Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.6 150KM] Nie przełącza na gaz

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 20 sty 2010, 21:20

pawel1 pisze:borsuk1977,ja mam zamiar zmienić sterownik z zenita na stag 300 plus jaka jest cena u ciebie pozdro
Przepraszem że sie wbijam nie za bardzo z tematem

witaj za samą elektr to ok 800zł z gwarancją na 3 lata

[ Dodano: 2010-01-20, 21:24 ]
Przejechałem dzisiaj trochę dłuższy dystans i zauważyłem, że dmuchawa nie podaje ciepłego powietrza tylko zimne. Tak jakby coś z termostatem było. Czy może to mieć związek z tym, że nie przerzuca mi na gaz?[/quote]


mozliwe, nie ma tmp a reduktor ciepły? powinien być wpięty w obiek mały... nie ma znaczenia chłodnica

szaman123q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 10:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: szaman123q » 20 sty 2010, 21:31

tak, reduktor jest ciepły.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 sty 2010, 22:06

szaman123q pisze:tak, reduktor jest ciepły.
To albo sterownik ma za niski odczyt ciśnienia gazu (padnięty czujnik ciśnienia lub podający złe odczyty) albo padnięty czujnik temp. reduktora. Jak auto gotowe jest do przełączenia na gaz to otwierają się elektrozawory przy zbiorniku i przed reduktorem więc słychać wyraźne "cyk", po prostu się przysłuchaj. To jest takie trochę wróżenie z fusów bo trzeba by podłączyć instalkę pod kompa i zobaczyć jakie są odczyty z poszczególnych czujników (ciśnienie gazu, temp reduktora, temp. gazu itp.)

szaman123q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 10:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: szaman123q » 20 sty 2010, 23:44

no właśnie nie ma tego, jak to powiedziałeś "cyk". Wcześniej było wyraźnie słychać natomiast teraz tak jakby w ogóle nie było gotowe do przerzucenia na gaz.

[ Dodano: 2010-01-21, 12:11 ]
Byłem przed chwilą u znajomego, który zna się"trochę" na instalacjach gazowych. Jednak z instalacją wszystko OK. Problem jest inny więc przechodzę na inny dział i tam będę szukał pomocy. Wszystkim dziękuję.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 21 sty 2010, 21:53

szaman123q pisze:no właśnie nie ma tego, jak to powiedziałeś "cyk". Wcześniej było wyraźnie słychać natomiast teraz tak jakby w ogóle nie było gotowe do przerzucenia na gaz.

[ Dodano: 2010-01-21, 12:11 ]
Byłem przed chwilą u znajomego, który zna się"trochę" na instalacjach gazowych. Jednak z instalacją wszystko OK. Problem jest inny więc przechodzę na inny dział i tam będę szukał pomocy. Wszystkim dziękuję.
witaj a ja jednak szukałbym przyczyny w gazie... mozliwe ze zalałeś syfu zamiast gazu gaz działa nie zależnie , jeśli nie ma ciśnienia w układzie to instalak daje sygnał dźwiękowy taki jakby skończył sie gaz. a może wystarczy przełożyć impuls... ja radziłbym ominąc cewkę i wpiąć się w czujnik położenia wału lub wałka rozrządu jeśli nie ma " cyk" to nie ma albo tmp albo impulsu ... stawiam na impuls ... jest to wróżenie z fusów ale..

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 sty 2010, 22:01

Też bym stawiał na instalkę a raczej jestem tego pewny. Jeśli jest to słaby impuls obrotów to zakupić sumator impulsów obrotów i po problemie.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 26 sty 2010, 19:17

Panowie jak wcześniej pisałem też miałem problem z nieprzełączaniem się na gaz, prawdopodobnie go rozwiązałem, pisze prawdopodobnie dlatego bo dopiero jutro rano okaże się czy wszystko jest ok. jak wystartuje do pracy. Instalacje mam na gwarancji więc pojechałem do gaziarza z pretensjami dlaczego instalacja za 4,000 zł nie przełącza się na gaz,problem tkwił w czujniku na jednej z listw, listwa ta była zamontowana z lewej strony blisko wlotu powietrza do silnika, zimne powietrze cały czas ochładzało listwę a czujnik temp. nie pozwalał na przełączenie. Jak na razie przełącza się bez problemu i niech tak zostanie.

Jeżeli macie podobne problemy to popatrzcie gdzie u was jest listwa z czujnikiem temp. może problem tkwi tutaj.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 sty 2010, 20:40

Kolego ÂŻłty twój powód nie przełączania się na gaz zalatuje lekkim kłamstwem. Po pierwsze dolot jest szczelny i żadne powietrze nie ma prawa dmuchać na listwę wtryskową, prędzej wentylator ją schłodzi. Po drugie w Polsce są teraz straszne mrozy i czasem pewne ustawienia muszą być przejrzane czy instalacja jest gotowa na takie mrozy. Z tego co wiem to BRC mierzy też temp. powietrza i limit do przełączania ustawia się w sterowniku tak jak i temp. gazu cze reduktora. Podejrzewam że temp. powietrza była ustawiona za wysoko w SPAM do prawdziwej więc sterownik BRC nie chciał załączyć gazu. Ten twój gazownik chyba nie był zbytnio szczery. To gdzie przestawił teraz tą listwę.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 27 sty 2010, 18:25

fassi1 pisałem wczoraj że prawdopodobnie jest wszystko ok. myliłem się, rano sytuacja się powtórzyła, po przejechaniu 25 km instalacja nie przełączyła się, dodam jeszcze kolego że jak wracam z pracy to instalacja załącza się. Co robić????? :-(

Zaobserwowałem dzisiaj rano że parownik jest gorący a przewody od parownika do listw są zimne.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sty 2010, 20:36

Rano jest zawsze zimniej niż w ciągu dnia więc trzeba by sprawdzić ustawienie temp. powietrza i temp. gazu poniżej której ma nie przełączać na gaz. Co do temp. węży to nic niepokojącego. Przy tak niskiej temp. panującej obecnie w Polsce ciężko z ogrzaniem gazu do temp. 30-40stopni. Węże przez noc się wychłodzą do tego przy takiej temp. gaz zaraz po przełączeniu ma temp. blisko 0st. więc węże potrzebują więcej czasu żeby się lekko nagrzać.
Moim zdaniem do przejrzenia są ustawienia przełączania na gaz.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 27 sty 2010, 20:41

Przeszukiwałem teraz internet i znalazłem coś takiego, jak masz czas i chęć mi pomóc do to przeczytaj. :-? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1513242.html

Ten opisany problem jest taki sam jaki występuje u mnie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sty 2010, 22:15

No nic dodać nic ująć, ostatni post tego tematu wszystko podsumowuje. Wina leży po stronie gazownika i tyle. Poza tym miejsce umieszczenia czujnika przez BRC w listwie wtryskowej nie jest najlepsze. Czujnik temp. mierzy temp. listwy a nie właściwą temp. gazu, a temperatury te różnią się. Z rana listwa jest wyziębiona i wpadający do niej gaz jest cieplejszy. Zanim listwa nagrzeje się od gazu musi trochę minąć. Przy wysokich temp. pod maską listwa nagrzewa się bardziej niż właściwa temp. gazu. Poza tym termistor jest wtopiony w listwę i nie ma styku z gazem więc to jest nastepny powód przekłamania odczytów i ich opóźnienia.

szaman123q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 10:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: szaman123q » 29 sty 2010, 04:42

Panowie powód awarii u mnie był prostszy niż nam się wydaje... Najzwyczajniej w świecie gaz zamarzł mi w przewodach. Jeździłem na benzynie, silnik się rozgrzał i przewody odmarzły... No i normalnie przełącza na gaz i ciepłe powietrze zaczął dmuchać. Obeszło się bez mechanika i wydatków. Ale wszystkim dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2010, 08:06

Za słaby reduktor. Gaz raczej nie zamarznie bo w fazie ciekłej ma temp. poniżej zera, to po prostu reduktor zamarzł.

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 07 lut 2010, 14:44

U mnie panowie problem został zażegnany, kosztowało mnie to dodatkowo 150zł za zakup i zamontowanie podgrzewaczy listw. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga