[A6 C5] Samoistne podkręcanie siły ogrzewania w samochodzie
[A6 C5] Samoistne podkręcanie siły ogrzewania w samochodzie
Witam!
Zauważyłem, że kiedy jadę samochodem to ogrzewanie często samo podkręca się. Nie chodzi mi tutaj o temperaturę a o podkręcenie prędkości (siły nawiewu).
Zauważyłem również, że dzieje się to kiedy "mocniej" przycisnę samochód (tj dam gazu) ale nie zawsze.
Czy ktoś może ma jakieś sugestie? Co sprawdzić?
Zauważyłem, że kiedy jadę samochodem to ogrzewanie często samo podkręca się. Nie chodzi mi tutaj o temperaturę a o podkręcenie prędkości (siły nawiewu).
Zauważyłem również, że dzieje się to kiedy "mocniej" przycisnę samochód (tj dam gazu) ale nie zawsze.
Czy ktoś może ma jakieś sugestie? Co sprawdzić?
W kliku climatronic'ach zauważyłem,że właśnie przy rozgrzewaniu auta tak się dzieje,ale jak już "trzyma" te 90st.to siła nawiewu jest również cały czas ta sama,jeżeli oczywiście nie mamy włączonej opcji AUTO.
Co do Twojego termostatu,to leci gorące czy ciepłe powietrze?
Bo jak gorące a temp.pokazuje 70st na zegarach,to prawdopodobnie padł czujnik temp.cieczy,a jak leci tylko letnie powietrze,to faktycznie termostat może być do wymiany.
Dobrze by było VAG-iem temp.sprawdzić. 8-)
Co do Twojego termostatu,to leci gorące czy ciepłe powietrze?
Bo jak gorące a temp.pokazuje 70st na zegarach,to prawdopodobnie padł czujnik temp.cieczy,a jak leci tylko letnie powietrze,to faktycznie termostat może być do wymiany.
Dobrze by było VAG-iem temp.sprawdzić. 8-)
A przepraszam nie orientujesz się może ile taki czujnik może kosztować i jakie są koszty wymiany?
Dziękuję z góry
Osobiście uważam, że leci gorące - ale już kupiłem termostat tak jak kazał mechanik. On mówi, że termostat jest zepsuty bo auto powinno być na momencie ciepłe. I moim zdaniem jest. No ale go posłuchałem...
Dziękuję z góry

Osobiście uważam, że leci gorące - ale już kupiłem termostat tak jak kazał mechanik. On mówi, że termostat jest zepsuty bo auto powinno być na momencie ciepłe. I moim zdaniem jest. No ale go posłuchałem...
Jeśli nie udaje Ci się rozgrzać auta do temp. 90 stopni (dłuższa jazda, z obrotami powyżej 2000, albo przy najmnie w okolicy 2000) to masz walnięty czujnik G2/62, a wtedy z wymianą termostatu bym sie wstrzymał, bo jak nie masz z ASO to może nowy termostat chodzić krócej niż ten który masz teraz w aucie (licząć od dnia dzisiejszego).
Jeżeli to termostat, to po rozgrzaniu do 80-90 stopni, na wolnych obrotach temperatura powinna zacząć spadać na wskaźniku.
a6c5-19-tdibardzo-dziwny-spadek-temperatury-vt17293.htm
przeczytaj post teko-2008 jak sprawdzić na VAG-u czy to czujniki czy termostat (jeśli termostat to oba czujniki powinny pokazywać +/- tą samą temperaturę)
Jeżeli to termostat, to po rozgrzaniu do 80-90 stopni, na wolnych obrotach temperatura powinna zacząć spadać na wskaźniku.
a6c5-19-tdibardzo-dziwny-spadek-temperatury-vt17293.htm
przeczytaj post teko-2008 jak sprawdzić na VAG-u czy to czujniki czy termostat (jeśli termostat to oba czujniki powinny pokazywać +/- tą samą temperaturę)
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
ja polecam termostat wahlera nie musi byc oryginal z ASO a koszt takiego to 30zł zamiast 100zł wymiana w 1.9 banalnie prosta i temperatura 90% po 10km jazdy od zapalenia autkapattex pisze:To tylko prośba jeszcze. Czy możecie proszę podać mi dokładna nazwę tego czujnika?
Tak, żebym kupił oryginalny? Nie chcę się wpakować w jakiś badziew.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za szybką, sprawną i fachową odpowiedź.