[C5 2.5 TDI 150KM] brak reakcji na pedał gazu
[C5 2.5 TDI 150KM] brak reakcji na pedał gazu
Witam. Mam problem ze swoim audi 2.5tdi automat 150KM. Podczas jazdy zatrzymałem się na chwile nie gasząc auta po czym samochód nie reagował na pedał gazu. Chodził na obrotach tylko od 1000 do 1200. Komputer pokazał błąd pedału przyspieszenia. Samochód po postoju w garażu na tym samym potencjometrze wkręcał się na obroty. Wymieniłem potencjometr samochód stojąc także wkręcał się na obroty jednak po przejechaniu kilku metrów znów przestał reagować na pedał gazu. Czy może miał ktoś podobne problemy lub wie ktoś co może być tego przyczyną?
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
Vagiem sprawdzałem już ze 100razy i iak naciskam gaz tak procety rosną nie zacina się, filtr paliwa wymieniony, autko w róznych sytacjach wyłącza gaz nie raz jak odpalę to juz nie chodzi, dopiero po ok 30-40sec, a czasami przy większej prędkosci nagle autko zaczyna hamować i dodając gazu max 1200obr nic więcej aż strach jest wyprzedzać tym bardziej że jezdżę z dzieckiemPiotruś pisze:Wcale niekoniecznie - może być jak najbardziej pedał gazu albo jego złącze w okolicy sterownika ECU. Inaczej mówiąc - jeżeli masz VAGa - pedał gazu możesz łatwo zdiagnozować, a zawsze (z VAGiem lub bez) warto prześledzić całosć instalacji tego "urządzenia" i oczyścić styki. Ratuj się do końca, bo cena nowego potencjometru jest porażająca .
Piotrek ale ja napisałem że nic mi vag nie pokazuje,żadnego błędu więc co mam skasować??!piotrekr79 pisze:Witam ja kiedyś miałem taką sytuację ale w passacie raz jechał normalnie a raz było zero reakcji i był to błąd w module sterowania silnikiem po wykasowaniu błędu śmigał bez problemu aż do sprzedaży
Osoba o nicku "robnow" miała chyba ten sam przypadek pisałem już na priva ale zero odzewu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
No tak tylko czy w przypadku jakiegoś zwarcia lub przerwy w którymś z kabelków nie powinien wyskoczyć błąd problem mam dalej nie rozwiązany, jest tak że zrobię 400km i wszystko jest Ok aż nagle pierdut i autko co chwilę przerywa, obroty max 1200 tak przejadę ze 100-500m i wszystko wraca do normy. Autko oddałem do elektryka ponoć pomierzył, poczyścił ale to i tak nic nie zmieniło podłączał tez kompa ale błędów brak.Czy sterownik lub pompa mogą się tak dziwnie zachowywać raz działają poprawnie raz coś im odbija i nie pokazują błędu???Piotruś pisze:Komunikacja pomiędzy potencjometrem "gazu" a sterownikiem ECU to jedno, a komunikacja między sterownikiem ECU a pomp a VP44 to drugie ... . Radzę Ci dokładnie przetrzepać całą instalację elektryczną od "a" do "z" żeby uniknąć sytuacji, w której (być może całkiem niepotrzebnie) wymienisz kosztowną pompę wtryskową, a problem pozostanie ... .
Witam. Miałem częściowo podobną sytuację. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu 20 m przestał reagować pedału gazu. Nie pomogło odłączenie akumulatora z myślą o zresetowaniu komputera. Ponieważ za późno było podjechać do elektronika, odłożyłem do następnego dnia. Rano uruchomiłem auto, bez najmniejszych problemów podjechałem do elektronika. Elektronik znalazł błąd pedału gazu. Ponieważ prosiłem go jeszcze o sprawdzenie właściwego-prawdziwego przebiegu samochodu, powiedział, iż zabierze komputer z samochodu i jak będzie w domu na obiedzie to ustali przebieg. Po powrocie z domu z komputerem nie ustalił przebiegu (dobrze było wszystko pokasowane). Spryskał wszystkie styki od komputera sprayem i zamontował go w aucie. Po tym skończyły się problemy z pedałem gazu, jeżdżę do dziś (może ze dwa lata i nadal nic). Wcześniej miałem usterkę jeszcze z prędkościomierzem (raz pokazywał prędkość, a czasami tydzień bez pokazywania), które również skończyły się. Może więc i ta moja podpowiedź przyda się. Pozdrawiam.
Witam. Moja audiczka dalej szwankuje, przerywa, nie wyskakuje żaden błąd.Dziś zrobiłem logi statyczne vagiem 704 nie wiem ale mi zapisuje w exelu. Do tego od dwóch dni jak odpale po nocy w garazu około 0'C nie chodzi na wszystkie cylindry,prosze o jakąś analizę
Grupy: 014,018,017 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30799.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30800.html
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30801.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30802.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30803.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30804.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30805.html
[ Dodano: 2011-01-03, 17:19 ]
Witam
Byłem dziś u mechanika i stwierdził że przepływka do wymiany, koszt ok400zł, juz nie mam sił i kasy do tego autka, zrobiłem logi dynamiczne i niech ktoś oceni ze znawców czy to prawda czy znów kasa w błoto wyrzucona
Grupy: 001,004,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31042.html
Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31031.html
Grupy: 001,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31032.html
Grupy: 004,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31033.html
Grupy: 010,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31034.htm
Przy próbie logowania 001,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31032.html właśnie przyblokowało mi obroty tzn max jak na logowaniu a pedał wciśnięty w podłogę, potem już nic się nie blokowało i autko szło jak burza, czy takie problemy może stwarzać przepływka, bo najgorsze jest to że nie ma zadnych błędów na vagu
Grupy: 014,018,017 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30799.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30800.html
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30801.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30802.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30803.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30804.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_30805.html
[ Dodano: 2011-01-03, 17:19 ]
Witam
Byłem dziś u mechanika i stwierdził że przepływka do wymiany, koszt ok400zł, juz nie mam sił i kasy do tego autka, zrobiłem logi dynamiczne i niech ktoś oceni ze znawców czy to prawda czy znów kasa w błoto wyrzucona
Grupy: 001,004,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31042.html
Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31031.html
Grupy: 001,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31032.html
Grupy: 004,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31033.html
Grupy: 010,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31034.htm
Przy próbie logowania 001,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaku1975_31032.html właśnie przyblokowało mi obroty tzn max jak na logowaniu a pedał wciśnięty w podłogę, potem już nic się nie blokowało i autko szło jak burza, czy takie problemy może stwarzać przepływka, bo najgorsze jest to że nie ma zadnych błędów na vagu