Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 Allroad]pompa podnoszenia zawieszenia

Zawieszenie
shakal12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 2009, 21:15
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal12 » 15 sty 2010, 19:44

witam
jezeli padla ci poducha to daj znac na pw - mam 1 do zbycia.
pozdrawiam
A6 '04 Allroad 2.5 BAU
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
Obrazek

Packow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Witam

Post autor: Packow » 02 lut 2010, 09:33

Kupiłem Allrouda i też mam ten problem z podnoszeniem auta. Czy możecie mi polecić jakiś serwis z Lublina i okolic....

Defacto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:51
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Defacto » 15 lip 2010, 14:24

Piotruś, i inni koledzy co znaja sie na pnelmatyce w allroadzie moj brat zakupil allroada 2,5tdi z 2002 roku wymienili mu miechy i po kalibracji pokazal sie blad "0578 regulacja poziomu nadwozia powyzej granicy regulacji" co za przyczyna ? zle zrobiona adaptacja ??

shakal12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 2009, 21:15
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal12 » 18 lip 2010, 11:36

za wysoko lub za nisko chciales zaadoptowac zawieszenie i przekroczyles wartosci progowe.
A6 '04 Allroad 2.5 BAU
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
Obrazek

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 05 wrz 2010, 13:40

witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z zawieszeniem swojego allroada '01. Mianowicie od dwóch dni nie włącza mi się wcale kompresor. Po podłączeniu VAGiem początkowo było kilka błędów - m.in od tylnego lewego czujnika poziomu zawieszenie, od przegrzania kompresora i kilka innych. Czujnik naprawiłem (przerwany przewód). Obecnie został tylko jeden błąd, który uniemożliwa włączenia kompresora:

1 Fault Found:
01397 - Venting Solenoid for Level Control (N111)
31-00 - Open or Short to Ground

Jego usuwanie nic nie daje. Jednak po jego usunięciu komresor włącza się na pół sekundy i błąd znów się pojawia. Znalazłem w necie że jest to kod błędu od wielozaworu. Wczoraj wyjąłem i przeczyciłem wszystkie złącza w komresorze i obejrzałem i przeczysciłem złącze od zaworu wielodrożnego. I nadaj to samo. Skonczyły już mi się całkowicie pomysły na naprawę tego. Czy powodem tego może być zurzuty trochę kompresor (do tej pory chodził głosno aczkolwiek przęczej lub później pompował zawieszenie). A może powodem problemu jest potrzeba wykonania befullungu kompresora (z uwagi że był wyjmowany, jednak powietrze z zawieszenia nie było spuszczane).

Zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika który by mi w tym pomógł w warszawie lub okolicy? Bardzo prosze o pomoc. Popadam już powoli w desprację :/

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 06 wrz 2010, 09:53

dziękuje Ci za odpowiedź. Przepraszam za moje przeoczenie, nie zauważyłem odpowiedzi na tego posta w poprzednim temacie. Jutro samochód wstawiam do elektryka z tzw. doświadczeniem :). Poproszę go żeby dokładnie sprawdził zawór na kompresorze i wielozawór.

Dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
ryniu-ry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 06 maja 2009, 01:00
Lokalizacja: słońsk

Post autor: ryniu-ry » 06 wrz 2010, 18:15

sprawdzałeś bezpiecznik kompresora? jest on ukryty pod deską w drugim rzędzie przekażników czasem pada zwłaszcza jak grzebiesz przy kompresorze :mrgreen:

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 08 wrz 2010, 14:58

witam,

niestety mechanior, do którego oddałem pojazd poddał się :/. Chyba będę się musiał sam podjąc naprawy tego problemu, jednak nie ukrywam, że będę potrzebował Waszej, a w szczególności Twojej Piotruś :) pomocy, no chyba że znacie jakiegoś zaufanego elektryka z warszawy lub okolic który by się tego podjął? Najchętniej bym pojechał do Was na ÂŚląsk rzebyście mi to zrobili, ale chyba to jest aktualnie niemożłiwe.

Pierwsze pytanie. Domyślam się, że błąd który mi wywala dotyczy najprawdopodobniej uszkodzonego gdzieś przewodu i nie jest w stanie mi dokładnie określić czy to problem z przewodem strującym wielozaworem, zaworem kompresora (bo chyba taki występuje) czy którym kolwiek z czujników. Jedno jest pewne, że to problem tylniego elementu zawieszenia (przednie odpada).

Pytanie drugie: W którym miejscu znajduje się sterownik zawieszenia? Domyślam się że wszystkie kable schodzą się właśnie do niego?

Pytanie trzecie: czy to możliwe aby błąd był powodowany przez uszkodzony wielozawór?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

negocjatorr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:44
Lokalizacja: Warszawa

allroad

Post autor: negocjatorr » 30 paź 2010, 10:57

ÂŁawa pisze:na "przytykające" zaworki w rozdzielaczu zawieszenia jest rada, sprawdzona przez chłopaków "zza wielkiej wody(USA)".
Zapodać do kompresora kilka kropel oleju do kompresorów.
Po angielsku "Air tool oil"...
Na audiworld.com jest opisywane kilka przypadków że olej "zdziałał cuda".
Trzeba wejść pod auto(przed taką opreacją zawsze właczamy tryb podnośnik, aby nam auto na głowe się nie opuściło) zlokalizować przewód (dość gruby) wchodzący w ściankę od koła zapasowego. Na wężu znajduje się osuszacz, a za nim mamy metalową obejmę którą ściągamy i zapodajemy olej do wężyka w kierunku kompresora...
Później odpalić furę przelecieć po poziomach i obserwować "poprawę". <ok>
Wtam kolege, widze ze kolega jest zorientowany w sprawach ALLROADa :) prosze o podpowiedz gdzie znajdujesie głowny przewod czujnika cisnienia , taki komunikat wysswietla po podlaczeniu komputera pod samochod ze tam jest blad aby go sprawdzic skutkuje to tym ze raz za czas zapala sie kontorlka od podnoszenia i do monetu wylaczenia zaplonu nie zgasnie ...... pozdrawiam Tomasz ( jezeli jest taka mozliwosc poprosze numer czy nick name jakiegos komunikatora
pozdrawiam T.

dareczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:28
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: dareczek » 06 kwie 2012, 09:24

Koledzy przejżałem cały wątek. Powiedzcie mi czy w świętokrzyskim znajdę kogoś kto ma pojęcie o pneumatycznym zawieszeniu w Allroadzie? Coś mi się wydaje że kompresor coś za często się załącza.
Pozdr.

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 06 kwie 2012, 10:01

To mogą być tylko twoje odczucia,po dłuszym postoju opada ci zawias czy nie,jeśli wszystko ok to nie martw się na zapas.Jazda po mieśćie to ciągła praca zawieszenia opuszczanie pojazdu,hamowanie,a czujniki pracują.Co innego w trasie opuszczasz zawias na pierwszy poziom i kompresor już mało sie włacza.

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Post autor: blackberd » 30 wrz 2012, 10:11

na "przytykające" zaworki w rozdzielaczu zawieszenia jest rada, sprawdzona przez chłopaków "zza wielkiej wody(USA)".
Zapodać do kompresora kilka kropel oleju do kompresorów.
Po angielsku "Air tool oil"...
Na audiworld.com jest opisywane kilka przypadków że olej "zdziałał cuda".
Trzeba wejść pod auto(przed taką opreacją zawsze właczamy tryb podnośnik, aby nam auto na głowe się nie opuściło) zlokalizować przewód (dość gruby) wchodzący w ściankę od koła zapasowego. Na wężu znajduje się osuszacz, a za nim mamy metalową obejmę którą ściągamy i zapodajemy olej do wężyka w kierunku kompresora...
Później odpalić furę przelecieć po poziomach i obserwować "poprawę".
Powiedzcie koledzy czy tak jak pisze chodzi o kilka kropli czy czy np.kilka cm ....wiem że to może śmieszne pytanko ale jeśli np. dam kilka cm i olej dojdzie do poduszek może im zaszkodzić? (w końcu na niektóre gumy olej nie działa najlepiej) Teoretycznie poduszki powinny być z gumy odpornej na działanie oleju (tak mi się wydaje)ale kto wie co wymyślili inżynierowie z Audi

kbw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2013, 15:51
Lokalizacja: Warszawa

Allroad C5 - prolem z pneumatyką

Post autor: kbw » 05 lut 2013, 16:05

Witam wszystkich,

Od 5 lat mam allroada C5 i nie miałem z nim wiekszych problemów ... do ostatniego czasu. ok 2 miesiecy temu pierwszy raz nie podniosl sie caly, a tylko prawa strona. Lewa strona nie reaguje na podnoszenie. Bylem w ASO i stwierdzili ze wadliwa byla czujnik w lewym tylnym kole. wymienilem ten czujnik, ale teraz po wymianie samochod z trudem podnosi lewa strone na II poziom - przy bardzo dlugiej pracy kompresora czasami utrzymuje sie II poziom ale najczesciej sam schodzi na I poziom zawieszenia. Podobno cala instalacja szczelna i sprawna. Czy możecie mi poradzic z kontaktem do dobrego warsztatu zajmujacego sie pneumatyka w okolicach Warszawy? Bede baaaaardzo zobowiazany.

Pozdrawiam,
kbw
kbw

Rafiok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2013, 13:28
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Rafiok » 10 lut 2013, 13:48

Witam Panowie:)Kupując mojego allroada okazał się że nie ma on pompy zawieszenia...przy kole zapasowym znajduje się zawór dzieki któremu podłancza się zwykły kompresor i pompuje się metoda prób i błędów naciskając przycisk do góry raz sie pompuje raz nie...czy wiecie jak prawidłowo powinno sie pompowac bez oryginalnego kompresora?czy w ogóle moge tak jezdzic bez kompresora?poduszki powinny trzymac bo zuwazyłem że minimalnie mi opada....
Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Post autor: blackberd » 10 lut 2013, 21:37

<szok> A toś mnie zaskoczył,słyszałem o rożnych numerach handlarzy ale o czymś takim po raz pierwszy...Mam allroada C5 :) (2003r) to tzw.aktywne zawieszenie a objawia się to miedzy innymi tym że gdy coś załadujesz do auta (obciążysz go) to zawieszenie pod pompuje się by być ciągle na tym samym poziomie (w zależności od wybranego poziomu na przyciskach)gdy wyładujesz to upuści powietrza z odpowiednich poduszek ,robi to także na postoju korzystając z zbiornika (akumulatora) w kturym ma jakiś tam zapas sprężonego powietrza.Podejrzewam że nikt nie będzie wiedział jak powinien zachowywać się bez kompresora bo raczej takie wersje są niespotykane ,chyba że zamieniono poduchy sprężynami gdy kupił auto ktoś kogo na nie stać nie było , wtedy kompresor zbędny.
Czy można jeździć...nie mam pojęcia co poprzedni właściciel twojego auta jeszcze zmajstrował, jak daleko poszedł z "tuningiem" ,ja zanim kupiłem swojego oglądałem kilkanaście sztuk i nim znalazłem upłynął rok a to z tego względu że wiedziałem co w nich lubi się psuć i co ,ile kosztuje (V6 2,5 TDI +pneumatyka) to może być bardzo kosztowne połączenie ....ale największym mankamentem auta jakie by ono nie było jest jego poprzedni właściciel , w tym przypadku jakoś mam obawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl