A6 C4 2.5 TDI Avant srebrna strzała
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
e tam i z quattro można wywinąć orła;P co prawda jeszcze mi się nie zdarzyło ale cuda potrafi wywinąć ten napęd
Wczoraj wjeżdżając uliczką na blokowisko, na której zmienia się kierunek jazdy praktycznie o 180 stopni auto frunęło bokiem i postawiło mnie prawie w poprzek drogi hehe 
Z drugiej strony jak widzę jak niektórzy grzęzną w zaspach na parkingu i piłują raz w przód raz w tył ja wrzucam jedynkę lekko gazik i bez oporu się jedzie
to jest to 
Swoją drogą jak śmigałem cygaretem z FWD, pamiętam jak rok temu w zimę na trasie złapała mnie zamieć, widoczność na 2m. Cygareto szło jak przecinak po śniegu, kiedy inne auta radziły sobie z trudem lub w ogóle odpuszczały sobie jazdą stając na poboczu.


Z drugiej strony jak widzę jak niektórzy grzęzną w zaspach na parkingu i piłują raz w przód raz w tył ja wrzucam jedynkę lekko gazik i bez oporu się jedzie


Swoją drogą jak śmigałem cygaretem z FWD, pamiętam jak rok temu w zimę na trasie złapała mnie zamieć, widoczność na 2m. Cygareto szło jak przecinak po śniegu, kiedy inne auta radziły sobie z trudem lub w ogóle odpuszczały sobie jazdą stając na poboczu.
- jahro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 297
- Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
ja powiem w ten sposób: praktycznie nie ma bata żebym gdzieś miał się zakopać - quattro naprawdę robi robotę i rzeczywiście większość stoi - ja jadę :mrgreen: czy to na parkingu, czy w bocznej nie odśnieżonej uliczce. natomiast gorzej jest już z "tarciem" tzn. jak droga nieodśnieżona i leży na niej tak +/- 20-30cm śniegu to trę cały czass - no ale ja nie pod wszystkie progi zwalniające podjeżdżam :-P
nie mniej jednak wiadomo - zawsze może być jakaś awaria.
szerokości przyczepności koledzy
to jest właśnie kozacka sprawa bo da się kontrolować takie poślizgiszybki-ens pisze:auto frunęło bokiem i postawiło mnie prawie w poprzek drogi

szerokości przyczepności koledzy

A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
A jak przedstawia się sprawa opon w napędzie 4x4?
Z tego co mi się wydaje to bardzo ważne jest utrzymanie stanu bieżnika na jednakowym poziomie.
Bo co jeśli przód jest bardziej zużyty niż tył i odwrotnie.
Czy musicie od czasu do czasu zamieniać koła z przodu na tył?
Z logicznego punktu widzenia, wydaje mi się ,że jeżeli któraś z osi ma mniejszą średnicę to mogą wystąpić dziwne zachowania auta.
Z tego co mi się wydaje to bardzo ważne jest utrzymanie stanu bieżnika na jednakowym poziomie.
Bo co jeśli przód jest bardziej zużyty niż tył i odwrotnie.
Czy musicie od czasu do czasu zamieniać koła z przodu na tył?
Z logicznego punktu widzenia, wydaje mi się ,że jeżeli któraś z osi ma mniejszą średnicę to mogą wystąpić dziwne zachowania auta.
Hmmm nigdy nad tym się nie zastanawiałem ale może coś w tym być. Ale ja np. Mam na przodzie dwie nowe oponki a z tyłu oponki, które mają 1 sezon. Nie czuję żadnych anomalii. A i tak mam wrażenie, że na śniegu tył lepiej bierze, np w zaspie. To co powinienem te nowe przerzucić na tył?
Opony są z dwóch rożnych firm, wszystkie 4 taki sam rozmiar.
Opony są z dwóch rożnych firm, wszystkie 4 taki sam rozmiar.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Z tego co wiem to ,wnapędzie na jedną oś, lepsze zawsze na tył.
Ale w waszym przypadku 4x4 ,w zależności ile się jeździ, co pół sezonu przód na tył i odwrotnie.
Nie przestrzeganie tych zasad grozi konsekwencjami.
Mechanizm różnicowy działa tylko prawa lub lewa strona, natomiast tył przód jest zawsze sprzęgnięty.
Widziałem co się działo jak w JCB (koparko-ładowarka) założono na jedną oś niedostosowany wymiar?
Jedna oś kręciła by za szybko, natomiast druga za wolno.
Maszyna jeździła pod kątem.
Operator nie mógł jej opanować.
Ja pracuję na ładowarce Liebherr, gdzie druga oś załączana jest tylko wtedy gda ta pierwsza traci przyczepność.
Tak zwany system 2+2.
Ens pisał ,że go gdzieś rzuciło.
Możliwe ,że przez inne opony jedna oś straciła przyczepność.
Teraz na śniegu to nie groźne dla przełożenia napędu, ale o innej porze roku w którymś momencie może zacząć trzeszczeć.
Mogę się mylić, ale coś za coś.
Częstsze wymiany gumek.
Ale w waszym przypadku 4x4 ,w zależności ile się jeździ, co pół sezonu przód na tył i odwrotnie.
Nie przestrzeganie tych zasad grozi konsekwencjami.
Mechanizm różnicowy działa tylko prawa lub lewa strona, natomiast tył przód jest zawsze sprzęgnięty.
Widziałem co się działo jak w JCB (koparko-ładowarka) założono na jedną oś niedostosowany wymiar?
Jedna oś kręciła by za szybko, natomiast druga za wolno.
Maszyna jeździła pod kątem.
Operator nie mógł jej opanować.
Ja pracuję na ładowarce Liebherr, gdzie druga oś załączana jest tylko wtedy gda ta pierwsza traci przyczepność.
Tak zwany system 2+2.
Ens pisał ,że go gdzieś rzuciło.
Możliwe ,że przez inne opony jedna oś straciła przyczepność.
Teraz na śniegu to nie groźne dla przełożenia napędu, ale o innej porze roku w którymś momencie może zacząć trzeszczeć.
Mogę się mylić, ale coś za coś.
Częstsze wymiany gumek.