[A6 C5] ÂŚwiece żarowe podgrzewające płyn chłodzący
[A6 C5] ÂŚwiece żarowe podgrzewające płyn chłodzący
Czy w C5 jest coś takiego ? Głownie moje pytanie dot. silnika 2,5 ale zapewne powinno by również w pozostałych jednostkach.
Na innym forum czytam:
ÂŚwiece w AFN znajdują sie z tyłu silnika przy samej ścianie grodziowej, pod rurą dolotu. Po zdjęciu osłony widać je i dochodzące do nich przewody.
swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.
dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...
praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...
praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnętrznej ale przez czujnik temperatury powietrza dolotowego (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%.
http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg
Na innym forum czytam:
ÂŚwiece w AFN znajdują sie z tyłu silnika przy samej ścianie grodziowej, pod rurą dolotu. Po zdjęciu osłony widać je i dochodzące do nich przewody.
swiece [3 sztuki] znajduja sie na kroccu wodnym z tylu silnka [glowicy] przy scianie grodziowej.
dzieki nim szybciej mamy cieplo w kabinie ...
praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnetrznej i czujnik plynu chlodzacego ...
praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnętrznej ale przez czujnik temperatury powietrza dolotowego (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%.
http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
spotkales sie w a6 z vp z webastemPiotruś pisze:Nie nie ... . W V6 2,5TDi nie wystepuje dogrzewanie płynu świecami żarowymi. Ten patent (ze świeczkami) jest zarezerwowany wyłącznie dla silników czterocylindrowych z pompą wtryskową (czy w A6-tkach AFN i AVG).krzycho0110 pisze:A gdzie to mniej więcej jest?? (v6 2,5)
Dla modeli V6 TDi istnieja dwa inne "patenty". zależne od rynku sprzedaży i wyposażenia poszczególnych egzemplarzy:
- typowe webasto spalinowe pełniące rolę zustazheizera albo dwa w jednym (czyli też z ogrzewaniem postojowym)
- elektryczna "grzałka powietrza" w nagrzewnicy kabinowej, dzięki czemu wnętrze nagrzewa się szybciej, a silnik zatrzymując całe "swoje ciepło" - szybciej uzyskuje prawidłową temperaturę pracy
W obu przypadkach - tak jak opisał to Kori dla AFNów - tak i tutaj zadziałanie dodatkowych ogrzewaczy jest warukowane spełnieniem zespołu różnych parametrów i nic nie jest "oczywiste" .
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
MMIPiotruś pisze:Oczywiście. W tym kilka własnych. Zawsze ze sterowniem przez FISa (przy pomocy szczątkowego MMI :mrgreen: - małe pokrętełko na tunelu środkowym) i opcjonalnie uruchamiane też z pilota.alukard pisze: spotkales sie w a6 z vp z webastem
Miałem nawet jedną A6-tkę zarówno z webastem jak i z solardachem - co moim zdaniem trochę ze sobą koliduje ale tak wyjechało to z fabryki i już ... .
wlasnie znalazlem schemat podlaczania webasto ale dla PD i solaradachem ....
webasto ori zamontowane bierze paliwo prosto z baku czy 'podpina" sie gdzies w przewody paliwowe ?
[ Dodano: 2010-01-14, 00:50 ]
bo nie wiem czy nie zaskodzi to suchym "po startem" vp37 ... jesli wpial bym sie gdzies w przewody ...
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Co do solaru i webasto to się mylicie. Bo to i to ma inną funkcję. Solar się włącza w ciepłe dni a webasto sami sobie włączamy w zimne Może się źle wyraziłem ale solar ma fukcję wentylacji wnętrza ale dane o wentylacji z tego co ja wiem bierze z czujnika zew i wew (różnica temp) także moim zdaniem solar i webasto ze sobą nie kolidują. Chyba, że Was źle zrozumiałem.
I chciałem jeszcze o coś zapytać bo do końca nie rozumiem, alukard, napisałeś, że trzeba wcisnąć przy poniżej -5stopniach AUTO ale przecież wtedy klima się nie załącza... O co w tym chodzi, bo nie kumam
I chciałem jeszcze o coś zapytać bo do końca nie rozumiem, alukard, napisałeś, że trzeba wcisnąć przy poniżej -5stopniach AUTO ale przecież wtedy klima się nie załącza... O co w tym chodzi, bo nie kumam
Nie ma co przesadzac. W ciezarowych jest ogrzeawnie stacjonarne (bo czy to Webasto czy Eber.. to i tak dziala na takiej samej zasadzie, wodne czy suche to tez juz marginalna roznica) i jakos ludzie nie plona co dnia zwlaszcza ze tam chodza one po pare ladnych godzin na dobe i nie wymienia sie ktlow przy kazdym przegladzie . ogrzewanie samo w sobie ma tyle zabezpieczen ze szybciej Ci cos zmarznie niz rozpali.Piotruś pisze:.
Jednak z webasto też bywały już ostre jazdy - wielokrotnie zakończone pożarami nawet całkiem młodych samochodów ... . Nie jestem fatalistą ale powinno się pamiętać, ze każdy medal ma dwie strony, a intensywnie używane webasto wypala "kociołek" podlegający obligatoryjnej wymianie co kilka lat (zgodie z harmonogramem producenta).
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o wentylację to co innego ale czemu akurat to ma przeszkadzać?Piotruś pisze:Zawsze wystarczyło trochę światła i w miarę czysty dach żeby wiatrak zaczął się kręcić - nawet przy silnych mrozach ale częstych w takiej sytiacji - rozpogodzeniach (to jakby tłumaczy opinię Alukarda doyczącą niezaparowanych szyb).
Dobra ale dalej nie rozumiem jak funkcja auto w 1.9TDI przyspiesza nagrzewanie silnika? Kiedyś czytałem, że silnik najszybciej nagrzewa się gdy nawiew ustawimy na przednią szybę...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga