Kolego podaj numer czujnika albo powiedz chociaż który to czujnik ? Tych czujników tam jest co najmniej 3 Czytałem dużo o czujniku temperatury cieczy. W naszych autach jest czujnik G62 podwójny czujnik cztery piny . W moim przypadku obejrzałem go sobie i był niebieski . A wszyscy piszą wszędzie oraz w ETCE sprawdzałem że ma mieć kolor zielony . Mniemam iż ktoś już wymienił czujnik u mnie ale na nie oryginalny wiec mógł i paść bo takie mam doświadczenia z nieoryginalnymi czujnikami.
fishmanr11 pisze:Kolego podaj numer czujnika albo powiedz chociaż który to czujnik ? Tych czujników tam jest co najmniej 3 Czytałem dużo o czujniku temperatury cieczy. W naszych autach jest czujnik G62 podwójny czujnik cztery piny . W moim przypadku obejrzałem go sobie i był niebieski . A wszyscy piszą wszędzie oraz w ETCE sprawdzałem że ma mieć kolor zielony
nie piszesz o jaki Ci czujnik chodzi
jeżeli Ci chodzi o ten "zielony" 4piny - temperatury chłodziwa, to jego numer w Twoim przypadku
059919501
cena w ASO ok 112zł (sam dziś zmieniałem)
KubekBiały pisze:Objawy takie same, wymiana czujnika temp. 250 zł i po kłopocie.
Ale kolega właśnie nie podał który wymienił . Ale wydaje mi się ze nie może to być inny tylko ten podwójny temp wody G62/G2 o którym mówisz. Dzięki za podpowiedź.
Generalnie do kompa są dwa czujniki: temperatury cieczy (ten, o którym wspominacie) i temperatury powietrza dolotowego. Ten pierwszy już wymieniałem i nic to nie dało. Ten drugi wskazuje poprawną temperaturę i jest mało istotny przy uruchamianiu. Co do czujników - są dwa rodzaje - z kwadratowym wtykiem i okrągłym (różnią się też kolorem, o czym już pisaliście). Ale powtarzam - ja u siebie już wymieniałem i nic. Poza tym kolega ma 3.0 i nowszy model, więc nie łączyłbym tych przypadków.
cytujcie kogo pytacie, bo nie wiadoma
tu macie schemat
ja wymieniłem w sumie z powiedziałbym z głupoty, tzn miałem wyciek płynu chłodniczego, oczywiście wszyscy mechanicy odrazu, że uszczelka pod głowią i trzeba silnik robić, płynu mi ubywało bardzo bardzo mało, no ale mnie to wpieniało nie powiem
ostatnio szukałem Ezektora (którego nie znalazłem) to zauważyłem, że ten czujnik cieczy mam cały mokry, dziś się zabrałem za drania, i okazało się, że zawleczka trzymająca go była pęknięta z jednej strony i latał sobie - przez co ubywało płynu - beka
VAG wcześniej pokazywał mi temp podczas jazdy 96-98st ( w aucie równe 90st i nigdy więcej) jako że musiałem i tak dygać po tą zawleczkę do ASO to zabrałem czujnik, dziwne było, że na nim nie było numerów, kolo w ASO stwierdził że zamiennik, więc przy okazji kupiłem ori to za jednym razem wymienię, ciekawi mnie jaką teraz będzie pokazywał temp
wpływ na odpalenie to on raczej nie ma, ale jakby coś się u mnie poprawiło to zdam relację, u mnie raczej chyba problem ze świecami, bo jak zapala to nie chce wejść na obroty, kaszle, nie chodzi na wszystkie gary, jak ktoś to powiedział trzęsie się jak paralityk :lol:
To czekamy na posta jak tam po wymianie . A co do szarpania rano przerywania kichania po odpaleniu to właśnie świece i kable do wymiany tak jak mówisz najprawdopodobniej.
Chciałbym do tematu dodać fakt że u mnie już źle odpalił przy odłączonym zaworze oparów także u mnie nie działa ten sposób. Ale sprawdziłem czujniki temperatury w vagu i kiedy samochód jest rozgrzany to pokazuje ładnie temperaturę blisko 90 stopni C w vagu zarówno w 01-Engine kanal 003 u mnie czyli temperatura podana na ECU jak i w 17-Instruments kanał 003 czyli temperatura podawana na licznik. Lecz gdy sprawdziłem rano po 48 godzinach postoju. Temperatura zewnętrzna oscylowała wokół 1 stopnia na plusie a moje audi w vagu 17-instruments kanał 003 pokazał 30 stopni na plusie a w 01-Engine grupa 003 temp 1.5 czyli dobrze . Stawiam ze jednak ta temperatura ma wpływ na odpalanie . bynajmniej odziwo wyświetlacz wyświetla dobrze temperaturę silnika być może jest tak że wcale te 30 rano to nie na liczniku tylko na ECU podawane jest i powstaje klops . Krisker kilka postów wcześniej sprawdzał kąt wtrysku i mówil ze rano wynosi 17 a jak się rozgrzeje to 16.5 . Czy li praktycznie nie zmienia się wartość kąta wyprzedzenia wtrysku podczas odpalania na zimno co jest przyczyną niedopalania dużej dawki a dawkę ma dużą rano bo czasy wtrysku sa podwojone. Stawiam na ten czujnik temperatury cieczy o nazwie G62/2 czujnik podwójny z zieloną końcówką .
LuQas pisze:Gdzie te czujniki się znajdują Ciężko je wymienić
jako, że to robiłem, powiem tak
spuściłem płyn ( stojąc przed autem, prawa kratka halogenu do wyjęcia i tam jest spust płynu) nie musiałem się bawić w podciśnienia i ani kropla nie zwiała, a cała procedura szybka i prosta
wymontować obudowę filtra z przepływką i tą rurę gumową od przepływki do prowadnicy ssącej powietrza ( dwie opaski do poluźnienia)
za tą prowadnicą schowany jest czujnik
to co pisałem, dla mnie było najprościej i najłatwiej, uważać należy przy zakładaniu zawleczki plastykowej trzymającej czujnik, bo jakby wypadła z ręki to trochę lipa :-D
Jak odpalam auto na zimnym trzyma mi obroty na poziomie 1000 a powinien chyba wiecej wiec pytanie czy to wina czujnikow temp ? Vag nie wykrył zadnych bledow
LuQas pisze:Jak odpalam auto na zimnym trzyma mi obroty na poziomie 1000
sam jestem ciekaw, co odpowiada za to ssanie
u mnie po wymianie czujnika temp płynu jakby przestała kaszlać i się dławić, ale nie załączyło się ssanie, odpaliła na ok 700 i tak chodziła
zobaczę co jutro odwali, jak to samo, to za kable zasilające się zabieram