zachowasz - odpowiednia wielkosc kola) - jedyna roznica - dostaje mniej zamortyzowane obciazenia.Duzo tez zalezy jak jezdzisz.
Ja do swojej A6 zalozylem 18" opone 225x40 - toczy sie calkiem niezle - a w moim miescie niestety 60k/h to juz przesada (nezaleznie od auta i koła ) wiec jak chce sobie posmigac to jade w trase.
Komfort w duzej mierze zalezy od profilu opony - poniewaz przy zmianie feli na wiekszy rozmiar "musisz" zachowac "wielkosc koła" --> stosujesz przy tym nizszy profil (zeby nie ocierala,itp.). Stad, majac nizszy profil tracisz na amortyzacji wybojow drogi - ale tylko na oponie.Normalna zaleznosc - nizszy profil mniejsza amortyzacja wyzszy profil wieksza amortyzacja - poprzez opone. Zawiecha wykonuje raczej podobna prace przy wiekszym i mniejszym kole (jesli zachowasz - odpowiednia wielkosc kola) - jedyna roznica - dostaje mniej zamortyzowane obciazenia.Duzo tez zalezy jak jezdzisz.
Ja do swojej A6 zalozylem 18" opone 225x40 - toczy sie calkiem niezle - a w moim miescie niestety 60k/h to juz przesada (nezaleznie od auta i koła ) wiec jak chce sobie posmigac to jade w trase.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam.
www.Centrum-Felgi.pl
NEW ! www.Centrum-disky.sk Słowacja
NEW ! www.Centrum-disky.cz Czechy
NEW ! www.Litaky.cz Czechy
Jerzy L.
www.Centrum-Felgi.pl
NEW ! www.Centrum-disky.sk Słowacja
NEW ! www.Centrum-disky.cz Czechy
NEW ! www.Litaky.cz Czechy
Jerzy L.
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
ja mam 235/40/18 i sportowe zawieszenie ori audi i nie narzekam na brak komfortu a wrecz przeciwnie jest zadzwiająco wysoki jak na taką kompozycję
zawieszenie w audi jest zajekufajne
no ale niestety przy takich laczkach 3ba uważąc na dziury i wysokie czasami ostre krawężniki których u nas w PL nie brakuje


MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
- kowalsky88
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 cze 2008, 18:15
- Lokalizacja: Notts
Panowie.. a co bedzie jakbym mial opone np 225/50/17 sa w ogole takie? :-D bo chce te 17 załozyc ale nie chce byc wytrzesioiny za bardzo.. zalezy mi na komforcie.. sa jakies sposoby na brak oszukiwania licznika? jakie najlepsze gumy na 17"?? w ogole mam wrazenie ze moje auto wysoko stoi.., kupilem sprezyny i nowe amorki , nowe klocki.. i jakos nie mam czasu załozyc.. boje sie ze jak ząłoze 17 cali, i ja obnize to bedzie padaka
do tej pory jezdzilem na zwyklym zawieszeniu i na 16.. wyglada to jak Q7 ale wygoda jest..

felgi
powiem tak...audi mam od niedawna i wiem na pewno, że zamienie swoje felgi rs 19'' :mrgreen: opony 255/35/19 na felgi 17'' opona 225/45/17. Jeżdż dużo po Polsce i kilka razy miałem łzy w oczach jak słyszałem opony ocierające o nadkola...takie felgi tylko do kościoła i z powrotem
o ile droga jest w miare ok :lol:

doktor232
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
MadMax powiem szczerze, że zaimponowałeś mi tymi kołamicensored pisze:Hehe no przy takich buciorach to oczywiste :P
Ja jezdzilem na 16" 205/55 i zawieszenie ori -30mm i teraz mam 225/40/28" i jezdzi normalnie , nie widze jakiegos pogorszenia komfortu , moja zona zreszta tez mowi , ze nie czuje roznicy. Jedynie trzeba uwazac na dziurwy i krawezniki i tyle
Wiec nie zastanawialbym sie nawet i bral bym 225/45/17



- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Hi koledzy. 18" to nie na PL, bo przecież koronki z zębów wylatają
Najpopularniejszym słusznym rozmiarem na krajowe drogi to 17" . Na poza Polskie drogi polecam co najmniej 18". Rozmiar 225/40/18 ET35 to bardzo dobry standard, ale można zaryzykować 235/40/18" ET 35. Z tym, że na feldze 8 J najlepiej leży 225 i nie więcej, bo przy 235 jest już lekki balon. Przy 235 nic nie ociera, choć to skrajny rozmiar dla C5 na przód (bez dystansów) - może 1mm, a może mniej do wahaczy - wg. moich pomiarów miejsca nie ma i nie wiem jakim cudem nic nie ociera. Przy profilu 40 jest to max. rozmiar na przód. Moim zdaniem A6 naprawdę ładnie wygląda mając 18"-19". 17" to minimum i nic specjalnego, ale lepiej niż 16", natomiast 20" to murzyńska dzielnica i nadają się, np. na prezentację w Kronach. Ja użytkując Audi na drogach poza Polskich nie odczułem różnicy pomiędzy 16" a 18" z tym, że mam strasznie twarde sportowe zawiasy (czerwone amory), choć nie mam aż takiej gleby jaką bym chciał mieć. Przez 1 1/2 roku użytkowania nic mi się w zawieszeniu nie posypało.
pozdr.
ps. No i jeszcze jedna ważna zasada. Musi być gleba bo na standardowych zawiasach nawet na 19" będzie wyglądał jak Allroad.

pozdr.

ps. No i jeszcze jedna ważna zasada. Musi być gleba bo na standardowych zawiasach nawet na 19" będzie wyglądał jak Allroad.
2.5 TDI AYM 2002