[C5 2.5TDI AFB] Prośba o pomoc (dziwny dzwięk)
[C5 2.5TDI AFB] Prośba o pomoc (dziwny dzwięk)
Witam
Mam pytnie a zarazem prośbe o pomoc.
Kupiłem 3 dni temu AUDI A6 AVANT 2,5TDI QUATRO V6. Rocznik 1999 kupiony grudzien 99 w poslkim salonie. Przepieg 230.000 km. Skrzynia manualna
Mam taki problem: Gdy auto jest na luzie i wvciskam gaz jest ok ale jak podczas jazdy gdy wkrecem auto na wyższe obroty i wciskam sprzęgło to slychać chwilowy dzwięk jakby trącego sie metalu (tak jakby cos sie krecilo i o cos tarło). Przy niskich obrotach tego nie slychać co to może być? Czy to może jest normalne a ja niepotrzebnie sie denrwuje?? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Mam pytnie a zarazem prośbe o pomoc.
Kupiłem 3 dni temu AUDI A6 AVANT 2,5TDI QUATRO V6. Rocznik 1999 kupiony grudzien 99 w poslkim salonie. Przepieg 230.000 km. Skrzynia manualna
Mam taki problem: Gdy auto jest na luzie i wvciskam gaz jest ok ale jak podczas jazdy gdy wkrecem auto na wyższe obroty i wciskam sprzęgło to slychać chwilowy dzwięk jakby trącego sie metalu (tak jakby cos sie krecilo i o cos tarło). Przy niskich obrotach tego nie slychać co to może być? Czy to może jest normalne a ja niepotrzebnie sie denrwuje?? Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sty 2010, 23:08 przez Kristow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Może dojść do tego,że łożysko oporowe trąc o sprężyny docisku(to słoneczko) wytrze je na tyle że końcówki tych sprężyn ulegną wyłamaniu i pedał sprzęgła wpadnie w podłogę. Wtedy będzie dopiero chrobot,a zmiana biegu,czy wręcz wbicie jedynki nie będzie możliwe. Naprawa wiąże się z wyjęciem skrzyni biegów. Zazwyczaj łożysko oporowe wymienia się wraz ze sprzęgłem (docisk i tarcza) choć taka wymiana następuje przy awarii samego sprzęgła,a łożysko jest elementem współpracującym i znajduje się w komplecie. Ale różnie bywa. Nie zawsze samo łożysko wytrzyma tyle co sprzęgło. 

a sprzęgło ci się nie ślizga? łożysko to raczej na postoju słychać jak się wciska i puszcza pedał sprzęgła. Ale nigdy nie wiadomo. Z wymianą łożyska oporowego jest jak z termostatem w naszych 2,5. Kup sobie cały komplet (tarcza, docisk i łożysko) i wymień jak najszybciej bo nigdy nic nie wiadomo. Możesz z tym jeździć 2 lata a może za tydzień walnąć. 

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Ja tylko podpowiadam co może być przyczyną pojawiania się takiego dźwięku. Pewności nie mam więc niech koledzy dotknięci tym problemem zdiagnozują usterkę,bo potem się okaże że powymieniają sprzęgła a problem będzie dalej i będzie na mnie :roll:cacek66 pisze:a sprzęgło ci się nie ślizga? łożysko to raczej na postoju słychać jak się wciska i puszcza pedał sprzęgła. Ale nigdy nie wiadomo. Z wymianą łożyska oporowego jest jak z termostatem w naszych 2,5. Kup sobie cały komplet (tarcza, docisk i łożysko) i wymień jak najszybciej bo nigdy nic nie wiadomo. Możesz z tym jeździć 2 lata a może za tydzień walnąć.