Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI 140KM] UKÂŁAD CHÂŁODZENIA

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mike4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:16
Lokalizacja: warszawa

[2.5 TDI 140KM] UKÂŁAD CHÂŁODZENIA

Post autor: mike4u » 04 sty 2010, 21:29

Po wymianie rozrzadu w serwisie zalali mi uklad chlodzenia woda... przyszla zima i woda zaczyna mi zamarzac w chlodnicy... boje sie ze mi blok rozsadzi... potrzebuje schemat układu chłodzenia lub krótki opis gdzie moge znalesc otwory spustowe płynu chłodzącego. pomocy bo mrozy ida!!!!

mike4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mike4u » 04 sty 2010, 21:33

a jak spuscic coolant z bloku silnika???

mike4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mike4u » 04 sty 2010, 21:37

ok. dzieki. sprobuje i zobaczymy.

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 02 sty 2010, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 04 sty 2010, 23:13

zlej ile się da, a resztę zalej koncentratem i po problemie.
A6, S6, A6, S6, S8, A4, V8, S4, A6&A7 ... zawsze quattro :)

mike4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mike4u » 05 sty 2010, 19:31

a skad ten koncentrat??? pytalem na wszystkich stacjach benz. po drodze i nigdzie nie maja :-x a mijam ich 7...

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 05 sty 2010, 20:25

dałączam sie też do pyt czy jest jakis korek technologiczny do spuszczania plynu z bloku ?

a co do koncentratów - w tesco i realu jest tego od groma
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 07 sty 2010, 19:19

Zalecany jest płyn G12, możesz go kupić w dowolnym serwisie VW /AUDI /SKODA.
Następnie można, po przeprowadzeniu pomiaru krzepliwości cieczy chłodzącej rozcięczyć odpowiednią ilością wody demineralizowanej. Pamiętej, że zwykła woda się do tego nie nadaje!
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 02 sty 2010, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 07 sty 2010, 20:25

mike4u pisze:a skad ten koncentrat??? pytalem na wszystkich stacjach benz. po drodze i nigdzie nie maja :-x a mijam ich 7...
http://moda.allegro.pl/item867102100_pl ... _1_5l.html
http://moda.allegro.pl/item865825210_or ... _audi.html
pełno tego...
A6, S6, A6, S6, S8, A4, V8, S4, A6&A7 ... zawsze quattro :)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 12 sty 2010, 01:37

wkładacie jakieś tekturki za chlodnice teraz ? bo wiadomo jak 2.5 sie nagrzewa a ile spala niedogrzany wiem bo cały listopad jedzilem na zepsutym (non stop otwarty)termostacie i po 300 km nie bylo poł baku paliwa.
Ostatnio robie bardzo małe odcinki tylko po mieście może z 1,5km w jedna strone wiec jakbym nawet zakrył całą chłodnice da sie jakoś zwiększyć proces nagrzania silnika.
mam pyt czy to coś pomoże czy przez to jakoś zmniejsze ( choć troche) zuzycie paliwa ?
pomoże to cos ,teraz przy temp ok -2* ,-5* , wiadomo żę nie jest mroźno ?
robil juz ktos takowe testy/??
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 02 sty 2010, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 12 sty 2010, 10:34

Dodek pisze:wkładacie jakieś tekturki za chlodnice teraz ? bo wiadomo jak 2.5 sie nagrzewa a ile spala niedogrzany wiem bo cały listopad jedzilem na zepsutym (non stop otwarty)termostacie i po 300 km nie bylo poł baku paliwa.
Ostatnio robie bardzo małe odcinki tylko po mieście może z 1,5km w jedna strone wiec jakbym nawet zakrył całą chłodnice da sie jakoś zwiększyć proces nagrzania silnika.
mam pyt czy to coś pomoże czy przez to jakoś zmniejsze ( choć troche) zuzycie paliwa ?
pomoże to cos ,teraz przy temp ok -2* ,-5* , wiadomo żę nie jest mroźno ?
robil juz ktos takowe testy/??
Przy sprawnym termostatacie mija się z celem przysłanianie chłodnicy, bo skoro termostat jest sprawny to i tak nie ma obiegu przez chłodnicę.
Przy niesprawnym termostacie wymienia się termostat <rotfl>
A6, S6, A6, S6, S8, A4, V8, S4, A6&A7 ... zawsze quattro :)

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 12 sty 2010, 12:41

Dodek, a ile tobie pali ??ze mówisz dużo :->

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 12 sty 2010, 15:13

chodzi o to że robie tam mało km że przy końcu jazdy nawet z nawiewu nie dmucha letnim powietrzem a pali tak z 9
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 13 sty 2010, 10:57

Dodek, nie przejmuj się, ja do pracy mam 8 km i własnie jak jestem blisko celu powietrze jest powiedzmy ciepłe, normalnie, a pali 8,7 z ostatniego tankowania :-/
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 13 sty 2010, 16:32

W moim przypadku również pali około 9L na krótkich dystansach, gdy silnik jest zupełnie zimny.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Post autor: blackberd » 21 sty 2010, 15:13

Pozwolę sobie wtrącić że to że pali wam 9l na takich trasach to jeszcze żaden problem ,problem pojawić się może wkrótce i to od strony akumulatorka, jeżeli jeździcie na krótkich odcinka to radzę od czasu do czasu doładować akumulator w domciu prostownikiem ponieważ czym niższe temperatury tym gęstszy olej,większe opory co powoduje pobieranie przez rozrusznik coraz większych prądów przy odpalaniu ,a z tego co piszecie nie jedziecie po odpaleniu zbyt długo i alternator na pewno nie zdąży uzupełnić pobranego prądu.Pomyślicie że doładujecie sobie jak się pojawi problem , oczywiście można ale utrzymywanie akumulatora w stanie niedoładowanym powoduje jego szyprze "zasiarczanie się" i może się okazać że już go niespecjalnie można doładować .Np. macie nówkę( na gwarancji), akumulator pada,oddajecie na gwarancji ..a tu reklamacja odrzucana z dopiskiem "... na skutek niewłaściwie działającej instalacji w pojeździe", lub "jazdy na zbyt krótkich trasach".
Wiem że to śmieszne ale sam znam kilka przypadków tak rozpatrzonych reklamacji...i trzeba się sporo nakombinować(odwoływać) by coś zdziałać ...czasem się udaje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga