alukard bez urazy, ale czytaj ze zrozumieniem. Przecież podałem Ci przykład co się dzieje z zablokowanym termostatem latem. Termostat jest "drzwiami" które przepuszczają płyn chłodzący przez duży obieg gdy jest otwarty, bądź przez mały obieg gdy jest zamknięty. Jeżeli latem przegrzewa Ci się silnik, tzn że termostat blokuje Ci przepływ przez duży obieg (chłodnicę), i masz tylko mały, który możesz sztucznie schłodzić włączając na max ogrzewanie wnętrza.
Konkluzja jest taka, że nagrzewnica znajduje się w małym obiegu, a to oznacza, że zanim się silnik nagrzeje, to włączając ogrzewanie zabierasz ciepło z małego obiegu.
Zresztą gdyby była w dużym obiegu, to nie miał byś wogóle ogrzewania, zanim termostat nie puścił by płynu na duży obieg.
Wymyśliłem jeszcze teoretycznie szybszy sposób nagrzewania silnika, ale ma on wady. Jeśli włączymy obieg zamknięty, to przez nagrzewnicę przechodzi powietrze z wnętrza, więc teoretycznie powinno sie szybciej nagrzać i wnętrze i silnik. Ale to też nie do końca bo w początkowej fazie wewnątrz też masz ujemną temperaturę która też chłodzi nagrzewnicę. Nie mówiąc już o parowaniu szyb w obiegu zamkniętym.
Więc nadal uważam że najszybsze rozgrzanie silnika, to wyłączenie klimatronika.
