Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100, C4, AAT, 92r.] Podniesienie ciśnienia turbo.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

[100, C4, AAT, 92r.] Podniesienie ciśnienia turbo.

Post autor: franklin » 12 sie 2009, 10:22

Witam,

Grzebałem troche w internecie i nie mogę znaleźdź konkretnych informacji.
Z uwagi, że moje turbo zbliża się ku końcowi, chcę oddać ją do regeneracji.
Jednocześnnie po tej operacji chcę podkręcić ciśnienie doładowania do ok 1.2 bara.
Czy można to zrobić łatwo bezpośrednio na zaworze upustowym na turbo (jak np w golfie 1,6 td?). Próbowałem zdjąć ten zawór na samochodzie, w celu obejrzenia co da się zrobić, jednak nie ma podejścia i trza chyba całe turbo zwalać ;-) . Potrzebuje jeszcze troche informacji jak działa zawór regulujący ciśnienie doładowania, znajdujący się na ścianie grodziowej.

Dodam, że wyciąłem ostatnio katalizator i silnik troche odżył :!: :-D
Polecam każdemu dieselowi z większym przebiegiem :!: :lol:

ramzis7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: ramzis7 » 02 lis 2009, 14:03

mozesz zwiekrzyc cisnienie,w przewod zaworu upustowego wstawiasz specjalny zawor kupisz na alegro opoznia on otwarcie zaworu,musisz tez zamontowac zegar do pomiaru zeby nie przeladowac silnika.

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 03 lis 2009, 09:39

Same zwiekszenie boosta nic nie da
bo sterownik wychwyci odchylke od cisnienia wymaganego
w tym przypadku 0.9 bara i obetnie dawke paliwa

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 03 lis 2009, 14:25

Jak narazie już jest po temacie. Po podłączeniu zegara turbo podczas rozpędzania silnika dochodzi na ułamek sekundy do ponad 1 bara, po czym zbija na ok 0,9-0,8 i tak oscyluje aż do końca obrotów, lub zmiany biegu. Turbo więc działa poprawnie i nie bedę kombinował :-D
Pozdrawiam :!:

wojmaz43
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 lis 2009, 20:41
Lokalizacja: Nysa

Post autor: wojmaz43 » 28 gru 2009, 19:18

Wita!!!
Prosze napiszcie jak sprawdzic czy turbo dziala w Audi 2.5 TDI C4,ja go nie słysze ze chodzi.W poprzedniej Audi TDI swistało jak burza a teraz cisza i troche slaby jest.Znam sie troche na mechanice ale z turbo nie bardzo mialem stycznosc.
misiek36

Bogdan71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bogdan71 » 15 sty 2010, 20:53

wojmaz43 pisze:Wita!!!
Prosze napiszcie jak sprawdzic czy turbo dziala w Audi 2.5 TDI C4,ja go nie słysze ze chodzi.W poprzedniej Audi TDI swistało jak burza a teraz cisza i troche slaby jest.Znam sie troche na mechanice ale z turbo nie bardzo mialem stycznosc.
Genralnie turbo działa od momentu odpalenia silnika
Jeśli nie słyszysz turbiny to dobrze ale gdy gwiżdze to oznacza jej kres :-(
Audi vor allen

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 04 lut 2010, 08:21

Czemu twierdzisz kolego żę świszcąca turbina jest kończącą się turbiną?? Z czego to niby wynika??? :?:

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 04 lut 2010, 15:25

Bogdan71 pisze:
wojmaz43 pisze:Wita!!!
Prosze napiszcie jak sprawdzic czy turbo dziala w Audi 2.5 TDI C4,ja go nie słysze ze chodzi.W poprzedniej Audi TDI swistało jak burza a teraz cisza i troche slaby jest.Znam sie troche na mechanice ale z turbo nie bardzo mialem stycznosc.
Genralnie turbo działa od momentu odpalenia silnika
Jeśli nie słyszysz turbiny to dobrze ale gdy gwiżdze to oznacza jej kres :-(
To nie prawda. Moja gwiżdze już ponad 2 lata bo tyle mam to autko a jest super. <ok> Oleju nie bierze a ciśnienie pompuje że w fotel wciska :-P Tylko u mnie ją słychać na zimnym silniku :?:

Awatar użytkownika
MELONIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:15
Lokalizacja: Myszków

Post autor: MELONIK » 04 lut 2010, 17:49

Może ma zbyt opóźniony kąt wtrysku i dźwięk silnika zagłusza turbulum.
Turbo mamy z prawej strony więc jak będziesz jechał na prostym kawałku drogi otwórz sobie prawą szybe na maxa i depnij na 2 i 3 biegu oporowo i powinieneś JÂĄ usłyszeć natruralnie bez radia :mrgreen: Ja tak zrobiłem po kupnie bo miałem podobne podejrzenia ale okazało się wsio gut. A najlepiej podepnij vaga i próby dynamiczne <piwo>
AUDI C4 A6
2.5TDI AAT
1995 rok

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 05 lut 2010, 08:26

Ja pytałem tylko retorycznie :-P To jakaś bzdura że jak słychać świszczące turbo to znaczy że już się kończy :shock:
Umnie w kabinie słabiutko słychać turbinę, ale na zewnątrz i owszem, słyszałem pare razy jak ktoś inny jechał moim samochodem, to wyraźnie było słychać charakterystyczny gwizd :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja