[A6-Avant] xenony
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
[A6-Avant] xenony
witam, mam takie pytanko.
czy można do oryginalnych lamp (bez xenonu) wstawić oryginalne przetwornice i zarówki (nie hidy) i będzie dobrze?czy nie da się zrobić takiego zabiegu?
oryginalna przetwornica + zarówka 320zł-szt(allegro) czyli mniej niż komplet lamp xenonowych (najtaniej ok 1000zł) i będą używane zarówki które nie są takie tanie w wymianie.
czekam na odp.pozdro.
czy można do oryginalnych lamp (bez xenonu) wstawić oryginalne przetwornice i zarówki (nie hidy) i będzie dobrze?czy nie da się zrobić takiego zabiegu?
oryginalna przetwornica + zarówka 320zł-szt(allegro) czyli mniej niż komplet lamp xenonowych (najtaniej ok 1000zł) i będą używane zarówki które nie są takie tanie w wymianie.
czekam na odp.pozdro.
Przetwornice założysz bez problemu, ale żarówka a żarnik to trochę inne mocowania. ÂŻarówkę masz H1 a żarnik D2S, albo D2R (nie znam sie na tych oznaczeniach). Ale tak czy inaczej to i tak będzie to niezgodne z prawem bo na kloszach nie masz oznaczeń od xenonów, więc to, że przepłacisz za używki nic Ci nie da. Chyba że chcesz wymieniać "na raty", to przetwornice oryginały i dokup żarniki na alledrogo pod H1, a z czasem jak zmienisz lampy na oryginalne pod xenon to żarniki już będziesz miał.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Kolego źle piszesz!!!
Każda lampa w audi a6 c5 ma wybitą homologację na ksenon. Przyjrzyj się i sprawdz "DC"
Ponieważ w naszych autach lampy ksenonowe różnią się tylko soczewkami reszta jest taka sama tn. obudowa, klosz itp. Nawet w lampie nie ksenonowej masz miejsce pod lampą do przymocowania przetwornicy.
Natomiast do kolegi który chce zakładać ksenon.
Kup sobie oryginalne przetwornice i żarniki na mocowanie h1 z przewodami zakończonymi złączem do oryginalne przetwornicy, dostaniesz je na allegro.
Każda lampa w audi a6 c5 ma wybitą homologację na ksenon. Przyjrzyj się i sprawdz "DC"
Ponieważ w naszych autach lampy ksenonowe różnią się tylko soczewkami reszta jest taka sama tn. obudowa, klosz itp. Nawet w lampie nie ksenonowej masz miejsce pod lampą do przymocowania przetwornicy.
Natomiast do kolegi który chce zakładać ksenon.
Kup sobie oryginalne przetwornice i żarniki na mocowanie h1 z przewodami zakończonymi złączem do oryginalne przetwornicy, dostaniesz je na allegro.
Szkoda tylko, że te żarniki kosztują 140 zł, czyli więcej niż oryginalny philips 85122. Już rozsądniej jest od oryginalnej przetwornicy uciąć wtyczkę i przylutować takie złączki jak mają chińskie żarniki. Takie wtyczki kupimy w sklepie elektronicznym.boluss pisze:Kolego źle piszesz!!!
Każda lampa w audi a6 c5 ma wybitą homologację na ksenon. Przyjrzyj się i sprawdz "DC"
Ponieważ w naszych autach lampy ksenonowe różnią się tylko soczewkami reszta jest taka sama tn. obudowa, klosz itp. Nawet w lampie nie ksenonowej masz miejsce pod lampą do przymocowania przetwornicy.
Natomiast do kolegi który chce zakładać ksenon.
Kup sobie oryginalne przetwornice i żarniki na mocowanie h1 z przewodami zakończonymi złączem do oryginalne przetwornicy, dostaniesz je na allegro.
lepiej nic tam nie lutować. pamiętaj że tam jest wysokie napięcie!!!
lepiej kupić sobie przejściówki do chińskich żarników z jednej strony fajka a z drugiej właśnie te złączki.
http://www.allegro.pl/item888959531_d2s ... _xeno.html
lepiej kupić sobie przejściówki do chińskich żarników z jednej strony fajka a z drugiej właśnie te złączki.
http://www.allegro.pl/item888959531_d2s ... _xeno.html
Co do oznaczeń na kloszu lampy, to musze sprawdzić, bo do tej pory byłem przekonany że tych oznaczeń przy zwykłych lampach nie będzie.boluss pisze:Kup sobie oryginalne przetwornice i żarniki na mocowanie h1 z przewodami zakończonymi złączem do oryginalne przetwornicy, dostaniesz je na allegro.
Co do kombinacji z oryginalnymi przetwornicami i żarnikami - po co kombinować i przepłacac za używane oryginalne przetwornice? czym one sie różnią od tych z zestawów HID (poza zakłuceniami radiowymi). Maja jakieś inne właściwości które powodują że żarnik inaczej świeci? Druga sprawa to żarniki. Oryginalne to D2S albo D2R, jak zakładasz inne na mocowania H1, H3, H4, H7 itd. to one tak czy inaczej są wersjami nie oryginalnymi, a więc to samo co HID. Trzecia sprawa, jeżeli założysz żarniki z wersji HID i sprawdzisz na stacji diagnostycznej czy światła sa dobrze ustawione i nie oślepią nikogo z przeciwka, to moim zdaniem jest ok.
1. masz oznaczenia na lampach pod xenon,
2. masz dobrze ustawione światła.
3. Jeżeli masz spryski lamp to już jest wypas.
4. brakuje Ci nadal samopoziomowania, które moim zdaniem jest do niczego nie potrzebne.
Podsumowując:
Zakładaj Hid-y i nie przpłacaj za przetwornice których i tak nie widać a dają tyle samo prądu i mają tą samą zasadę działania.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
No nie wiem, nie zgadzam się z tobą.
1. Nie porównuj zwykłej chińszczyzny do przetwornic np. KOITO jakością.
Poprostu
Jest zarąbista różnica w świeceniu tych przetwornic jak wyżej z tymi HID na tych samych zanikach. Możesz mi wierzyć lub nie ale sam to przerabiałem.
A koszt takich przetwornic używanych to 120zł /szt. na giełdzie.
Tak kolego. te co pokazuje np. to jest całkiem inna konstrukcja niż tych HID. to jest inna generacja przetwornic. I minie jeszcze dużo czasu zanim zaczną je podrabiać. I tak jak pisałem całkiem inaczej zasilają żarnik.
1. Nie porównuj zwykłej chińszczyzny do przetwornic np. KOITO jakością.
Poprostu
Jest zarąbista różnica w świeceniu tych przetwornic jak wyżej z tymi HID na tych samych zanikach. Możesz mi wierzyć lub nie ale sam to przerabiałem.
A koszt takich przetwornic używanych to 120zł /szt. na giełdzie.
Maja jakieś inne właściwości które powodują że żarnik inaczej świeci?
Tak kolego. te co pokazuje np. to jest całkiem inna konstrukcja niż tych HID. to jest inna generacja przetwornic. I minie jeszcze dużo czasu zanim zaczną je podrabiać. I tak jak pisałem całkiem inaczej zasilają żarnik.
Kolego pomyliłeś dwie rzeczy - przetwornice nie świecą tylko dają napięcie do żarników. To żarnik daje światło, a żarnik proponujesz zamontować ten sam co w zestawach HID.
Zgodzę się z tobą że jakość wykonania Koito jest nieporównywalna z zestawami HID, ale nie mów mi że ewentualna różnica w napięciu pomiędzy tymi przetwornicami powoduje zauważalną poprawę jakości świecenia. ÂŻarnik ten sam, lampa ta sama, kąt świecenia ten sam. Być może HID-y podają niższe napięcie na żarnik, a to z kolei powoduje mniejszą wartość lumenów, ale nie wierzę że poprawia to widoczność w stopniu zauważalnym, a na pewno nie jest to taka różnica jak między żarówkami halogenowymi a żarnikami, a jeśli jest to oznacza to że dzięki przetwornicom KOITO możesz oślepiać samochody z przeciwka.
Zgodzę się z tobą że jakość wykonania Koito jest nieporównywalna z zestawami HID, ale nie mów mi że ewentualna różnica w napięciu pomiędzy tymi przetwornicami powoduje zauważalną poprawę jakości świecenia. ÂŻarnik ten sam, lampa ta sama, kąt świecenia ten sam. Być może HID-y podają niższe napięcie na żarnik, a to z kolei powoduje mniejszą wartość lumenów, ale nie wierzę że poprawia to widoczność w stopniu zauważalnym, a na pewno nie jest to taka różnica jak między żarówkami halogenowymi a żarnikami, a jeśli jest to oznacza to że dzięki przetwornicom KOITO możesz oślepiać samochody z przeciwka.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
I tak moi mili pierwsze skrzypce w świeceniu gra konstrukcja i wykonanie soczewki, a te montowane w koncernie vw/audi są jednymi z najgorszych na rynku i nie widze tendencji by to zmieniać.
Druga sprawa to żarnik, bo on jest na drugim miejscu za soczewką, montowanie chińskiego to po prostu pomyłka. Te żarniki nie posiadają żadnej homologacji, nie trzymają jakichkolwiek norm oświetleniowych - zresztą jak żarnik produkujący światło wyładowcze, może się mieścić w normie dla żarówki halogenowej. Wielu z was tego nie rozumie i dalej uporczywie twierdzi, że żarnik w obudowie H to nic złego.
Trzecia w kolejności jest przetwornica, jak wiemy na starcie powinna strzelić 25 KV, a później łagodnie zejść do 85 v. I tutaj największa różnica jaka jest między przetwornicą np Koito to to, że posiada homologacje, a więc musi spełniać pewne określone normy by wyjechać z fabryki. Dzięki temu mamy pewność, że dysponuje ona takimi parametrami ja trzeba. W przypadku chińskich zamienników ich parametry to loteria co można zaobserwować na drodze - migające żarniki, jeden inaczej świecący od drugiego itd...
Teraz uważasz że nie ma sensu stosowanie oryginalnych komponentów. A ile według ciebie lm posiada standardowy żarnik w oprawie H i temp 6000 K? - odpowiem - około 2000 - 2500 lm, żarówka h1 natomiast około 1500 lm. Twierdzisz, że nie będzie różnicy na poziomie halogen vs ksenon, owszem w starej zniszczonej soczewce nie będzie, ale gdy reszta elementów świetlnych jest zdrowa?
Oryginalny żarnik philipsa 85122+ przy swoich 4200 K posiada 3400 lm, czyli tyle samo więcej co zamiennik od żarówki. Dalej twierdzisz, że to niewiele?
Tak więc, zanim zaczniecie się kłócić, polecam przejażdżkę np. Hond Accord, Hrv, Infinity bądź jakimś lexusem, aby się przekonać, że światła w a6 to jednak niższa liga oświetlenia
Druga sprawa to żarnik, bo on jest na drugim miejscu za soczewką, montowanie chińskiego to po prostu pomyłka. Te żarniki nie posiadają żadnej homologacji, nie trzymają jakichkolwiek norm oświetleniowych - zresztą jak żarnik produkujący światło wyładowcze, może się mieścić w normie dla żarówki halogenowej. Wielu z was tego nie rozumie i dalej uporczywie twierdzi, że żarnik w obudowie H to nic złego.
Trzecia w kolejności jest przetwornica, jak wiemy na starcie powinna strzelić 25 KV, a później łagodnie zejść do 85 v. I tutaj największa różnica jaka jest między przetwornicą np Koito to to, że posiada homologacje, a więc musi spełniać pewne określone normy by wyjechać z fabryki. Dzięki temu mamy pewność, że dysponuje ona takimi parametrami ja trzeba. W przypadku chińskich zamienników ich parametry to loteria co można zaobserwować na drodze - migające żarniki, jeden inaczej świecący od drugiego itd...
Teraz uważasz że nie ma sensu stosowanie oryginalnych komponentów. A ile według ciebie lm posiada standardowy żarnik w oprawie H i temp 6000 K? - odpowiem - około 2000 - 2500 lm, żarówka h1 natomiast około 1500 lm. Twierdzisz, że nie będzie różnicy na poziomie halogen vs ksenon, owszem w starej zniszczonej soczewce nie będzie, ale gdy reszta elementów świetlnych jest zdrowa?
Oryginalny żarnik philipsa 85122+ przy swoich 4200 K posiada 3400 lm, czyli tyle samo więcej co zamiennik od żarówki. Dalej twierdzisz, że to niewiele?
Tak więc, zanim zaczniecie się kłócić, polecam przejażdżkę np. Hond Accord, Hrv, Infinity bądź jakimś lexusem, aby się przekonać, że światła w a6 to jednak niższa liga oświetlenia
I w końcu jakieś fakty. John, dobrze że podałeś te dane. Ja dodam tylko tyle że żarówki halogenowe jeśli mają 1500 Lm to jest naprawdę z wyższej półki, bo zazwyczaj jak mają ponad 1200 to już jest dobrze. Nie mówiąc o takich po 20 PLN z marketów, bo przy nich nie ma szans żeby dobić do 1000Lm.
Co do żarnika philipsa i 3400 Lm, to wybacz ale taka ilość światła w standardowej lampie jest moim zdaniem ryzykowna, więc proponował bym o zadbanie o odpowiednie lampy do tych żarników. Co do przetwornic, oczywiście się zgadzam z tobą, że jakość ich wykonania i normy jakie zachowują są nieporównywalne wręcz do tych z zestawów HID.
A teraz jeśli możesz to potwierdź że zakładanie przetwornic Koito i żarników chińskich do zwykłej lampy, jest ok bo masz dobre przetwornice. Nie oszukujmy się ale w takim zestawieniu nie ma znaczenia czy przetwornice będą tanie czy drogie.
I tak moim zdaniem najważniejsze przy zakładaniu xenonów jest to żeby nie powodować zagrożenia na drodze. To właśnie to jest geneza sporów między zwolennikami i przeciwnikami HID-ów.
Dlatego też, tak jak napisałeś, ja dalej uporczywie będę twierdził, że żarnik w obudowie H, jeśli nie oślepia innych użytkowników dróg i świeci zgodnie z założeniami Regulaminu 48 EKG ONZ, a przy okazji powoduje lepszą widoczność, a nie jest gadżetem tuningu wiejskiego - To Nic Złego, bez względu na to czy jest to zestaw oryginalny czy HID.
Co do przejażdżki Accordem, hrv czy lexusem, na pewno maja światła lepsze niż w poczciwej C5, ale C5 z halogenowymi żarówkami, a z xenonami, to też niebo a ziemia, a jeżeli nie oślepia innych, to na pewno zwiększa bezpieczeństwo.
Co do żarnika philipsa i 3400 Lm, to wybacz ale taka ilość światła w standardowej lampie jest moim zdaniem ryzykowna, więc proponował bym o zadbanie o odpowiednie lampy do tych żarników. Co do przetwornic, oczywiście się zgadzam z tobą, że jakość ich wykonania i normy jakie zachowują są nieporównywalne wręcz do tych z zestawów HID.
A teraz jeśli możesz to potwierdź że zakładanie przetwornic Koito i żarników chińskich do zwykłej lampy, jest ok bo masz dobre przetwornice. Nie oszukujmy się ale w takim zestawieniu nie ma znaczenia czy przetwornice będą tanie czy drogie.
I tak moim zdaniem najważniejsze przy zakładaniu xenonów jest to żeby nie powodować zagrożenia na drodze. To właśnie to jest geneza sporów między zwolennikami i przeciwnikami HID-ów.
Dlatego też, tak jak napisałeś, ja dalej uporczywie będę twierdził, że żarnik w obudowie H, jeśli nie oślepia innych użytkowników dróg i świeci zgodnie z założeniami Regulaminu 48 EKG ONZ, a przy okazji powoduje lepszą widoczność, a nie jest gadżetem tuningu wiejskiego - To Nic Złego, bez względu na to czy jest to zestaw oryginalny czy HID.
Co do przejażdżki Accordem, hrv czy lexusem, na pewno maja światła lepsze niż w poczciwej C5, ale C5 z halogenowymi żarówkami, a z xenonami, to też niebo a ziemia, a jeżeli nie oślepia innych, to na pewno zwiększa bezpieczeństwo.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 08:11 przez Buczek, łącznie zmieniany 2 razy.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Xenon
Panowie.Mam pytanko.Czy moge zamontowac zestaw HID z zarnikami 8000k do lamp bez soczewki.Jak to wyglada?Spisalem wszystkie oznaczenia z lampy. H1 20 PL 1754 1755 E1 B02 HR00 HC00 DCR00 A02 RL00 1a 01 VOL H7 D2S SAE HR-HG 03 F Y2 55 B 472 DRL.Wybaczcie ze caly ale nie mam pojecia ktora czesc jest odnosnie tego co tam mozna zamontowac.Pozdro.
Dany1107.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dany1107, poczytaj na forum jest tysiąc postów o tym.
Chyba nie piszesz w tym momencie o swoim C6 bo mowa o lampach bez soczewki?
A tak w temacie lampy bez soczewki z włożonymi HID-ami ----------ZAWSZE-------- oślepiają.
Nie montuj HID do takiej lampy
Chyba nie piszesz w tym momencie o swoim C6 bo mowa o lampach bez soczewki?
A tak w temacie lampy bez soczewki z włożonymi HID-ami ----------ZAWSZE-------- oślepiają.
Nie montuj HID do takiej lampy
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
No to specyfikacje żarników mamy już za sobą. temat troche stary ale w razie co opiszę jak przerobić żeby zamiast h3 wstawić d2s. Otóż wystarczy zmienić mocowanie żarówki h3 wytłoczone w lustrze halogenu. osobiście powycinałem to mocowanie tak w środku żeby wszedł żarnik d2s, na giełdzie od lampiarza kupiłem soczewki od lamp ksenonowych od mercedesa (najprościej zamocować tam żarnik bo tylko wkładasz i zabezpieczasz tymi drucikami, w ori lampie audi trzeba jeszcze kupić specjalne pierścienie) Następnie montujesz to mocowanie na d2s od tych soczewek od merca w miejsce dawniejszego mocowanie h3 w twojej soczewce. Wkładasz soczewkę do lampy przykcęcasz i montujesz ori przetwornice. I Masz ori przetwornice Hella i ori żarówki d2s Phillips, lub jakie tam chcesz
Witam! Przeczytałem wszystko i podsumowując, pytam: czy zmiana zwykłych lamp na ksenony to tylko kwestia mocowania w odbłyśniku? W moim przypadku mam xenony ale prawa lampa ma matowy klosz i przesłona gumowa zmurszała. Zwykłe lampy są dużo tańsze a w dodatku chciałem założyć lampy z większymi soczewkami(te z lat 99-01). Myślę więc o wymianie kompletu. Tak więc wymysliłem, że kupię komplet zwykłych lampek, przesypię osprzęt z moich xenonów i będzię ok. Dobrze kombinuję?
Pozdrawiam!!
Pozdrawiam!!
długo nie mogłem się przekonać do marki. Z czasem, naprawiając co nieco odkryłem dbałość o detale... i wsiąkłem!