Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI tiptronic] uślizg na trzecim biegu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5 2.5 TDI tiptronic] uślizg na trzecim biegu

Post autor: piotrekkawa » 13 sty 2010, 13:00

Jak to jest z tym trzecim biegiem w tipie? Jedynka i dwójka chodzi na sprzęgle hydrokinetycznym,reszta na ciernym. U mnie na trzecim biegu przy niższej prędkości skrzynia chodzi na poślizgu do pewnej prędkości auta i prędkości obrotowej silnika(zależnie od dodawanego gazu i czy jadę pod górkę czy z górki. Trochę tych tematów przeleciałem kiedyś i z tego co wyczytałem to na trójce nie powinno być zjawiska ślizgającego się sprzęgła. Jak to kurde jest z tymi skrzyniami? Czy skrzynia pracująca na trzecim biegu w niedogodnej dla siebie prędkości powinna zredukować,czy tak jak w moim przypadku troche pociągnąć na ślizgu i zapiąć się na sztywno po jakimś tam czasie? Na VAG-u zero błędów.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 13 sty 2010, 18:45

cześć.
Moja skrzynia działa podobnie jak Twoja.
Przy delikatnym operowaniu gazem przełącza wszystkie biegi przy ok.1800 obrotów.
Po przeskoczeniu z 2 na 3 obroty wzrastają do tych 1800-u mnie dokładnie jest to przy prędkości 42 km/h i następuje jakby zapięcie nastepnego biegu(obroty spadają o 400/min),choć jest to dalej 3.
Tak jak u Ciebie skrzynia nie ma błedów.

Awatar użytkownika
kubak75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 02 lis 2009, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kubak75 » 13 sty 2010, 19:34

piotrekkawa miałem też problem z ślizgającą sie skrzynia. Wymieniłem olej w skrzyni i przeczyściłem przepływomierz, gdyż w serwisie skrzyń powiedzieli mi ze przepływomierz bardziej steruje praca skrzyni niż silnika. Od 2 miesięcy skrzynia ani razu sie nie poślizgnęła.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 14 sty 2010, 03:22

Kolego piotrekkawa <piwo> , z tego co wiem,nie powinno być poślizgu <niewolno2> .Powtórzę się opisami,cytatami,które już paru osobom pomogły i rozwiały wątpliwości,które tez kiedyś miałem.Skrzynia tiptronic chodzi na pięciu biegach.Pierwszy i drugi chodzi na sprzegle hydrokinetycznym. trzeci, czwarty i piaty chodzi na sprzegle ciernym aby mieć mniejsze zużycie paliwa. jeżeli po przełączeniu na trzeci bieg sprzegło nie załącza na sztywno to najprawdopodobniej macie poślizg sprzęgła ciernego,które jest wmontowane w sprzęgle hydrokinetycznym.Musicie wiedzieć, że trzeci i natępne biegi powinny chodzić na sprzęgle ciernym. sprzęgło hydrokinetyczne działa tyko w momencie przełączania biegu.Ja miałem to samo ale wymieniłem trzy razy olej w skrzyni i po kilku tysiącach przebiegu wróciło wszystko do normy, chociaż jak bardzo delikatnie przyspieszam to dalej występuje poślizg na trzecim biegu. Taki poślizg wystepuje też często na piątym biegu. U mnie było tak, że jak skrzynia nie była zbyt mocno katowana to chodziłą na sztywno, ale kilka przegonień na autostradzie do dwustu na godzinę i zaczynała się ślizgać- tzn chodzić na hydrokinetycznym.
pozdr

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 14 sty 2010, 12:53

A czy nie da się jakoś przeprogramować sterownika skrzyni,żeby wcześniej redukowała z 3 na 2? Jeszcze jedna istotna sprawa;w trybie tiptronic uślizgi na biegu drugim i trzecim ustają dużo wcześniej-szybciej zapinają się na sztywno,choć redukcja z 2 na 3 moim zdaniem zbyt późno następuje. I takie może głupie pytanie;co to jest adaptacja skrzyni i w jakim celu się ją stosuje?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 15 sty 2010, 13:06

Też mam takie półbiegi na biegu 2 i 3 , biegi 1 4 5 wchodzą bez tych "ślizgów " ,po prostu odkąd mam te auto to skrzynia chodzi zawsze tak samo

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 15 sty 2010, 13:31

piotrekkawa pisze:A czy nie da się jakoś przeprogramować sterownika skrzyni,żeby wcześniej redukowała z 3 na 2? Jeszcze jedna istotna sprawa;w trybie tiptronic uślizgi na biegu drugim i trzecim ustają dużo wcześniej-szybciej zapinają się na sztywno
Co do przeprogramowania to nie wiem dokładnie,ale rozmawiałem kiedyś z kolegą z tu z forum na temat właśnie szybszego zbierania się ze startu stojącego,na automacie "D",mówił,ze jest to mozliwe do zrobienia,przeprogramowania (poszukam,moze mam jeszcze jego wiad.,to tu wrzucę),bo na tipie tego problemu nie ma,szybciej się zbiera np.spod świateł,tak jak mówisz,nie ma tych "uślizgów".Muszę zerknąć do katalogów z bebechami tipa,zeby fachowo to opisać,bo nie chcę nikogo wprowadzać w błąd,ale tak ma być,nic złego się nie dzieje.
To dotyczy multitronika :arrow: (poprawione 08.02.210) cyt.Jeżeli skrzynia jest nie sprawna zazwyczaj ma "wypadniętą" adaptację. Ustawienie adaptacji czyli dodtosowanie charakterystyki pracy sprzęgła. Np. podczas ruszania następuje silne szarpnięcie - wzorowy brak adaptacji , mocne cofanie się na stromych wzniesieniach (np. 1 metr i więcej, lub wogóle brach wyhamowania mimo załączonego R), podczas jazdy wybieranie niewłaściwych przełóżeń (np. z 1 wskakuje 4 z pominienciem 2 i 3 mimo spokojnego ruszania), redukcja podczad wciskania gazu następuje z zastanowieniem, "gumowym" opóźnieniem no i co najgorsze ślizganie skrzyni podczas na przykład mocnego przyspieszania, itp. . Jeżeli nie ma ciśnienia, bo pompa oleju jest uszkodzona również nie zrobisz adaptacji. Dotyczy to również wadliwego sterownika/sterowników. Adaptacja zapisze się tylko i wyłącznie przy sprawnej skrzyni. Warunkiem jest rónież rozgrzany olej do co najmniej 60 st. C (czyli wtedy, kiedy posiada włąściwe ciśnienie oleju). Adaptacja może wypaść z różnych powodów, po za wymienionymi to słaby akumulator (spadek napięcia podczas postoju nocnego), niewłaściwie zamontowane dodatkowe zabazpieczenie antywłamaniowe, itd....
Przeprowadzenie adaptacji (opisywane na AKP i innych Forach Audi):
Jest kilka warunków takich jak:
1. rozgrzana skrzynia - około 15 kilkometrów na trasie lub około 30 min. jazdy w mieście. Aby mieć 100 % pewności robić to po dłuższej jeździe. Na VAG-u można sprawdzić temp. na kanałach 10 i 11.
2. Płaski i nie uczęszczany odcinek drogi - 50 m (np. parking czy nie uczęszczany odcinek drogi poza miejskiej)
Ustawić samochód na drodze do jazdy na wprost. Rozłączyć akumulator - klema minusowa (klucz 10-tka) na 10 minut. Po 10 min. podłączyć klemę. Odpalić silnik, załączyć D i ruszyć do przodu wykorzystując 50 % gazu/mocy. Po przejechaniu odcinka auto zatrzymać w miejscu i trzymać wciśnięty pedał hamulca przez 20 sekund. (w tym czasie zapisuje się adaptacja) Po tym czasie załączyć N i przełączyć na R. Ruszyć do tyłu tak jak na D. Ponownie po zatrzymaniu przytrzymać pedał hamulca przez 20 sek.
Adaptacja zakończona. Można jechać. Wg dokumentacji serwisowej adaptacja może się nie zapisać z pierwszym razem i zgodnie z w/w przeprowadza się ją do 10 razy. Każdorazowo skrzynia musi być rozgrzana. Zaleca się wtedy rozgrzanie do co najmniej 70 st. C.
W praktyce - przy sprawnej skrzyni adaptacja powinna zapisać się za pierwszym razem. Przeprowadzałem ją wielokrotnie na różnych sterownikach i brałem udział w adaptacjach na różnych modelach Audi z różnymi wersjami skrzyń i w 99 % przypadków adaptacja zakończyła się sukcesem za pierwszym razem. Sprawa z rozłączaniem akumulatora - resetowanie ustawień komputera, natomiast można to przeprowadzić za pomocą waga, ale niestety nie wiem jak. Natomiast adaptację wg opisu przeprowadza się tak samo niezależnie od tego czy to ASO, czy amatorka.
ps. po rozłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora będziesz musiał tylko ustawić zegarek i datownik na desce rozdzielczej, oraz opuścić do samego dołu i podnieść trzymając przycisk wszystkie elektryczne szyby. To po to, aby podnosiły się i opuszczały automatycznie - trzeba tylko je ponownie nauczyć. Możliwe, że po jakimś czasie zaczną działać prawidłowo, ale po co czekać.(koniec cyt.)
Poczytajcie sobie jeszcze te tematy
a6-c6-update-softu-adaptacja-skrzyni-ti ... vt7467.htm
i ten http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c727e8c272
pozdr <piwo>
Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 05:03 przez MR.A6, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 15 sty 2010, 15:24

No wieeeelkie dzięki. Jutro zaczynam zabawę wg, podanej instrukcji. Mam co prawda VAG-a i w nim jest funkcja adaptacji ale nie mam pojęcia jak to się robi i tam wymagane jest wpisanie kanału czy grupy-o tym tym bardziej nie mam pojęcia. Ale pobawię się w sposób opisany wyżej. Opiszę jakie będą rezultaty.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 08 lut 2010, 05:00

piotrekkawa przeczytaj tu moje sprostowanie,sorrka :oops: adaptacja-tiptronica-vt17264.htm#195682

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga