Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5TDI AEL / inne z VP37] zapowietrzająca się pompa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

[C4 2.5TDI AEL / inne z VP37] zapowietrzająca się pompa

Post autor: blackberd » 14 sty 2010, 21:10

Witam
Jakiś czas temu zaczęły mi się pojawiać pęcherzyki powietrza w przewodzie zasilającym pompę wtryskową (audi 2,5 tdi AEL)co było skutkiem bardzo trudnego odpalenia auta szczególnie po dłuższym postoju.Po przestudiowaniu rożnych forów doszedłem do wniosku ze ten problem ma bardzo wielu użytkowników starszych pojazdów w których użyto pomp VP37 .
W moim przypadku okazało się że po wyłączeniu silnika z rejonu koła pasowego dobiega cichutkie "syczenie" (mechanik powiedział że pompa do regeneracji).Wczoraj zdobyłem się na odwagę i już nic nie syczy :D .
Aby usunąć ten problem wystarczy wymienić zimering "DF 20-31-7,3" na wałku napędowym pompy wtryskowej (pod warunkiem że niema on "bicia" luzów).
Nie będę się rozpisywał jak wyjąc pompę bo nie wiem czy w każdym aucie będzie taka potrzeba .W tych co będzie to robić się to będzie inaczej .Bynajmniej po zdjęciu kola pasowego z pompy dało się wydłubać zużyty i nabić nowy "zimering".przed demontażem pompy radzę sobie pozaznaczać to i owo by nie było problemów z ustawieniem konta wtrysku i dawki paliwa.Po odpaleniu trzeba dokładnie wszystko poustawiać (np. z pomocą VAG-a).Koszt części około 20zł (bosch)
Jeżeli macie luzy na wałku trzeba wymienić jeszcze 2 panewki ale by się do nich dostać trzeba wyjąć wszystko ze środka pompy i wybić wałek ....(obawiam się że to już poważniejsza sprawa ...a z drugiej strony wszystko robią ludzie)
ÂŻyczę powodzianie i mam nadzieje że moje wskazówki komuś pomogą.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 11:18 przez blackberd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 15 sty 2010, 13:48

blackberd, możesz napisać coś jeszcze na temat " innych niepokojących objawów"

czy może po tej naprawie auto zaczęlo lepiej zapalać na tzw "letnim " ???

u mnie też po zgaszeniu słychać takie sssssssssyy

czy u ciebie ten zepsuty simmering powodował jakies inne problemy -np cięklo w tamtym miejscu paliwo ?
czy moze tylko pompa przez to zasysała "lewe" powietrze i silnik "głupiał" ?
Wogole to sam naprawiałeś ??? Gdybyś miał jakieś foty dawaj <ok>
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Post autor: blackberd » 15 sty 2010, 18:10

a wiec tak:)
Naprawiałem to zupełnie sam przedwczoraj. <mikołaj>
Jeśli chodzi o objawy...to autko chu lalo super (jak to AUDI:) )jednak czym dłużej postał tym gorzej było odpalić ..trzeba było " trochę kręcić" ponieważ paliwo cofało się do baku przez przewód paliwowy "powrotu"( a z racji tego zaworku kierunkowego niemożna założyć)jak przyszły mrozy zaczął się horror bo zanim doszło paliwo to już akumulator dostawał popalić i balem się że w końcu nie ruszę.Z racji tego że jakiś czas temu robiłem nastawnik pierwsze podejrzenie padło na uszczelki pod nastawnikiem(wymieniłem),jednak nadal gdy autko wyłączyłem powoli w przewodzie zaczynały się pojawiać bąbelki powietrza.Po przejrzeniu zdjęć pompy VP37 (oglądałem co się dało w necie)doszedłem do wniosku ze jedynie jeszcze
tam może być nieszczelność .Najbardziej się obawiałem że wałek pompy będzie miał luzy bo wtedy trzeba rozebrać pompę całkowicie ,wyjąc wszystko co jest na tym zdjęciu http://images36.fotosik.pl/36/a427d10ed105e8b8.jpg
dopiero po wyjęciu tego co na fotce można wybić wałek i panewki wymienić na nowe(prawdopodobnie po wymianie panewek trzeba je potraktować rozwiertakiem, wnioskuje to po widoku panewki którą kupiłem )...Telefon do pompiarza i cena 500 zł :shock: pomogła mi w podjęciu decyzji ze robię to sam.
Co do demontażu:
poznaczyłem sobie na pasku i kolach by nie było problemu przy składaniu ,na nastawniku też dobrze znaczyć (po złożeniu i tak trzeba wszystko wyregulować z pomocą np VAG-a ale by wo gule można odpalić)
musisz odkręcić koło pasowe (1 śruba) i je zdjąć (potrzebny ściągacz blacha z 3 dziurami ..5 minut roboty)uważaj na klinek, mi wypadł i straciłem masę czasu na odszukanie a o nowy było ciężko.
Następnie odkręcasz 3 śruby przy kole i 1 z tyłu pompy to te same śruby które luzuje się by ustawić kont wtrysku (do jednej [imbus] która jest pomiędzy blokiem silnika a pompom jest trudny dostęp ja zdjąłem nastawnik pompy by się tam dostać)
Kolejny krok to odkręcenie przewodów(rurek) od wtrysków ,(od pompy nie było trzeba) i wyjecie pompy z auta
aaaa..jeszcze po drodze są do rozpięcia chyba 2 wtyczki i wypięcie przewodów ,ale to zauważysz w trakcie pracy
Gdy mamy pompę na stole wydłubanie zimeringa to żaden problem ,czyścimy wałek ,siedzenie i nabijamy nowy zimering (DF 20-31-7,3)
.....i montujemy do autka.Po włożeniu koniecznie zalać pompę paliwem ( smarowanie)
Po odpaleniu i rozgrzaniu (trochę się trzeba nakręcić rozrusznikiem) podpinamy VAG-a i ustawiamy co trzeba( w moim AEL po rozgrzaniu ustawiłem dawka 4,5-5 kont wtrysku 65-70)
Przed naprawom
-czy był wyciek ? ...jeśli tak to na pewno niewielki bynajmniej nie rzuciło mi się to w oczy,
-jeśli chodzi o odpalanie to większe znaczenie miało jak auto długo i pod jakim kontem stało niż sama temperatura (kiedyś latem nad woda zaparkowałem tak że lampy świeciły pilotom w oczy .Po około 2 godzinach próbowałem odjechać ...dobrze że nie było dzieci w okolicy bo by nie uwierzyli skąd ja takie określenia na auto znam)

pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie znalezione w internecie,
jeśli jeszcze mogę w czymś pomóc pytajcie :) jak do kogoś zrobienie ściągacza było by problemem załączę fotkę i podam rozmiary ...życzę powodzenia w naprawach i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga