Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] ÂŚwiece żarowe podgrzewające płyn chłodzący

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 12:49

Piotruś pisze:Kamil - ja jestem niebywale ciepłolubny a skutecznie przewietrzone wnętrze samochodu (np. 15-to minusowym mrozem <smuty> ), w którym czasem trzeba na cos poczekać albo conajmniej do niego wejść ... poprostu mnie zawsze wk...ało (dlatego nawet rzadziej myłem auto zimą). Nie lubie i już, a jeśli komuś nie przeszkadza to niech kupuje ;-) ... .
Nie chce się wymądrzać Piotruś ale tak jak pisaliście wystarczy trochę światła. Ale webasto włączamy przeważnie rano gdy jedziemy do pracy. Jak wiemy rano jest jeszcze ciemno w zime ;-) U mnie przeważnie jest tak, że jest ładnie równomiernie ciepło w całym aucie. Nie wiem, może mam coś namieszane w aucie...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 14:02

Piotruś pisze:
W samochodach osobowych nawet tłumiki płomienia stykają się z plastikami osłon podwozia, nie mówiąc już o wiązkach komór silnikowych, etc.
tez mnie to troche zaskoczylo jak zobaczylem ze pol metrowy tlumik od webasta przykrecony jest do plasstikowej obudowy ... :shock:

dam sobie jednak spokoj z tym webasto
znajac zycie wszystkie webasta z allegro beda pochodzic z auta o przebiegu 150tys km uzywanych sporadycznie bo jezdzil samochodem dziadek a i samochod byl z niemiec ....

[ Dodano: 2010-01-14, 14:05 ]
hehe co do dziury w plastikowej oslonie pod silnikiem :mrgreen:
tam gdzie przykreca sie wydech od webasta
myslalem kiedys ze mam ja z innego auta bo bylem przekonany ze tam jest miejsce na odkrecenie korka spustowego od oleju <ok> i szukalem na allegro cos ala lejka ale nic nie znalazlem <ok> <ok> :roll: :roll:

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 14:37

Wróćmy do mojego pytania ;-) Wytłumaczy mi ktoś jak to jest z tym grzaniem? Jak wezme na "Auto" to szybciej grzeje się silnik? Czy jednak lepiej wziąść nawiew na przednią szybę? I czy chodzi o szybsze nagrzanie się silnika czy kabiny? Jak silnika to uważam, że wtedy najlepiej w ogóle wyłaczyć nawiew i po paru km dopiero ją włączyć :-) To jest chyba najszybsza i najlepsza metoda na szybkie nagrzanie silnika ;-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 21:46

auto i klima u mnie dziala bez problemu <ok>

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 17 sty 2010, 15:13

K@MiL najszybciej rozgrzejesz silnik jak wyłączysz klimatronik, tzn obroty wentylatora na 0. jeśli klimatronik chodzi to silnik, a właściwie płyn chłodzący jest dodatkowo schładzany przez nagrzewnicę, która wtedy pełni rolę dodatkowej chłodnicy.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 sty 2010, 19:19

Buczek pisze:K@MiL najszybciej rozgrzejesz silnik jak wyłączysz klimatronik, tzn obroty wentylatora na 0. jeśli klimatronik chodzi to silnik, a właściwie płyn chłodzący jest dodatkowo schładzany przez nagrzewnicę, która wtedy pełni rolę dodatkowej chłodnicy.
nie zgodze sie z tym

klima + auto na klimatroniku
nagrzewa duzo szybciej

[ Dodano: 2010-01-17, 19:22 ]
zreszta nie kazdy AFN posiada "dogrzewanie" plynu

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 17 sty 2010, 23:57

Ale dlaczego się nie zgodzisz, przecież ogrzewanie wnętrza kabiny jest przez nagrzewnicę, która z kolei bierze ciepło z płynu chłodzącego. Jeżeli nagrzewnica jest chłodzona przez wentylator, to silnik oddaje ciepło do płynu chłodzącego, a ten z kolei oddaje ciepło nagrzewnicy. Moim zdaniem to logiczne. Jeżeli wyłączysz przepływ zimnego powietrza (mróz na zewnątrz) przez nagrzewnicę, to moim zdaniem silnik nie wytraca tak szybko temperatury, a tym samym szybciej się nagrzewa.

Zresztą wyobraź sobie że jedziesz latem, 30 stopni na zewnątrz i blokuje Ci sie termostat. Silnik się zaczyna przegrzewać i co robisz żeby go schłodzić? wyłączasz klimatronik, czy włączasz obroty na max i temperaturę na max?

Ja osobiście miałem taki przypadek i do tego jechałem autem na podtlenku LPG, więc możesz wierzyć lub nie, ale nagrzewnica przejmuje strasznie dużo ciepła z układu chłodzącego.
A bajki że klimatronik powoduje szybsze nagrzewanie silnika - niby w jaki sposób? Przez obciążenie dodatkowe silnika? Przecież przy temperaturze ujemnej, sprężarka od klimy się nie włączy, a nawet jeśli to i tak nie obciąży silnika tak bardzo żeby komputer podał bardziej bogatą mieszankę, która w znaczący sposób zwiększy czas nagrzewania się silnika.

Jeżeli źle myślę, to proszę o sprostowanie.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 sty 2010, 08:43

przeciez masz maly i duzy obieg

zanim termostat ci sie otworzy grzejesz tylko maly obieg...

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 18 sty 2010, 08:52

No to nam się zrobił temat... :) A ja sprawdzę u siebie jak to jest, kiedy mi się szybciej nagrzeje. Jak włącze na auto czy jednak lepiej będzie na początku bez nawiewu jechać :) Także zgłoszę się co i jak dzisiaj pewnie wieczorem.

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 18 sty 2010, 09:28

alukard bez urazy, ale czytaj ze zrozumieniem. Przecież podałem Ci przykład co się dzieje z zablokowanym termostatem latem. Termostat jest "drzwiami" które przepuszczają płyn chłodzący przez duży obieg gdy jest otwarty, bądź przez mały obieg gdy jest zamknięty. Jeżeli latem przegrzewa Ci się silnik, tzn że termostat blokuje Ci przepływ przez duży obieg (chłodnicę), i masz tylko mały, który możesz sztucznie schłodzić włączając na max ogrzewanie wnętrza.

Konkluzja jest taka, że nagrzewnica znajduje się w małym obiegu, a to oznacza, że zanim się silnik nagrzeje, to włączając ogrzewanie zabierasz ciepło z małego obiegu.

Zresztą gdyby była w dużym obiegu, to nie miał byś wogóle ogrzewania, zanim termostat nie puścił by płynu na duży obieg.

Wymyśliłem jeszcze teoretycznie szybszy sposób nagrzewania silnika, ale ma on wady. Jeśli włączymy obieg zamknięty, to przez nagrzewnicę przechodzi powietrze z wnętrza, więc teoretycznie powinno sie szybciej nagrzać i wnętrze i silnik. Ale to też nie do końca bo w początkowej fazie wewnątrz też masz ujemną temperaturę która też chłodzi nagrzewnicę. Nie mówiąc już o parowaniu szyb w obiegu zamkniętym.

Więc nadal uważam że najszybsze rozgrzanie silnika, to wyłączenie klimatronika. <ok>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

OLIX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:04
Lokalizacja: Krk

Post autor: OLIX » 18 sty 2010, 12:26

Buczek, Dokładnie tak,
czyl najpierw jakieś 5min. klima climatronik na OFF potem 10 min. na zamknietym i jest ok. nic nie paruje.
Chyba że masz kpl na pokładzie

Hohla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2009, 07:45
Lokalizacja: Kaniów/Śląskie

Post autor: Hohla » 01 lut 2010, 21:56

proszę o przesłanie fotki gdzie to jest (te 3 swiece ) w AFN ja tego nie widzę z góry dziękuje :-)

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 01 lut 2010, 22:44

ÂŚwiece są 4. Nie mam fotki, ale jak zdejmiesz pokrywę z silnika (ten plastik) to po prawej stronie przy głowicy, przy wtryskach, będziesz miał takie cztery gumowe "fajki", jak je pociągniesz do góry to zobaczysz świece. Potrzebny klucz nasadowy 10. Nie wiem jaki jest dostęp przy AFN, bo u braciaka nie ja zmieniałem, ale u mnie był dosyć ciężki, zwłaszcza przy pierwszej świecy od strony przegrody. Proponuję zaopatrzyć się w dobre klucze nasadowe z dłuższą nasadką i przegubem kardana.

P.S. Znalazłem fotkę <ok>

Obrazek
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 02 lut 2010, 09:19

Hohla pisze:proszę o przesłanie fotki gdzie to jest (te 3 swiece ) w AFN ja tego nie widzę z góry dziękuje :-)
kolego przejdź do pierwszego postu i przeczytaj ze zrozumieniem :roll:

Buczek to nie o te świece chodziło Hohli <ok>

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 02 lut 2010, 09:22

http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg
Buczek,
mi caly czas chodzi o to :mrgreen:


a jesli tego nie ma to jesty logiczne ze jest tak jak mowisz :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja