[A6C5 1.9 TDi]Bardzo dziwny spadek temperatury
[A6C5 1.9 TDi]Bardzo dziwny spadek temperatury
Witam wszystkich.Poruszam nowy temat gdyż przeczytałem na forum dziesiątki tematów i porad i nic do mojego przypadku nie pasuje.Ale zacznę od początku.Nastały pierwsze mrozy a co za tym idzie moje auto nie dogrzewało silnika,temperatura na wskazniku pokazywała jakieś 70 stopni po przejechaniu 15-20km i nie podnosiła się .Wizyta u mechanika no i wymiana termostatu,a zaraz po nim trasa jakieś 70km i temperatura tak jak ostatnio też max.70stopni dopiero jak wleciałem na autostrade i jechałem z prędkoscią ok.120-130km/h wzrosła do 90 ale już na pierwszych światłach spadła do 70.Stwierdziliśmy że nowy termostat jest walnięty i wymieniliśmy go znowu.Niestety po wymianie objawy podobne,dodatkowo zmieżylismy temperaturę vagiem i na vagu była taka jak na wskżniku temperatury.Po odkręceniu zbiorniczka od cieczy chłodzącej okazało się iż w płynie jest ślad spalonego oleju dość widoczny i ciecz dość tłusta i śmierdząca spalonym olejem.Znów wizyta u mechanika i sciągnięcie głowicy, wymiana uszczelki, planowanie głowicy (podobno na czwartym cylindrze było widoczne delikatne przepuszczanie do kolektora wydechowego)wymiana pompy wody no i kolejna jazda po remoncie i nic ciekawego dalej nie ma.Robiłem rózne testy np.dziś jadąc ok13km na dworze -8stopni z włączonm klimatronikiem na 22stopnie wskażnik pokazał 65stopni po wyłączeniu klimatronika i przejechaniu ok.2km temp.wzrosła do 90 ale włączyłem znów klimatronic i po kolejnym przebyciu 1km temp.spadła do 70.Myślałem że to wisko i wieczorem zrobiłem kolejny test.Przywiązałem wisko tak żeby się nie kręciło i stojąc w garażu rozgrzewałem silnik podnosząc obroty do ok.2-3tyś. z wyłączonym klimatronikiem do 90stopni ,badałem wąż dolny dochodzący do chłodnicy (był zimny) jak doszedł do 90st.włączyłem klimatronik no i niestety temp.spadła do 60 stopni.Po wymianie drugiego termostatu sprawdzany był czujnik temperatury i jest ok.Koledzy prosze pomóżcie bo sam nie wiem co robic a na kolejne wydatki po woli mnie nie będzei stać.Czegos takiego jeszcze nie miałem.Help.
Proszę pamiętać o prawidłowym nazywaniu tematów.
Proszę pamiętać o prawidłowym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 20:42 przez CIUCIU, łącznie zmieniany 1 raz.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Wyciągnij czyjnik temp. wody i sprawdź, czy piny na samym dole nie mają rdzawego nalotu. Opis przypomina padający czujnik G 62 (nie jestem pewien, czy u ciebie jest czteropinowy G62/G2 czy masz dwa osobne dwupinowe). Ten czujnik jest dosyć wadliwy i na pierwszy rzut oka wygląda OK, ale jak bardzo dokładnie przypatrzysz sie na pozłacane piny to na samym dole możesz zauważyć rdzę na wysokości 0,5 - 1 mm od dołu. Oczywiście to tylko gdybanie, ale wg. mnie to jest właśnie to. Czujnik nie jest drogi - polecam zakupić w ori z ASO.
2.5 TDI AYM 2002
nawet nie wiem bo mechanik mi nie powiedziałAndi 2.5 tdi pisze:jakiej firmy byly/jest termostat
[ Dodano: 2010-01-21, 13:59 ]
Tylko gdzie mam szukać tego lub tych czujników, wiem że jeden był wymieniany jakieś 8 m-cy temu , no i teraz mechanik podobno sprawdzał vagiem czy jest dobry i stwierdził że ok.Pojade dziś raz jeszcze sprawdzić i dam znaćpaw1972 pisze:Wyciągnij czyjnik temp. wody i sprawdź, czy piny na samym dole nie mają rdzawego nalotu. Opis przypomina padający czujnik G 62 (nie jestem pewien, czy u ciebie jest czteropinowy G62/G2 czy masz dwa osobne dwupinowe). Ten czujnik jest dosyć wadliwy i na pierwszy rzut oka wygląda OK, ale jak bardzo dokładnie przypatrzysz sie na pozłacane piny to na samym dole możesz zauważyć rdzę na wysokości 0,5 - 1 mm od dołu. Oczywiście to tylko gdybanie, ale wg. mnie to jest właśnie to. Czujnik nie jest drogi - polecam zakupić w ori z ASO.
Kolego czujnik masz pod plastikową pokrywą silnika. Jak ją odkręcisz od góry to wchodzi w trójnik (króciec wodny plastikowy) wmontowany w głowicę silnika po prawej stronie bliżej góry - gniazdo skierowane jest w stronę kabiny w kolorze niebieskim. Należy sprawdzić styki i sprawdzić po nagrzaniu odczyt temperatury w vagu blok silnika 000 w którym masz wartość temperatury podawanej do komutera sterującego oraz blok nr 17 "Instruments" w którym masz dane podawane na zegary. Jeżeli wskazania znacznie się będą różniły to możesz spróbować przeczyścić styki jak sugerują wyżej koledzy lub podmienić cały czujnik który podaje dwie temperatury jedna do sterowania silnikiem (ta jest najważniejsza) a drugą na zegary ( tutaj może wariować , co i tak nie ma wpływu na sterowanie dawką paliwa i możesz spokojnie śmigać jeżeli właściwą wartość masz we wskazaniach bloku silnika)
Witam , miałem to samo , mogę poradzić że te czujniki to czarna magia , mechanik może ci założyć podróbe która pokazuje wszystko przócz tego co ma. U mnie taki nie oryginalny czujnik podawał sygnał do kompa a ten grzał świece 20sek *(nowe świece) po kupieniu w ASO za 86zł czujnika wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
- Imię: Adam
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Proponuje jednak zakup ori z ASO termostatu. Jeśli takowy kupowałeś wymontuj go - zagotuj w garnuszku z odpowiednim termometrem by go sprawdzić (niektóre multimetry mają czujkę). Jeśli kupowałeś zamiennik - jesteś pewien że z otwarciem 97st.C?
Ewentualnie możńa przeprowadzić przy pomocy VAG sprawdzenie działania czujników, poczynająć od zimnego (rano przed odpaleniem) poprzez śledzenie w czasie rozgrzewania aż do rozgrzania pełengo - by nie trwało to wieki zapodaj 3 tyś obrotów.
Ewentualnie możńa przeprowadzić przy pomocy VAG sprawdzenie działania czujników, poczynająć od zimnego (rano przed odpaleniem) poprzez śledzenie w czasie rozgrzewania aż do rozgrzania pełengo - by nie trwało to wieki zapodaj 3 tyś obrotów.
Tak jak sugerowali koledzy wyżej - jezeli na rozgrzanym silniku temperatura podawana przez czujnik do ecu i podawana przez drugi czujnik na zegary jest zbliżona to objawy raczej wskazują na termostat.
U mnie w 1.9 AVG od wczoraj mam to samo - temperatura dochodzi w trasie do 90 stopni, ale na postoju spada do ok 70. Zamierzam wymienić termostat.
Jakiś miesiąc temu wymieniałem czujnik na nowy (z ASO), ale wtedy objawy były trochę inne - podczas jazdy cyklicznie temperatura wskazywana przez zegar malała i rosła.
U mnie w 1.9 AVG od wczoraj mam to samo - temperatura dochodzi w trasie do 90 stopni, ale na postoju spada do ok 70. Zamierzam wymienić termostat.
Jakiś miesiąc temu wymieniałem czujnik na nowy (z ASO), ale wtedy objawy były trochę inne - podczas jazdy cyklicznie temperatura wskazywana przez zegar malała i rosła.
Radek P.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 682
- Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Możliwe ,że i ja mam podobny problem:/ z tym,że nie aż tak zaawansowany...tzn temp rośnie do 90c jak się rozpędzę do 130km/h i się normuje.I po ok 28sekundach(jechania 120-140km/h)climatronik włącza nawiew na maxx.Czy to normalne???czy to jest problem?
A teraz prędko! Zanim dotrze do nas, że to bez sensu...
Sprawdzałem, chłodnica przy temp.90' zimna i wąż dolny też zimny.Qris pisze:Nie tak...
Włącz silnik zimny
niech sobie pyrtoli
ręka co jakiś czas na chłodnicy - ma być zimna aż do otwarcia termostatu tj przy 90st.
Jest ciepła przy niższych wartościach?
(termostat)
[ Dodano: 2010-01-27, 09:33 ]
Teraz już wiem że to termostat firmy Vernet.Nie wiem czy to badziewie czy ok jesli weisz daj zanć.Andi 2.5 tdi pisze:CIUCIU, proponowalbym sprawdzic poprawnosc dzialania/mierzenia czujnika temp.,bo poza nim juz prawie wszystko przerobiles
,i jeszcze jedna rzecz jakiej firmy byly/jest termostat , bo tez nie jest bez znaczenia.
Koniec tematu termostatu. Jest sprawny i nie zagłębiamy się w niego. Teraz kolejny krok kolego. Problem masz nad wyraz ciekawy bo wychodzi na to że układ jest zbyt wydajnie chłodzony (trochę w to nie wierzę)...
Zrób tak. Masz termometr? odpalasz furę i noga na gaz 2,5tyś rpm i tak go trzymaj az się nagrzeje nie włączaj climatronika. termostat ma się otworzyć! Jak cyknie 90i włączy się wentylator chłodnicy (wisko chwyci) odkręć delikatnie zbiornik wyrównawczy płynu i zbadaj temperaturę. teraz zakręć zapisz ją na kartce. Wł climatronik ustaw na 25 stopni obie strefy i na jałowych niech popracuje z 10 minut znowu udaj się do zbiorniczka wyrównawczego i delikatnie odkręć itd zabawę powtarzamy w kolejnym kroku z ogrzewaniem na max. Pamietaj by na kartce zapisac to co pokazuje czujnik na konsoli i to co pokazuje zwykły termometr z nomi (nie cyfrowy!)
Aha napisz mi też czy jest różnica w temp powietrza na wylocie z nawiewu gdy ustawisz 22 a np. 26 oczywiście AUTO wyłączone! nawiew tylko na buzie
Zrób tak. Masz termometr? odpalasz furę i noga na gaz 2,5tyś rpm i tak go trzymaj az się nagrzeje nie włączaj climatronika. termostat ma się otworzyć! Jak cyknie 90i włączy się wentylator chłodnicy (wisko chwyci) odkręć delikatnie zbiornik wyrównawczy płynu i zbadaj temperaturę. teraz zakręć zapisz ją na kartce. Wł climatronik ustaw na 25 stopni obie strefy i na jałowych niech popracuje z 10 minut znowu udaj się do zbiorniczka wyrównawczego i delikatnie odkręć itd zabawę powtarzamy w kolejnym kroku z ogrzewaniem na max. Pamietaj by na kartce zapisac to co pokazuje czujnik na konsoli i to co pokazuje zwykły termometr z nomi (nie cyfrowy!)
Aha napisz mi też czy jest różnica w temp powietrza na wylocie z nawiewu gdy ustawisz 22 a np. 26 oczywiście AUTO wyłączone! nawiew tylko na buzie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga