Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] ÂŚwiece żarowe podgrzewające płyn chłodzący

Silniki wysokoprężne
kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

[A6 C5] ÂŚwiece żarowe podgrzewające płyn chłodzący

Post autor: kori » 12 sty 2010, 20:34

Czy w C5 jest coś takiego ? Głownie moje pytanie dot. silnika 2,5 ale zapewne powinno by również w pozostałych jednostkach.
Na innym forum czytam:

ÂŚwiece w AFN znajdują sie z tyłu silnika przy samej ścianie grodziowej, pod rurą dolotu. Po zdjęciu osłony widać je i dochodzące do nich przewody.

swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.
dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...
praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...

praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnętrznej ale przez czujnik temperatury powietrza dolotowego (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%.

http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 sty 2010, 22:22

jest w 2.5 tdi

jak temp spadnie ponizej +5 mozesz zaczas uzywac tej opcji
wlaczas poprostu klime
dajesz auto

i nagrzewa ci sie duzo szybciej

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 12 sty 2010, 22:51

to jest w 2,5 tdi?
audi the best

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 13 sty 2010, 09:13

A gdzie to mniej więcej jest?? (v6 2,5)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 00:32

Piotruś pisze:
krzycho0110 pisze:A gdzie to mniej więcej jest?? (v6 2,5)
Nie nie ... . W V6 2,5TDi nie wystepuje dogrzewanie płynu świecami żarowymi. Ten patent (ze świeczkami) jest zarezerwowany wyłącznie dla silników czterocylindrowych z pompą wtryskową (czy w A6-tkach AFN i AVG).

Dla modeli V6 TDi istnieja dwa inne "patenty". zależne od rynku sprzedaży i wyposażenia poszczególnych egzemplarzy:
- typowe webasto spalinowe pełniące rolę zustazheizera albo dwa w jednym (czyli też z ogrzewaniem postojowym)
- elektryczna "grzałka powietrza" w nagrzewnicy kabinowej, dzięki czemu wnętrze nagrzewa się szybciej, a silnik zatrzymując całe "swoje ciepło" - szybciej uzyskuje prawidłową temperaturę pracy

W obu przypadkach - tak jak opisał to Kori dla AFNów - tak i tutaj zadziałanie dodatkowych ogrzewaczy jest warukowane spełnieniem zespołu różnych parametrów i nic nie jest "oczywiste" ;-) .
spotkales sie w a6 z vp z webastem ??

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 00:46

Piotruś pisze:
alukard pisze: spotkales sie w a6 z vp z webastem ??
Oczywiście. W tym kilka własnych. Zawsze ze sterowniem przez FISa (przy pomocy szczątkowego MMI :mrgreen: - małe pokrętełko na tunelu środkowym) i opcjonalnie uruchamiane też z pilota.
Miałem nawet jedną A6-tkę zarówno z webastem jak i z solardachem - co moim zdaniem trochę ze sobą koliduje ale tak wyjechało to z fabryki i już ... .
MMI <ok>
wlasnie znalazlem schemat podlaczania webasto ale dla PD i solaradachem ....
webasto ori zamontowane bierze paliwo prosto z baku ?? czy 'podpina" sie gdzies w przewody paliwowe ?

[ Dodano: 2010-01-14, 00:50 ]
bo nie wiem czy nie zaskodzi to suchym "po startem" vp37 ... jesli wpial bym sie gdzies w przewody ...

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 14 sty 2010, 02:57

Piotruś,
a czemu webasto koliduje z solardachem?

alukard,
na 100% to Ci nie powiem jak to jest w audi ale na moje powinno brac ze zbiornika

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 08:24

odpowiedz sobie na pytanie do czego sluzy webasto a do czego solardach
zimorodki maja solar i webasto <ok>

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 11:32

Co do solaru i webasto to się mylicie. Bo to i to ma inną funkcję. Solar się włącza w ciepłe dni a webasto sami sobie włączamy w zimne :) Może się źle wyraziłem ale solar ma fukcję wentylacji wnętrza ale dane o wentylacji z tego co ja wiem bierze z czujnika zew i wew (różnica temp) także moim zdaniem solar i webasto ze sobą nie kolidują. Chyba, że Was źle zrozumiałem.

I chciałem jeszcze o coś zapytać bo do końca nie rozumiem, alukard, napisałeś, że trzeba wcisnąć przy poniżej -5stopniach AUTO ale przecież wtedy klima się nie załącza... O co w tym chodzi, bo nie kumam :-|

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 sty 2010, 11:56

to dlaczego a6 z solarem nigdy nie sa pozamarzane ??
przynajmniej sie z tym nie spotkalem ....


dajesz auto wlaczasz klime nie da sie tak u ciebie ??

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 14 sty 2010, 12:06

alukard pisze:odpowiedz sobie na pytanie do czego sluzy webasto a do czego solardach
zimorodki maja solar i webasto <ok>
Ale solar to nic innego jak ladowanie bateri energia sloneczna. pod czapa sniegu jakos nie widze wydajnosci tego systemu.
Jedno jest dodatkiem na zime drugie na lato.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 12:08

Da się, tylko że przy obecnych temp poniżej (około -10) klimatyzacja (czyli zimny nadmuch (sorki, że tak to napisałem :-P )) nie załacza się. Oczywiście AUTO działa regulując nawiew i siłe.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 12:11

ArabaT, no właśnie zgadzam się z Twoją wypowiedzią.

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 14 sty 2010, 12:19

Piotruś pisze:.
Jednak z webasto też bywały już ostre jazdy - wielokrotnie zakończone pożarami nawet całkiem młodych samochodów ... . Nie jestem fatalistą ale powinno się pamiętać, ze każdy medal ma dwie strony, a intensywnie używane webasto wypala "kociołek" podlegający obligatoryjnej wymianie co kilka lat (zgodie z harmonogramem producenta).
Nie ma co przesadzac. W ciezarowych jest ogrzeawnie stacjonarne (bo czy to Webasto czy Eber.. to i tak dziala na takiej samej zasadzie, wodne czy suche to tez juz marginalna roznica) i jakos ludzie nie plona co dnia zwlaszcza ze tam chodza one po pare ladnych godzin na dobe i nie wymienia sie ktlow przy kazdym przegladzie ;-) . ogrzewanie samo w sobie ma tyle zabezpieczen ze szybciej Ci cos zmarznie niz rozpali.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 14 sty 2010, 12:21

Piotruś pisze:Zawsze wystarczyło trochę światła i w miarę czysty dach żeby wiatrak zaczął się kręcić - nawet przy silnych mrozach ale częstych w takiej sytiacji - rozpogodzeniach (to jakby tłumaczy opinię Alukarda doyczącą niezaparowanych szyb).
Jeżeli chodzi o wentylację to co innego ale czemu akurat to ma przeszkadzać?

Dobra ale dalej nie rozumiem jak funkcja auto w 1.9TDI przyspiesza nagrzewanie silnika? Kiedyś czytałem, że silnik najszybciej nagrzewa się gdy nawiew ustawimy na przednią szybę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga