Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI AAT] problem z kątem wtrysku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gtatara20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:22
Lokalizacja: Lublin

[A6 C4 2.5 TDI AAT] problem z kątem wtrysku

Post autor: gtatara20 » 22 gru 2009, 17:53

Witam serdecznie! Mam problem z moim autem jak w tytule. Podczas ostatnich mrozów (ok. -16) nie dałem rady odpalić auta. Okazało się że zamarzło paliwo w filtrze. Filtr wymieniony, odpowietrzony układ i niestety lipa. Strasznie dymi na biało i ciężko odpala. Po podłączeniu do VAG-a ku mojemu zdziwieniu kąt wtrysku 255. Az mnie zatkało. No i błąd 550 "Start of injection regulation". Czy możliwe jest, że w ten spory mróz przeskoczył mi pasek rozrządu, dodam że judłałem go aż padł akumulator. Czy może złapal błąd jak wyjąłem akumulator do ładowania na cały dzień. Tylko tego błędu nie da się wykasować bo powraca. A i dawka paliwa też szaleje, osiąga wartości od 7 do nawet 17. I tu moje pytanie, czy da się to jakoś naprawić samym VAG-iem? Czy trzeba rozbierać cały przód auta i dobierać się do rozrządu? Logów niestety nie dałem rady zrobić bo trzeba było uciekać z garażu hehe-kupa dymu. No i podejrzewam że nastawnik też nie pierwszej świeżości jednak najpierw zależałoby mi na unormowaniu kąta wtrysku żeby dało się jeździć bo święta za pasem a auto w garażu. Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam!

[ Dodano: 2009-12-22, 22:31 ]
Witam ponownie! Szukałem troszke informacji na ten temat i niestety nie udało mi się znaleźć nic konkretnego. Miałbym kolejna prośbę, a mianowicie jak sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu. Chodzi mi o to żeby sprawdzić czy nie przeskoczył ale nie rozbierając przodu auta. Chodzi mi dokładniej o położenie znaku na kole rozrządu (tym u góry) od przodu auta. Chcę w ten sposób sprawdzić ustawienie znaków na pompie wtryskowej czy się zgrywają z resztą rozrządu. I kolejne pytanie-w jaki sposób mogę obrócić rozrząd żeby ustawić znaki w polach odczytu? Czy można kręcić kołem rozrządu (u góry) a nie kołem zamachowym (na dole) za pomocą klucza? Będe bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 31 gru 2009, 18:18

mysle kolego ze trzeba by sie wybrac do mechanika dobrego ktory podpowie i doradzi. samemu bedziesz mial ciezko. a powiedz mi jakim programem sie polaczyles?

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 04 sty 2010, 10:21

Musiał byś mieć blokadę do rozrządu, wtedy może dało by się sprawdzić ustawienie. Lepiej nie kręcić za koło rozrządu. Lepiej wbij 3-kę i kręć kołem (po uniesieniu auta na żabie) Na przednim kole rozrządu (przy zderzaku) nie będziesz miał żadnych znaków, bo jest ono na stożku. Dlatego rozpinając rozrząd zakładasz na wałek od drugiej strony blokadę i wtedy możesz zdjąć koło rozrządu. Oczywiście nie można wtedy kręcić wałem.
Ja stawiam na nastawnik. Mówisz, że zamarzło paliwo w filtrze, tak więc w pompie wtryskowej też... Nastawnik jest omywany paliwem które pewnie zamarzło...
Być może został uszkodzony nastawnik... :-/

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 19 sty 2010, 10:35

Andi 2.5 tdi, ja robię dokładnie tak jak Ty, za wyjątkiem jednej rzeczy. Kąt zapłonu ustawiam nie za pomocą Vaga tylko za pomocą zegara. Gdy podłączam Vaga, później dla sprawdzenia, to na TDI Timing pokazuje prawidłowo. Obrazek

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 28 sty 2010, 16:34

JAk ustaną troche zamiecie zamierzam sobie ustawić kąt wtrysku

panowie jaki macie dobry sposób /który byscie polecili do odkrecenia/poluzowania tej 3 trudno dostepnej sróby na inbus trzymającej pompę od strony bloku - chyba nie odkrece jej zwykłym fajkowym inbusem , - dlatego pytam jakie macie patenty na jej odkrecenie ,
i jakiej dlugości przedłuzke nalezy kupic - żeby sie tam dostac ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 28 sty 2010, 17:32

widziałem to już
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga